חרבות ברזל הנספח השבועי • 5

הסקר השבועי: עדיף לחסל את יחיא סינוואר עם טיל ישיר, או לתופסו חי עם משפט ראווה ועונש מוות?

  • טיל ישיר - מה שבטוח בטוח.

    הצבעות: 691 59.4%
  • חי - להוציא לו את הנשמה עד שתצא לו הנשמה.

    הצבעות: 472 40.6%

  • סה"כ מצביעים
    1,163
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

ד. פריד

משתמש מקצוען
דיווחים ראשוניים שטרם אומתו על יירוט טיל בליסטי בעיר עלקאן בצפון מערב סעודיה. בטלגרמים פרו איראניים מיהרו לטעון שמדובר בירי לעבר ישראל שסעודיה הדפה בעבורה. בינתיים אין התייחסות סעודית לעניין

רועי קייס
זה סוללות בבעלות ובתפעול סעודיים? או סוללות של ארה"ב שמוצבות בסעודיה, ומתופעלות ע"י חיילים אמריקאיים.
 

אזרח ותיק

משתמש מקצוען
רשת ב׳: בממשל האמריקני ״תולשים שערות״ וכועסים על ההתבטאויות של השר אליהו. בכירים בממשל: ״אנחנו מנסים לסייע לישראל להשיג אוויר בשביל פעילות מבצעית והתבטאויות כאלה פוגעות במאמצים״.

ינון מגל: לא בלבלתם חודש את המוח שמדובר בנאצים? אז מה אתם ישר קופצים? גם בשואה הייתם תוקפים את השר אליהו? לכו תראו את ה 47 דק׳ של דובר צה״ל, ותמשיכו לגנות. טעה נתניהו שהשעה את השר אליהו. דווקה היתה הזדמנות לייצר מחשבה אצל הערבים שהיהודים השתגעו.. חבל שהתוצאה בדיוק הפוכה. גלות.
אם יורשה לי לחלוק על ינון מגל
כבר מזמן ביידן אמר שמבחינת ארה"ב חמאס לא מייצג את כלל האוכלוסיה בעזה (לא אומר שזה נכון, אך כך זה מבחינת ארה"ב)
ואם ההסתכלות של ארה"ב היא כזו, כל שכן שאר העולם
הם אמרו על חמאס שהם נאצים, לא על כלל האוכלוסיה שם
ולכן לומר לזרוק פצצת אטום על עזה - ברור שזה יקפיץ את כל העולם, ופוגע פגיעה אנושה במלחמה על התודעה
אז בשביל מה להגיד את זה? למי זה יועיל??? לא כל מה שחושבים צריך להגיד
וכבר אמרו חז"ל "אמור מעט ועשה הרבה"!
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
רשת ב׳: תקרית דגל ישראל בכלא מגידו: אסירים יהודים סייעו לסוהרים לערוך פשיטת ענק על תאי אסירים ביטחונים. זאת לאחר שמספר קטינים, תושבי מזרח ירושלים, ניסו להוריד את דגל ישראל באחד האגפים בכלא.

עוד מהתקרית בבכלא מגידו בשב"ס ערכו פשיטה מאסיבית על תאי האסירים. נלקחו מברשות ומשחות שיניים, סיגריות, ומכשירי סוני פלייסטישיין. כל אסיר נשאר רק עם הבגד לגופו וזוג נעליים אחד בלבד. משאיות חיכו מחוץ לכותלי הכלא וכל הסחורה הועמסה ונלקחה. זמן קצר לאחר הארוע התקיימה לראשונה בהוראת הנהלת הכלא תפילת מנחה בתוך כותלי האגף הביטחוני, בידי סוהרים ואסירים יהודים - והדגל נתלה חזרה. אסירי העבודה היהודים שלקחו חלק בפשיטה קיבלו לאחריה גלויות תודה מהנהלת הכלא.
למה פתאום מתחשק לי להיות בכלא מגידו לכמה שעות?
 

גונן

משתמש מקצוען

בריק מעורר אימה: "ניתפס עם הזנב בן הרגליים"​

בריק טוען כי הכנסת הכוחות לתוך ליבת העיר עזה תביא לאובדן חיילים רבים וכן טוען כי בעקבות הרוגים עזתים רבים יגבר הלחץ הבינלואמי על ישראל כשבמקביל קיימת סכנה ממשית להתחממות גזרות רבות ולמעשי טבח ביהודים​

מאיר גלבוע | חרבות ברזל5.11.2023 | 14:04

1d853e8de37079e79e54.jpg
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל
במאמר שפרסם ב'מעריב' מסביר האלוף (מיל') יצחק בריק את הסכנות הטמונות בהכנסת חיילים לתוך ליבת העיר עזה וטוען כי גם אחרי מספר חודשים ואבדות רבות בצד שלנו לא נצליח למוטט את העיר התחתית בעזה.
לדברי בריק, "ככל שיעבור הזמן מספר האבדות הישראליות יהיה גבוה ובנוסף יופעל על ישראל לחץ בינלאומי כבד. "ככל שתארך הלחימה בתוככי עזה וייהרגו יותר אזרחים עזתיים, יגבר וילך החשש לפיצוץ ביהודה ושומרון: עשרות אלפי מחבלים פלסטינים, וביניהם גם לוחמי התנזים, יתקפו את יישובינו ביהודה ושומרון וינסו לעשות מה שעשה החמאס לתושבי עוטף עזה".
לדבריו, "מצב זה עלול לגרור עשרות אלפי פורעים בדואים וערבים קיצונים בעורף הישראלי המצוידים במאות אלפי כלי נשק וינסו לעשות שפטים ביהודים. התוצאה עלולה להיות חמורה עשרות מונים ממה שהיה במבצע ״שומר החומות". ומכאן הדרך קצרה להתגברות פעילות החיזבאללה והמיליציות הפרו־איראניות בתימן, בעיראק ובסוריה, ואלה ישגרו אלפי טילים, רקטות וכטב"מים מדי יום על ישראל. אין זאת הפחדה, אלא מציאות שעלולה להתפתח, ואנחנו חייבים להביאה בחשבון כדי שלא נחוש שוב השפלה וביזיון ו"ניתפס עם הזנב בן הרגליים", כפי שקרה לנו בעוטף עזה. לאורך כל הזמן שהתרעתי על אסון ביטחוני מתקרב אמרו לי: "אל תפחיד אותנו"; מוטב לפחד ולחיות מלהישאר אדיש ולהיהרג".
לכן מסביר בריק כי זאת הדרך בה יש לפעול:
א. להמשיך בכיתור העיר עזה מכל עבריה כפי שעושה זאת צה״ל בהצלחה רבה.
ב. למנוע העברת דלק מדרום רצועת עזה לעיר עזה, שבה יושבים עשרות אלפי מחבלים בעיר המנהרות מתחת לעיר עזה. כך נגרום להם עם הזמן לאבד את פעילות הגנרטורים שיוצרים את האור והאוורור במנהרות, מצב שיחליש מאוד את מפגעי החמאס והג'יאהד.
ג. אין להכניס את כוחותינו לליבת עזה - דבר שיעלה לנו בהרוגים רבים, ולא יפתור את בעיית עשרות אלפי המחבלים היושבים באזורים רבים מתחת לעיר עזה ולא רק במקומות שצה״ל יתקוף.
ד. יש להמשיך בהפצצת המטוסים עם פצצות עומק בדיוק כזה שלא יפגעו באוכלוסייה אזרחית עזתית. כך לא נקומם את כל העולם נגד ישראל ולא נגרור התפרצות של מחבלים פלסטינים ביהודה ושומרון ובשאר הגזרות בעורף הישראלי ומלחמה אזורית כוללת.
ה. ככל שייחלש חמאס, ייחלש יותר גם במנהרות. ולכן יש להכות בו על ידי פשיטות כוחות יבשה המאומנים לכך (יחידות מובחרות), בסיוע אוויר ובירי מדויק באזורים חשובים בליבת עזה. אחרי כן אין להישאר עם כוחותינו בליבת עזה, אלא יש לצאת ממנה.
ו. פעולות אלה צריכות להימשך ככל הנדרש עד שנכריע את החמאס והג'יהאד בעזה.
ז. באזור דרום רצועת עזה יש לאפשר סיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית העזתית הבלתי מעורבת, ואפילו לחשוב על הקמת בית חולים שדה כפי שהקמנו באוקראינה ובגבול ישראל־סוריה במלחמת האזרחים בסוריה כדי לטפל בעזתים הפצועים והחולים. כך נוכל למנוע או להשהות את מדינות העולם לפעול נגדנו ולגרום לצה"ל לצאת מרצועת עזה בעל כורחו עוד לפני השלמת המשימה של מיגור החמאס והג'יהאד.
בחדרי חרדים
 

גונן

משתמש מקצוען

סערת "פצצת האטום על עזה": האם השר אכן אמר את הדברים? התמלול המדויק​

הצהריים מתברר כי המשפט שיוחס לשר אליהו לפיו יש להטיל פצצת אטום על עזה – הוצא מהקשרו • מתמלול הראיון עולה כי אליהו לא התכוון שיש להטיל אטום, אלא אמר זאת בכדי להמחיש ולהסביר כי אין מושג כזה של "בלתי מעורבים"​

הבוקר (ראשון) התחוללה סערת ענק בישראל ובעולם בעקבות אמירה שיוחסה לשר המורשת עמיחי אליהו לפיה יש להטיל פצצת אטום על עזה. בכלי התקשורת הכלליים הוא צוטט כך: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו שנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה והשיב: "זאת אחת האפשרויות".
אלא שהצהריים מתברר כי דבריו הוצאו מהקשרם, בלשון המעטה. עורך אתר 'מקור ראשון', גדעון אוקוב טרח להאזין לראיון המלא בקול ברמה ולתמלל את החלקים הרלוונטיים מהם משתמע כי אליהו לא התכוון שיש להטיל פצצת אטום על עזה, אלא אמר זאת בכדי להמחיש ולהסביר כי אין מושג כזה של "בלתי מעורבים" בעזה. גם מדברי המראיין משתמע כי לא התכוון ל"פצצת אטום" במובן האמיתי של המושג, אלא כמטאפורה.
התמלול המלא, כפי שחשף גדעון אוקוב
השר אליהו: "כשאתה מתחיל במלחמה ומדבר על בלתי מעורבים ומכניס סיוע הומניטרי, אתה כושל. לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. גם לא למה שנקרא במרכאות כפולות ומכופלות בלתי מעורבים … צה"ל היום מכה בהם מכה קשה. אתה שואל אותי האם זה מאה אחוז כמו שאני רוצה? לא".
מראיין: "זאת אומרת, השר אליהו, אם לשיטתך בעזה אין בלתי מעורבים ולא היו צריכים להכניס סיוע הומניטרי, מבחינתך מחר בבוקר הציפיה שלך שהיינו מטילים מה שנקרא איזושהי פצצת אטום על כל עזה, משטחים אותה, מחסלים את כל מי שנמצא בה, ובא לציון גואל?".
השר אליהו: "זה דרך אחת [בטון ברור של הסתייגות], דרך שניה היא גם לבדוק מה חשוב להם, מה מפחיד אותם, מה יצור להם את ההרתעה הבאה. זה שאתה הורג אותם, הם לא מפחדים מהמוות, צריך לזכור את זה. הם שלחו את הילדים שלהם למות, זה לא עושה להם שום דבר, אנחנו צריכים להבין מה מרתיע אותם. מה שובר אותם. אנחנו צריכים שהם, כמו שהיה אחרי מלחמת ששת הימים, שהם לא מעיזים להסתכל בעיניים של חייל, שהם מורידים את הראש. אנחנו חמישים שנה שוברים את ההרתעה של צה"ל בעזרת כל מיני מוסריות מזויפת …
"אנחנו צריכים להחזיר את המצב הזה שבו הם מבינים שיש מחיר, והמחיר הזה הוא גבוה מהם [צ"ל: משלהם]. ולכן אני חושב שצה"ל בכיוון הנכון. אני חושב שקציני צה"ל ובוודאי החיילים בשטח הם בכיוון הנכון. אנחנו צריכים לבדוק מה מפריע להם … אנחנו צריכים לגבות מהם מחיר טריטוריאלי, וזה אומר לחזור לגוש קטיף, אנחנו צריכים, כמו שאמר רם בן ברק, להתחיל להוציא אותם מרצועת עזה, לאפשר להם להגר מרצועת עזה. יש מקומות שרוצים אותם, שיקחו אותם בשמחה". עד כאן הציטוט.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >​

 

שפירא - ישראל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שר המשפטים יריב לוין: הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח״כ אימאן ח׳טיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7.10.
כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח״כ ח׳טיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן.

מוחמד מג'אדלה: הנהגת רע"מ הודיעה לח"כ אימאן ח'טיב יאסין שאין לה מקום ברשימתה לכנסת ודרשה ממנה להתפטר באופן מיידי בעקבות דבריה על הטבח בשביעי לאקטובר.
מה היא אמרה?
 

גונן

משתמש מקצוען
יש למישהו ציטוט ממה שהיא אמרה?
חברת הכנסת אימאן ח'טיב-יאסין (רע"ם) הכחישה במהלך ראיון בערוץ הכנסת את הטבח בעוטף. היא נשאלה על סרט הזוועות של דובר צה"ל על הטבח של 7 באוקטובר, והודתה שלא נכנסה לצפות בו, אבל אמרה שלפי מה ששמעה מ"מקור ראשון" לא נראה ששחטו תינוקות, וזאת למרות שבסרט משודרים סרטונים שמציגים טבח באזרחים בבתים ובמסיבה ברעים, לדבריה, לו היו רואים גם "שחיטת תינוקות" – "זה היה מביש".

במהלך ריאיון היא טענה: "שלושה חברים במפלגה שלי נכנסו וראו את הסרט. ישבנו אתמול ודיברנו על הסרט. לא נכנסתי לראות אותו, גם מה ששולחים אליי לפלאפון אני לא פותחת – כי זה רק גורם לכאב".


"מה שקרה הוא קשה. בשבילי זה משהו נורא, משהו מאוד גדול שאי אפשר לסבול אותו אבל אנחנו לא מתעסקים בסמנטיקה של הדברים. אני אישה דתייה מוסלמית – ומה שקרה נוגד את ערכי האסלאם" אמרה חה"כ. "עם זאת אי אפשר להתעלם מכל מה שהיה לפני. זה לא מצדיק אבל מה שקורה עכשיו בתוך החברה הערבית קשה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
678
צפיות
115K
תגובות
149
צפיות
22K
תגובות
497
צפיות
102K
תגובות
236
צפיות
22K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה