חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 41

האם חיסולו של מוחמד דף מעלה את הסיכויים לעסקה קרובה או מוריד?

  • מעלה

  • מוריד


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
אנשים שכחו שהיה 7.10
מתלהבים שאין מטחים
אבוי והיה!
???????
זה לא אומר שהמשימה נגמרה.
אבל זה בהחלט מראה שיש התקדמות רצינית בפירוק חמאס.
 

אברהם חסיד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הפרשן לענייני פלסטינים אבי יששכרוף ב'קול ברמה': "חמאס רוצה ברייק כי צה"ל מפרק להם את הצורה. אולי פחות נחשפים לזה, אך עזה בחורבות. הם עצמם בישלו את הנכבה הפלסטינית. מתחילים לשמוע את התסכול מצד התושבים נגד חמאס. הנזק שנגרם לעזה הוא היסטורי".​
להזכירכם הוא שמאלני אפי' אפשר לומר קיצוני
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
מדובר בחיסול מאוד משמעותי עקב העובדה שהמחוסל שולט בעזרת המיליציה שלו במשאבי נפט וגז במזרח סוריה ומקורב לאסד. בנוסף לכך, בסוריה מדווחים שקטרגי היווה מוקד ידע בנושא ההברחות ואף היה בקשר רציף עם סייד רזי מוסאווי, בכיר איראני בכוח קודס שבעצמו חוסל על ידי חיל האוויר בדמשק בדצמבר 2023.
מאידך לכאו' לא יהיה ירי רקטי בגללו, הרי הוא לא ממש מאנשי חיזבאללה, לא?
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
פרופסור מאירופה, המתמחה בענייני המזרח התיכון מפרסם: "אני מזהיר את ישראל ממה ש"מצרים מסתירה": היא מתכוננת לעוד מלחמת "יום כיפור", תמנעו זאת בכל דרך אפשרית אפילו במתקפה מקדימה"
מה שמו?
מישהו מוכר? אמין?
האם הוא מפרט על מה הוא מתבסס, או שיש לו ידיעות סודיות?
 

ד. מ.

משתמש מקצוען
אוסאמה חמדאן התראיין לרשת R-T ואמר: "החלום שלנו זה נשק גרעיני, זה האיום היחיד שהכיבוש יפחד ממנו אני מבקש ממדינות העולם לאחר סיום המלחמה תגיעו לפלסטין ותעזרו לנו לבנות נשק גרעיני".
ואחרי זה יגידו שאפ' לעשות איתם הסכם כל שהוא.......
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שמו?
מישהו מוכר? אמין?
האם הוא מפרט על מה הוא מתבסס, או שיש לו ידיעות סודיות?
אני לא יודע מי זה, אבל אני מבין על מה הוא מתבסס.
בהסכמי השלום של ישראל ומצרים נכתב במפורש שמצרים לא יכניסו צבא למצרים וודאי לא טנקים וכדו’ אלא רק כח משטרתי, ולכן אגב, הצליחו לבסס שם הרבה חוליות דעאש והרבה מבריחים.
ופתאום בתקופה האחרונה מתפרסם שצבא מצרים הכניס הרבה טנקים וכוחות צבא לסיני ומיקם אותם באיזור מעבר רפיח. שזה הפרה ברורה של ההסכם. ומדינת ישראל לא מגיבה על זה בכלל!
גם מלחמת יום כיפור התחילה בצורה הזו, שאחרי ששת הימים הם חתמו על הסכם שהם לא מעבירים צבא מעבר לתעלת סואץ, ובימים שקדמו ליום כיפור, פתאום הם העבירו לסיני הרבה כוחות, והם אמרו שזה רק תרגיל (כמו עכשיו שהם אומרים שזה רק למנוע מפלשתינים לעבור את הגבול) וישראל האמינו, ואז הם תקפו בהפתעה.
ומדינת ישראל באמת צריכה להתעורר, ולא להבליג אפילו על הפרה קטנה של הסכם הפסקת האש, כי הם יודעים ורואים איך זה מתחיל, אבל אין להם מושג איך זה יגמר.
 

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ופתאום בתקופה האחרונה מתפרסם שצבא מצרים הכניס הרבה טנקים וכוחות צבא לסיני ומיקם אותם באיזור מעבר רפיח. שזה הפרה ברורה של ההסכם. ומדינת ישראל לא מגיבה על זה בכלל!
מאז הארועים עם דאעש בסיני הם התחילו להכניס צבא באישור ישראלי
ואחת הטענות שעלתה כנגד האישור זה העניין של ההסכם.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
באשר למצרים,
לא ברור מה האינטרס שלהם,
כן ברור שיש הרבה סימני שאלה,
האם אמנם הכניסו כוחות באישור ישראל למגר את דעאש,
אבל הם הכניסו הרבה מעבר לכך ובמיוחד בתקופה האחרונה, יש טוענים שאין שום הסבר למעט שהיא רוצה לפתוח במלחמה עם ישראל.
זה נשמע רחוק והזוי אבל מי יודע...
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
העיתונאי חליל נסראללה עיריית ההתנחלות קריית שמונה מבקשת מהמתגוררים בה להתארח בקרבת המקלטים, בעקבות נפילת חללים אזרחיים בעיר #بنت_جبيل . הם מצפים לתגובה בקרית, אבל התגובה אולי במושבה אחרת, אבל זו אימה טובה. מה שקרה בבינת גביל יגרום בהכרח תגובה, תגובה כואבת לאור העבירה שהתרחשה.

דיווחים לבנונים: בביירות ביקשו מהתושבים להתרחק מחלונות ולשהות בקומות התחתונות לאחר מטח של 50 רקטות לעבר קריית שמונה.
:LOL:
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
הלל ביטון רוזן: עבור כ-30 חטופים, מתוכם כ-20 חיים, וביניהם כל הנשים, ישראל תשחרר מאות רבות של מחבלים, מתוכם כ-150 רוצחים שפלים ומתועבים ללא יכולת ישראל להתנגד לשמות של מחבלים כבדים מאוד.
מצורפת שאלה שכתבתי פה לפני 20 שבועות אי אפשר לצטט תגובות מהנספחים הישנים,
למה כשרוב הכח של חמאס עוד היה קיים, והתעופפו מאות טילים בשבוע כולל לאשדוד באר שבע ומרכז הארץ, ובקושי נכנסו לכמה מעוזי חמאס ברצועה. אז על כל יום הפוגה קיבלו 10 חטופים, ובלי דרישות של חזרה לבתים וכו'
ועכשיו כשחמאס ברובו מוכרע, והאזעקות רק בקצה העוטף בתדירות נמוכה מזו שבהפסקת אש, ורוב מעוזי חמאס לא מתפקדים והרוסים ונשלטים, פתאום עלה המחיר לחטוף ליום + תנאים משונים לחזרה לצפון הרצועה וכמות סיוע כמעט בלתי מוגבל, וזה עובר יחסית בשמחה...
לפי הקצב הזה, כשבקושי יישארו כמה מאות מחבלים לחמאס, שיחזיקו בחירוף נפש מעט חטופים במנהרות, המחיר לחטוף יהיה חודש הפוגה, +החזרת שלטון חמאס לאזורים מסויימים, ובחטופים האחרונים כבר נאחז בבירה פלסטינית בת"א...
וכרגע מה שנראה הרבה יותר גרוע, בעסקה כרגע תהיה הפוגה ארווווכה, יציאה ממקומות אסטרטגיים בעזה, וזה כשכבר כמעט אין בכלל שיגורים!!!!, חוסלו עוד אלפי מחבלים כולל בכירים כסאלמה ודף, ועוד חיסולים רבים שחמאס מטשטש, חמאס הוכרע גם ברפיח וכמעט מאבד שליטה ברצועה,
וכי זה פלא שחמאס לא נסוג מהעיסקה???
הפלא שסמוטריץ בקושי מעיז להתנגד, ובליכוד תומכים בהתלהבות,
מי שמעביר כזו עסקה, מי אומר שהוא לא רוצח המונים...
אנחנו בעד עסקה, חייבים לשחרר את החטופים, אבל ראינו לפני חצי שנה איך מתנהלים, משחררים ב-7 ימים 90 חטופים, כשבעד כל חטוף 3 מחבלים לא רוצחים (גם עכשיו מדובר עוד על ההומניטריים).
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
לגבי מצרים,
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
ופתאום בתקופה האחרונה מתפרסם שצבא מצרים הכניס הרבה טנקים וכוחות צבא לסיני ומיקם אותם באיזור מעבר רפיח. שזה הפרה ברורה של ההסכם. ומדינת ישראל לא מגיבה על זה בכלל!
למעשה הכניסו באישור מדינת ישראל כדי להלחם בחמאס ודעאש שהתבססו שם עד לפני כמה שנים, הבעיה שדבר זמני כרגיל נעשה קבוע....
על השורה התחתונה אני כמובן לא חולק.
ומדינת ישראל באמת צריכה להתעורר, ולא להבליג אפילו על הפרה קטנה של הסכם הפסקת האש, כי הם יודעים ורואים איך זה מתחיל, אבל אין להם מושג איך זה יגמר.
 

אחג

משתמש מקצוען
הודעת דוברות עיריית קריית שמונה:

תושבים יקרים שימו לב,
לאור פעילות צה"ל בלבנון, אנו מבקשים מתושבי קריית שמונה השוהים בעיר, לשהות בסמוך למרחבים מוגנים.
נמשיך לעדכן.

דורון שנפר
דובר העיר
מה יצא עם זה?
לכבוד מה זה?
 

משתמש משודרג

משתמש סופר מקצוען
טור מאבו עלי:

האם הנהגת חמאס בעזה לקראת שבירה?​

רשת CNN מדווחת היום מפי “מקור” שנכח ב”שיחות סגורות” כי ראש ה CIA מעריך שיחיא סינואר נתון בלחץ מצד מפקדיו הצבאיים בעזה לקבל עסקה להפסקת אש.
בכלי התקשורת בישראל אימצו את הדיווח בלהט.
ראשית אציין כי ע”פ ה CNN מדובר בדיווח של מקור שטוען שנכח ב”שיחות סגורות” והחליט שנכון להדליף את ההערכה של ראש ה CIA בנושא.
גם הערכה, גם מקור עלום וגם “שיחות סגורות” – כל המרכיבים הדרושים לספין תקשורתי ממוצע.
###
אקדים ואומר שחמאס נמצאת בנקודת השפל הכי נמוכה שלה מאז תחילת המלחמה ומזה כשני עשורים. לא צריך להיות ראש ה CIA כדי להבין את זה. מספיק לראות שהם לא מצליחים לנקום חיסול של “חבר מטכ”ל” של חמאס וייתכן אף של ראש המטכ”ל של חמאס. עובדה זו לבדה מעידה על כך.
לצד זאת, הקריאות הנואשות, הפומביות, של בכירי החמאס לפיהן חמאס לא נוטשת את המו”מ לא משנה מה יקרה, גם הן מעידות על מצבה של חמאס בשטח. קריאות אלו נחשבות משפילות עם פחיתות כבוד רבה – וכבוד הוא דבר חשוב במזרח התיכון, גם בחמאס יודעים זאת ועדיין נוהגים כך.
מעבר לכך אציין כי מהתרשמותי האישית בחודש האחרון הולכות ונעלמות “הגאווה והיהירות” שאפיינה את בכירי חמאס ואת תומכי חמאס ברשתות החברתיות.
אין להם במה להאחז. אין להם על מה לשמוח תדירות הסרטונים של הזרוע הצבאית של חמאס, בהם בד”כ נראית פגיעה בחיילי צה”ל הולכת ופוחתת.
ישראל כעת אוחזת את הרצועה מכל העברים. מעבר רפיח חסום. ישראל קובעת אילו סחורות ייכנסו ואילו לא (נגמרו חומרי הניקיון וההגיינה. אין סיגריות. אין הרבה פירות). מי השתיה אינם מצויים בשפע. הביוב זורם ברחובות בעקבות הרס התשתיות.
כשהם מיישירים מבט קדימה אל האופק, הם לא רואים אפשרות משמעותית להפוך את פני המערכה. כשהם מביטים כמה חודשים קדימה הם רואים את טראמפ בחדר הסגלגל… יש לכך השפעה. לא רק ברצועה אלא באזור כולו.
ישראל מצליחה לראשונה להציג מעט אורך רוח כלפי חוץ, דבר שגורם לשעון לתקתק חזק יותר ברצועה. משחק הזמן התהפך מעט לרעת העזתיים. מבצבצת ניראות של “עמידה איתנה” ישראלית ראשונית. הלחץ הבינ”ל על ישראל הצטצמם, הרבה בזכות התחממות המירוץ לנשיאות בארה”ב.
כל מה שתיארתי לעיל הוא שינוי מגמה חיובי מאוד מבחינת ישראל בכל הנוגע ללחימה ברצועה.
האם זה אומר שסנואר עומד לצאת בקרוב עם דגל לבן?
אני מקווה שכן, אך מעריך שלא.
ישראל צריכה להמשיך בלחץ כאילו דבר לא השתנה. הדרך לזרז את שבירת חמאס, היא לייאש אותה מצד אחד ולהראות עוצמה, נחישות ואורך רוח מצד שני. זה מפתח מאוד חשוב במזה”ת וכעת ממש ניתן לחוש בו בהקשר העזתי.
לא לבנות על הלחץ שנטען ב CNN שמפקדי חמאס ברצועה מפעילים על סנואר.
הוא עובד בצורה אחרת, לא תמיד לפי הגיון מערבי או הגיון שלישראל נוח לרצות שינחה אותו.
זכרו שאין לו מה להפסיד. הוא כבר כמעט במצב הגרוע ביותר שיכול להיות. הוא ינסה כל מהלך אפשרי כדי לצאת מנצח.
המפתח מבחינתה של ישראל הוא עמידה איתנה – صمود, הגברת הלחץ וסגירת האופק העתידי בפני חמאס ברצועה. שלא יחושו שיש להם תקווה. זה לא יקח עשור.
זו הדרך לניצחון.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה