דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

joelly

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בגדול לרכבת יש הרבה יתרונות,
אבל חיסרון מרכזי של הקו הקיים הוא הסיבוב המטופש דרך הערבים, שגורם לכך שהנסיעה משכונות פסגת זאב/הגבעה הצרפתית ארוכה ללא תכלית. היה אפשר לחתוך את המסלול והכל היה יותר יעיל (וגם יותר בטוח)
מי שתכנן את הרכבת חשב על זה.
הסיבה שהרכבת עוברת בשכונות הערביות זה להראות בעלות ולהוציא מכלל אפשרות את הרעיון של פיצול ירושלים וכו'.
 

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לפי זה,
אני שייך לדור הנכדים...

יש עוד כמה שמרגישים נכדים,
ויהיו כמה נכדים שירגישו סבתות.

אבל בגדול כמו שנכתב פה -
לגבי עצם השאלה
אני חושב שלשאול את השאלה בתוך תהליך הבניה כשהעיר פקוקה והתושבים סובלים גם מהעדר רכבת וגם מחצי עיר חסומה - תביא לדעות שמושפעות מהמצב עכשווי

תנסה לדמיין עוד נניח 5 שנים כשלעיר תהיה רשת רכבות קלות מצד לצד ותנסה להשוות למצב התחבורה לפני 5 שנים ואז אני חושב שתהיה הסכמה רחבה לגבי הנחיצות של הרכבת הקלה
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
.

או בעברית פשוטה: ברמת המשאבים והזמן והכאב ראש ששפכו על הרכבת, היה אפשר להתארגן איכשהו שהיא תסע ביותר מ30 קמ"ש.

אני מבין שלא בטיחותי שהרכבת הזו תיסע מהר יותר. אבל למה לא עשו במקומה משהו שיכל למהר יותר?


כידוע כמעט לא תהיה תועלת ניכרת אם יעלו את מהירות הרכבת ואפילו אם יכפילו (כמדומני שהרכבת עומדת כמעט אותו זמן שהיא נוסעת), לעומת זאת הסיכוי לפגיעות מוות הם פי כמה וכמה, מי שזוכר את תחזיות המומחים על מספר ההרוגים כל שנה - זה חסד ה', אבל ודאי שהמהירות היא גורם גשמי לעניין.
 

imac100

משתמש מקצוען
הכותרת מציגה שני צדדים לא נכונים
הצלחה בינלאומית זה לא מהסיבה הפשוטה שברוב בירות העולם יש כבר רכבות קלות וכבדות עשרות שנים!
ירושלים פיגרה תחבורתית בסדר גודל של 60-80 שנה

לגבי עצם השאלה
אני חושב שלשאול את השאלה בתוך תהליך הבניה כשהעיר פקוקה והתושבים סובלים גם מהעדר רכבת וגם מחצי עיר חסומה - תביא לדעות שמושפעות מהמצב עכשווי

תנסה לדמיין עוד נניח 5 שנים כשלעיר תהיה רשת רכבות קלות מצד לצד ותנסה להשוות למצב התחבורה לפני 5 שנים ואז אני חושב שתהיה הסכמה רחבה לגבי הנחיצות של הרכבת הקלה

ב80 שנה?
מדינת ישראל היא צעירה
אי אפשר להשוות לא לבירות אירופה ולא לניו יורק
לפני 60 שנה עדיין עסקו בבניה של דברים בסיסים הרבה יותר מאשר רכבת קלה
 

בנימיני

משתמש מקצוען
ב80 שנה?
מדינת ישראל היא צעירה
אי אפשר להשוות לא לבירות אירופה ולא לניו יורק
לפני 60 שנה עדיין עסקו בבניה של דברים בסיסים הרבה יותר מאשר רכבת קלה
יכול להיות
אבל זו המציאות

ואגב אפשר להשוות אפילו לתל אביב מבחינת רכבות כבדות
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ב80 שנה?
מדינת ישראל היא צעירה
אי אפשר להשוות לא לבירות אירופה ולא לניו יורק
לפני 60 שנה עדיין עסקו בבניה של דברים בסיסים הרבה יותר מאשר רכבת קלה
וגם שהכבישים שם הם פי כמה יותר רחבים מאשר פה
כך ששם נתיב אחד הקצו לרכבת, מה שפה זה כל הכביש ומי שרוצה לנסוע ברכב, צריך לחפש כבישים אחרים
 

bd!!!

משתמש צעיר
בלת"ק
השאלה היא מה יהיה מצב התחבורה בעיר לאחר השלמת כל מהפך התחבורה (כל קווי הרכבת הקלה, תחנה מרכזית חרדית וכו'), זה לא נכון להסתכל על המצב עכשיו כל עוד העבודות לא הושלמו גם אם זה לוקח שנים
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
זה אומר שהדלת כבר סגורה, החשבון במינוס, הצ'קים יחזרו, ועל משכנתא כבר אפשר רק לחלום.
והלוואות מהשוק האפור, והסתבכויות עם עבריינים, והימלטות מהארץ, ומגורים בבייסמנט טחוב ליד פסי הרכבת בהארלם וכו' וכו'.
 

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מעניין.
לפני שהרכבת היתה זה היה לוקח לא פחות זמן בממוצע.

יצאו ליפו* - נתקעו בפקק.
יצאו לשרי ישראל - שוב פקק.
יצאו לירמיהו - כנ"ל.
קו 2 סובב את כל שכונות הצפון.
קו 15 כרע מעומס.
קווי תחבורה עמוסים הגיעו אחת ל... וזחלו לאיטם.

ואם עוד היתה איזו הפגנה נחמדה ברקע - היו פחות בימים ההם... אז בכלל.

רוב תושבי גאולה/ מקור ברוך שהכרתי העדיפו פשוט לצעוד ברגל (באוויר הירושלמי הנעים).
כיום יש להם לפחות רכבת שחותכת להם מהדווידקה/ השוק- עד להרצל/ קרית משה.

*לא להאמין כמה מהר נשכח הכאוס התחבורתי ששרר ברחוב יפו.

בדיוק !
ובעוד קצת זמן ישכחו מהכאוס שהרכבת עושה...

ככה זה - משתמשי התחבורה הם בני אדם, וטבעם לשכוח.... :)
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
השאלה האמיתית היא בהשוואה לחלופות
כמו המטרונית בחיפה
שיש לה את כל המעלות של הרכבת ובהשקעה פחותה בהרבה
ועם הרבה יותרגמישות
(למשל אם נתקע רכב על המסילה המטרונית יכולה בקלות לעקוף- הרכבת נתקעת)
 

מצלמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מה ההבדל בין מטרונית לאוטובוס?

לבין האוטובוסים בירושלים עם ה5 דלתות, אין כמעט הבדל.
ההבדל היחיד שאני מצאתי:
במטרונית משלמים מחוץ למטרונית,
ובאוטובוס בתוכו.
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
מה ההבדל בין מטרונית לאוטובוס?
למטרונית יש נתיב משלה בדיוק כמו לרכבת
אבל בלי ההשקעה המטורפת בתשתיות
המטרונית גם יכולה בשכונת קצה לבצע איסוף ברחובות רגילים
המטרונית למשל לא צריכה מסילה מיוחדת בשביל הדרך מהמסלול עד לחניון
ואוטובוסים רגילים גם יכולים ליסוע במסלול של המטרונית
המעלה היחידה של הרכבת היא פסיכולוגית
יש אוכלוסיה שלא מתאים לה ליסוע באוטובוס וברכבת היא תיסע
 

מביטה

משתמש פעיל
למטרונית יש נתיב משלה בדיוק כמו לרכבת
אבל בלי ההשקעה המטורפת בתשתיות
המטרונית גם יכולה בשכונת קצה לבצע איסוף ברחובות רגילים
המטרונית למשל לא צריכה מסילה מיוחדת בשביל הדרך מהמסלול עד לחניון
ואוטובוסים רגילים גם יכולים ליסוע במסלול של המטרונית
יש לה פסים?
למה לא עדיף אוטובוס חמש דלתות?
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
לדעתי הצלחה מטורפת!!!
וההוכחה הכי גדולה זה יפו.....
אני לא ישכח את כל העומסים והפקקים המטורפים שהיו שם....זה היה פשוט מזעזע!!
אז נכון זה עכשיו כרוך בסבל של לא מעט זמן(בפרט עם ההפגנות שמאיטות את הקצב ההיתקדמות)
אבל אני מניחה שעוד כמה שנים אנשים יגידו היה שווה לעבור את זה.......
מה שבטוח ההפגנות לא מועילות אלא רק מזיקות(בסופו של דבר זה המטרה שלהם) וזה גורם לסבל של התושבים עצמם.....
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה