דרוש מידע ישיבת גדולה שמשלבת לימודי חול

מצב
הנושא נעול.

משה שאחא

משתמש פעיל
לשם העובדות- ישיבת וולוזין היתה ישיבה אחת בכל רחבי מזרח אירופה! ולמדו בה בערך 200 תלמידים והגיעו אליה רק המוכשרים והמוצלחים ביותר שהיה להם את היכולת ללמוד כל היום. וכל שאר היהודים היראים והשלמים היו עובדים ואם היה ביכולתם היו קובעים עיתם לתורה.. מעולם בכל הדורות לא נתנו לבחור רק את האופציה היחידה של ללמוד. להפך בכל עיירה היו עילויים בודדים שלמדו עם רב העיירה וכל השאר לא..
וכן צריך להבין שבתוך ציבור של מיליון איש יש גם כאלו שהאופציה היחידה שנתנת להם לא מתאימה להם!! ולחכות שהם ינשרו ואז לטפל בהם זה לא פתרון!!
אפשר לקרוא למוסדות האלה בכל שם חוץ מאשר ישיבה.. אבל מה שבטוח זה שצריך להקים אותם!!!
אז בא נצבע את התאוריה שלך קצת אחרת
זה לא מי שהיה עילוי רק הוא הלך ללמוד - מי שהחליט למסור נפשו על לימוד התורה למד ונהפך לעילוי
זה לא שזה היה רק לעילויים ומוכשרים - פשוט מי שהגיע לשם הגיע ללמוד והם היו מוכשרים ומוצלחים ויש כמה סיפורים על גדולי ישראל שהם כלל לא היו מוצלחים ומוכשרים והגיעו ללמוד והרצון הביא אותם לאן שהגיעו (זה לא היה סגור למי שלא היה מוצלח ומוכשר)
לבחור אופציה - אין בציבור החרדי מקום שמכוון מה לעשות ולאן ללכת שיש בו אופציות בעבר לא היו מסגרות שאיפשרו לשבת וללמוד כמו שיש היום - כוללים ולכן זה מה שהיה והיום ברוך ה' הדור התברך והיום יש יותר אפשרות לשבת וללמוד ולהפוך לעילוי זה כבר תלוי בכל אחד ואחד אם הוא מוכן לעזוב את הכל בצד ולהתמסר רק ללימוד (לא קודם יש עילויים ואח"כ מתחילים ללמוד קודם כל לומדים וכך נהפכים לעילויים)
לחכות שינשרו - יש היום בלע"ה הרבה פתרונות ומלא ישיבות ששנותנות מענה
להקים מוסדות מעורבים חול וקודש מי אמר שצריך
ומה שבטוח שר' חיים מוולאזין לא היה פותח כאלו מוסדות ואף היה מתנגד להם
בקיצור לא לקחת משפטים מהציבור שרוצה לגייס אותנו ולשרבב אותם סתם בלי קשר
להפך בכל עיירה היו עילויים בודדים שלמדו עם רב העיירה וכל השאר לא..
להפוך את עולם הישיבות רק לעילויים ומוכשרים
 

משה שאחא

משתמש פעיל
אין שום ערך ביהדות לסבול!
יש תרי"ג מצוות ולא תרי"ג בעיות. הקב"ה רוצה שנהנה עם המצוות,
ואם לאחד יש קושי מסוים בלימוד אפשר לפתור את זה. ב"ה לא אלמן ישראל!
(וכמובן שמדובר בפתרונות שאושרו ונתמכו ע"י גדו"י ולא כל מיזם של אחד שחושב שהוא יציל את הדור)
ולא צריך להפריך את הפתרונות האלו רק משום ש'לא הכל קל בחיים'.

בחור. לא. צריך. לסבול. נקודה!
נא לא לעוות לא הכוונה סבל מלשון לסבול אל מקצוע סבל
 

משה שאחא

משתמש פעיל
עם הגישה שלך ודאי וברור ובטוח שתצליח...
הלוואי
בכל אופן זה מה שחושבים חלק מהאנשים שרוצים לראות את הציבור החרדי מחוץ לעולם הישיבות בטענה שעולם הישיבות שייך רק לעילויים ומוכשרים מה שלא נכון בעליל אין מישהו שהוא בעל הבית לומר מי שייך לעולם הישיבות ומי לא אין אחד שאין לו מקום
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
מעולם בכל הדורות לא נתנו לבחור רק את האופציה היחידה של ללמוד.
לשם העובדות: מעולם בכל הדורות לצערנו לא היו אחוזים ככ גבוהים של יהודים שלא שומרים תו"מ. וחייבים לאזן. כי אין "שויון בנטל"...
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
אין שום ערך ביהדות לסבול!
יש תרי"ג מצוות ולא תרי"ג בעיות. הקב"ה רוצה שנהנה עם המצוות,
יששכר חמור גרם... ויט שכמו לסבול...
לשם הדיוק: התורה ניתנה להנאה, מצוות לאו להנות ניתנו
מותר שיהיה קשה, וקושי הוא לא בהכרח סבל!
 
נערך לאחרונה ב:

נמבר וואן

משתמש פעיל
לשם העובדות- ישיבת וולוזין היתה ישיבה אחת בכל רחבי מזרח אירופה! ולמדו בה בערך 200 תלמידים והגיעו אליה רק המוכשרים והמוצלחים ביותר שהיה להם את היכולת ללמוד כל היום. וכל שאר היהודים היראים והשלמים היו עובדים ואם היה ביכולתם היו קובעים עיתם לתורה.. מעולם בכל הדורות לא נתנו לבחור רק את האופציה היחידה של ללמוד. להפך בכל עיירה היו עילויים בודדים שלמדו עם רב העיירה וכל השאר לא..
וכן צריך להבין שבתוך ציבור של מיליון איש יש גם כאלו שהאופציה היחידה שנתנת להם לא מתאימה להם!! ולחכות שהם ינשרו ואז לטפל בהם זה לא פתרון!!
אפשר לקרוא למוסדות האלה בכל שם חוץ מאשר ישיבה.. אבל מה שבטוח זה שצריך להקים אותם!!!
בדרך כלל אפשר לטפל לפני הנשירה ולמנוע אותה. ואפשר לטפל גם באלה שלא מבינים את עולם התורה..
בציבור הכללי כולם צריכים ללמוד בשביל מקצוע. ואף אחד לא מתלונן
כולם ברי טיפול.
 
נערך לאחרונה ב:

משה שאחא

משתמש פעיל
בציבור הכללי כולם צריכים ללמוד בשביל מקצוע. ואף אחד לא מתלונן
כ
כאילו שם אין נשירות ואין תלונות שום אצלם הכל נופת צופים אין נוער נושר כולם מתוקים מדבש ואלנו ה' ירחם
נא לצאת הבועה ללמוד זה דבר קשה דבר שדורש מאמץ רק ברור כשלומדים לשם מקצוע יש סוג של תמריץ ובלימוד בישיבה זה נראה שאין שכר לעמל
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
לשם העובדות- ישיבת וולוזין היתה ישיבה אחת בכל רחבי מזרח אירופה! ולמדו בה בערך 200 תלמידים והגיעו אליה רק המוכשרים והמוצלחים ביותר שהיה להם את היכולת ללמוד כל היום. וכל שאר היהודים היראים והשלמים היו עובדים ואם היה ביכולתם היו קובעים עיתם לתורה.. מעולם בכל הדורות לא נתנו לבחור רק את האופציה היחידה של ללמוד. להפך בכל עיירה היו עילויים בודדים שלמדו עם רב העיירה וכל השאר לא..
וכן צריך להבין שבתוך ציבור של מיליון איש יש גם כאלו שהאופציה היחידה שנתנת להם לא מתאימה להם!! ולחכות שהם ינשרו ואז לטפל בהם זה לא פתרון!!
אפשר לקרוא למוסדות האלה בכל שם חוץ מאשר ישיבה.. אבל מה שבטוח זה שצריך להקים אותם!!!
העובדות שהבאת ממש לא נכונות, כבר אז היו דיונים כאלו.
דבר ראשון כשסגרו את וואלוז'ין [בשנת תרנ"ב] היו עשרות ישיבות.
בבלארוס לבד היה את וולוז'ין, מיר, וראדין.
במזרח אירופה היו עוד הרבה ישיבות כמו טלז, ריגה, נייטרה, ואפי' כבר סלבודקה היתה.

לגבי הנושא המדובר גם אז היתה ישיבה ששילבה לימודי חול, ויצאו נגדה בתקיפות. https://www.hamichlol.org.il/ישיבת_לידא
אל תחשוב שהיום המציאו את הגלגל.
האם השתנה המצב או שצריך לשנות, אנא תשאיר שאלה זו לגדולי הדור בלבד. ותאמין לי הם מעודכנים טוב טוב במצב הבחורים. רוב גדולי הדור חיים בעולם הישיבות ומכירים עשרות שנים את מצב הבחורים.
 

נמבר וואן

משתמש פעיל
ואחד מהם הצהיר בפומבי על במת הכנסת בנאומו ש"בחור שלא יושב ולומד צריך ללכת לצבא, וכך עשיתי בעצמי".
וחוץ מזה, אולי יתכן שנער שנשר ומסתובב ברחוב, אכן עדיף שילך למסגרת חרדית בצבא ולא לימוד קודש וחול מעורבים זה בזה.
 
נערך לאחרונה ב:

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
דיון מרתק
קצת נפט למדורה:
גדולי הדור (בעיקר החזו"א) לאחר השואה החליטו שצריך לשלוח לישיבות את כל מי שאפשר, בגלל המצב המאד ירוד של עם ישראל שהיו רק מאות בודדות של תלמידי ישיבות בכל העולם, והיה חשש כבד מאד שתוך דור אחד גם זה לא יהיה.
כולם פרקו עול, בכל העולם, בארה"ב, ברוסיה, בצרפת, ובצפון אפריקה, המצב היה קטסטרופלי ממש, בכל עיר יחידים ממש מתוך אלפים נשארו שומרי שבת.
בארץ ישראל המצב היה הכי פחות גרוע אבל גם פה בסביבות ה50% עזבו לגמרי או כמעט לגמרי את שמירת התורה והמצוות בתוך דור אחד.
לפני כן לא היה דבר כזה ששולחים את כולם לחיים של לימוד תורה בלבד, החיים הרגילים בכל תפוצות ישראל בלי יוצא מן הכלל היו שילוב של תורה ומלאכה.
הישיבות היו עד אז ברמה הרבה יותר גבוהה מהיום, כי מי שהיה הולך לישיבה היה רק מה5% הכי צדיקים ומתמידים (ולרוב גם הכי מוכשרים למרות שכיום יש אופנה לטשטש את העובדה הזו שגם החזו"א כתב עליה באגרותיו).
ר' חיים מבריסק גידל בביתו עשרות יתומים וכמעט את כולם הפנה ללימודי מקצוע ולא לישיבות כי הם לא התאימו ללימוד תורה יום שלם, כי לא כל אחד בנוי לזה.
מצד שני בכל בניו הוא השקיע בהם רבות כדי שכן יתאימו, ואכן יצאו ת"ח גדולים כידוע.
הישיבות אז היו בליגה אחרת מהישיבות היום, בחור שלומד 3 חצאי סדרים 5 ימים בשבוע ובשאר מפטפט או מתגנדר, ובבין הזמנים חודשיים בשנה בקושי לומד וכן הלאה שכיום זה בחור ממוצע ואפילו 'שמור' - זה דבר שלא היה עולה על הדעת לפני 200 שנה, בטלן כזה מקומו להיות שוליה של הנפח שלפחות יפרנס את משפחתו בכבוד...
כיום המציאות מאד שונה והיחס הנכון כלפיה צריך שאלת חכם בכל מקרה לגופו.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לשם העובדות- ישיבת וולוזין היתה ישיבה אחת בכל רחבי מזרח אירופה! ולמדו בה בערך 200 תלמידים והגיעו אליה רק המוכשרים והמוצלחים ביותר שהיה להם את היכולת ללמוד כל היום. וכל שאר היהודים היראים והשלמים היו עובדים ואם היה ביכולתם היו קובעים עיתם לתורה.. מעולם בכל הדורות לא נתנו לבחור רק את האופציה היחידה של ללמוד. להפך בכל עיירה היו עילויים בודדים שלמדו עם רב העיירה וכל השאר לא..
וכן צריך להבין שבתוך ציבור של מיליון איש יש גם כאלו שהאופציה היחידה שנתנת להם לא מתאימה להם!! ולחכות שהם ינשרו ואז לטפל בהם זה לא פתרון!!
אפשר לקרוא למוסדות האלה בכל שם חוץ מאשר ישיבה.. אבל מה שבטוח זה שצריך להקים אותם!!!
כל בחור, אבל ממש כל בחור יכול גם היום להשאר במסגרת של תורה וללמוד מקצוע. לא מעט כוללים מקבלים בחורים וכמות השיעורים הקיימת היום מחוץ למסגרות הלימוד היא בלתי ניתנת לתפיסה, ממש כמים לים מכסים. ורבים רבים מהם המתאימים לבחורים ולאנשים עובדים.
הנסיון לדפוק בתוקף ולדרוש הקמת מסגרות 'דמוי ישיבה' העיקר שיהיו בו לימודי חול מעורר סימני שאלה על הרעיון כולו.
 

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
העובדות שהבאת ממש לא נכונות, כבר אז היו דיונים כאלו.
דבר ראשון כשסגרו את וואלוז'ין [בשנת תרנ"ב] היו עשרות ישיבות.
בבלארוס לבד היה את וולוז'ין, מיר, וראדין.
במזרח אירופה היו עוד הרבה ישיבות כמו טלז, ריגה, נייטרה, ואפי' כבר סלבודקה היתה.

לגבי הנושא המדובר גם אז היתה ישיבה ששילבה לימודי חול, ויצאו נגדה בתקיפות. https://www.hamichlol.org.il/ישיבת_לידא
אל תחשוב שהיום המציאו את הגלגל.
האם השתנה המצב או שצריך לשנות, אנא תשאיר שאלה זו לגדולי הדור בלבד. ותאמין לי הם מעודכנים טוב טוב במצב הבחורים. רוב גדולי הדור חיים בעולם הישיבות ומכירים עשרות שנים את מצב הבחורים.
שכחת לציין שבשנתיים האחרונות שח ישיבת וולוז'ין למדו שם לימודי חול.
(סיפור שלם... אבל אמיתי לגמרי).
אגב גם בארץ ישראל בישיבה הקטנה של עץ חיים למדו שעה לימודי חול כל יום.
בישיבה גדולה לא.
 

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הוצאת שם רע
תמחוק בבקשה
מה לא נכון? אם יש לו טלפון כשר והוא מתפלל עם כובע וחליפה ולא עובד ומסתובב בין בחורים שמורים אחרים הוא בהחלט יחשב לבחור שמור + גם אם לא יוערך במיוחד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה