שהתשובה שלה בכל מקרה לא קשורה לאשכול פזרנות/ חסכנות.שאלה קשה ועצובה.
שהתשובה שלה בכל מקרה לא קשורה לאשכול פזרנות/ חסכנות.שאלה קשה ועצובה.
ויש כאלו שחוסכים, לא קונים מותגים, לא משפצים את הבית והרכב פשוט במחיר נמוך אם בכלל יש רכב.כל אחד עם הבוגבו שלו... לאחד זה נורות לד ולאחד זה שיפוץ כל שנתים
כל מילה!!!!!!!!!!!!!!שאלה אחרונה לאשכול זה:
המטרה של הזוג הזה זו מטרה של חסיכת כסף לעתיד.
לפי דבריך כרגע יש להם כבר
ארבע מאות חמישים אלף ש"ח בצד
והם הולכים לרב לבקש היתר לחסוך במעשרות? ומחשבים הוצאות חג במינימום של המינימום?
זה כל כך עצוב שמישהו חייב למחות על זה.
ואחר כך לא מבינים למה עולם התורה והאברכים בקשיים כשיש כל כך הרבה עשירי עולם בחו"ל שיכלו להחזיק כל אחד אלפי אברכים.
כי ככה הראש הזה, של התעסקות יתר בכסף עובד. ככה הוא מונע מהאדם לתת צדקה בהידור וכסף וחסכון שלו הופכים למטרה וכל האמצעים מקדשים אותה.
זה גרוע מאד להתגרות בעושר שיהיה בעתיד כשמקמצים בצדקה. לא מצליחה לראות פה אמונה. ולא מבינה איך אדם יכול להיות כל כך בטוח שהכסף שהוא חוסך יילך בדיוק למטרות שהוא מדמיין. צדקה בהידור זה בסיס ויסוד של העם היהודי.
כל מילה.מים חמים במשורה, התלבטות כואבת בין עגבניה למלפפון או במבה בולי לאוסם זה לא חסכון מבחירה אלא מאילוץ.
ומי שבוחר בכך כדרך חיים מומלצת לכתחילה אינו אלא קטן אמונה. (בעיני)
הם חוסכים 2000 ש"ח לחודש, את יודעת כמה כסף יהיה להם מזה, בטווח של 20 שנה?
אז בחישוב שהכסף מושקע בשנים הללו, ועושה תשואה ממוצעת של 7% בשנה,
אז יהיה להם 1,060,503 ש"ח,
אני באמת מנסה לבדוק את הנושאאני מבינה שאת קיבלת הסמכה לרבנות.
אבל אני אכתוב לך נקודה קטנה, זה שיש להם 450,000 בחיסכון, עוד לא עושה אותם עשירים,
אם היו רוצים היו קונים דירה במרכז ולא היה נשאר להם מהחיסכון כלום,
לא כל מי שיש לו דירה במרכז נחשב עשיר.
ודבר נוסף, הרב שלהם גם אוחז, שעדיף לא לשלם מעשרות על החלק מההכנסות שלא חייבים להפריש עליהם, כשהמטרה בסופו של דבר, היא לא להיזדקק לידי קבלת צדקות למיניהם, כשיגיעו לפרק של חתונות ילדיהם.
וזו המטרה שלהם!
פתחו על זה נושא חדש, מוזמנת להצטרף,א.לא מכירה בית השקעות שנותנים תשואה של 7 אחוז מהשקל הראשון
ב.מחישוב גס שעשיתי מגיעים אולי ל800 אלף
ג.אשמח שתגלי לי איפה הם משקיעים
גם אני טוענת ככה.קראת את האשכול? לא שמעתי פה שום עידוד למותגי על. גם לא מפי המתנגדים לפרדיגמה שהוצעה פה. להפך: אנחנו טוענים שיש לחסוך בדברים משמעותיים ולא במעשרות או סופגניה לחנוכה.
עכשיו עשיתי במחשבון של 3 אחוז תשואה שזה הממוצע הריאלי הגעתי ל700 אלףפתחו על זה נושא חדש, מוזמנת להצטרף,
https://www.prog.co.il/threads/השקעה-עם-תשואה-של-7.507615/
או אחד שמודע לתקציב החודשי שלו וכמה יש לו להוציא על סעיפים מסוימים,ומי שבוחר בכך כדרך חיים מומלצת לכתחילה אינו אלא קטן אמונה. (בעיני)
הנה בדיוק הדמגוגיהארטיק = 4 שקל * 25 ימים בחודש (לא מחשבת שבת) * 12 חודשים * 20 שנה = 24,000
לא מבקשת ממנה לוותר על בריאות הנפש חס ושלום
רק (אולי) על הבוגבו
על השיפוץ
על הרכב (שוב, אם הוא לא נצרך לבריאות הנפש)
על המותגים
על הפסטה של אוסם דווקא
וכו'
דברים שלא כואבים
אבל בסופו של דבר מצטברים לסכומים גדולים
אני באמת מנסה לבדוק את הנושא
בינתיים מה שהבנתי זה שברוב ההשקעות (הלבנות) 25% מהרווח ילך למס הכנסה
אני מוכנה לגלות לכם הכל, אבל פהעכשיו עשיתי במחשבון של 3 אחוז תשואה שזה הממוצע הריאלי הגעתי ל700 אלף
את לא מוכנה לגלות לי איפה מקבלים 7 אחוז?
הוא אשר אמרתי.מלכתחילה עדיף שלכל עם ישראל יהיה תקציב בלתי מוגבל, אבל כשמציאות החיים מאלצת לחסוך, יש לי כבוד והערכה לשיקולי חסכון נכונים השומרים על מסגרת תקציב.
זה כבר עוד ענין.(אז הילדים יאכלו במבה בולי. יקרה להם משהו? ואם זו משפחה עם ילדים צעירים, למה צריך להרגיל אותם לסופגניות+קצפת+שוקולד בלגי+סוכריות?)
יש לי סבירות גבוהה לחשוב שבבתים שחיים דרך החור של השקל הילדים לא ממש מרגישים כך.מכירה גם בתים עניים ממש שהילדים בהם חיים באושר ובטוחים שהם עשירים גדולים
מה שהכי הטריד אותי באשכול זה
ובסוגריים: גם למחוסרי דיור/ מחתני ילדים מותר לחיות באופן שפוי בין לבין.
להקריב את כל החיים על מזבח החסכון התמידי זה לאבד את ההווה בשביל העתיד.
בדיוק!!אני לא יחסוך מהילד שלי היום חיים נורמליים בעיני,כדי שבבוא היום יהיה לי מיליון שקל בצד,וילד אחד שסבל מחסכנות יתר ....בסוגריים: גם למחוסרי דיור/ מחתני ילדים מותר לחיות באופן שפוי בין לבין.
להקריב את כל החיים על מזבח החסכון התמידי זה לאבד את ההווה בשביל העתיד
זה התשובה...
מסכימה איתך, אבל מה התחליף?
בציבור מסוים א"א שלא לשלם סכום נכבד מאד לחתונת הילדים.
ברור שאפשר.אפשר ואפשר!!!!
אני מכירה לא מעטים שנתנו סכומים קטנים מאד והילדים שלהם התחתנו מהר ועם בחורים מעולים!
ולעומתם כאלה שיש להם ונותנים והילדים שלהם תקועים....
כל אחד שיעשה את חשבונותיו הוא ויתן כמה שהוא יכול, לא כמה שהשכן שלו יכול.
האשכול הזה מגיע לרזולוציות שהן מצערות ומגוחכות כאחת.
מתפללת שהשם ייתן לאנשים שפע כלכלי וגם שפע נפשי ורוחני, ושלא יקצרו את המקלחת של הילדים, ושיפעילו בוילר וחימום בלי הרבה חשבונות, ושיחממו לילדים את המגבות במייבש (כי זה נעים לצאת למגבת חמה, זה למה.) וגם שיכבסו בלי הגבלה לפי הצורך ועם מרכך כביסה.
אני יודעת שהרבה מהכותבים כאן נהנים הנאה נפשית ממש מהחיסכון של חצאי השקלים או עשרות האגורות. הכרתי אישה שטענה בתוקף שבמרכז לא צריך חימום ולא מעילים לילדים. וקפוצ'ון זה מספיק לגמרי. ולא צריך לקנות בגד מיוחד לחתונה של דוד, היא באמת נהנתה מהחיסכון הזה. קשה להגיד שבן הזוג שלה וילדיה נהנו גם הם.
לרוב אצל נשים חסכון מגיע ממקום אמוציונלי יותר וההתרגשות סביב חצאי שקלים שנחסכו היא מה שמניעה לצמצום ההיסטרי, לאו דווקא תחשיב כלכלי. (בזבוז הזמן על חיפושי מבצעים של עשרות אגורות יכול לגמרי להתקזז עם זמן לימוד מקצוע או עבודות פרילאנס לעצמאית, לדוגמא).
עדיין כדאי לזכור שמה שמשנה באמת את המאזן הכלכלי אלו עשרים האחוזים של ההוצאות הכבדות (כמו דיור, רכב ועוד)
ולשים לב שלא גולשים למצב של אלימות כלכלית כלפי ילדים ובני זוג, שלא סופרים להם את הטישויים, את כמות החלב שהם שמים בקפה, שמפרגנים להם סופגניה בחנוכה, ושלא דופקים להם באמצע המקלחת כדי לחסוך בחשבון המים. (ואצל אנשים אובססיבים לחיסכון, זה יקרה וידרדר להתנהגויות חריפות יותר בהמשך. כל טיפת מים כואבת להם).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: