דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
למטרונית יש נתיב משלה בדיוק כמו לרכבת
אבל בלי ההשקעה המטורפת בתשתיות
המטרונית גם יכולה בשכונת קצה לבצע איסוף ברחובות רגילים
המטרונית למשל לא צריכה מסילה מיוחדת בשביל הדרך מהמסלול עד לחניון
ואוטובוסים רגילים גם יכולים ליסוע במסלול של המטרונית
המעלה היחידה של הרכבת היא פסיכולוגית
יש אוכלוסיה שלא מתאים לה ליסוע באוטובוס וברכבת היא תיסע

בירושלים יש נת"צ.
זה לא אותו דבר?

נתיב לאוטובוסים,
בשכונות קצה מבצעים איסוף שכונתי,
אין להם פסי רכבת.

באמת מעניין אותי - כי נסעתי בשתיהם, ולא ראיתי הבדל בין אוטובוס מרובה דלתות למטרונית.
 

USHER

משתמש מקצוען
בגדול זה מאד אינדיבידואלי
למשל להגיע מבית וגן ליפו ברכבת לוקח פחות מעשרים דקות ובאוטובוס יכול להגיע ליותר מחצי שעה,
מצד שני מפסגת זאב ליפו ברכבת כחצי שעה באוטובוס כעשרים דקות.
חסרון משמעותי של הרכבת שאם יש עצירה כל שהיא (מי שמכיר יודע שזה קורה לא מעט) אין שום חלופה ,ואם למשל העצירה בתחנת העירייה, תצטרכו לבחור בין לחכות שהבעיה תיפתר או לחלופין ללכת רגלית לפחות עשר דקות לאוטובוס הקרוב.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
סבי ז"ל התגורר בשכונת "עץ חיים" (ליד גשר המיתרים)
ואני זוכר איך בכל נגיעה ברצפת המרפסת היד הייתה נהיית פשוט שחורה! (ולא שלא ניקו שם...)
מרוב זיהום האוויר שהיה שם!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
בירושלים יש נת"צ.
זה לא אותו דבר?

נתיב לאוטובוסים,
בשכונות קצה מבצעים איסוף שכונתי,
אין להם פסי רכבת.

באמת מעניין אותי - כי נסעתי בשתיהם, ולא ראיתי הבדל בין אוטובוס מרובה דלתות למטרונית.
אין מה להשוות בין רכבת למטרונית (ובטח לא לנת''צ - ששם כל המוניות והמיניבוסים והנכים ועוד), ברכבת הנסיעה חלקה בקצב אחיד, אין כמעט בלימות חזקות, הרכבת בגובה המדרכה, מי שרץ לרכבת ברגע האחרון ודופק על הדלת לא מסתכן, הנהג יכול להתרכז בדלתות ובדרך כי יש לו רק גז ברקס בלי הגה ופניות, גם מונע אופציה של התנגשות אוטובוסים מהכיוונים הנגדיים.
 

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אין מה להשוות בין רכבת למטרונית, הנסיעה חלקה בקצב אחיד, אין כמעט בלימות חזקות, הרכבת בגובה המדרכה, מי שרץ לרכבת ברגע האחרון ודופק על הדלת לא מסתכן, הנהג יכול להתרכז בדלתות ובדרך כי יש לו רק גז ברקס בלי הגה ופניות, גם מונע אופציה של התנגשות אוטובוסים מהכיוונים הנגדיים.

נכון.

השוויתי בין מטרונית לאוטובוס 5 דלתות בירושלים - באמת לא קשור לדיון של האשכול הנ"ל.
 

אלישבע10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אבל חיסרון מרכזי של הקו הקיים הוא הסיבוב המטופש דרך הערבים, שגורם לכך שהנסיעה משכונות פסגת זאב/הגבעה הצרפתית ארוכה ללא תכלית. היה אפשר לחתוך את המסלול והכל היה יותר יעיל (וגם יותר בטוח)
לגבי הבטיחות - קראתי בעבר (אני לא זוכרת היכן) שהרכבת תוכננה בכוונה תחילה לעבור דרך השכונות הערביות, כך שתהיה מלאה בנוסעים ערבים וממילא הסיכוי לפיגוע התאבדות ח"ו ברכבת נמוך מאד.
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
בגדול זה מאד אינדיבידואלי
למשל להגיע מבית וגן ליפו ברכבת לוקח פחות מעשרים דקות ובאוטובוס יכול להגיע ליותר מחצי שעה,
מצד שני מפסגת זאב ליפו ברכבת כחצי שעה באוטובוס כעשרים דקות.
חסרון משמעותי של הרכבת שאם יש עצירה כל שהיא (מי שמכיר יודע שזה קורה לא מעט) אין שום חלופה ,ואם למשל העצירה בתחנת העירייה, תצטרכו לבחור בין לחכות שהבעיה תיפתר או לחלופין ללכת רגלית לפחות עשר דקות לאוטובוס הקרוב.
לדעתי צריך שיהיה כמה קווים ברכבת.....(אני מניחה שעוד כמה שני יהיה)
ואז זה ביכלל מושלם!
 

yl

משתמש צעיר
בעד הרכבת
אבל רק רוצה להבין-
1. למה לא משקיעים ברכת תת קרקעית?
צריך לתכנן היום בשביל עוד 50 שנה, ואז ברור שיצטרכו תת קרקעית.

2. למה לא נותנים לתחבורה רגילה אפשרות נסיעה על פסי הרכבת, כמו שקורה בבלגיה ובעוד מקומות באירופה?
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
1. למה לא משקיעים ברכת תת קרקעית?
בכל מקום שתחפור בירושלים יותר ממטר וחצי עומק תקבל הפגנות על "חילול קברים"...
 

ספריות

משתמש מקצוען
2. למה לא נותנים לתחבורה רגילה אפשרות נסיעה על פסי הרכבת, כמו שקורה בבלגיה ובעוד מקומות באירופה?
ולמה נהגים רגילים לא מחכים שהאור ברמזור ייהפך לירוק וצופרים בטרם עת כמו שלא קורה בבלגיה ובעוד מקומות באירופה?
התשובה לשאלה 2:
התרבות הישראלית לא תאפשר את זה...
 
נערך לאחרונה ב:

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בעד הרכבת
אבל רק רוצה להבין-
1. למה לא משקיעים ברכת תת קרקעית?
צריך לתכנן היום בשביל עוד 50 שנה, ואז ברור שיצטרכו תת קרקעית.

2. למה לא נותנים לתחבורה רגילה אפשרות נסיעה על פסי הרכבת, כמו שקורה בבלגיה ובעוד מקומות באירופה?
מתחת לרחוב יחזקאל תעבור רכבת תת קרקעית
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מתחת לרחוב יחזקאל תעבור רכבת תת קרקעית
אחרי שסיכמו מראש (עוד לפני שחפרו) שאין שם קברים....
נ.ב. ואני לא רוצה לדמיין כמה בנינים יפונו שם מחשש לקריסה בזמן החפירות
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אחרי שסיכמו מראש (עוד לפני שחפרו) שאין שם קברים....
בלי להיכנס לזה.
זה כבר תכניות שהופקדו, מי שרוצה יכול לעיין באתר העירייה (ולהשתגע עד שהוא מוצא את המסמך של המקטע הספציפי הזה.... )
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כך ששם נתיב אחד הקצו לרכבת, מה שפה זה כל הכביש ומי שרוצה לנסוע ברכב, צריך לחפש כבישים אחרים

איפה הקצו לרכבת 'את כל הכביש'? (פרט למחצית רחוב יפו, שבכוונה תחילה הפך למדרחוב, כחלק מהתכנון העירוני)?
 
2. למה לא נותנים לתחבורה רגילה אפשרות נסיעה על פסי הרכבת, כמו שקורה בבלגיה ובעוד מקומות באירופה?
שאלה טובה אולי יהיה גם למישהו תשובה,
רק מענין לענין באותו ענין,
זכור לי שיש איזשהו קו אוטובוס שעושה את רוב המסלול של הרכבת לאחר שהרכבת מסיימת את שעות פעילותה ופועל משהו כמו שעה שעתיים,
מעניין לדעת האם אותו קו נוסע על פסי הרכבת ועושה את אותו מסלול ממש כולל עצירה בתחנות הרכבת כפשוטו,
או שהוא עושה מסלול דומה מאוד לרכבת ונוסע בכבישים שסמוכים לציר הרכבת ועוצר בתחנות אוטובוסים שסמוכות לציר הרכבת.
לי נראה שהתשובה הנכונה היא אופציה ב', אשמח לשמוע אם אני צודק או טועה.
נ.ב. סתם דבר מעניין,
אצלינו הירושלמים בד''כ כשאומרים 'רכבת' מתכוונים לרכבת הקלה וממש לא צריכים לפרט כל פעם,
מה שאין כן כשאני מדבר עם אנשים מערים אחרות - אצלהם בד''כ רכבת בלי לפרט הכוונה היא רכבת הקלה.
עוד הבדל מני רבים בין הירושלמים לשאינם.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אצלינו הירושלמים בד''כ כשאומרים 'רכבת' מתכוונים לרכבת הקלה וממש לא צריכים לפרט כל פעם,
מה שאין כן כשאני מדבר עם אנשים מערים אחרות - אצלהם בד''כ רכבת בלי לפרט הכוונה היא רכבת הקלה.
זה אותו הדבר ?
 

די

משתמש סופר מקצוען
1. למה לא משקיעים ברכת תת קרקעית?
צריך לתכנן היום בשביל עוד 50 שנה, ואז ברור שיצטרכו תת קרקעית.
השבוע פורסם על תכנון ראשוני של מטרו שיתחיל במעלה אדומים ייסע דרך ירושלים עד בית שמש, חלקו תת קרקעי וחלקו מעל הקרקע (כנראה המסלול שבירושלים-תת קרקעי).
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מה אמרתם? רכבת-תקלה??:):)
חחח סתם,,,,,לגוף העיניין,לא מדובר פה על מדינה ענקית עם כל השטח של העולם לתכנן דברים בצורה של לכתחילה,אבל בריר שככל שהתחב'צ יותר נגישה הוא כוללת ככל האפשרי כמות גדולה של אנשים היא יותר טובה,למרות שזה גורם בעיות בשכונות מסויימות
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה