דבר אחד אני לא מבינה.
אדם הראשון וחוה התקללו כידוע בכמה קללות.
למשל 'בזעת אפיך תאכל לחם'.
אז בהתחלה באמת חרשו באצבעות (עד שהגיע נוח) ואחרי זה המציאו מחרשות, ולאט לאט שכללו את הדרך להרויח לחם, והפכו אותה ליותר ויותר קלה.
היום, רוב האנשים לא עולים בעצמם על הקומביין והולכים לחרוש את השדה, אלא יוצאים למשרד ממוזג ועובדים שם שמונה שעות.
(אני מדברת על אלו שעובדים, אברכים זה נושא לדיון נפרד.)
גם זה לא קל, אבל זה בוודאי קל לאין ערוך מהגרסה המקורית של הקללה.
כתוב 'בעצב תלדי בנים'.
איך היה פעם עדיף שלא נתאר.
בינתיים המציאו בתי חולים, והתחילו להילחם בזיהומים, ואחרי זה המציאו טשטוש, ואחר כך הגיע האפידורל, ובימינו גם דולות ועוד הרבה אמצעי הקלה.
משום מה, אף אחד לא מעלה בדעתו להגיד: נו נו נו , כתוב בתורה 'בזעת אפיך!'.
מה אתה יושב לך בנחת במשרד????
לך להזיע!!!
וככה גם לגבי הסעיף השני.
פתאום, בקללה השלישית 'והוא ימשול בך' הפכו אותה לסוג של מצווה.
תהדרי בזה, תהיי יותר צדיקה.
מה הקשר??
זאת קללה, זאת לא מצווה.
מישהו חושב שכשהתורה כותבת 'בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו' היא מתכוונת שזה הדבר הנכון???????
אדם הראשון וחוה התקללו כידוע בכמה קללות.
למשל 'בזעת אפיך תאכל לחם'.
אז בהתחלה באמת חרשו באצבעות (עד שהגיע נוח) ואחרי זה המציאו מחרשות, ולאט לאט שכללו את הדרך להרויח לחם, והפכו אותה ליותר ויותר קלה.
היום, רוב האנשים לא עולים בעצמם על הקומביין והולכים לחרוש את השדה, אלא יוצאים למשרד ממוזג ועובדים שם שמונה שעות.
(אני מדברת על אלו שעובדים, אברכים זה נושא לדיון נפרד.)
גם זה לא קל, אבל זה בוודאי קל לאין ערוך מהגרסה המקורית של הקללה.
כתוב 'בעצב תלדי בנים'.
איך היה פעם עדיף שלא נתאר.
בינתיים המציאו בתי חולים, והתחילו להילחם בזיהומים, ואחרי זה המציאו טשטוש, ואחר כך הגיע האפידורל, ובימינו גם דולות ועוד הרבה אמצעי הקלה.
משום מה, אף אחד לא מעלה בדעתו להגיד: נו נו נו , כתוב בתורה 'בזעת אפיך!'.
מה אתה יושב לך בנחת במשרד????
לך להזיע!!!
וככה גם לגבי הסעיף השני.
פתאום, בקללה השלישית 'והוא ימשול בך' הפכו אותה לסוג של מצווה.
תהדרי בזה, תהיי יותר צדיקה.
מה הקשר??
זאת קללה, זאת לא מצווה.
מישהו חושב שכשהתורה כותבת 'בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו' היא מתכוונת שזה הדבר הנכון???????