חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
סתם מעניין לכם לדעת שזה היה מבלבל כי זה לא קשור לפסוק אלא למבנה המילה
תודה רבה על הביקורת!
מעניין מאוד לדעת! (כשאין ביקורת, ההנחה היא שזה היה ברור ומובן).
אבל גם בפסוק המבוקש יש 'ובאונו' ויש 'בטן'. אז כעקרון לא אמורים למצוא 'עוד פסוק'.
וגם תמיד יש לי התלבטות כמה לרמוז, כי ככל שהחידה ארוכה יותר, נראה לי שמספיק רמז קלוש, שהרי לאחר כמה שורות, הפתרון כבר ידוע, ולא נשאר אלא לכוין כיוון קל.
בכל אופן עלי להתנצל, פשוט זה מה 'שקופץ' מיד בראש, הלשון של הפסוק ההוא.. (לא חשבתי שיגיעו לדגש שבאות ב', זה לא היה מוכרח כלל, אלא רק לצימוד של 'אונו' ו'בטנו' שמופיע ליד ה'עקב').
אבל באמת צריך לחשוב על האופן המדויק שהקורא לא יתבלבל.
רשמתי לעצמי.
ושוב תודה על הפתרונות!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
משני מילים אני בנוי
בשניהם פתחתי את כפי
עת הביאו הנכד לזקנו
ובהלקח המקל בבית המלך נמצאו
ובהכותו פלשיתים
ובהוצאת הכלים
כן כאשר.
וַיַּעֲשׂוּ בָנָיו לוֹ כֵּן כַּאֲשֶׁר צִוָּם: - הנכד לזקנו - כנראה חושים בן דן לאביו. (לא מוזכר בכתוב).
וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן אֶל פַּרְעֹה וַיַּעֲשׂוּ כֵן כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' וַיַּשְׁלֵךְ אַהֲרֹן אֶת מַטֵּהוּ לִפְנֵי פַרְעֹה וְלִפְנֵי עֲבָדָיו וַיְהִי לְתַנִּין:
וַיַּעַשׂ דָּוִד כֵּן כַּאֲשֶׁר צִוָּהוּ ה' וַיַּךְ אֶת פְּלִשְׁתִּים מִגֶּבַע עַד בֹּאֲךָ גָזֶר:
וָאַעַשׂ כֵּן כַּאֲשֶׁר צֻוֵּיתִי כֵּלַי הוֹצֵאתִי כִּכְלֵי גוֹלָה יוֹמָם וּבָעֶרֶב חָתַרְתִּי לִי בַקִּיר בְּיָד בָּעֲלָטָה הוֹצֵאתִי עַל כָּתֵף נָשָׂאתִי לְעֵינֵיהֶם:
ביקורת? ההגדרה הראשונה לדעתי טעונה שיפור.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
כן כאשר.
וַיַּעֲשׂוּ בָנָיו לוֹ כֵּן כַּאֲשֶׁר צִוָּם: - הנכד לזקנו - כנראה חושים בן דן לאביו. (לא מוזכר בכתוב).
וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן אֶל פַּרְעֹה וַיַּעֲשׂוּ כֵן כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' וַיַּשְׁלֵךְ אַהֲרֹן אֶת מַטֵּהוּ לִפְנֵי פַרְעֹה וְלִפְנֵי עֲבָדָיו וַיְהִי לְתַנִּין:
וַיַּעַשׂ דָּוִד כֵּן כַּאֲשֶׁר צִוָּהוּ ה' וַיַּךְ אֶת פְּלִשְׁתִּים מִגֶּבַע עַד בֹּאֲךָ גָזֶר:
וָאַעַשׂ כֵּן כַּאֲשֶׁר צֻוֵּיתִי כֵּלַי הוֹצֵאתִי כִּכְלֵי גוֹלָה יוֹמָם וּבָעֶרֶב חָתַרְתִּי לִי בַקִּיר בְּיָד בָּעֲלָטָה הוֹצֵאתִי עַל כָּתֵף נָשָׂאתִי לְעֵינֵיהֶם:
ביקורת? ההגדרה הראשונה לדעתי טעונה שיפור.
אכן לזה התכוונתיו
ותודה על הביקורת בונה
נכד לזקנו הכוונה שהביאו את מיטתו של יעקב למערת המכפלה
מט,כט וַיְצַו אוֹתָם, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֲנִי נֶאֱסָף אֶל-עַמִּי--קִבְרוּ אֹתִי, אֶל-אֲבֹתָי: אֶל-הַמְּעָרָה--אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה, עֶפְרוֹן הַחִתִּי.וּ
מט,ל בַּמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי-מַמְרֵא--בְּאֶרֶץ כְּנָעַן: אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת-הַשָּׂדֶה, מֵאֵת עֶפְרֹן הַחִתִּי--לַאֲחֻזַּת-קָבֶר
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נכד לזקנו הכוונה שהביאו את מיטתו של יעקב למערת המכפלה
אם כך זה אכן מופיע במקרא, אבל ההגדרה עצמה קשה מאוד. היה יותר מתאים 'בן אצל אבותיו'.
'נכד לזקנו' בהגדרתו הפשוטה, ממעט את האמצעי. וכאן שלשתם במקום אחד.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מילה שמופיעה במקרא
נמצאת פעמיים בזו הפרשה
ועוד שלוש פעמים בספר שופטים
ליד גפן תאנה וזית ושאר העצים
בפרשה זו היא מצטרפת לעוד מילה
ושם קרה הספד נהי וקול יללה
ואם לראשה עושים הסרה
נמצאת בתהילים ליד הסירה.

עכשיו חידה על האותיות שמרכיבות אותה:
אנחנו ארבע צלעות
עד האות י' מופיעות
השנייה היא הראשונה
והרביעית היא הרביעית.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מילה שמופיעה במקרא
נמצאת פעמיים בזו הפרשה
האטד
וַיָּבֹאוּ עַד גֹּרֶן הָאָטָד אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן וַיִּסְפְּדוּ שָׁם מִסְפֵּד גָּדוֹל וְכָבֵד מְאֹד וַיַּעַשׂ לְאָבִיו אֵבֶל שִׁבְעַת יָמִים:
וַיַּרְא יוֹשֵׁב הָאָרֶץ הַכְּנַעֲנִי אֶת הָאֵבֶל בְּגֹרֶן הָאָטָד
ועוד שלוש פעמים בספר שופטים
ליד גפן תאנה וזית ושאר העצים
וַיֹּאמְרוּ כָל הָעֵצִים אֶל הָאָטָד לֵךְ אַתָּה מְלָךְ עָלֵינוּ: וַיֹּאמֶר הָאָטָד אֶל הָעֵצִים אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי וְאִם אַיִן תֵּצֵא אֵשׁ מִן הָאָטָד וְתֹאכַל אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:
בפרשה זו היא מצטרפת לעוד מילה
ושם קרה הספד נהי וקול יללה
גורן האטד.
ואם לראשה עושים הסרה
נמצאת בתהילים ליד הסירה.
אטד בלי ה'.
בְּטֶרֶם יָבִינוּ סִּירֹתֵיכֶם אָטָד כְּמוֹ חַי כְּמוֹ חָרוֹן יִשְׂעָרֶנּוּ:
עכשיו חידה על האותיות שמרכיבות אותה:
אנחנו ארבע צלעות
עד האות י' מופיעות
השנייה היא הראשונה
והרביעית היא הרביעית.
כולם לפני י'.
שניה אות א', רביעית - ד'.
חידה נפלאה!!
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
כשהוא מלא הוא בעל ארבע צלעות
ומופיע רק בפרשה הזאת
כשהוא חסר מופיע תשע פעמים
ביהושע שופטים שמואל ובספר מלכים
כשהוא חסר והמלמד שבו מפסיק לחלום
הוא כבר אינו שם של מקום
כי התקמץ לו באות, ונהפך הוא לבן
בבראשית ובדברי הימים- אם שם תתבונן.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
כשהוא מלא הוא בעל ארבע צלעות
ומופיע רק בפרשה הזאת
כשהוא חסר מופיע תשע פעמים
ביהושע שופטים שמואל ובספר מלכים
כשהוא חסר והמלמד שבו מפסיק לחלום
הוא כבר אינו שם של מקום
כי התקמץ לו באות, ונהפך הוא לבן
בבראשית ובדברי הימים- אם שם תתבונן.
שילה
שהוא חסר מופיעה 9 פעמים (לכתוב הכל ?)
כשהוא חסר - בלי יו"ד ובלי חולם של השי"ן אלא קמץ
הופך ל -שלה (בלי שום תוספת עם תוספות מוזכר בעוד מקום) שמוזכר בבראשית ובדברי הימים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יש כאן איזו בעיה באתר היום. הוא לא מתעדכן אצלי כמו שצריך, ורק עכשיו ראיתי שכבר @סבא ישראל פתר לפני עשרים דקות..
בכל מקרה, כבר כתבתי, אז הנה לפניכם.

כשהוא מלא הוא בעל ארבע צלעות
ומופיע רק בפרשה הזאת
שילה
כשהוא חסר מופיע תשע פעמים
ביהושע שופטים שמואל ובספר מלכים
יהושע:
וְיָצָא הַגְּבוּל הַיָּמָּה הַמִּכְמְתָת מִצָּפוֹן וְנָסַב הַגְּבוּל מִזְרָחָה תַּאֲנַת שִׁלֹה וְעָבַר אוֹתוֹ מִמִּזְרַח יָנוֹחָה:
וַיִּקָּהֲלוּ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שִׁלֹה וַיַּשְׁכִּינוּ שָׁם אֶת אֹהֶל מוֹעֵד וְהָאָרֶץ נִכְבְּשָׁה לִפְנֵיהֶם:
וַיֵּלְכוּ הָאֲנָשִׁים וַיַּעַבְרוּ בָאָרֶץ וַיִּכְתְּבוּהָ לֶעָרִים לְשִׁבְעָה חֲלָקִים עַל סֵפֶר וַיָּבֹאוּ אֶל יְהוֹשֻׁעַ אֶל הַמַּחֲנֶה שִׁלֹה:
וַיִּשְׁמְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּקָּהֲלוּ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שִׁלֹה לַעֲלוֹת עֲלֵיהֶם לַצָּבָא: פ
שופטים:
וַיִּמְצְאוּ מִיּוֹשְׁבֵי יָבֵישׁ גִּלְעָד אַרְבַּע מֵאוֹת נַעֲרָה בְתוּלָה אֲשֶׁר לֹא יָדְעָה אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר וַיָּבִיאוּ אוֹתָם אֶל הַמַּחֲנֶה שִׁלֹה אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנָעַן: ס
שמואל:
וַיִּשְׁלַח הָעָם שִׁלֹה וַיִּשְׂאוּ מִשָּׁם אֵת אֲרוֹן בְּרִית ה' צְבָקוֹת יֹשֵׁב הַכְּרֻבִים וְשָׁם שְׁנֵי בְנֵי עֵלִי עִם אֲרוֹן בְּרִית הָאֱלֹהִים חָפְנִי וּפִינְחָס:
וַיָּרָץ אִישׁ בִּנְיָמִן מֵהַמַּעֲרָכָה וַיָּבֹא שִׁלֹה בַּיּוֹם הַהוּא וּמַדָּיו קְרֻעִים וַאֲדָמָה עַל רֹאשׁוֹ:
מלכים:
וַיֹּאמֶר יָרָבְעָם לְאִשְׁתּוֹ קוּמִי נָא וְהִשְׁתַּנִּית וְלֹא יֵדְעוּ כִּי אתי אַתְּ אֵשֶׁת יָרָבְעָם וְהָלַכְתְּ שִׁלֹה הִנֵּה שָׁם אֲחִיָּה הַנָּבִיא הוּא דִבֶּר עָלַי לְמֶלֶךְ עַל הָעָם הַזֶּה:
וַתַּעַשׂ כֵּן אֵשֶׁת יָרָבְעָם וַתָּקָם וַתֵּלֶךְ שִׁלֹה וַתָּבֹא בֵּית אֲחִיָּה וַאֲחִיָּהוּ לֹא יָכֹל לִרְאוֹת כִּי קָמוּ עֵינָיו מִשֵּׂיבוֹ: ס
כשהוא חסר והמלמד שבו מפסיק לחלום
שלה
הוא כבר אינו שם של מקום
כי התקמץ לו באות, ונהפך הוא לבן
בבראשית ובדברי הימים- אם שם תתבונן
ל' בקמץ:
בראשית (אחד מתוך שלשה):
וַתֹּסֶף עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁלָה וְהָיָה בִכְזִיב בְּלִדְתָּהּ אֹתוֹ:
דברי הימים:
בְּנֵי שֵׁלָה בֶן יְהוּדָה עֵר אֲבִי לֵכָה וְלַעְדָּה אֲבִי מָרֵשָׁה וּמִשְׁפְּחוֹת בֵּית עֲבֹדַת הַבֻּץ לְבֵית אַשְׁבֵּעַ:

זו יותר מאתגרת!
סתם הערה: אין אזכור לענין החיריק שהופך להיות שווא. (היה אפשר משהו בסגנון: עלה אופן על האופן, כשהכוונה שנוסף לחיריק שתחת השי"ן עוד גלגל ו'עמד' עליו).
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכון מאד!
(לכתוב הכל ?)
ממש לא
רחמנות על מי שצריך לבדוק את זה ;)
תשובה נכונה!
זו יותר מאתגרת!
סתם הערה: אין אזכור לענין החיריק שהופך להיות שווא. (היה אפשר משהו בסגנון: עלה אופן על האופן, כשהכוונה שנוסף לחיריק שתחת השי"ן עוד גלגל ו'עמד' עליו).
תודה על הארה
אכן החידה הזו חסרה, הייתי צריכה להביא רמזים נוספים בשביל לכוון אל התשובה
ובכל זאת הגעתם לפתרון בשלמות.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אכן החידה הזו חסרה, הייתי צריכה להביא רמזים נוספים בשביל לכוון אל התשובה
היא לא חסרה מצד הרמזים, דווקא היו הרבה מהם: מספר צלעות, הגדרת שם מקום (שזה כבר מוריד תשעה ותשעים אחוזים מהבדיקה), וגם נהגת ממש טובת עין בציון מיקום הספרים..
הכוונה של ההערה היא שאם כבר יש רמז על שינוי הניקוד, היה אפשר להשלים, כי היה נראה שיש רק שינוי אחד, בעוד ישנם שנים (ובאמת בשינוי נוסף קל, היה נכנס גם פסוק בדניאל).

טוב, מחכים לעוד!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בינתיים, כמה קצרים מההפטרה (עדיין לא נסתיים השבוע..):
כל משפט מילה אחת, ובאחד מהם שלש מילים.
כולם מאותו הפסוק.

שש צלעות מחברים, מהן שתים הפכו סדרים
הלל הלך אחור, ראש קומתו ניצב הלום
רץ אחרי נ"מ לפני אחרית, בא בי אל סוף היום
כת קרבה לי, חן טבע במים, ראש בתוך יד עטוף
ראש בלי סוף, סביבו קרחת בלי תוך, באמצע גלים שטוף
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שש צלעות מחברים, מהן שתים הפכו סדרים
מבחרים -
שש אותיות, אותיות המילה מחברים ח' וב' החליפו מקום.
הלל הלך אחור, ראש קומתו ניצב הלום
קללה
המילה הלל הפוכה. ראש המילה קומה - ק'
רץ אחרי נ"מ לפני אחרית, בא בי אל סוף היום
נמרצת אותיות רצ אחרי אותיות נמ אחרית = ת'
ביום אותיות בי מתחברות עם האותיות הסופיות של המילה היום.
כת קרבה לי, חן טבע במים, ראש בתוך יד עטוף
לכתי מחנים, ירד
אותיות כת בתוך אותיות לי, אותיות חנ בתוך אותיות מים, אות ר' בתוך אותיות יד.
ראש בלי סוף, סביבו קרחת בלי תוך, באמצע גלים שטוף
לקראתי
ראש בלי סוף - אותיות רא, קרחת בלי תוך - אותיות קת, אמצע גלים - לי
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה