טענה אחרונה ודי שולית, שבזכות ניסוחיה הקולעים של @Ruty Kepler נהפכה לליבת הבעיה.הטענה על הטפט הגיעה מכאן
לענ"ד לא.לא הגזמנו
גם אם לא מסכימים עם המתנגדים, להבין את חששותיהם בהחלט יש מקום.
טענה אחרונה ודי שולית, שבזכות ניסוחיה הקולעים של @Ruty Kepler נהפכה לליבת הבעיה.הטענה על הטפט הגיעה מכאן
לענ"ד לא.לא הגזמנו
חבל להתכחש לעובדות:מיקדו כאן את הדיון ב'טפט חד-כיווני לחלונות הרכבת כן או לא?', ואז טוענים ש:הצלחנו 'איכשהו' 'לבודד' חסרון שנמצא 'דווקא' ברכבת.
לא רוצה לפגוע, אבל זו דמגוגיה.
המאבק נגד הרכבת הוא על מאקרו, לא על מיקרו. שינוי מהשורש של כל מרכז ירושלים החרדית, שלפי הנראה כעת יזיק מאד לפרהסיא הציבורית, ויועיל במידה מוגבלת אם בכלל לבעיות התחבורה בשכונות החרדיות.
המטרה בשעת כתיבת המכתב הייתה למנוע.אשמח מאד לקבל תשובה ברורה בעניין
לא מתכחש לעובדות, ומבין את הבעיות.חבל להתכחש לעובדות:
א. המצב הנוכחי שבו כל קווי התחבורה הבינעירונית עוברים בבר אילן הוא קטסטרופה, ויפה להוציאם משם שעה אחת קודם.
ב. רחובותיה העתיקים של ירושלים נבנו במקרה הטוב עבור סוס ועגלה ולא עבור תחבורה ציבורית של מפרקיות ואטובוסים בינעירוניים בכל דקה.
ג. הגידול בבנייה לאורך ציר בר אילן יוצר עומס לא סביר על התחבורה הציבורית 'שלנו' ויוצר מצב בו ליהודי ירא שמים קיים קושי לנסוע בה. אם לא מנעתם את הבניה לגובה לאורך בר אילן ואת אלפי ההרחבות והמרפסות - מה לכם כי תלינו על הצפיפות בתח"צ?
ד. כבר נכתב כי עתידים לעבור בבר אילן 2 קוי רכבת קלה, בניתוח יעדי המוצא והיעד ניתן להבחין באופי הנוסעים השונה שעתיד כלאחד מהן להסיע.
אם אז רצו למנוע עקב בעיתיות הפתרון המוצע, מה נשתנה?המטרה בשעת כתיבת המכתב הייתה למנוע.
כרגע מדובר בתהליך מוגמר.
לדידי אכן, היה צריך להוציא אותם בלי קשר. וכבר צעקנו וניחר גרוננו וכו' וכו'.זיהום האוויר והפקקים בבר אילן
- ואחרי שיהיה רכבת וישאר נתיב אחד מה יעשו כל התחבורה הבינעירונית? יעשו להם מסוף והם לא יעברו בבר אילן.
הי, הלו! אולי קודם תוציאו את הבינעירוני מבר אילן ואח"כ תראו אם בכלל נשאר פקקים?
אני לא בהכרח מתנגד לרכבת, לא יודע מה עדיף על מה.לדידי אכן, היה צריך להוציא אותם בלי קשר. וכבר צעקנו וניחר גרוננו וכו' וכו'.
אלא שמה לעשות, שלפי חלק ממתנגדי הרכבת, למשל הרב @טראכטער , עצם זה שהאוטובוסים הבינעירוניים לא יצאו מתחת הבית (של תושבי בר אילן, הכוונה) והם יצטרכו לעלות ולרדת, זה חלק מהבעייתיות של הרק"ל
חלק מהחותמים מכחישים את החתימה.הרבנים גם חתמו נגד רחוב שפע חיים והחיבור של אהל יהושע עם גולדה מאיר. האם יש להמשיך את המאבק למרות שברור לכל שהחיבור הזה נחוץ, יעיל ומשמש את כל שכונות הצפון?
לכל נקודה בעיר או במדינה? לפעמים גם למדינה אחרת (מבלגיה להולנד, לדוג'...)ברחבי העולם בערים המרכזיות יש רשת של קוי רכבת, כך שאפשר להגיע בגדול מכל נקודה בעיר לכל נקודה אחרת בעיר.
זה מתבצע על ידי החלפה בין קוים ואפילו לפעמים החלפה בין 3 קוים.
כלומר יורדים בתחנה מסוימת, מחכים באותו רציף לקו אחר וכו.
שוב???ברגע שזה יהיה גם בירושלים הכל יהיה הרבה פחות מתיש.
כבר עכשיו אפשר לנסוע מבית וגן לנתב"ג עם מזוודה כבדה וללא מאמץ (עם הרכבת הכבדה).
למה במדרגות? יש מעליות יחסית מהירות לרוב הדרך. רק בשורה האחרונה ממש יש מעלית בודדת וקטנה. עד שם יש כמה מעליות, וגדולות.עשית את המסלול הזה? הרצת את המזוודה במדרגות האינסופיות שבדרך לנתב"ג? ללא מאמץ??
גם לכמעט כל נקודה בעיר. שוב הכל פרופורציונאלי בגודל.לכל נקודה בעיר או במדינה? לפעמים גם למדינה אחרת (מבלגיה להולנד, לדוג'...)
יחי ההבדל הקטן.
סוגיה נוספת - התדירות...
לא מדויק. בכניסה לרכבת (מהכביש), בשעות העומס ההמתנה למעלית יכולה להטריף.למה במדרגות? יש מעליות יחסית מהירות לרוב הדרך. רק בשורה האחרונה ממש יש מעלית בודדת וקטנה. עד שם יש כמה מעליות, וגדולות.
אני לא משווה את המאמץ. מי שהשווה את עניין הרכבות היה את. רק ציינתי שאין הנידון דומה לראיה...גם לכמעט כל נקודה בעיר. שוב הכל פרופורציונאלי בגודל.
חרשתי את לונדון לדוגמה עם הרכבת.
והתדירות- כבר עכשיו בשעת עומס הרכבת מגיעה כמעט כל 7 דקות.
ובקשר לנתבג -
תשווי את המאמץ למאמץ של לקחת אוטובוס לתחנה מרכזית ואז להיכנס לתחנה ולעלות לקומה 3 לאוטובוס בינעירוני...
במטרו יש לפעמים הליכה של כמה דקות ארוכות כדי להחליף קו. זה ממש לא באותו רציף. ואנשים הולכים. ולא מקטרים.ברחבי העולם בערים המרכזיות יש רשת של קוי רכבת, כך שאפשר להגיע בגדול מכל נקודה בעיר לכל נקודה אחרת בעיר.
זה מתבצע על ידי החלפה בין קוים ואפילו לפעמים החלפה בין 3 קוים.
כלומר יורדים בתחנה מסוימת, מחכים באותו רציף לקו אחר וכו.
אבללל זו לא ירידה ועליה מתישים כמי שתיאר @טראכטער מכיון שהכל נעשה במפלס אחד והמתנות קצרות בין קו אחד לשני.
וזה עדיין הרבה יותר נח מישיבה באוטובוס אחד.
ברגע שזה יהיה גם בירושלים הכל יהיה הרבה פחות מתיש.
כבר עכשיו אפשר לנסוע מבית וגן לנתב"ג עם מזוודה כבדה וללא מאמץ (עם הרכבת הכבדה).
וכשהרשת תושלם במלואה אז גם שאר השכונות, ונוכל גם להגיע לבני ברק ושאר גוש דן.
אז אין מה לעשות זה לוקח זמן. צריך להתחיל ממשהו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: