מה החוק?

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;984094:
מיכל123,
ניסית לפנות ליאיר לפיד?!

הוא דואג לאלה שמרוויחים 20,000 בחודש,
אבל זורק את אלו שמרוויחים רק 10,000.

וסליחה על הציניות.
אבל אלה זעקות השבר שלך.

למה דואגים לאלו שמרוויחים משכורת קטנה ומצומקת,
ואף אחד לא חושב על המעסיק ש"פתאום" צריך לשלם "כל כך הרבה".

ואם התשובה לא ברורה לך,
(המעסיק יכול לדאוג לעצמו, והשכיר לא),
אז תנסי לפנות, אולי, ללפיד.

אל תשכח שלפיד הוא "שכיר"

אל תשכח שלפיד עצמו מרויח המון כסף כל פעם שהחוק מחייב את המעסיק לתת עוד ימי חופשה ויותר כסף לבתי מלון ויותר כסף לימי הזיקנה ויותר כסף דמי "פיצויים" (מי המציא את המילה המוזרה הזו, לתת כסף מתנה לבן אדם בלי סיבה ולקרוא לזה פיצויים)
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י מיכל123;984180:
אל תשכח שלפיד הוא "שכיר"

מי המציא את המילה המוזרה הזו, לתת כסף מתנה לבן אדם בלי סיבה ולקרוא לזה פיצויים

התורה.
דברים, פרק ט"ו, פסוק י"ד.
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;984204:
התורה.
דברים, פרק ט"ו, פסוק י"ד.

נראה לי קצת מוגזם לדמות כל שכיר ל"עבר עברי" לא כך ?
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
עבד עברי שונה במהותו משכיר יום:
כל הקונה עבד עברי, כקונה אדון לעצמו.

שכיר אמור להתנהל על פי התורה בצורה שונה מעבד עברי:
עיין ערך יעקב אבינו: - הייתי ביום אכלני חורב וקרח בלילה ותידד שנתי מעיני.
עיין ערך אבא חלקיה שלא אמר שלום לחכמים כי הוא היה שכיר יום
עיין ערך דיני קריאת שמע שאומנים קוראים רק פסוק ראשון של קריאת שמע על מנת לא לגזול מזמנו של בעל הבית.

ואם כבר על פי התורה, אין בתורה שום חיוב לתת פיצויים לשכיר אפילו אם פיטרו אותו אחרי 10 שנים שהוא עבד בנאמנות יוצאת מהכלל !.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מיכל123;984346:
עיין ערך יעקב אבינו: - הייתי ביום אכלני חורב וקרח בלילה ותידד שנתי מעיני.

את הדוגמא הזו לא בדיוק הייתי מביאה...
ולו רק בגלל שמו הטוב של המעסיק:)
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;984351:
את הדוגמא הזו לא בדיוק הייתי מביאה...
ולו רק בגלל שמו הטוב של המעסיק:)

עייני שם במפרשים, שהתביעה לכך לא היתה של 'לבן' מ'יעקב' אלא יעקב עצמו הרגיש מחויב מכיון שהוא היה שכיר.
ועייני ברבינו בחיי שזו הסיבה שיעקב העשיר, וכל שכיר שמשקיע את כל כוחותיו בעבודת המעסיק זוכה עבור זה לעושר רב
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
קצת נמאס מהבורות שנושבת כאן בפורום.

העתקתי מספר החינוך, כיון שהדיון כאן רעיוני - פילוסופי, ולא דיון הלכתי. אבל גם הפוסקים ראשונים, אחרונים ופוסקי זמננו מסתמכים על מצוות הענקה, ומחייבים להעניק לעובד עם סיום עבודתו מעבר לשכרו הנקוב, או כמו שמכנים זאת היום - פיצויים. על אחת כמה וכמה שיש מנהג המדינה בזה.

יצויין, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כי גם המחוקק העברי, מסתמך על מצוות הענקה המקראית, בטעמים לחוק הפיצויים. (לכן כאשר העובד מתפטר מיוזמתו, אין חיוב פיצויים, כמו במצוות הענקה).


וזה לשון ספר החינוך, מצוה תן. (הועתק ממהדורת מוסד הרב קוק, היברובוקס). [הדגשתי קטעים רלוונטיים].

להעניק לו בצאתו לחפשי.
לתת ממה שיש לנו לעבד עברי בזמן שיצא מתחת ידינו לחרות ולא נשלחנו בידים ריקניות, ועל זה נאמר (דברים טו יד) הענק תעניק לו מצאנך ומגרנך ומיקבך אשר ברכך יי אלהיך תתן לו.

משרשי המצוה. למען נקנה בנפשנו מדות מעלות יקרות וחמודות, ועם הנפש היקרה והמעלה נזכה לטוב, והאל הטוב, חפץ להיטיב לעמו, והודנו והדרנו הוא שנרחם על מי שעבד אותנו ונתן לו משלנו בתורת חסד מלבד מה שהתנינו עמו לתת לו בשכרו, ודבר מושכל הוא, אין צרך להאריך בו.

מדיני המצוה. מה שאמרו זכרונם לברכה שאחד העבד היוצא בסוף שש או ביובל או במיתת אדון, וכן אמה שיצאת באחד מכל אלו או בסימנין הרי אלו מעניקין להם, אבל היוצאין בגרעון כסף אין מעניקין להם, שנאמר וכי תשלחנו חפשי, וזה לא שלחו הוא, אלא שהעבד הוא שגרם בנתינת הכסף לצאת מתחת ידו. וכן מה שדרשו זכרונם לברכה במה שהזכיר הכתוב צאן וגרן ויקב שבדברים שיש בהן ברכה מחמת עצמם הוא שחיב אדם להעניקם, אבל לא כספים ובגדים. ומה שאמרו זכרונם לברכה שאין פוחתין לו משלשים סלע ובין נתברך בעל הבית לרגלו או לא נתברך חייב להעניק לו, וענק העבד לעצמו, ואין בעל חובו גובה ממנו. ויתר פרטיה, מבוארים בפרק ראשון מקדושין.

ונוהגת מצוה זו בזכרים ונקבות בזמן הבית, שאין דין עבד עברי נוהג אלא בזמן שהיובל נוהג, כמו שכתבתי במה שקדם, ומכל מקום אף בזמן הזה, ישמע חכם ויוסף לקח, שאם שכר אחד מבני ישראל ועבדו זמן מרובה או אפילו מועט שיעניק לו בצאתו מעמו מאשר ברכו השם.
 

דודוד

משתמש רשום
אולי קצת סדר.

א. כל מי שמקבל עובד מקבל אותו על דעת כל חבילת ההטבות שהחוק מחייב. וגם אם זה מרושע ונצלני. ואם זה לא משתלם לו, זכותו המלאה לא לקבל אותו כעובד, אך מהרגע שהוא קיבל אותו כל הזכויות שלו. ומה הוא כי תלינו עליו.

ב. כל הארת פנים לעובד/מעביד הוא חסד מדאורייתא. ובגדר של אל תמנע טוב. (ומההיפך להיפך)

ג. יש המון הלכות מה מותר לעובד לעשות על חשבון העבודה ומה לא (לדוגמא: מי יודע האם מותר לפועל לרדת מהעץ לצורך תפילה ? ולצורך ק"ש ? (פסוק ראשון-וכו' נא פרט:) ואם הוא מתבטל שלא כדין הרי הוא גזלן..

ד. לפנים משורת הדין: זהו הגענו לנקודה.
כאן ינהג כל אחד לפי .........
ויקבל לפי ...............
אך הכלל הידוע, טובות מבקשים, ולא דורשים.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
דודוד-
רציתי לחדד ולחזק את דבריך בעיקר בנקודה ג'. ראוי מאד הן לעובד והן למעביד (כל אחד מהצד שלו, כמובן) לעבור בעיון על ההלכות הנוגעות ליחסי עובד ומעביד. אין לכם מושג כמה הפתעות תגלו שם. החוקים על כל סעיפיהם, וכן מה ש"מקובל" או "לא מקובל" לא תמיד (וכמעט תמיד לא) הולכים בקנה אחד עם ההלכה היהודית וכדאי מאד לשים לב לכך כי זה מסוג הדברים שאנו דשים בעקבינו.
ואגב, גם בנושא שלא קשור לעובד ומעביד- יחסי ספק ולקוח
ההלכה מצד אחד מחייבת מאד את הסוחר (נשאת ונתת באמונה?) ומצד שני בניגוד לרוח הנושבת בזמננו שהלקוח תמיד צודק וכל מיני חוקים להגנת הצרכן- סותרים לחלוטין את ההלכה. ההלכה מתיחסת שוה שוה למוכר ולקונה ולפעמים יש אפילו עדיפות למוכר כאשר הוא אומן ובעל מלאכה. אינני תלמיד חכם- אלא אשה פשוטה, אבל משאלות רבות שהפננו למו"צים בשנות קיומנו- עולה התמונה שהבורות רבה מאד בנושאים אלו.
 

zahav1

משתמש מקצוען
על ההפרשות שהמעסיק מפריש הוא מקבל החזר מס של 40%, לא?
אם כך יוצא שהוא 'מפסיד' פחות ממה שנותן לעובד.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;985246:
קצת נמאס מהבורות שנושבת כאן בפורום.

יצויין, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כי גם המחוקק העברי, מסתמך על מצוות הענקה המקראית, בטעמים לחוק הפיצויים. (לכן כאשר העובד מתפטר מיוזמתו, אין חיוב פיצויים, כמו במצוות הענקה).

[/B][/FONT]

אם נמאס מהבורות אז למה להוסיף בורות ?

כאשר העובדת מתפטרת מיוזמתה, אם היא אחרי לידה היא דורשת פיצויים. או אה.....
והרבה הרבה עובדות מחפשות עבודה מיד אחרי הלידה ומוצאות מקום עבודה עם שכר יותר גבוה ולוקחות פיצויים.

אם העובדת יוצאת מיוזמתה לפנסיה כשמגיע הגיל, היא מקבלת מהמעסיק המליונר בנוסף למאות אלפי השקלים שהפרישו עבורה לפנסיה, עוד מאות אלפי שקלים פיצויים (וכמובן, שאז נהיה זמן מיותר לבדוק איזה הפרשות המעסיק לא היה מודע ולא הפריש לי ולתבוע את זה ממנו).
 

zahav1

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מיכל123;985530:
אם נמאס מהבורות אז למה להוסיף בורות ?

כאשר העובדת מתפטרת מיוזמתה, אם היא אחרי לידה היא דורשת פיצויים. או אה.....
והרבה הרבה עובדות מחפשות עבודה מיד אחרי הלידה ומוצאות מקום עבודה עם שכר יותר גבוה ולוקחות פיצויים.

אם העובדת יוצאת מיוזמתה לפנסיה כשמגיע הגיל, היא מקבלת מהמעסיק המליונר בנוסף למאות אלפי השקלים שהפרישו עבורה לפנסיה, עוד מאות אלפי שקלים פיצויים (וכמובן, שאז נהיה זמן מיותר לבדוק איזה הפרשות המעסיק לא היה מודע ולא הפריש לי ולתבוע את זה ממנו).

הפיצויים שייכיםלמעסיק(אלא אם כן מדובר בהפרשות חובה) לפי הידוע לי גם בעת פרישה הפיצויים שיכים למעביד.

ולגבי הפרשות שהמעביד לא הפריש- בתור אחת שעובדת בתחום, אני יכולה לספר לך שהרבה פעמים המעבידים מורידים מהמשכורת של העובד את ההפרשות לפנסיה, אולם לא מעבירים לחברת הביטוח בגלל חובות שלהם עצמם.
וכך העובד מפסיד פעמים, לא מקבל את ההפרשות שמגיעות לו עפ"י החוק, ולא מקבל גם את ההפרשות שהוא הפריש מהמשכורת שלו.בלי להיות מודע לענין.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י דודוד;985386:
אולי קצת סדר.

א. כל מי שמקבל עובד מקבל אותו על דעת כל חבילת ההטבות שהחוק מחייב. וגם אם זה מרושע ונצלני. ואם זה לא משתלם לו, זכותו המלאה לא לקבל אותו כעובד, אך מהרגע שהוא קיבל אותו כל הזכויות שלו. ומה הוא כי תלינו עליו.

אולי נוסיף עוד קצת סדר:

מה החוק מחייב ?

א. עבודה מלאה כל יום שמונה שעות גם במקרה ש:
1. לקטנה יש מסיבה בגן
2. ערב פסח
3. אסרו חג
4. חול המועד
5. צינון קל/כאב ראש ברמה שעדיין אפשר לעבוד

ב. לעובדת 8 שעות אסור על פי חוק להפסיק באמצע העבודה בשביל לאכול/לברך/להתפלל אפילו אם היא מורידה את הזמן הזה מהחשבון שלה ולא לוקחת על זה שכר.

ג. להתנהג בצורה מקסימלית ולפחות כמו שהתחייבו בשעת הראיון, בקורות החיים ובחוזה העבודה, גם אם המעסיק לא מחייך/לא העלה שכר.

ד. לא לענות טלפונים וק"ו לא להתקשר לאחרים באמצע העבודה אפילו בשביל שיחה קטנה עם הבעל שישים את האוכל על האש וכדומה.

ואת מה שכתבת אפשר לכתוב בנוסח דומה אבל הפוך: כל מי שמתקבלת לעבודה היא מתקבלת על דעת כל חבילת 'ההטבות' שהחוק מחייב. וגם אם זה מרושע ונצלני. ואם זה קשה לה, זכותה המלאה של העובדת לא לעבוד, אך מהרגע שהיא מגיעה לעבודה ולא נותנת את כל מה שהחוק מחייב מה לנו כי תלינו על המעסיק.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י zahav1;985535:
הפיצויים שייכיםלמעסיק(אלא אם כן מדובר בהפרשות חובה) לפי הידוע לי גם בעת פרישה הפיצויים שיכים למעביד.

ולגבי הפרשות שהמעביד לא הפריש- בתור אחת שעובדת בתחום, אני יכולה לספר לך שהרבה פעמים המעבידים מורידים מהמשכורת של העובד את ההפרשות לפנסיה, אולם לא מעבירים לחברת הביטוח בגלל חובות שלהם עצמם.
וכך העובד מפסיד פעמים, לא מקבל את ההפרשות שמגיעות לו עפ"י החוק, ולא מקבל גם את ההפרשות שהוא הפריש מהמשכורת שלו.בלי להיות מודע לענין.

פיצויים בעת פרישה שייכים לעובד. !

הפיצויים שייכים למעסיק עד הרגע שהעובדת הנכבדה מצאה עבודה קרובה יותר לבית עם שכר יותר גבוה והיא אחרי לידה, ואז כל הפיצויים שהופרשו בתוספת נכבדה מאד עוברים לחשבון הבנק של העובד !.

ולגבי צורת הנתנהלות של העובדים וכמה הם משיקיעים בעבודה בצורה מלאה ? אני לא צריכה לספר לך, הרבה פעמים העובד מתקשר הביתה בשעה שהמעסיק לא רואה, מצוטט במיילים כשלא רואים אותו ועוד.
וכך המעביד מפסיד פעמיים, גם לקוחות לא מרוצים ולא יבואו שוב, וגם העבודה של עכשיו מתנהלת פחות טוב ממה שאמור להיות. בלי שהמעסיק מודע לענין.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י zahav1;985525:
על ההפרשות שהמעסיק מפריש הוא מקבל החזר מס של 40%, לא?
אם כך יוצא שהוא 'מפסיד' פחות ממה שנותן לעובד.

א. בגלל כל ההפרשות נדמה לי שקשה למעסיק להגיע לסף המס והוא לא משלם מס בכלל.
ב. אין החזר מס על הפרשות, זה נקרא הוצאה מוכרת לגמרי. (ש.ש.ש.ש....... אל תגידו בקול, המדינה עוד עלולה להחליט שהמשכורות זה נקרא הוצאה לא מוכרת והמעסיק ישלם על זה ביטוח לאומי ומס הכנסה)
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מיכל123;985540:
אולי נוסיף עוד קצת סדר:

מה החוק מחייב ?

א. עבודה מלאה כל יום שמונה שעות גם במקרה ש:
1. לקטנה יש מסיבה בגן
2. ערב פסח
3. אסרו חג
4. חול המועד
5. צינון קל/כאב ראש ברמה שעדיין אפשר לעבוד

ב. לעובדת 8 שעות אסור על פי חוק להפסיק באמצע העבודה בשביל לאכול/לברך/להתפלל אפילו אם היא מורידה את הזמן הזה מהחשבון שלה ולא לוקחת על זה שכר.

ג. להתנהג בצורה מקסימלית ולפחות כמו שהתחייבו בשעת הראיון, בקורות החיים ובחוזה העבודה, גם אם המעסיק לא מחייך/לא העלה שכר.

ד. לא לענות טלפונים וק"ו לא להתקשר לאחרים באמצע העבודה אפילו בשביל שיחה קטנה עם הבעל שישים את האוכל על האש וכדומה.

ואת מה שכתבת אפשר לכתוב בנוסח דומה אבל הפוך: כל מי שמתקבלת לעבודה היא מתקבלת על דעת כל חבילת 'ההטבות' שהחוק מחייב. וגם אם זה מרושע ונצלני. ואם זה קשה לה, זכותה המלאה של העובדת לא לעבוד, אך מהרגע שהיא מגיעה לעבודה ולא נותנת את כל מה שהחוק מחייב מה לנו כי תלינו על המעסיק.
הצגת את חובות החוק באופן לא מדוייק, ואני מניחה שאת יודעת את זה.
מה שבטוח, במקום שהמעסיק לא מבין שהעובד הוא גם בן אדם עם חיים משלו - לעולם לא הייתי רוצה לעבוד. ובמילים אלו אני מתייחסת לזלזול הבוטה בנסיבות חיים מוכרות לכולנו - מסיבות בגן, ערב פסח, חול המועד (ואיפה כאן ההלכה?). אני יודעת בדיוק כמה ימי חופשה מגיעים לי בשנה. אם המעסיק מחליט לסרב לתת אותם דווקא ביום שיש לבת שלי מסיבה בגן, ואין לו שום סיבה מיוחדת לעשות את זה - אז אין לי אלא להכתיר אותו במספר מידות לא-מחמיאות.
ולפני שתקפצי, אני זוכרת תמיד שגם המעסיק הוא בן אדם....
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
מי.

אין צורך להגיב למיכל123. באמת שאין צורך.

הרי גם כשמוכיחים לה באותות ובמופתים, שגם ע"פ התורה וההלכה (שבזה היא מנפנפת כל הזמן), כלומר גם לדעתה היא חייבת להפריש לעובד מעבר לשכר הנטו שבתלוש.

הווה אומר, הסכם העבודה בין העובד למעסיק, מחייב את המעסיק בתשלומים הנ"ל. בין ע"פ התורה, ולהבדיל בין הטהור לטמא, ובין ע"פ חוקי המדינה.

ולמרות זאת, מיכל123 תבחר להתלונן על ציבור העובדים. ובציבור, כמו כל צבו"ר, יש צדיקים ויש בינונים ויש (ל"ע) גם רשעים. משום מה, הקבוצה השלישית, עובדת כנראה אצל מיכל123, ולכן תמיד יהיו לה טענות נגד ציבור העובדים. והיא לא תסכים שיבלבלו אותה.

היא תמיד תמצא את זו, שהצהירה בראיון שהיא שולטת באנגלית ברמת שפת אם, ובסוף מתברר שבקושי עברית היא יודעת, וכשאמרו לה ללכת הביתה, התברר שהיא בהריון, ואחר כך היא מצאה עבודה יותר קרובה לבית, והיא דרשה פיצויים, והפרשים, ופנסיה, והוצאות רכב ודלק, וביגוד, וקצובת טלפון, ודמי לינה, ועוזרת פעם בשבוע, וגם חיסכון שיהיה לדירה של הילדים.


מסקנה, חבל על המילים. חבל שהעובדות שלה לא משתתפות כאן בפורום. חבל על הזמן שלי ושלך ושל כולנו, בשביל להוכיח משהו, למי שממש לא מעוניין שיוכיחו לו את זה.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י מי;985726:
הצגת את חובות החוק באופן לא מדוייק, ואני מניחה שאת יודעת את זה.
מה שבטוח, במקום שהמעסיק לא מבין שהעובד הוא גם בן אדם עם חיים משלו - לעולם לא הייתי רוצה לעבוד. ובמילים אלו אני מתייחסת לזלזול הבוטה בנסיבות חיים מוכרות לכולנו - מסיבות בגן, ערב פסח, חול המועד (ואיפה כאן ההלכה?). אני יודעת בדיוק כמה ימי חופשה מגיעים לי בשנה. אם המעסיק מחליט לסרב לתת אותם דווקא ביום שיש לבת שלי מסיבה בגן, ואין לו שום סיבה מיוחדת לעשות את זה - אז אין לי אלא להכתיר אותו במספר מידות לא-מחמיאות.
ולפני שתקפצי, אני זוכרת תמיד שגם המעסיק הוא בן אדם....

אני לא מדברת על לקחת יום חופש שמגיע על פי חוק. אני מדברת על חופשות מעבר לימים הקבועים בחוק, לוקחים בחול המועד, בערב פסח, בבין הזמנים של אב, בערב סוכות, ביום שהאח עשה את הברית לבן שלו וכהנה.

באופן אישי, אני שמחה מאד לפרגן לעובדות כמה שיותר, אם העבודה יכולה לאפשר את זה אני שמחה מאד שהעובדות מרגישות טוב והולכות לטיולים ושמחות.
אני רק טוענת שוב ושוב, שאם אני נותנת לעובדות בשמחה ובמאור פנים הרבה יותר ממה שהחוק מחייב, אין סיבה שהעובדות יסחטו ממני בתי מלון, פנסיה ופיצויים אפילו שהחוק מחייב.
ולפני שתקפצי, בתכלס אנחנו נותנים גם בתי מלון וגם פנסיה וגם חופשות בתשלום וגם חופשות ללא תשלום וגם בונוסים וגם הרבה נוספים מעבר למה שהחוק מחייב, אבל התנאי היחידי שלי זה: תקבלו הכל, אבל אל תדרשו ממני כלום. מי שרוצה לדרוש שתבדוק קודם כל מה החוק מחייב אותה.


אבל אני שוב ושוב מבקשת - להפריד את העסק שלי מהנושא הזה. אני ממש לא מתכוונת כאן לרדת לרמה האישית.

ול'שמואל גרינשטיין' אוסיף, אני לא באה לשכנע אותך אני באה להראות (נכון, באופן קיצוני מהמקובל) שיש עוד צד למטבע.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אה.. שמואל, שכחתי להוסיף לך שכנראה יש אנשים שיודעים לקרוא ולהבין טקסטים בצורה נכונה, ולמעשה 7 מעובדות המשרד הגיעו לכאן מפרוג. (ואם אני מרגישה נכון, כולם מרוצות מהשכר והתנאים).
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;985740:
מסקנה, חבל על המילים. חבל שהעובדות שלה לא משתתפות כאן בפורום.

משתתפות, למיטב ידיעתי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה