זה מה שכתבו שלכן ההורים עוזרים שיהיה לפחות הון עצמי, כי אחרת שהילדים היקרים שלהם פשוט לא יסתדרו, כי אין להם ממה להתחיל.אם י לכם הון עצמי
זה מה שכתבו שלכן ההורים עוזרים שיהיה לפחות הון עצמי, כי אחרת שהילדים היקרים שלהם פשוט לא יסתדרו, כי אין להם ממה להתחיל.אם י לכם הון עצמי
אפשר גם לחסוך הרבה יותר.מה שאני יצאתי מהאשכול ...
בתור אחת שקנתה כמובן עגלת מותג ואוהבת שהילדים שלה עם סטים
וחיה בדירה שכורה קטנה...
אבל לא מעבר....
אנחנו חיים בכזו רמה גבוהה לעומת פעם??
אני מדברת על מש' אברכים ,
במה אני יכולה להוריד מהחודשי שלי כדי לשים בצד 1000 ש"ח?!
לו(?????) נגיד שזה היה עוזר לחיתון הילדים ,
ברור לא בטוח שאפשר, והמציאות היא שכמעט אי אפשר.במה אני יכולה להוריד מהחודשי שלי כדי לשים בצד 1000 ש"ח?!
לו(?????) נגיד שזה היה עוזר לחיתון הילדים ,
סחיטה??? ניצול??? מי קובע כמה עולה כל דבר?! הציבור! אם אנשים מוכנים לשלם את המחיר זה יהיה המחיר. ברור שאין שום מאפרת שתקח 10,000 ש"ח כי אף אחד לא ישלם את זה. ואם יש ביקוש ואנשים מוכנים לשלם אז זה המחיר, אין דבר כזה מחיר הוגן. אלו הם כללי השוק, אין מה לעשות.דיברנו על הניצול והסחיטה של אנשים מבינינו לגבות סכומי עתק על דברים שאינם שוים באמת.
אפילו שטריימל שהאמיר מחירו מאד בשנתיים האחרונות, זו שערוריה, אבל סוף סוף זה לעשר שנים לפחות. אבל לגבות יותר מאלף ש"ח על איפור בן שעתיים, או מטפחת לשעתיים (וצריך להחזירה) - אלף ש"ח + הסעות ספיישל, וכן לענין התסרוקת שתוקפה עד החופה משלמים בין 1000 ל2000 ש"ח, סתם כך בגלל שהיא כלה, והרשימה עוד ארוכה. וכל זאת מפני שאפשר לסחוט הורים בשעת כושר. זו הפקרות מצד אנשים שמחנינו. לא צריך לוותר על זה, אבל אנא אל תסחטו את אחיכם ואחיותיכם.
כתבת טוב. אבל סליחה על ההערה לא צריך לכתוב בצורה מזלזלת. [לא כל מה שלא נראה לך זה מוכרח שהיא הסתכלות לא ראויה]סחיטה??? ניצול??? מי קובע כמה עולה כל דבר?! הציבור! אם אנשים מוכנים לשלם את המחיר זה יהיה המחיר. ברור שאין שום מאפרת שתקח 10,000 ש"ח כי אף אחד לא ישלם את זה. ואם יש ביקוש ואנשים מוכנים לשלם אז זה המחיר, אין דבר כזה מחיר הוגן. אלו הם כללי השוק, אין מה לעשות.
דרך אגב ההסתכלות הזו השתרשה בציבור שלנו ע"י מקימי המדינה מפלגת העבודה לשעבר מפא"י. שהסתכלו על אנשים עשירים כגנבים.
ההפך הוא הנכון הגישה של תקנות היא נגזרת ישירה של עדריות. אנשים מחתנים, יש להם לחץ חברתי והם "חייבים" להשקיע בחתונה כמו כולם, ואז הם נכנסים לחובות, ומה הפתרון של אנשים שחיים בעדר לזעוק לעסקנים הצילו אותנו, ואיזה פתרון יש לעסקנים, תקנות. אם רוצים לשנות את העדריות, צריך לומר לאנשים, אתם חושבים שמבזבזים כסף בחתונות על כלום אל תבזבזו, נכון שזה נשמע לא ריאלי, אבל זה בגלל שאנחנו חיים בעדר.זה נראה שאתם מנסים בשם המוסריות היפה, לומר לנו אל תנסו לשנות את אופי העדריות.
יש לנו בעיה ועדריות שמה, במקום לנסות לשנות אותה, ננסה לחיות עמה ולא למות ממנה.
הנחתות גורמות לאווירה שיש תקנות וצריך לדעת איך לעקוף אותן. ולא משנות את עצם הבעיה.ב. מודעות לא ניתן לשנות בלי תכלס', הצעה מעשית. ומכיון שלא יכולה להיות כזו - הכיוון נדון לכישלון.
כי זה לא משהו שכולם מגיעים ומתלחששים מאחורי הגב.למען ה' הציבור שלנו לא נרתע מלשנות מוסכמות בנושא הדיור?
אחיותיי שנישאו לפני כעשור נכנסו לדירה (שכורה) בת 3 חדרים, ואני ליח"ד בת 30 מ"ר?
אם זה שינוי (לא חיובי בכלל) שהתקבל ואין ספק שהוא הנורמה כיום למה שלא נעשה שינויים הגיוניים אם גם הם כורח המציאות?
יש משמעות קריטית לעובדה שמדובר על אירוע של 2 צדדים, שגם ככה ההתנהלות רגישה...ההפך הוא הנכון הגישה של תקנות היא נגזרת ישירה של עדריות. אנשים מחתנים, יש להם לחץ חברתי והם "חייבים" להשקיע בחתונה כמו כולם, ואז הם נכנסים לחובות, ומה הפתרון של אנשים שחיים בעדר לזעוק לעסקנים הצילו אותנו, ואיזה פתרון יש לעסקנים, תקנות. אם רוצים לשנות את העדריות, צריך לומר לאנשים, אתם חושבים שמבזבזים כסף בחתונות על כלום אל תבזבזו, נכון שזה נשמע לא ריאלי, אבל זה בגלל שאנחנו חיים בעדר.
לא הבנתי מילה.ההפך הוא הנכון הגישה של תקנות היא נגזרת ישירה של עדריות. אנשים מחתנים, יש להם לחץ חברתי והם "חייבים" להשקיע בחתונה כמו כולם, ואז הם נכנסים לחובות, ומה הפתרון של אנשים שחיים בעדר לזעוק לעסקנים הצילו אותנו, ואיזה פתרון יש לעסקנים, תקנות. אם רוצים לשנות את העדריות, צריך לומר לאנשים, אתם חושבים שמבזבזים כסף בחתונות על כלום אל תבזבזו, נכון שזה נשמע לא ריאלי, אבל זה בגלל שאנחנו חיים בעדר.
ואם יגיעו עשרות מציעי שירות עם מחירים נמוכים יותר, זה לא יוריד ממחירי השוק?סחיטה??? ניצול??? מי קובע כמה עולה כל דבר?! הציבור! אם אנשים מוכנים לשלם את המחיר זה יהיה המחיר. ברור שאין שום מאפרת שתקח 10,000 ש"ח כי אף אחד לא ישלם את זה. ואם יש ביקוש ואנשים מוכנים לשלם אז זה המחיר, אין דבר כזה מחיר הוגן. אלו הם כללי השוק, אין מה לעשות.
ברור שכן, אבל זה לא הופך לניצול, חלק ממנגון המחירים הוא כמה אנשים מוכנים לשלם על המוצר. (אם נכנס לעומק, נבין שאם לא שווה לעסוק בתחום מסוים במחיר נמוך (לא שווה זה לא רק פונקציה של כמה כסף עושים לשעה, אלא האם שוה להסתובב בבתים בשביל המחיר הזה, האם שווה שתקופה לא יהיה עבודה, כמה העבודה מתישה וכו'), זה גם יגרום שברגע שמחירים יתחילו לרדת פחות אנשים יציעו את השירות, למשל אם לא שווה לאשה לעבוד באיפור כלות פחות מ1000 ש"ח לכלה (לא אמרתי שלא שווה, זו הנחה לצורך הדיון) אם המחיר יתחיל לרדת, בגלל שנוספו נותני שירות רבים, הרבה מאפרות יצאו מהשוק, ואז המחירים יעלו בחזרה)ואם יגיעו עשרות מציעי שירות עם מחירים נמוכים יותר, זה לא יוריד ממחירי השוק?
אולי לא כדאי לכתוב בצורה מזלזלת אבל כשאנשים מכנים אנשים שעוסקים לפרנסתם נצלנים, סחטנים, וכו' זה מרתיח. ובפרט כשמבינים כמה אנחנו סובלים מהגישה הזו, בכל תחומי החיים זה מרתיח פי כמה.כתבת טוב. אבל סליחה על ההערה לא צריך לכתוב בצורה מזלזלת. [לא כל מה שלא נראה לך זה מוכרח שהיא הסתכלות לא ראויה]
ייתכן שאתה צודק. יש מוצרים שהשוק הקפיטליסטי שלנו מוזיל את ערכם הכי טוב.ברור שכן, אבל זה לא הופך לניצול, חלק ממנגון המחירים הוא כמה אנשים מוכנים לשלם על המוצר. (אם נכנס לעומק, נבין שאם לא שווה לעסוק בתחום מסוים במחיר נמוך (לא שווה זה לא רק פונקציה של כמה כסף עושים לשעה, אלא האם שוה להסתובב בבתים בשביל המחיר הזה, האם שווה שתקופה לא יהיה עבודה, כמה העבודה מתישה וכו'), זה גם יגרום שברגע שמחירים יתחילו לרדת פחות אנשים יציעו את השירות, למשל אם לא שווה לאשה לעבוד באיפור כלות פחות מ1000 ש"ח לכלה (לא אמרתי שלא שווה, זו הנחה לצורך הדיון) אם המחיר יתחיל לרדת, בגלל שנוספו נותני שירות רבים, הרבה מאפרות יצאו מהשוק, ואז המחירים יעלו בחזרה)
טוב אני מדברת מניסיון שלי ושל אחרים שאני מלווה.@מקצועי בלבד
זוג שמשקיע 1200 ש"ח זה בדר"כ לא מיד אחרי החתונה
נניח 3 שנים
ונניח שהוא משלם משכנתא/ שכירות לדירה ומסתדר יופי גם לחסוך (לא יודעת אם זה נכון, אבל נניח)
הרי עד החתונות של הילדים יש עוד הוצאות
בר מצוות (גם אם ממש חוסכים עלויות בר המצוה+ תפילין+ ביגוד בסיסי לחתן הבר מצוה- יותר מ 10,000)
אין כאן ספק (גם אם עשיתם בר מצוה בבית ובישלתם לבד...)
והרי אחרי כ 10-20שנה ב"א צריך להרחיב את הדירה (במידה והיא שלו, ואם לא צריך לשכור דירה גדולה ויקרה יותר)
כך שיש פה ושם חורים
אחרי 20 שנה הוא כבר מוציא חלק מכובד מהסכום (בכל פעם שמחתן)
כך שרוב החיסכון הוא לא ל 40 שנה.
ואני לא מדברת על העובדה שלפעמים הוא צריך להוציא כסף גם כשיש הפסד (כמו למשל עכשיו, כשהבורסות בירידה ומאמינה שיקח להם כמה שנים להתאושש מהמשבר)
כי מה לעשות, הוא לא יחכה לחתן רק כשמצב השקעותיו טובות
כך שזה לא חישוב נכון כלל.
אההה
והכי חשוב
באיזה שהוא רגע הוא כבר לא יכול לשים כסף בצד כי המחיה כבר עולה סכומים
(בדר"כ כשבנים בישיבות, בנות- סמינרים)
מה זה נקרא הוגן אתה מוזמן לומר למאפרת שיש שתי אחיות ולא צריך לאפר את הכלה. מסתבר שאם אנשים יתחילו לעשות כך המאפרות יעלו את המחיר של איפור אחות. בסוף המאפרת וכל נותן שירות עושה לעצמו חשבון (גם אם לא במודע),בשביל איזה רווח חודשי שווה להם לעבוד, ולפי זה מתמחרים את השירות הפרטני. כך שבסוף המחיר נשאר אותו דבר.נקטת איפור, נשמע לך הוגן שאותו איפור, לכלה זה 600 ולאחותה זה 300?! (זרקתי מספרים)
כנ"ל בתסרוקת...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: