א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.
באזור יחזקאל כיכר השבת הרכבת אמורה בכלל לעבור במנהרה תת קרקעית, החל מביקור חולים ועד לשמואל הנביא.
מה קניון, מי קניון, האזור כבר עכשיו הוא מרכז קניות חרדי בכל מקרה, מכיל עשרות אלפי קונים ומבקרים מדי יום. איך רכבת שעוברת מתחת לאדמה תשנה את המצב, וגם לו יש היתכנות כזו - מה הבעיה לחלק את ההתנגדות - שרכבת תעבור, אך בלי שינוי תוכניות מעל האדמה.
ב. חשש [לא הגיוני] שתהיה הגירה חילונית בגלל הנגישות.
ברוווווור, חילונים אצים רצים לקנות דירה בסלאמס המפוייח שלנו. השתדלתי לענות בכבוד גם לטענות הזויות, אבל זה כבר מעבר לרמה השכלית האפשרית.
קישור לאשכול ג'בליה - הביטו כאן וראו לאן ירוצו החילונים משכונותיהם היפות ומהמגדלים החדשים שבונים להם מדרום לרחוב יפו! ישר אלינו! לזכרון מוישה והגלילות! הם הרי משתוקקים לקום כל בוקר מול גרביונים חומים תלויים ויחידת דיור שנולדה לשכנים למזל טוב מול האף שלהם :
https://www.prog.co.il/threads/גיבליה-זה-כאן.592416/page-8#post-8238390
ג. חשש [לא הגיוני] שבגלל הנגישות הציבור החילוני יתחיל לערוך קניות באזורים חרדיים.
"ליטל, מה עושים היום?"
"בואי, זורמים! יש רכבת! נלך נקנה חנוכיה בצורפים, סידור בוקסברגר, ממתקים גועליים בשקל ברחוב יחזקאל וחצאית בקידישיק!"
"טוב!"
(ליטל ומאי מתחילות לערוך קניות באזורים חרדיים)
ד. הרכבת נמוכה ולכן הרחוב חשוף למתחולל בה. [נכון. ואפשר למצוא פתרונות כמו חלונות מראה]
הרכבת תעבור בשטראוס - יחזקאל
מתחת לרחוב, כאמור.
במנהרה. מנהרה זה מוסתר. לא רואים. מנהרה זה מתחת לאדמה. יש רחוב, מתחת יש אדמה, מתחת יש מנהרה, במנהרה יש רכבת. הרחוב לא חשוף למתחולל בתוך המנהרה כי האדמה מסתירה לו.
וכל הקוים שעוברים היום בבר אילן, מכילים בדיוק את אותם חילונים שיהיו בעתיד ברכבת. כמו קו 68 למשל. בשביל זה המציאו, הקדוש ברוך הוא נתן בינה ליצרנים, והם עשו פטנט שקוראים אותו טפט כהה, ומדביקים אותו בחלונות של הרכבת, פלאי הבריאה ממש, ולא רואים מבחוץ מה יש בפנים.