יאללה.
תורי להצליף.
פשוט מדהים ועגום לראות כמה הציבור החרדי היום מנותק מהערכים עליהם הוא אמור להיות אמון. ועוד עם כאלה הרמות גבות וכאלה חוות דעת מטובי תלמידות החכמים שבפורום...
לגוו של ענין, כל מי שפתח ספר מימיו, יודע שבכל מקום שכתוב לשון של רעך, עמיתך, אחיך, עמך וכדו', כמו: ואהבת לרעך כמוך, בצדק תשפוט עמיתך, השב תשיבם לאחיך וכו' וכו', כך בעצם לשון התורה כמעט בכל המצוות של בין אדם לחבירו, חז"ל דרשו למעט מי שאינו עושה מעשה עמך. אם כי המיעוט לא כולל מי שמחזיק בכללי בתורת ישראל ומאמין בעיקרי ורק עובר עבירות מזדמנות לתאבון. הדבר מפורש בגמרא ובפוסקים בצורה ברורה ידועה ומפורסמת.
אם אתם בכל זאת מתעקשים, הנה ציטוט מלשונו הזהב של הרב ישראל מאיר הכהן מראדין, מקוה ששמעתם עליו, בדיוק על מצות חסד:
מצות גמילות חסד נוהג עם כל אדם וכו' ואפילו אם פקר באחת מכל המצות האמורות בתורה לתאבון, מכל מקום עדין בכלל ישראל הוא, כל שהוא מאמין בשלשה עשר עקרי הדת. [ולאפוקי אם הוא אפיקורס, וכמבאר בחשן משפט בסימן רס''ו סעיף ב']. ומצוה לרחם עליו ולגמל עמו חסד בעת דחקו. ודע עוד, דאם הוא מחלל שבת בפרהסיא, יצא מכלל ישראל, ודינו כעובד גלולים. וכן מי שהוא מלשין, יצא מכלל אחוה, ואין לגמל עמו חסד. וכל זה דוקא בשלא עשה תשובה, אבל אם עשה תשובה, אין לך דבר שעומד בפני התשובה. וגם כל זה דוקא בשנתברר שהוא כן, או שהוא מחזק בעיני הכל בענין הרע הזה, אבל משום חשדא בעלמא לא נפיק מכלל אחוה בזה.
עכ"ל.
רק שאני יבין, אתם כאילו בהלם מכך שאין מצות חסד עם חילוני?!
נ.ב. יתכן אולי שתינוק שנשבה - אם וכאשר - אינו בכלל, ואכ"מ.