להצטמצם בחתונות- לא פיתרון קסם!

מצב
הנושא נעול.

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הויכוח שלי איתכם הוא כזה:
אתם טוענים שבעצם לא סביר לשלם על בגד לחתונה 700 ש"ח. (לקחתי סכום, כי זה יותר קל)
אבל קשה מאוד לצמצם את הסעיף הזה,
ולכן נלך בדרך עקיפה.
נביא לזה שכל החתונה תעלה רק 2000 ש"ח, וממילא המחותן ירגיש מוזר להוציא 700 ש"ח על בגד.

אני טוענת באופן כללי,
שנושא הביגוד בחתונה קשור לנושא הביגוד ביום יום, בדיוק כמו שהוא קשור למחיר כל החתונה.
וזאת מכיוון שמחיר של בגד לשבת שבת עולה 500 ש"ח, וברור לכל אחד שבחתונה לובשים משהו יותר מיוחד,
בלתי מן הנמנע שמחיר בגד לחתונה יעלה 700 ש"ח (אלא אם כן יקומו גמ"חים שיתנו בגדים יפים באמת במחירים זולים)

ואם כוונתך לזה,
שהינכם רוצים לגרום לכך שחתונה תראה בדיוק כמו כל שבת,
על זה בדיוק אני אומרת, שזה שינוי דרסטי, שקל מאוד לדמיין אותו, כל עוד זה לא נוגע לנו.
הפיל שבחדר אינו תמיד הוצאות הביגוד. הגם שזה חתיכת הוצאה.
עם כל מי שדיברתי שעוסק בנושא - דובר רק שאחד הרווחים מחתונות כאלו יהיה צמצום סעיף הביגוד. לא זה העיקר.
העניין הוא לאפשר לאנשים לצמצם סעיפים שנראים להם מיותרים. ולתת להם אמצעים לממש את רצונם.
האחד יבחר לצמצם סעיף הביגוד, השני יבחר צלם הכי פשוט, השלישי יבחר תקליטן.
העיקר - לתת לאנשים לחשוב מחדש על כל פרט - בשביל מה זה.
לשאול את עצמם - הגיוני שאשלם על לילה אחד את הפריט הזה?

העיד כאן צלם במקצועו שאנשים משקיעים הון בשמלות לילדות, מביאות אותם לצילומים ושולחות לבייביסיטר.

בטוחני שגם בחתונות קטנות יהיו הבדלי מעמדות, והיותר גנדרניים ישקיעו הון בביגוד ובשמלת כלה.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מקריאת האשכול מרגיש לי שיש כאן צעירים וחסרי נסיון בחיתון ילדים מול כאלו שיש להם נסיון או שנמצאים בפרשיית השידוכים ומבינים קצת יותר.

צמצום זה ענין של דעה אישית.
כל אחד רואה בצמצום משהו אחר.
לאחד זה כמות מוזמנים
לשני זה סגנון המנה
ולשלישי זה איזה אולם.


סתם בענין ביגוד אני מכירה לא מעט אנשים שביומיום לובשים זול, ממש. ובחתונות אי אפשר להכיר אותם והן שוכרים שמלה ב 700 ש"ח לילדה, סדרה של 7 ילדות לחתונה של דוד.
הדברים האלו הם לא תמיד בהשוואה לחיי היומיום.
זה נכון גם בתפריט ובדברים אחרים.
מה שאני עושה בבית שלי זה דבר אחד
מה שאני עושה בארוע שכולם רואים ומצטלמים ומדברים ויש צד שני, זה משהו אחר. וגם הילדה בת השנתיים וחצי וזו שבת 5 לובשות בגד ב 450 ש"ח השכרה כל אחת. חצי שעה של תמונות והביתה לבייביסיטר....
איך אמרה לי מישהי "קשה עם הקט של הלבוש לחתונה אבל אני חוששת שיחשבו שאנחנו קמצנים וזה יפגע בנו בסופו של דבר"
זה אולי קיצוני. אבל יש בזה.

הנושא כל כך קשה ומורכב.
ומרגיש לי שחשוב לתת כבוד לדעתם של המנוסים.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
לגמרי. נראה לי עוד לא היה אשכול בפרוג, של 18 עמודים שככה חזרו על עצמם...

ויהודית, על כל מה שכתבת, ענו לך.
כתבת שוב את אותו דבר, וענו לך אותו דבר:

שחלקנו מצטמצמים כבר היום (בני ה-30-35) וחוסכים כבר היום. (ועדיין מעדיפים לחתן בחתונות חסכוניות).
וחלקנו מעדיפים בהחלט לחיות היום לפי יכולתנו, ולחתן בצמצום.

שורה אחרונה: כל בני ה-35, גם אלו שחוסכים היום, וגם אלו שלא, רוצים חתונות חסכוניות. נ ק ו ד ה.

הטענה שלך 'אתם זורקים את הצמצום על האחרים', לא ברורה. אנחנו מדברים בדיוק על עצמנו, בעוד 6-7 שנים, שנשמח מאד בחתונה קטנה. (בדיוק כמו שאנחנו עורכים בריתות ובר מצוות מינימליות! מה ההבדל?)

וכן, הגיוני שאשה בזמננו רוצה ויכולה לקנות בוגבו ולטוס כל שנתיים לחו"ל, ועושה את זה, ובמקביל היא לא מעוניינת לבזבז כסף על חתונה גדולה.
ההבדל - מהבוגבו והטיסות היא נהנית. מהחתונה הגדולה היא לא נהנית.

למרות המאמצים השכליים שהשקעתי בקריאת האשכול, לא הבנתי מה הבעיה בזה.

והטענה שלך, למה לעצמה האשה קונה פאות ב-10 ולכלה היא רוצה לקנות ב-7:
גם זה זכותה של המחתנת. הכסף הוא של ההורים והם מחליטים מה ולמי לקנות. כשהכלה החמודה תעבוד על השקל הראשון שלה, היא תוכל לשקול אם היא רוצה לבזבז 10,000 כאלה על פאה. עד אז, שתגיד תודה על מה שקונים לה.
(חוץ מהעניין שלפעמים אשה מבוגרת צריכה יותר להשקיע, בעוד כלה צעירה תיראה נהדר גם עם פאת קייט ב-6000).

ובואו, רוב מוחלט של המחתנות שראיתי, השקיעו בכלה ובבגדיה הרבה יותר ממה שהשקיעו בעצמן. עוד לא ראיתי את המחתנת שלבשה בגדי פאר והותירה את בתה הכלה עם שמלת גמח זנוחה ופאה זולה.
כל מילה פנינה.
ועוד משהו קטן בענין הפאה.
מחותנת כבר יודעת מה מתאים לה ומה נח לה ובדיוק איזו פאה טובה לה והיא קונה קניה בטוחה.
כלה לא יודעת מה היא באמת אוהבת ומה באמת נח לה. והאופנה כל כך משתנה כל הזמן שהיא רוצה להיות אופנתית כל הזמן, מה שמחותנת כבר פחות חשוב לה העיקר שהפאה עדכנית דיה ומכבדת.
אז כן, הגיוני הפער במחיר הפאה. כי הצעירה לא באמת יודעת מה היא רוצה [ולוקחת רק מה שהחברות רוצות ובעוד כמה שנים קצרות היא תרצה לשנות][ והמחותנת קונה כבר לחתונה של כמה ילדים יחד. ובחתונה הבאה תסרק אותה שתראה הכי יפה שאפשר.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בלת"ק
אני חושב שהרמה הגבוהה בחתונות לא נובעת מרמת חיים גבוהה אלא מלחץ חברתי.
ברגע שיצליחו לפוגג את הלחץ, הכל ישתנה.

כאחת שחיתנה מספר ילדים ורואה את המנהל סביבי.
משפחה וחברים/ות של הילדים, האמירה הזו לא נכונה.

מי שנלחץ מהחברה בהקשר ל/דגמי עגלות/חוגים/נופש וכו' וכו'
נלחץ גם בתקופת החתונה.
ואותם אלו שנושמים עמוק עמוק יום יום. יום יום.
ולא מתנהלים בדיוק לפי תכתיבי החברה,
אלא לפי היכולות שלהם.
הם אלו שבקלילות ובנינוחות מתנהלים כך גם בתקופות לחוצות.

ובכללי,
חלק מהסוויצ' צריך להיות בתפיסה שאם יש כסף, הכל אפשרי ומותר ונכון.
כאילו הכסף הוא היעד ואין עוד מטרות בחיים.
הטישטוש שקיים היום בין מה שצריך לבין מה שרוצים הוא בלתי נתפס.
ואם נבדוק ביוםיום שלנו, שם קבור הכסף.
 

יענקף

משתמש פעיל
ממש לא!
כמה עולה לשכור דירה באופקים או נתיבות או רכסים או עפולה וכו'
גג 2000 ש"ח לחודש. ויש גם ב 1500 ש"ח.
שזה שווה למשכנתא של 400,000 ש"ח ל20 שנה,
איפה מהמקומות האלו קונים דירה בכזה סכום?
אנשים ממוצעים גרים בדירה שלהם יותר מעשרים שנה, והם מתפללים שזה יהיה לפחות ארבעים שנים נוספות.
וכן, הגיוני שאשה בזמננו רוצה ויכולה לקנות בוגבו ולטוס כל שנתיים לחו"ל, ועושה את זה, ובמקביל היא לא מעוניינת לבזבז כסף על חתונה גדולה.
ההבדל - מהבוגבו והטיסות היא נהנית. מהחתונה הגדולה היא לא נהנית.
מה בדיוק ההנאה שלה מסוג העגלה שבה שוכנת הפצפונת שלה? הנראות החברתית! אז זו בדיוק סוג ההנאה שיש מהחתונה הגדולה.
א. מקום שהשכירות היא 2000 ש"ח עלות הקניה היא לא יותר מ400 אלף, זה די חופף.
לא נכון. אני מכיר מישהו שמתגורר בפריפריה בדירת 90 מ"ר חדשה בשכירות של 1900 לחודש, והמחיר של דירה כזו הוא 900,000 מינימום.
ב. שיהיה ברור דירה ב1500-2000 ש"ח אפילו במקומות נידחים היא לא דירה גדולה. בהמשך יצטרכו לעבור לדירה גדולה יותר, ואז הוא משלם יותר על שכיורת מה שלא נכון במשכנתא.
לא בהכרח. יש גם דירות גדולות במחירים הללו. אם כי יש סיכוי גדול שמחירי השכירות ילכו ויעלו.
ד. יש עוד הרבה מינוסים בשכירות, צרכים לעבור דירה מידי כמה שנים, זה יכול גם לשנות עלויות. גם חוסר הקביעות יכולה ממש להפריע בחיים ולהתקבע בעבודה, מקום לימוד. ועוד רבות רבות שינויים.
בהחלט. אבל יש כאלו שמבחינתם ההנאה מהחסכון הכספי שווה את כל הטירחה והמאמץ.
אני הבנתי נידון אם להשקיע את האלפיים שקל בשכירות או במשכנתא. ואולי גם למה צריכים השתתפות של ההורים כדי שיהיה הון עצמי כדי לקנות ולקבל משכנתא.
וכי באמת יש דירה שעולה מליון ש"ח והשכירות היא רק 2000 ש"ח??
נשמע לי מוזר. אבל אולי. עכ"פ לא ידעתי.
קח למשל דירות חדשות במודיעין עילית, שעשויות להיות מושכרות ב-2800 לחודש, ועלותן היא למעלה ממיליון שלוש מאות.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
לגמרי. נראה לי עוד לא היה אשכול בפרוג, של 18 עמודים שככה חזרו על עצמם...

ויהודית, על כל מה שכתבת, ענו לך.
כתבת שוב את אותו דבר, וענו לך אותו דבר:

שחלקנו מצטמצמים כבר היום (בני ה-30-35) וחוסכים כבר היום. (ועדיין מעדיפים לחתן בחתונות חסכוניות).
וחלקנו מעדיפים בהחלט לחיות היום לפי יכולתנו, ולחתן בצמצום.

שורה אחרונה: כל בני ה-35, גם אלו שחוסכים היום, וגם אלו שלא, רוצים חתונות חסכוניות. נ ק ו ד ה.

הטענה שלך 'אתם זורקים את הצמצום על האחרים', לא ברורה. אנחנו מדברים בדיוק על עצמנו, בעוד 6-7 שנים, שנשמח מאד בחתונה קטנה. (בדיוק כמו שאנחנו עורכים בריתות ובר מצוות מינימליות! מה ההבדל?)

וכן, הגיוני שאשה בזמננו רוצה ויכולה לקנות בוגבו ולטוס כל שנתיים לחו"ל, ועושה את זה, ובמקביל היא לא מעוניינת לבזבז כסף על חתונה גדולה.
ההבדל - מהבוגבו והטיסות היא נהנית. מהחתונה הגדולה היא לא נהנית.

למרות המאמצים השכליים שהשקעתי בקריאת האשכול, לא הבנתי מה הבעיה בזה.

והטענה שלך, למה לעצמה האשה קונה פאות ב-10 ולכלה היא רוצה לקנות ב-7:
גם זה זכותה של המחתנת. הכסף הוא של ההורים והם מחליטים מה ולמי לקנות. כשהכלה החמודה תעבוד על השקל הראשון שלה, היא תוכל לשקול אם היא רוצה לבזבז 10,000 כאלה על פאה. עד אז, שתגיד תודה על מה שקונים לה.
(חוץ מהעניין שלפעמים אשה מבוגרת צריכה יותר להשקיע, בעוד כלה צעירה תיראה נהדר גם עם פאת קייט ב-6000).

ובואו, רוב מוחלט של המחתנות שראיתי, השקיעו בכלה ובבגדיה הרבה יותר ממה שהשקיעו בעצמן. עוד לא ראיתי את המחתנת שלבשה בגדי פאר והותירה את בתה הכלה עם שמלת גמח זנוחה ופאה זולה.
כמה נכון.
תזכרו בחתונות הקרובות, אחרי שרוב האורחים הולכים, ונשארת המשפחה הקרובה בלבד,
בד"כ במצוה טאנץ או בתמונות (אצל הליטאים)
כמה כיף אז!
הזמנים הכי משפחתיים ומלכדים, בלי כל האורחים המרוחקים יותר.
אני לא אומרת לא להזמין בכלל אורחים, אבל אם רוצים באמת להנות בחתונה - אז כן, לצמצם כמה שפחות.
בעלי השמחה פנויים באמת לשמוח. מכל הלב, על הזמן שיש להם לרקוד ולהנות עם המשפחה, וכמובן ההקלה הפיננסית משמעותית.

ומי שיגיד "מה, אין להם כסף לחתן בחתונה נורמלית?" יענו לו "מה פתאום, בטח שיש להם. אבל הם רצו כי ככה הרבה יותר כיף להם לחתן"
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
בלת"ק
הקטינו את מספר המוזמנים בחתונות.
ומה עם כל מי שרוצה לבוא ויפגע וכד?
א. ברגע שזה יהיה נורמה, איש לא יפגע- מי נפגע כשלא קבל הזמנה לברית מילה?
ב. בשלב הראשוני אפשר לעשות שבע ברכות שמיועדים לכל אלו שרוצים לבוא לאמר מזל"ט ולללכת.

ואגב, אולי אם החתונות היו עוברות לבקרים, היה יותר פשוט.
אנשים שהיו מוכנים לותר על עבודה בשביל זה- נפלא, ומי שלא- לא

ברגע שמספר המוזמנים יצטמצם, הרמה תרד
כי הרצון לדפוק רושם- ירד...
וחוץ מזה, אם כבר,
אולי ניתן יהיה להשקיע ולכבד במנות אכילות ולא בכאלו שנזרקות לפח...
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה בדיוק ההנאה שלה מסוג העגלה שבה שוכנת הפצפונת שלה? הנראות החברתית! אז זו בדיוק סוג ההנאה שיש מהחתונה הגדולה.
ברור לי שאתה לא מבין את הצורך של חלק מהנשים בעגלה ממותגת.
זה צורך פנימי. ממש לא באזור של 'מה יאמרו'.

וגם באלו שכן, ההנאה הפנימית הזאת מצדיקה בעיניהם את ההשקעה.
ואצל חתונה זה רק מה יאמרו, ובפנים בפנים לא נהנים ביחס להשקעה. השקעה גדולה מידי להנאה כזו.
 

מלי רקפת

משתמש מקצוען
לכן אנחנו מנסים היום לשנות את ה'כולם' של המחותנים
כדי שאנחנו נגיע אל המוכן
אני לא מבינה את הטענה שאת מסבירה שוב ושוב.
הצעקה מגיעה מאנשים שמחתנים!!!
למה את מניחה שמי שתומך ברעיון הם הצעירים?
בגלל התאוריה שהם רוצים שיעשו להם את העבודה?
לי יש תאוריה הפוכה. הצעירים עדיין מאמינים שלהם תהיה אפשרות
המבוגרים ששקועים בחובות כבר לא עומדים בנטל.
 

יענקף

משתמש פעיל
כמה נכון.
תזכרו בחתונות הקרובות, אחרי שרוב האורחים הולכים, ונשארת המשפחה הקרובה בלבד,
בד"כ במצוה טאנץ או בתמונות (אצל הליטאים)
כמה כיף אז!
נו נו...:rolleyes:
ככלה חסידית שבילתה בחתונתה קרוב ל-12 שעות (לא כולל צילומים), היה אפשר לטעמי לקצר אותה בחצי. פעם בחיים או לא פעם בחיים, יש גבול כמה שעות אפשר לשבת ולקפוא מקור במצווה טאנץ, בהמתנה לריקוד התורן. עם כל אהבתי והערצתי לסבותיי ז"ל, לא הצלחתי להתרגש מהחרוזים אודותיהם, כשהשעה אחת בלילה ואנחנו בקושי מחזיקים את העיניים פתוחות, אחרי 18 שעות רצופות על הרגליים מהבוקר. (הגראמר היה מצויין ממש. בהסרטות, המשפחה נהנית מאד לשמוע את החרוזים והשירים. אבל בשעת מעשה אחרי חתונה ארוכהההה, לא הצלחתי להנות מזה)
הזמנים הכי משפחתיים ומלכדים, בלי כל האורחים המרוחקים יותר.
ובלי המשפחה המלוכדת מהצד השני?
בעלי השמחה פנויים באמת לשמוח. מכל הלב, על הזמן שיש להם לרקוד ולהנות עם המשפחה
יש להם מספיק זמן לשמוח בין האירוסים לחתונה, וליהנות עם המשפחה הם יכולים גם בחנוכה ובפורים.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה שאני יצאתי מהאשכול ...
בתור אחת שקנתה כמובן עגלת מותג ואוהבת שהילדים שלה עם סטים
וחיה בדירה שכורה קטנה...
אבל לא מעבר....
אנחנו חיים בכזו רמה גבוהה לעומת פעם??
אני מדברת על מש' אברכים ,
במה אני יכולה להוריד מהחודשי שלי כדי לשים בצד 1000 ש"ח?!
לו(?????) נגיד שזה היה עוזר לחיתון הילדים ,
אם את רוצה השוואות, בבקשה:
אמא שלי, למשל, הסתפקה בעגלת ירושה לתינוקת הבכורה שלה...
וכן,
תנסי לשאול את הורייך כמה בגדים היו להם בארון להם עצמם, ולילדים?
כמה סוגי מאכלים ידע הארון שלהם והמקרר שלהם?
מה היה הגודל של ערכת האיפור שלהם? הפיאה?


ואם את באמת רוצה לחסוך,
יש אשכול שלם לענין
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפיל שבחדר אינו תמיד הוצאות הביגוד. הגם שזה חתיכת הוצאה.
עם כל מי שדיברתי שעוסק בנושא - דובר רק שאחד הרווחים מחתונות כאלו יהיה צמצום סעיף הביגוד. לא זה העיקר.
העניין הוא לאפשר לאנשים לצמצם סעיפים שנראים להם מיותרים. ולתת להם אמצעים לממש את רצונם.
האחד יבחר לצמצם סעיף הביגוד, השני יבחר צלם הכי פשוט, השלישי יבחר תקליטן.
העיקר - לתת לאנשים לחשוב מחדש על כל פרט - בשביל מה זה.
לשאול את עצמם - הגיוני שאשלם על לילה אחד את הפריט הזה?

העיד כאן צלם במקצועו שאנשים משקיעים הון בשמלות לילדות, מביאות אותם לצילומים ושולחות לבייביסיטר.

בטוחני שגם בחתונות קטנות יהיו הבדלי מעמדות, והיותר גנדרניים ישקיעו הון בביגוד ובשמלת כלה.
רוב הפילים האחרים שבחדר אינם קשורים כלום לסטנדרט של החתונה.
עדיין לא שמעתי מישהו שמגיע לחתונה ומברר מיד מי הצלם, כדי לדעת מה ערך החתונה
צלם זה משהו אישי לחלוטין שכל אחד יכול גם ביום לבחור את בחירתו בשקט, ובלי כל קשר למספר המוזמנים.

לגבי זמר יכול להיות שאצל הבחורים זה כן מהווה נושא, אבל שוב לא מדובר במשהו כ"כ רציני ודרסטי,
שאפשר להוריד רק אם עוברים לחתונות של 200 איש.
הזמר יכול להיות זהה גם בחתונה של 400 איש.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובכללי,
חלק מהסוויצ' צריך להיות בתפיסה שאם יש כסף, הכל אפשרי ומותר ונכון.
כאילו הכסף הוא היעד ואין עוד מטרות בחיים.
הטישטוש שקיים היום בין מה שצריך לבין מה שרוצים הוא בלתי נתפס.
ואם נבדוק ביוםיום שלנו, שם קבור הכסף.
וסוויצ' כזה אין ציבור או חברה שיכולים להסוויצ',
פשוט כי אי אפשר להתערב לאדם בצלחת.
זה טוב לקורסי כלכלה, שיש היום יותר ויותר מודעות לעבור אותם.

מי שרוצה לבצע שינוי - חייב להגיע עם מתווה קונקרטי שהוא יוכל להצביע על נקודות השינוי.
עם אמירה סתמית, ואפילו עם קמפיין פסיבי, לא הולכים לקנות במכולת.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מה בדיוק ההנאה שלה מסוג העגלה שבה שוכנת הפצפונת שלה? הנראות החברתית! אז זו בדיוק סוג ההנאה שיש מהחתונה הגדולה.

אינני יודעת. הנסיך שלי שכן בעגלה מושאלת מרגע היוולדו, מדגם פשוט. ממנה עבר לטיולון הישן ששימש את אחיותיו. מעולם לא הייתה לי בוגבו ואין לי מושג למה היא נחשקת כל כך. אבל לא נכון לפטור כל רצון של אשה, ב'את רוצה את זה בשביל החברה'.
יש בהחלט כאלו שעגלת בוגבו עושה להן טוב. גם לו היו יחידות בעולם, היו מעדיפות אותה על פני העגלות הזולות. אפשר לכבד את הרצון שלהן. (גם אם לא מבינים אותו...)

ומי שרוצה חתונה גדולה ונהנה ממנה - אדרבא ואדרבא!
בינתיים, רוב האנשים מודים בשקט או בקול שהיו רוצים ושמחים לצמצם במוזמנים.
עוד לא קם פה אף אחד שאמר "אוי, אבל אני ממש צריך את כל השכנים בסעודה שלי, וכל המחותנים האהובים, וכל בני הדודים - - -"
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רוב הפילים האחרים שבחדר אינם קשורים כלום לסטנדרט של החתונה.
עדיין לא שמעתי מישהו שמגיע לחתונה ומברר מיד מי הצלם, כדי לדעת מה ערך החתונה
צלם זה משהו אישי לחלוטין שכל אחד יכול גם ביום לבחור את בחירתו בשקט, ובלי כל קשר למספר המוזמנים.
קשור ועוד איך.
ברגע שאדם משלם פחות על האולם והקייטרינג
הוא מרגיש טמבל לשלם סכום ענקי לצלם ולזמר, וממילא מחפש מישהו זול יותר.

הבנתי מיוזמי השינוי - שמתוכננת רשימת נותני שירותים בזול. זול באמת.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
וסוויצ' כזה אין ציבור או חברה שיכולים להסוויצ',
פשוט כי אי אפשר להתערב לאדם בצלחת.
זה טוב לקורסי כלכלה, שיש היום יותר ויותר מודעות לעבור אותם.

מי שרוצה לבצע שינוי - חייב להגיע עם מתווה קונקרטי שהוא יוכל להצביע על נקודות השינוי.
עם אמירה סתמית, ואפילו עם קמפיין פסיבי, לא הולכים לקנות במכולת.

כל ציבור מורכב מבודדים.
כל השינויים והמהפכות התחילו מבודדים שהשמיעו דעתם ברמה.

המיתווים הציבוריים חשובים והכרחיים, אבל הם בלי מודע, מחזקים את הבעיה השורשית.
- הצורך להיות כמו. ההסחפות אחר ה'כולם'.
במקום להיות מה שאני צריך ויכול.
מה שעושים בין היתר בקורסי כלכלה, כפי שציינתם.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
רוב הפילים האחרים שבחדר אינם קשורים כלום לסטנדרט של החתונה.
עדיין לא שמעתי מישהו שמגיע לחתונה ומברר מיד מי הצלם, כדי לדעת מה ערך החתונה
צלם זה משהו אישי לחלוטין שכל אחד יכול גם ביום לבחור את בחירתו בשקט, ובלי כל קשר למספר המוזמנים.

לגבי זמר יכול להיות שאצל הבחורים זה כן מהווה נושא, אבל שוב לא מדובר במשהו כ"כ רציני ודרסטי,
שאפשר להוריד רק אם עוברים לחתונות של 200 איש.
הזמר יכול להיות זהה גם בחתונה של 400 איש.
הצד השני יודע כמה עלה הזמר/הצלם וכו'
ולפעמים זה מספיק כדי לבחור יקר יותר ממה שהיו רוצים מלכתחילה.
 

להתעמק

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כל ציבור מורכב מבודדים.
כל השינויים והמהפכות התחילו מבודדים שהשמיעו דעתם ברמה.

המיתווים הציבוריים חשובים והכרחיים, אבל הם בלי מודע, מחזקים את הבעיה השורשית.
- הצורך להיות כמו. ההסחפות אחר ה'כולם'.
במקום להיות מה שאני צריך ויכול.
מה שעושים בין היתר בקורסי כלכלה, כפי שציינתם.
כל מילה
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קשור ועוד איך.
ברגע שאדם משלם פחות על האולם והקייטרינג
הוא מרגיש טמבל לשלם סכום ענקי לצלם ולזמר, וממילא מחפש מישהו זול יותר.

הבנתי מיוזמי השינוי - שמתוכננת רשימת נותני שירותים בזול. זול באמת.

אתם לא מכירים את האמירות נוסח,
"חסכנו כאן, לפחות נשקיע כאן"
"ויתרנו על X, לפחות נקבל את Y"
"אם קטן, שיהיה אבל טופ"

ודוגמא מעשית מהשטח. מהתקנות.
באחת החסידויות קבעו תקנות בנוגע למספר התכשיטים.
אין לי מושג מה בדיוק התקנות, אבל לא אשכח משפט של ידידה מאותה חסידות, בנידון:
"אם יש הגבלה במספר התכשיטים, אז משקיעים בהם הרבה יותר, שכל תכשיט יהיה תכשיט"
ואז, מה הועילו חכמים בתקנתם???

זה טבע אנוש, לפצות את עצמו על 'חסרים'
ולכן,
אם יש איזה שהוא גזר,
כדוגמת ההתנהלות של צאנז, כפי שהובא כאן,
יש תקוה שאנשים אכן יחסכו, ולא יפצו את עצמם במקומות אחרים.
 

יענקף

משתמש פעיל
ברור לי שאתה לא מבין את הצורך של חלק מהנשים בעגלה ממותגת.
זה צורך פנימי. ממש לא באזור של 'מה יאמרו'.
אינני יודעת. הנסיך שלי שכן בעגלה מושאלת מרגע היוולדו, מדגם פשוט. ממנה עבר לטיולון הישן ששימש את אחיותיו. מעולם לא הייתה לי בוגבו ואין לי מושג למה היא נחשקת כל כך. אבל לא נכון לפטור כל רצון של אשה, ב'את רוצה את זה בשביל החברה'.
יש בהחלט כאלו שעגלת בוגבו עושה להן טוב. גם לו היו יחידות בעולם, היו מעדיפות אותה על פני העגלות הזולות. אפשר לכבד את הרצון שלהן. (גם אם לא מבינים אותו...)
לא באתי לפטור ולזלזל ברצונות של נשים.
כוונתי הייתה שבשונה מאכילה במסעדה או לינה במלון, קניית עגלה יוקרתית לבייבי אינה הנאה פיזית-גשמית. היא שייכת למדור ההנאות הנפשיות, מסוג אלו ש'אם אני מסתובבת עם עגלה כזו, אני שווה יותר'. אנשים מהסוג הזה, צריכים נפשית גם לעשות חתונה יוקרתית, או לכל הפחות לא חתונה מבזה, בשביל להרגיש את עצמם חשובים ויוקרתיים. ולא נכון לזלזל בצורך הזה.

ובאופן כללי, אני לא מסכים לטענה של 'כולם היו רוצים לחתן באולם של בית הכנסת, וברור שאף אחד לא מוכן להוציא עשרות אלפי שקלים בשביל נראות, אלא שכולם חוששים מכולם'. במגזר הליטאי, אנשים מוכנים להתחייב על מאות אלפי שקלים, רק בשביל שיהיו להם חתנים 'חשובים', מהישיבות המיוחסות. גם כאשר אפשר להשיג חתן ב-300 400 אלף ש"ח, הם מוכנים להתחייב על 700-800. האם גם כאן תאמרו 'לא יתכן שאנשים יתחייבו על מאות אלפי שקלים רק בשביל שכולם יעשו 'פששש' על החתן החשוב שהם קיבלו'?!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה