שיתוף מאחורי הקלעים# הדרכה לפיתוח דמות

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ב''ה
שלום לנו!
והפעם נדבר קצת על פיתוח דמויות.


זהו נושא מרתק הדורש אימון וסבלנות רבה, ושווה לגמרי להשקיע בו.
יחסית כתבתי בקצרה, כי האמת היא שאין כל כך מה להאריך. כל השאר זה פשוט אימונים ע''ג אימונים.
אל תתבלבלו מאורכו הקצר של המאמר, כל שלב פה יכול לקחת שבועות ואף חודשים. פשוט מלאו את אמתחתכם בסבלנות ותהינו מהדרך.

המדריך מתחיל מהסוף להתחלה, כלומר החלק האחרון (ציור מכמה זוויות) הוא למעשה החלק הראשון שאיתו צריך להתחיל באימון, ועם הזמן לעבור לחלק הראשון, השני, ואז שוב לחזור לחלק השלישי רק שאז תהיו עם הרבה יותר מיומנות.

ובכן, ניגש למלאכה.
כאשר אנו רוצים לצייר דמות מרכזית בעלילה, בין אם זה בספר ילדים ובוודאי אם זה בקומיקס, נצטרך לעשות שיעורי בית על הדמות. זה שלב שמאיירים נוטים להתעלם ממנו כי הוא נראה קטנוני, אך למעשה הוא קריטי ומבדיל בין יצירה טובה למקצועית.
ראשית נכתוב לעצמנו מהם מאפייניה של הדמות, מה מסקרן אותה, מה האופי שלה, וכו' (אל תרוצו לשרבט, חשבו על זה ואז תכתבו)
יי.jpg
לאחר שיש לנו תיאור אופי של הדמות נעבור לסקיצות, נקשקש ונקשקש ונקשקש עד שנגיע לתוצאה טובה. ואז נעשה הפסקה ונמשיך לצייר אותה עוד כמה פעמים. פתאום תראו איך היא משתכללת מפעם לפעם ואיך היא מקבלת איכויות טובות יותר ויותר. אתם יכולים לשחק עם זה כמה שעות ואפי' כמה ימים עד שתגיעו לדמות שתניח את דעתכם.
ושוב, גם אם הגעתם לתוצאה רצויה, תמשיכו לצייר אותה ויתכן בהחלט שבעוד 3 פעמים היא תראה הרבה יותר טובה ממה שדמיינתם שאתם מסוגלים לעשות.
עעעע.jpg

מתכונים.jpg
(הדמויות שאתם רואים פה הם סקיצות יחסית אחרונות, היו הרבהה לפניהם..)

כעת ציירו אותה בכמה מצבי רוח שונים ומעניינים, צוחקת, נגעלת, מבוהלת, מזלזלת, עייפה וכו'. הכירו אותה בשלל מצבי רוחה, וכן חשבו על הבעת פנים ייחודית לדמות ע''פ אופיה. (נחוש, עליז, מעמיק וכו')
א.jpg

וכעת אל השלב המאתגר. לחקור את הדמות מכל זוויותיה, להכיר כל פרט בה. זה חלק מאתגר ביותר שדורש אימון הדרגתי ועקבי, והוא יפתח אתכם מאד בראיה מרחבית שהיא הבסיס של האיור.

אז איך עושים את זה?

ראשית נתחיל מצורות פשוטות. נסו לצייר פרצוף אליפסי ומופשט, (זה עדיין מאתגר)
תעזרו בקווים שיראו לכם היכן נמצאות העיניים, היכן נגמר השיער וכו'
הקצו לכך תקופה של שבועיים, חודש או כמה שנראה לכם, ואט אט הוסיפו פריטים (שיער, כיפה/ תסרוקת, משקפים, שפם, זקן וכד') ציירו את זה שוב ושוב ושוב, אל תמהרו! אין לכם מושג כמה זה חשוב!
בהעיח.jpg
וכך לאט לאט תעברו לדמויות מעט יותר מורכבות בהדרגה. תהליך כזה לוקח זמן, אבל אם עובדים בעקביות ולא קופצים ישר לדברים מורכבים זה פשוט קורה. תמיד אפשר לשכלל את הדמויות יותר ויותר. רק עשו זאת בהדרגה ובעקביות.
5656.jpg

אגב את אותו תהליך ניתן לעשות עם שאר הגוף. זה אמנם יותר מורכב אך אפשרי אם הולכים אט אט.
הרעיון כמו בפנים- להתחיל מצורות מופשטות, נסו לצמצם את הגוף לעיגולים וקווים, שימו קווי עזר אופקיים שיעזרו לכם לשמור על פרופורציות ותמשיכו משם, לאט לאט תוסיפו מבנה ברור יותר ובגדים.

בהצלחה!
~תוכלו לשתף אימונים בתגובות~

אה, ולקינוח מצאתי רישום של דמות של דיסני (מילו, אטלנטיס)
אפשר לראות איך המעצב (כמדומני הקומיקסאי מייק מיגנולה עיצב את הדמות הזו) נותן הוראות מדויקות לאנימטורים על כל פרט ופרט 'ברחל בתך הקטנה' ממש.

Art_of_+Atlantis_The_Lost_Empire_4.jpgArt_of_+Atlantis_The_Lost_Empire_5.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

דינה טוטיאן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כתיבה בהירה ועשירה
כל הכבוד על השיתוף בידע מקצועי
מוסיף ועוזר המון
זה תהליך המיועד לדמויות דומיננטיות בסיפור?
כלומר זה יכול להיות 10-15 דמויות לקומיקס או פחות?
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כתיבה בהירה ועשירה
כל הכבוד על השיתוף בידע מקצועי
מוסיף ועוזר המון
זה תהליך המיועד לדמויות דומיננטיות בסיפור?
כלומר זה יכול להיות 10-15 דמויות לקומיקס או פחות?
תודה רבה!
למעשה כדאי לעשות את זה לכל דמות שמופיעה ביותר ארבעה- חמישה עמודים בקומיקס, וכמובן תלוי גם בתפקיד שלה.
אך את האנרגיות כדאי לשמור לדמויות המרכזיות, לתת להם יותר מורכבות והשקעה
 

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
איך אתה יודע שאני שמאלי......?
שים לב שבציורים שבהם הדמות נוטה לצד, העדפת בדרך כלל להטות את הדמות לצד שמאל (של הצופה). מעניין אם קלעתי לנקודה. @אלמוג מ. נא תגובתך.

אגב, לא באמת היינו רוצים לדעת אילו עוד שביבי אינפורמציה מסתפננים להם אי שם בין נבכי פירות יצירותיו של האדם, אודות עצמו, עברו, ושאר מרכיבי אישיותו על כל בחינותיה...

ובעצם אולי כן היינו רוצים לדעת, סוף סוף זה מאוד מסקרן, אבל כל עוד שזה נוגע לאחרים בלבד...

(( הערה: מסתפננים, זו מילה ששורשה הוא "ספון" (כלומר חבוי ונסתר) והטייתה הנ"ל היא מקורית שלי. אינני יודע אם קיימת בעוד מקום הטיה כזו לשורש הנ"ל. פשוט יש לי נטיה לגוון את הבעתי הטקסטואלית בין השאר ע"י הטיית מילים לכיוונים מקוריים. בתקוה להבנה... :geek: ))

(פתאום אני קולט כמה פעמים השורש נ.ט.ה. מופיע בהודעה הזו (להטות, הטיה, נטיה). וכל פעם זה בהקשר אחר לחלוטין. זה מלמד עלי משהו?...)
 
נערך לאחרונה ב:

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
הנה עוד פרט קטן שכרגע גיליתי:

הדמות הראשונה (מוני), הצורה שבה הוא משלב ידיים, מסגירה את היותו שמאלי. כדי להגיע לזה ערכתי ניסוי קטן: אני ימיני, וניסיתי לשלב ידיים בטבעיות, ושמתי לב שאני עושה זאת בדיוק הפוך מהדמות.

אז אולי קיימת נטיה (:geek:) ליוצר לצייר את הדמות כפי שהוא נצפה בעיני עצמו (לפחות בחלק מהמאפיינים)?...

@אלמוג מ., שוב תגובתך.
 

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
שים לב שבציורים שבהם הדמות נוטה לצד, העדפת בדרך כלל להטות את הדמות לצד שמאל (של הצופה). מעניין אם קלעתי לנקודה. @אלמוג מ. נא תגובתך.

אגב, לא באמת היינו רוצים לדעת אילו עוד שביבי אינפורמציה מסתפננים להם אי שם בין נבכי פירות יצירותיו של האדם, אודות עצמו, עברו, ושאר מרכיבי אישיותו על כל בחינותיה...

ובעצם אולי כן היינו רוצים לדעת, סוף סוף זה מאוד מסקרן, אבל כל עוד שזה נוגע לאחרים בלבד...

(( הערה: מסתפננים, זו מילה ששורשה הוא "ספון" (כלומר חבוי ונסתר) והטייתה הנ"ל היא מקורית שלי. אינני יודע אם קיימת בעוד מקום הטיה כזו לשורש הנ"ל. פשוט יש לי נטיה לגוון את הבעתי הטקסטואלית בין השאר ע"י הטיית מילים לכיוונים מקוריים. בתקוה להבנה... :geek: ))

(פתאום אני קולט כמה פעמים השורש נ.ט.ה. מופיע בהודעה הזו (להטות, הטיה, נטיה). וכל פעם זה בהקשר אחר לחלוטין. זה מלמד עלי משהו?...)
הנה עוד פרט קטן שכרגע גיליתי:

הדמות הראשונה (מוני), הצורה שבה הוא משלב ידיים, מסגירה את היותו שמאלי. כדי להגיע לזה ערכתי ניסוי קטן: אני ימיני, וניסיתי לשלב ידיים בטבעיות, ושמתי לב שאני עושה זאת בדיוק הפוך מהדמות.

אז אולי קיימת נטיה (:geek:) ליוצר לצייר את הדמות כפי שהוא נצפה בעיני עצמו (לפחות בחלק מהמאפיינים)?...

@אלמוג מ., שוב תגובתך.
זה בדיוק מה שחשבתי, כש @אלמוג מ. כתב על זה שהוא שמאלי:)
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי

קבצים מצורפים

  • 121.jpg
    121.jpg
    KB 256.9 · צפיות: 41

שירת ציון

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
וואוו, מדהים ומקצועי להפליא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה