הרכבת הקלה ללא כל ספק תשדרג בהרבה את איכות החיים בירושלים – אם כיום, כל נסיעה בציר מרכזי בירושלים אתה יודע מתי אתה מתחיל בנסיעה ולא יודע מתי אתה גומר אותה הרי שלרכבת יעילות גבוהה בהרבה מרכבים פרטיים ואוטובוסים. (מרשה לעצמי לחסוך בפירוט כי פירטו מלפני את היתרונות מהבחינה הזו) - ראו ערים באירופה שמרושתות בחשמליות לכל הכיוונים ושם זהו האמצעי היחיד להתניידות בתוך העיר.
כל מי שיש לו מעט ראייה למרחוק (וככל שההפגנות יפחתו הרחוק יהיה קרוב יותר...) מבין ויכול לצפות עד כמה הנסיעה ברכבת תהיה נוחה יותר ונעימה יותר – ושכל אחד ינסה להזכר איך רחוב יפו היה נראה לפני 12 שנים ואיך היא נראית היום.
הרכבת תפחית באופן ניכר שימוש ברכבים פרטיים (שהם הגורם העיקרי לפקקים האינסופיים) וגם מי שנוהג ואוהב להתפנק בנסיעה ברכב פרטי לפעמים ייאלץ לוותר על נוחיותו ויבחר בנסיעה ברכבת – כמו רבים שפעם היו מתניידים רק באמצעות רכב וכיום יודעים שלמשרד הפנים (לקחתי כדוגמא) מומלץ לנסוע ברכבת ולא להסתרבל עם הרכב הפרטי בסמטאות צרות ומשונות.
וכמה קל להתאונן על העומס, על הבלאגן ועל הרעש – אולי בכלל היה עדיף שבמדינת ישראל לא יבנו כבישים כלל ולא יפתחו שום דבר כי הרי תמיד יהיו את אלו שסובלים... זה צמצום מחשבתי לחשוב כל כך מקומי ולא בראיה למרחוק. מדינת ישראל צעירה מאוד מבחינת שנות קיומה ועל כן ברור הדבר שתתפתח ככל יכולתה עד שתתקרב מכל הבחינות למדינות המובילות בעולם. (בהרבה תחומים עקפה כבר חלק מהמדינות אבל מבחינת ההתפתחות התחבורתית היא עדיין מפגרת אחרי אי אילו מדינות...)
וכן, אם כיום ישנם איזורים רבים בירושלים שכמעט ואין אליהם גישה נוחה בתח"צ הרי שהרכבת מנסה לתת מענה לכל אותם איזורים (ניקח כדוגמא את בית חולים הדסה עין כרם שכיום ההגעה אליו מסורבלת בעליל - והקו החדש יתן מענה נוח להגעה קלה ונוחה לבית החולים בעלות של מעט פחות משישה שקלים - לעומת עלות מונית טבין ותקילין כיום) הרכבת נבנית בצורה כזאת שהמעבר בין קו אחד לשני יהיה נוח ביותר ולא יצריך כלל הליכה וכיתות לתחנה כזו או אחרת.
ושכל אחד שגר בציר העבודות (גם אני מביניהם) ייצא מעט מאזור הנוחות וישכיל לחשוב מעט קדימה.
סה"כ כולנו נרוויח מזה!
כל מי שיש לו מעט ראייה למרחוק (וככל שההפגנות יפחתו הרחוק יהיה קרוב יותר...) מבין ויכול לצפות עד כמה הנסיעה ברכבת תהיה נוחה יותר ונעימה יותר – ושכל אחד ינסה להזכר איך רחוב יפו היה נראה לפני 12 שנים ואיך היא נראית היום.
הרכבת תפחית באופן ניכר שימוש ברכבים פרטיים (שהם הגורם העיקרי לפקקים האינסופיים) וגם מי שנוהג ואוהב להתפנק בנסיעה ברכב פרטי לפעמים ייאלץ לוותר על נוחיותו ויבחר בנסיעה ברכבת – כמו רבים שפעם היו מתניידים רק באמצעות רכב וכיום יודעים שלמשרד הפנים (לקחתי כדוגמא) מומלץ לנסוע ברכבת ולא להסתרבל עם הרכב הפרטי בסמטאות צרות ומשונות.
וכמה קל להתאונן על העומס, על הבלאגן ועל הרעש – אולי בכלל היה עדיף שבמדינת ישראל לא יבנו כבישים כלל ולא יפתחו שום דבר כי הרי תמיד יהיו את אלו שסובלים... זה צמצום מחשבתי לחשוב כל כך מקומי ולא בראיה למרחוק. מדינת ישראל צעירה מאוד מבחינת שנות קיומה ועל כן ברור הדבר שתתפתח ככל יכולתה עד שתתקרב מכל הבחינות למדינות המובילות בעולם. (בהרבה תחומים עקפה כבר חלק מהמדינות אבל מבחינת ההתפתחות התחבורתית היא עדיין מפגרת אחרי אי אילו מדינות...)
וכן, אם כיום ישנם איזורים רבים בירושלים שכמעט ואין אליהם גישה נוחה בתח"צ הרי שהרכבת מנסה לתת מענה לכל אותם איזורים (ניקח כדוגמא את בית חולים הדסה עין כרם שכיום ההגעה אליו מסורבלת בעליל - והקו החדש יתן מענה נוח להגעה קלה ונוחה לבית החולים בעלות של מעט פחות משישה שקלים - לעומת עלות מונית טבין ותקילין כיום) הרכבת נבנית בצורה כזאת שהמעבר בין קו אחד לשני יהיה נוח ביותר ולא יצריך כלל הליכה וכיתות לתחנה כזו או אחרת.
ושכל אחד שגר בציר העבודות (גם אני מביניהם) ייצא מעט מאזור הנוחות וישכיל לחשוב מעט קדימה.
סה"כ כולנו נרוויח מזה!