חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 36

האם לדעתכם לאחר שגנץ יפרוש מהממשלה גדעון סער יצטרף במקומו?

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

ד. מ.

משתמש פעיל
- אבו עלי אקספרס
אלגזירה נתפסת על חם בזיוף סרטון של עזתי שתוקף את חמאס ללא מעצורים על רקע המשך שפיכות הדמים, לו חמאס אחראית אם חשבתם שראיתם הכל על אלגזירה, אז זה כנראה הולך להיות אחד השיאים . רשת אלגזירה, רשת החדשות הגדולה ביותר בעולם הערבי ערכה, סילפה, זייפה והפכה משמעות של דברי ביקורת חריפים של עזתיים נגד חמאס. לרוע מזלה, היה במקום יותר מצלם אחד והגרסה המלאה של הדברים מצאה את דרכה לרשתות החברתיות. המדובר הוא בד"ר מחמד אחמד גודה שהגיע, מלא כולו בדם לבית החולים בדיר אלבלח אחרי פעולת חילוץ החטופים בנציראת. מרחבת בית החולים הוא תוקף את חמאס וקורא לפלסטינים "עם של פחדנים" על כך שאינם יוצאים נגד חמאס, אך כפי שתראו בשני הסרטונים המצורפים , רשת אלגזירה פשוט חתכה את השניות שבהן הוא מבקר את חמאס ויצרה סיטואציה לפיה כל הביקורת מופנית רק לישראל. שימו לב לחברה שמסביבו שמנסים להשתיקו, לקראת סוף הסרטון, כשהם קולטים שהוא יוצא נגד חמאס ויש מסביבו עיתונאים. הנה בשני החלקים: תחילה מצורף הסרטון המלא שהוא עוצמתי וחזק במיוחד ואח"כ, הגרסה המקוצצת שאותה הציגה אלגזירה לעוקביה בעולם הערבי. תודה למתרגם האלמוני על הכתוביות בעברית. |
מישהו יכול להעלות את הסרטונים ל"תיעוד מהמלחמה" או לכאן?
תודה.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אבו צאלח
תגובתי לחיסולו "הדרמטי" של אבו טאלב במהלך החג, טיפה בים , למרות שהוא מוגדר כבעל ידע זו מכה קלה בכנף. בטח תשאלו אותי, מה ירצה אותך? מתי תכתוב שאתה מרוצה? אני בשונה מרבים אחרים לא מתרגש מחיסולים, אין אדם שאין לו מחליף, אנחנו משחקים בנדמה לי, החיסולים האלה לא עצרו ולא יעצרו את חיזבאללה. כל עוד צה"ל או הממשלה לא משנים אסטרטגיה הם ימשיכו להכתיב את קצב ההסלמה. הבעיה היחידה עם סוג כזה של פעולה היא התדרדרות מהירה ללחימה עצימה שלא אנחנו הכתבנו. הלך כלב בא כלב בן כלב... Next
נשמע שחיזבאללה חושבים אחרת ממנו...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נשמע שחיזבאללה חושבים אחרת ממנו...
או שבכיף שלהם להכתיב משוואה חדשה, שעל כל אחראי מערך קרטיבים בדרום מזרח לבנון הצפון יבער..
 

ד. מ.

משתמש פעיל
או שבכיף שלהם להכתיב משוואה חדשה, שעל כל אחראי מערך קרטיבים בדרום מזרח לבנון הצפון יבער..
מהדיווחים בתקשורת לא נשמע שזה מישהו ברמה של אחראי מערך קרטיבים, אלא ברמה הכי בכירה מתחילת המלחמה, או שסתם עושים מזה עסק בתקשורת?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית

reish

משתמש מקצוען
דו״צ: בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ״ל, ולאחר בחינה שביצע ר׳ אכ״א, הודיעו היום (ד׳), 12 ביוני 2024, ו׳ בסיוון תשפ״ד, נציגי צה״ל למשפחתו של אלירן ז״ל כי הוא יוכר כחלל צה״ל ויובא לקבורה צבאית. מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז״ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל. צה״ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי וימשיך ללוותה.
אפשר רקע לזה?
מה היה הסיפור?
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
אפשר רקע לזה?
מה היה הסיפור?
בקצרה ובהתאם למה שניתן לכתוב כאן
לוחם צה"ל שהוכר כסובל מפוסט טראומה
נקרא להתייצב לשירות מילואים שוב
בבוקר ההתייצבות הוא נמצא ללא רוח חיים
הצבא לא רצה להכיר בו כחלל צה"ל וחזר בו
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מיליציה עיראקית לוקחת אחריות על תקיפה בנמל אשדוד
זה אמיתי??
באמת היה שיגורים לאשדוד?
זה דיי הגיוני, וגם דיי הגיוני שהם יורטו/ נפלו/ התפוצצו לפני שהגיעו לארץ, אבל עדיין...
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
קמ"ט תעסוקה במנהל האזרחי, בועדת המשנה לענייני יו"ש, "טרם המלחמה היו 40 אלף רישיונות פעילים לעובדים פלסטינים. נכון להיום יש 25 אלף רישיונות פעילים אך בפועל נכנסים 12 אלף פועלים פלסטינים ליו"ש רובם לאזורי התעשיה ברקן, אריאל ומישור אדומים" (חזקי ברוך)
גם זה הרבה....
צריך שיכנסו לכאן אפס פלסטיניים....
הם רק גורמים לצרות....
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
זה אמיתי??
באמת היה שיגורים לאשדוד?
זה דיי הגיוני, וגם דיי הגיוני שהם יורטו/ נפלו/ התפוצצו לפני שהגיעו לארץ, אבל עדיין...
הם כל הזמן מדווחים על שיגורים לכל מיני נקודות בארץ, כנראה מיורט, אם לא פייק
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
זה אמיתי??
באמת היה שיגורים לאשדוד?
זה דיי הגיוני, וגם דיי הגיוני שהם יורטו/ נפלו/ התפוצצו לפני שהגיעו לארץ, אבל עדיין...
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
חסום...
אפשר לשים בספוילר?
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
חסום...
אפשר לשים בספוילר?
הקברניט
תעלומת טילי השיוט מעיראק: מי עוצר את שיגורי המחבלים?
כבר כמה שבועות שמיליציות פרו-איראניות יורות טילים חכמים ומתקדמים לשטחנו, ומצהירות על מטרות באילת, חיפה ותל אביב. איך ייתכן שהטילים לא מגיעים הנה, כשאף אחד לא מפיל אותם?

10:01, 11.05.24


שלום, כאן הקברניט; מזה מספר שבועות שהרשתות הערביות מציגות תיעודי שיגור טילי שיוט מעיראק. אלו טילים מאוד מתקדמים ביחס לכל מה ששיגרו אלינו מפרוץ המלחמה, והמחבלים שיורים אותם לוקחים אחריות ומכריזים פעם אחר פעם: ירינו לאילת! ירינו לחיפה! ירינו לתל אביב!

וראו זה פלא: אין כל דיווח, מידע או נתונים על החטאות, יירוטים או הפלות של הסופר-טילים האלה; איפה הם? הלכו לאיבוד בטיסה מעיראק? עשו חשבון נפש בדרך והחליטו שכל הקטע הג'יהאדיסטי פחות מתאים להם, והלכו לעדכן קורות חיים? זו שאלה מעניינת ומורכבת, שיש לה יותר מתשובה אחת.
קודם כל, בואו קצת נכיר את מי שיורה עלינו: במדיה הישראלית קוראים להם "מיליציות פרו-איראניות", כשהמצב בשטח קצת יותר מורכב. מדובר בארגון גג שנקרא אל חשד א-שעבי (ההתגייסות העממית) ונהנה מתמיכת ממשלת עיראק. בצדק: הארגון עזר לה להילחם בדאעש - מחבלים נגד מחבלים.

בתוך אל חשד א-שעבי יש יותר מ-40 גופי טרור שונים, וחלק מהם שיעים - מאוד שיעים: גדודי העימאם עלי, גדודי חיזבאללה, אל נוג'בא, אסעיב אהל אל-חק ועוד. אלו ארגונים שניזונים מאיראן אידיאולוגית, פיננסית ותלוים בה גם בהכשרות מתקדמות ואמצעי לחימה.
אין להם מאות אלפי לוחמים כמו של החות'ים, או את התשתיות של חיזבאללה - אך למחבלים בעיראק יש אומץ ומוטיבציה שנדיר למצוא; הם מפציצים את מחנות ארה"ב במזרח התיכון עוד מלפני שפרצה מלחמת עזה. גם טילי שיוט, גם טילים בליסטיים וגם כטב"מים פגעו שוב ושוב בבסיסים אמריקאיים והרגו חיילים.

בינואר השנה נמאס לביידן ומפציצים כבדים עלו לאוויר; המובחרים שבפירותיה של תעשיית הנשק האמריקאית פיצחו את הבונקרים של המחבלים, שרפו להם מחנות וציוד, ובתי החולים באזורי הספר בעיראק הפכו גדושים כחפיסת סיגריות.
המוטיבציה של ארגוני הטרור לא נשברה, רק שינתה כיוון; תקיפת בסיסי צה"ל ומתקני תשתית במדינת ישראל תספק להם הרבה מאוד נקודות אצל הבוס האיראני.

עתה, בואו נכיר את הטילים שיורים אלינו: אלה הם טילי שיוט סילוניים שפיתחה איראן על בסיס ה-X55 הרוסי הוותיק. הם יושבים על משאית - או בתוך מארז שיגור, או על מסילה - ועולים לאוויר עם רקטה בזנבם.
כשיגיעו לגובה שיוט, תתנתק הרקטה ויידלק מנוע הסילון, והטיל יתחיל את המסלול שלו שיכול לפגוע במטרה ממרחק של יותר מ-1,600 ק"מ. מדובר בנשק הכי מסובך שיש בידי המחבלים כיום, והכי חכם: יש לו שילוב של שלוש מערכות הנחיה שהופך אותו לחסין שיבושים.

הראשונה היא מערך אינרציאלי שמודד כיוון ומהירות, ומחשב סטיות לא צפויות ומתקן את המסלול בהתאם. המערכת השנייה היא אנטנת ניווט לווייני, שמקבלת מידע מרשתות לוויין שונות ומסייעת באימות המיקום.
המערכת השלישית היא הדובדבן שבקצפת וקוראים לה טרקום; זהו בעצם מד גובה מכ"מי חכם, שיודע לסרוק את תוואי הקרקע מעליו חולף הטיל - ואדי, רכס, גבעה - ולהשוות אותו למפת גבהים. בצורה הזו, יכול הטיל לדעת בכל רגע נתון מה אמור להימצא בדרכו, האם הוא במקום הנכון ואם טעה - איך לתקן.

טיל שיוט שכזה יכול להחטיא כשהוא מתקרב למטרה, אולי; אבל אין שום סיכוי שהוא ילך לאיבוד. אם לא פגע, כנראה שמשהו מנע ממנו.
תשאלו את החות'ים: גם הם מפעילים טילי קודס, ויורים אותם לעבר ישראל. כשהם מתקרבים, מוזנקים אליהם מטוסי הקרב שלנו ומחסלים אותם. למה הטילים של התימנים מצליחים להגיע, ושל העיראקים לא?

האפשרות הראשונה היא שישנם יירוטים, שפשוט מתבצעים בחשאי. כדי להגיע מעיראק לשטח ישראל, צריך לעבור בשטח סוריה, ירדן או סעודיה. הסורים לא יאפשרו מעבר כזה מחשש שישראל תטיל עליהם את האחריות לירי ותשיב באש; לאסד יש הרבה מה להפסיד אם ייכנס לסבב מולנו. מה גם שדרך סוריה אי אפשר להגיע למטרות בדרום הארץ; הדרך ארוכה מדי.
הירדנים והסעודים גם הם לא רוצים לאפשר מעבר כזה, אבל גם מאוד יפחדו להיתפס בתור המגינות של ישראל. כן, ישנו הסכם הגנה מפני מתקפות איראניות - אך הוא מתייחס לאש איראנית מאיראן; ירדן וסעודיה לא יסכנו את היציבות הפנימית שלהן בשביל לטפל בכל פרחח עם טיל במדבר העיראקי.

נעבור הלאה: אולי האמריקאים יירטו את הטילים? זה בהחלט אפשרי - מטוסי קרב וסוללות פטריוט אמריקאיות פרוסים ברחבי המזה"ת, וחלקם נמצאים בנקודות שמאפשרות מענה לירי מעיראק. אבל זה מאוד לא סביר; האמריקאים היו שמחים לקחת קרדיט על יירוט כזה, שבניגוד לעמי ערב דווקא משרת אותם פוליטית.
האפשרות הבאה היא כשלים טכניים; בניגוד לשאר האמל"ח שקיבלו המחבלים מאיראן, טיל השיוט הוא מאוד מפונק ומצריך הרבה אהבה מהטכנאים שלו - תחזוקה נכונה, אחזקה, החלפת חומרים ועוד. מנוע הסילון שלו רגיש, וגם מכה קטנה או לכלוך יכולים למנוע הצתה ולשתול את הטיל באדמה קצת אחרי השיגור.

יתכן שהאיראנים מלכתחילה סיפקו למחבלים בעיראק טילי שיוט מאצוות ישנות יותר, מהמחסן של ההנחות: העיראקים בקושי השתמשו בנשק הזה, לעומת צבאות הפרוקסי האחרים של טהרן.
החות'ים, למשל, הפציצו שנים את סעודיה והמפרציות ושירתו נאמנה את האינטרס הפרסי, ולכן הזדקקו לטילים באיכות הכי גבוהה. סביר יותר שהאצוות המוצלחות הגיעו אליהם, ולא למחבלים אחרים.

זו אפשרות סבירה יותר מיירוטים חשאיים, ומתקפת ה-14 באפריל של איראן על ישראל לימדה אותנו שלציוד הפרסי יש בעיות אמינות חמורות: יותר מחצי מהטילים הבליסטיים כשלו בדרכם ארצה, וטיל שיוט הוא נשק אף רגיש מהם.
ואולם, הרשו לי להציע עוד אפשרות אחת, קצת יותר הרפתקנית: מה אם טילי השיוט של ארגוני הטרור העיראקיים לא הגיעו לישראל משום שהמחבלים לא רצו שיגיעו?

אתם מבינים, מאזני הכוחות במזרח התיכון נמצאים בתקופה של שינוי גדול, וכל המחבלים יודעים שחמאס בדרך החוצה: בקרוב יתפנו לאיראנים ציוד, מערכות, מתקני הדרכה ובעיקר הרבה מאוד כסף. ולכן, מנסים צבאות הפרוקסי להתבלט ולקבל נתח מהעוגה.
הבעיה היא שלהתבלט זה מסוכן: מי שאין לו תשתיות נרחבות וכוח גדול בעתודה עלול להיפגע אנושות מכל מתקפת תגובה אמריקאית או ישראלית; בטח כשהמערכה ברצועת עזה ירדה להילוך ראשון, ולחיל האוויר יש צוותים זמינים. מה עושים?

ייתכן שהמיליציות בעיראק מצאו את הטריק המושלם למעורבות בלחימה בסיכון אפסי: לירות בלי כוונה לפגוע. הרי אין בעיראק מערכת מסודרת שמתעדת את נקודות הציון שהוזנו לכל טיל שיוט, ומצליבה עם מעקב המכ"מי אחר המסלול בפועל.
מה יש למחבלים העיראקים? רק תיעוד של השיגור בווידאו, לקיחת אחריות, והצהרות לוחמניות; הם יכולים בקלות להגדיר לטיל להתרסק על איזה רכס נידח במדבר, ועדיין להראות לאיראנים שהם משתתפים ואף משתמשים בציוד הכי טוב שלהם. בבוא העת, ישתפר הסיכוי שיקבלו מנה יפה מתקציב הפרוקסי שהתפנה.

בנוסף, המחבלים הוכיחו שביכולתם להגיע לישראל כשהם באמת רוצים, עם אמל"ח אחר: כטב"מים קטנים ארוכי טווח - הם אלה שהצליחו לפגוע בהאנגר חיל הים באילת בחודש שעבר. לא מן הנמנע שהם משתמשים בכלים בעלי מטען נפץ קטן כדי לגרום נזקים מינימליים - כאלה שלא יאלצו את ישראל לבשל מתקפת נקם.
בשורה התחתונה, בשלב זה אין תשובות ודאיות ולא ידוע מדוע נכשלים טילי השיוט של המיליציות העיראקיות ומה מונע מהם מלהגיע למטרתם המוצהרת פעם אחר פעם.

האפשרות הסבירה ביותר היא אכן סוגיה טכנית, אך לא אופתע אם אינטרסים של צבאות הפרוקסי משפיעים אף הם על אופי והצלחת המתקפות. כך או כך, לחיל האוויר יש יכולת וניסיון ביירוט טילי השיוט הללו אם פתאום יפסיקו לפשל, ויהפכו לאיום כמו אלה שנורים מתימן. שימרו על עצמכם, היו עירניים וננצח.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
402
צפיות
42K
תגובות
236
צפיות
23K
תגובות
81
צפיות
14K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה