דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

לעניות דעתי

משתמש פעיל
כירושלמי שחווה את הדילמה בנושא אשמח לשמוע את דעתכם,
חשוב לי להדגיש שאינני שואל כלל וכלל לגבי ההקשר הרוחני/הלכתי!
אני מתדיין לגבי ההיבט הטכני בלבד.
הן לגבי הקו האדום שפעיל מזה כעשור,
והן לגבי שאר הקווים שבבנייה.
המו"מ ישלח למזכיר הממשלה, ויוגדר כ'החלטה מנהלית'.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כן,
בתחילת הכהונה שלה היא פרסמה שנוסעות ברכבת (הכבדה) פנו אליה בבקשה להנמיך את עוצמת המזגן ברכבת
ולפי הפרסום שלה-היא טיפלה בזה....
אז אולי גם כאן אפשר לפנות
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
אולי אפשר להעביר את האשכול לאגף הדוברות וההסברה של אנשי מאה שערים??
ברצינות באמת אני חושבת שכל עוד ההפגנות ממשיכות זה רק מעיט את קצב ההיתקדמות (הרי סופו של דבר זה המטרה שלהם) ואז בסוף הציבור עצמו מפסיד....כי הפקקים ימשכו ולא יהיה לזה סוף
 

C

משתמש מקצוען
לדעתי זו ממש טיפשות לריב על הרכבת עם אנשי מאה שערים.
נניח שההפגנות לא יאטו את קצב הבניה, ותוך 5 שנים הרכבת תיסע בקלילות על פסיה.
ואז? כל ילד בן 10 שרוצה לעשות בלאגן, פשוט שורף פח אשפה על הפסים. זהו, הוא תקע את כל הרכבת!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לדעתי זו ממש טיפשות לריב על הרכבת עם אנשי מאה שערים.
נניח שההפגנות לא יאטו את קצב הבניה, ותוך 5 שנים הרכבת תיסע בקלילות על פסיה.
ואז? כל ילד בן 10 שרוצה לעשות בלאגן, פשוט שורף פח אשפה על הפסים. זהו, הוא תקע את כל הרכבת!
כנראה יעשו שם במשך תקופה אכיפה מוגברת אנושית + מצלמות.
וברור שיאכפו את זה פי 10 מאשר פח בכיכר השבת, יש הבדל בין לתקוע שכונה חרדית לבין לתקוע ציר עירוני.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כן,
בתחילת הכהונה שלה היא פרסמה שנוסעות ברכבת (הכבדה) פנו אליה בבקשה להנמיך את עוצמת המזגן ברכבת
ולפי הפרסום שלה-היא טיפלה בזה....
אז אולי גם כאן אפשר לפנות

העניין היה שההחלטה על מעלות הקור ברכבות, התקבלה לפני עשרות שנים, לפי העדפות נוסעים דאז - שהיו גברים ברובם.
סטטיסטית, לגברים חם יותר, ולנשים קר יותר. יש לכך גם הסברים פיזיולוגיים.
ולכן טמפ' שנקבעת ע"פ נסקרים גברים, תהיה קרה מדי לרוב הנוסעות. וכן להפך.
צריך למצוא את הממוצע שבו אף אחד לא יסבול יותר מדי.

ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהרכק"ל בירושלים נבנתה על פני הקרקע, ולא מתחת לאדמה, וגם לא על גבי גשרים, מה שמונע ממנה נסיעה ישירה, קצרה ומהירה מנקודה אחת לשנייה, אלא היא נבנתה בתוואי הרחובות הקיימים, המתפתלים במסלולים ארוכים עד מאד בין הבניינים.

כבר התייחסו לחלק מהטענות, אשתדל אף אני להתייחס בכבוד: מסלול הרכבת כן עובר על גבי גשר. יש לה קדימות ברמזורים. הנסיעה ישרה בהחלט לאורך רוב המסלול - שד' הרצל (ישר) רחוב יפו (ישר כמעט לגמרי) וכביש מס' 1 (ישר).

*
מתסכל ומרגיז לראות איך כשסוף סוף נראה באופק פתרון תחבורתי גם לתושבי בר אילן - יש שמנסים בטענות מנותקות לעכב אותו.
והכי לא מובן - שהם מדברים בשם 'נשים עם עגלות וילדים'...
אפילו בדיחה זה לא. המצב של נשים עם ילדים בתח"צ הקיימת בירושלים, הוא בלתי נסבל, לחלוטין.
הרכבת מהווה שדרוג עצום, גם כשהיא רק חלק ממסלול תחבורתי. אין השוואה בין נסיעה עם ילדים ומזוודות ברכבת חלקה, שטוחה ואחידה, ובין הסבל שעוברים באוטובוס פנימי כשעולים אליו עם פעוטות וכבודה.

מי שלא ניסה את שתי האופציות (אוטובוסים/רכבת קלה) עם ילדים, בשימוש יומיומי, אנא יברר מעט את המציאות לפני שהוא כותב עליה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אפרופו האשכול הזה...
מישהו יכול להסביר פעם אחת ולתמיד על מה יצא קצפם של אנשי מאה שערים,על הקו החדש של הרכבת?
מה ששמעתי משיח עם מתנגדים קשים:
א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים, על כל המשתמע. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.
ב. חשש [לא הגיוני] שתהיה הגירה חילונית בגלל הנגישות.
ג. חשש [לא הגיוני] שבגלל הנגישות הציבור החילוני יתחיל לערוך קניות באזורים חרדיים.
ד. הרכבת נמוכה ולכן הרחוב חשוף למתחולל בה. [נכון. ואפשר למצוא פתרונות כמו חלונות מראה]
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כל ילד בן 10 שרוצה לעשות בלאגן, פשוט שורף פח אשפה על הפסים. זהו, הוא תקע את כל הרכבת!
מאיפה יהיה לו פח? הרי לפי התכנון כל הפחים בבר אילן יהיו מוטמנים!
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.

סתם מעניין איפה בדיוק בירושלים קם האזור המסחרי הראשון המרוכז ביותר בציבור החרדי... הרי בדיוק שם!
כולל בבניינים הפרטיים באזור.
אפשר להחליף את השם "מיני קניונים" בשם אזור קניות, או חנויות לצרכי המשפחה החרדית.
ולהרגיע במעט את החרדה.

הרי כובע לבחורים צריך? צריך. ושמלות צנועות לבנות? גם. ונעלים לכל המשפחה? וודאי. וכלי כסף לכבוד שבת ויו"ט ולחתן ולכלה? רצוי. ובנקים ומשרדי חיוניים? כמובן!! אחרת נבכה שרק את הציבור החרדי מקפחים. בקיצור וכו' ועוד.
אז כמו שעד היום זה היה באזור... פשוט יסדרו את זה שזה גם יסתדר עם התשתיות, עם המדרכות, ועם הצרכנים. ואולי סוף סוף יכלול גם נוחיות.
ועל ישראל שלום.
 
נערך לאחרונה ב:

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
שמעתי פעם מישהי אומרת שהחלונות של הרכבת הקלה נמוכים יותר, והפריצות משתקפת שם יותר טוב.
נו שוין.
שידרשו חלונות כהים.

האמת שהרבה זמן לא היה להם על מה להפגין, אז הנה. - יש רכבת קלה. כולם יוצאים! גיוועלדדד!!
וכמו שאמרתי בסוף היום תראה אותם נוסעים ברכבת
יוצאים נגדה אבל בכל מצב משתמשים בה
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.

באזור יחזקאל כיכר השבת הרכבת אמורה בכלל לעבור במנהרה תת קרקעית, החל מביקור חולים ועד לשמואל הנביא.
מה קניון, מי קניון, האזור כבר עכשיו הוא מרכז קניות חרדי בכל מקרה, מכיל עשרות אלפי קונים ומבקרים מדי יום. איך רכבת שעוברת מתחת לאדמה תשנה את המצב, וגם לו יש היתכנות כזו - מה הבעיה לחלק את ההתנגדות - שרכבת תעבור, אך בלי שינוי תוכניות מעל האדמה.

ב. חשש [לא הגיוני] שתהיה הגירה חילונית בגלל הנגישות.

ברוווווור, חילונים אצים רצים לקנות דירה בסלאמס המפוייח שלנו. השתדלתי לענות בכבוד גם לטענות הזויות, אבל זה כבר מעבר לרמה השכלית האפשרית.
קישור לאשכול ג'בליה - הביטו כאן וראו לאן ירוצו החילונים משכונותיהם היפות ומהמגדלים החדשים שבונים להם מדרום לרחוב יפו! ישר אלינו! לזכרון מוישה והגלילות! הם הרי משתוקקים לקום כל בוקר מול גרביונים חומים תלויים ויחידת דיור שנולדה לשכנים למזל טוב מול האף שלהם : https://www.prog.co.il/threads/גיבליה-זה-כאן.592416/page-8#post-8238390

ג. חשש [לא הגיוני] שבגלל הנגישות הציבור החילוני יתחיל לערוך קניות באזורים חרדיים.

"ליטל, מה עושים היום?"
"בואי, זורמים! יש רכבת! נלך נקנה חנוכיה בצורפים, סידור בוקסברגר, ממתקים גועליים בשקל ברחוב יחזקאל וחצאית בקידישיק!"
"טוב!"
(ליטל ומאי מתחילות לערוך קניות באזורים חרדיים)

ד. הרכבת נמוכה ולכן הרחוב חשוף למתחולל בה. [נכון. ואפשר למצוא פתרונות כמו חלונות מראה]

הרכבת תעבור בשטראוס - יחזקאל מתחת לרחוב, כאמור. במנהרה. מנהרה זה מוסתר. לא רואים. מנהרה זה מתחת לאדמה. יש רחוב, מתחת יש אדמה, מתחת יש מנהרה, במנהרה יש רכבת. הרחוב לא חשוף למתחולל בתוך המנהרה כי האדמה מסתירה לו.
וכל הקוים שעוברים היום בבר אילן, מכילים בדיוק את אותם חילונים שיהיו בעתיד ברכבת. כמו קו 68 למשל. בשביל זה המציאו, הקדוש ברוך הוא נתן בינה ליצרנים, והם עשו פטנט שקוראים אותו טפט כהה, ומדביקים אותו בחלונות של הרכבת, פלאי הבריאה ממש, ולא רואים מבחוץ מה יש בפנים.
 
נערך לאחרונה ב:

ככר השוק

משתמש מקצוען
יש טענה שהיום בחור ישיבה שלא רוצה לנסוע עם הציבור הכללי, נמנע מקו 68 ועולה בבר אילן על קו 64 או 67, וכשתהיה רכבת לא תהיה האופציה.

זה לא אמור למנוע רכבת אבל הטענה נכונה. יש בחורי ישיבה שגם היום לא עולים על הרכבת אלא עוקפים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה