טיפ – שמירת מסמכי אפטר אפקטס בתאימות לגרסאות ישנות.

אריאל אלינסון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
היי,
עם יציאת גרסה 2018 של התוכנה עולה בעיה די קבועה וישנה בתוכנת אפטר אפקטס – תאימות אחורה. כלומר אם התוכנה שלנו הכי חדשה ועדכנית – יש סיכוי שכשנעביר את הפרוייקט למחשב אחר בו מותקנת גרסה ישנה יותר של התוכנה – הפרוייקט פשוט לא יעלה. זה קורה בהרבה מקרים לסטודנטים שעובדים בבית ומכינים שיעורי בית. הם מביאים את השיעורים לכיתה שם עוד לא עודכנו התוכנות כי תהליך עדכון בארגונים גדולים הוא יותר מורכב ולוקח זמן. ואז הם נתקלים במצב מצער שהם אינם יכולים להציג את הפרוייקט שיצרו.

בתוכנות אחרות של אדובי הבעיה קלה לפתרון. למשל בתוכנת אילוסטרייטור בעת שמירה נפתח חלון ובו ניתן להגדיר את הגרסה שאליה הקובץ שיצרנו אמור להיות תואם. באפטר אפקטס לא תמיד יש את האפשרות הזאת.

אז איך מתמודדים עם הבעיה כשלא ניתן לשמור לגרסה ישנה כדי להמשיך עבודה במחשב אחר?

על ידי אפליקציית Creative cloud. פותחים את התוכנה בתפריט "התחל" ומריצים אותה:
creative cloud.JPG

רואים את כל האפליקציות מבית אדובי הניתנות לעדכון ולוחצים Update:
Run App.JPG


נפתח חלון ובו אפשרויות מתקדמות. נלחץ על החץ הקטן ליד Advanced options (אפשרויות מתקדמות) ונוכל להגדיר שלא תוסר הגרסה הקודמת. כלומר נוריד את הסימון מ Remove old Versions. ואז נלחץ Update.
Remove previous versions.JPG



אם נריץ את התוכנה נוכל עכשיו לשמור מסמך אפטר אפקטס בגרסה ישנה יותר. File>save as…

שימו לב שמדובר בשמירת עותק כלומר העבודה שלכם על המסמך תימשך בגרסה החדשה ביותר וכל עדכון יצריך ממכם גם לשמור עותק בגרסה הישנה אם תרצו להמשיך לעבוד בתאימות.

Save as a copy.JPG

אם כבר הסרתם (כברירת מחדל) את הגרסה הישנה עוד לא מאוחר. תוכנת Creative Cloud תאפשר לכם להתקין ולעבוד עם גרסאות ישנות של רוב תוכנות הענן בגרסאות מוקדמות.

לחיצה על החץ הקטן ליד האפליקציה ובחירה ב Other versions תאפשר לבחור את גרסת ההתקנה הישנה. כן... אפשר גם ממש לעבוד בגרסה הישנה אם אתם רוצים שהכל יראה זהה למה שהיה פעם כמו שלמדתם כשאתם הייתם סטודנטים. אבל כאמור אפשר גם לעבוד בגרסה החדשה ביותר ורק לשמור למסמך ישן. התקנת גרסאות ישנות מוגבלת עד גרסת Cs6

select version.JPG

חשוב לציין שכל התקנה ישנה לוקחת מקום יקר בכונן שלכם ולכן אם אין צורך בגרסאות ישנות הסירו אותן על ידי Uninstall המופיע בחץ הקטן ליד כל אפליקציה:
Uninstall.JPG


אז למי שעובר עם הפרוייקט בין מחשבים ורוצה להמשיך לערוך בגרסאות ישנות – עכשיו אתם יודעים איך. התקנת גרסאות ישנות עובדת גם עם יתר תוכנות אדובי בחבילת הענן ולא רק עם אפטר אפקטס.

בהצלחה!
 

קבצים מצורפים

  • other versions.JPG
    other versions.JPG
    KB 50 · צפיות: 21

רקורד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אוטומציה עסקית
תודה!
לא עלה על דעתי שהתקנת גרסאות ישנות תאפשר שמירה בגרסאות ישנות...
 

BRO

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
מעניין. לי על המחשב יש רק את CC2018 ויש לי את האפשרות לשמור לגרסאות ישנות (כמו בצילום המסך שלכם)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה