מה לעשות שזה המקור הטוב ביותר שאפשר למצוא במהירות.להביא את "כיכר השבת" כדי לומר מה הייתה דעתו על משפחה?
אבל, ידוע שאכן הרב שטיינמן ראה בעיתון משפחה סוג של צורך.
בכל אופן הדברים היו ידועים מי שזוכר מאז.
מה לעשות שזה המקור הטוב ביותר שאפשר למצוא במהירות.להביא את "כיכר השבת" כדי לומר מה הייתה דעתו על משפחה?
אבל, ידוע שאכן הרב שטיינמן ראה בעיתון משפחה סוג של צורך.
להביא את "כיכר השבת" כדי לומר מה הייתה דעתו על משפחה?
אבל, ידוע שאכן הרב שטיינמן ראה בעיתון משפחה סוג של צורך.
עם דעות כאלו עם ישראל היה נמצא בחורבנו כבר לפני מאות שנים, מהסיבה הזו בדיוק באו רבותינו ראשי הישיבות, ובהתאם למצב הכללי הורו שהנהגות אלו מזמן הרמבם אינן תקפות , הם ייסדו את עולם הישיבות והנפיקו עליהם ביטוי 'תיבת נח', שכל היוצא מעולם התורה לעבודה הרי הוא מפקיר את חייו הרוחניים וכל זאת לא מפני שחלקו על הרמבם, אלא אדרבה מתורתו למדו זאת שבמצב שיציאה לעבודה הרי היא סכנה רוחנית אין לה שום מקום.תשובה קצת מוזרה.
הרמב"ם כתב את תורתו לעם ישראל. לנו.
הוא לא כתב ספר לעצמו.
בסדר, בסדר...נכון שאין כיכר השבת נאמן במקרה הזה.
אבל יש אלטרנטיבה?
מי כן יפרסם את דעתו של הרב שטיינמן?
יתד נאמן של אותם ימים (הפלס שהיה מכונה יתד נאמן)?
יציאה לעבודה יכולה להיות גם עבודה בתור רב'ה בחיידר ה"י, סופר סתם רח"ל, או משגיח כשרות, שלא נדע.עם דעות כאלו עם ישראל היה נמצא בחורבנו כבר לפני מאות שנים, מהסיבה הזו בדיוק באו רבותינו ראשי הישיבות, ובהתאם למצב הכללי הורו שהנהגות אלו מזמן הרמבם אינן תקפות , הם ייסדו את עולם הישיבות והנפיקו עליהם ביטוי 'תיבת נח', שכל היוצא מעולם התורה לעבודה הרי הוא מפקיר את חייו הרוחניים וכל זאת לא מפני שחלקו על הרמבם, אלא אדרבה מתורתו למדו זאת שבמצב שיציאה לעבודה הרי היא סכנה רוחנית אין לה שום מקום.
ולכן כל אחד שמעט שכל בראשו מבין את הפערים הסביבתיים -רוחניים בין התקופות.
לא בטוח בכלל.
הציבור החרדי כיום נמצא בשלטון ומרגיש שהוא יישאר שם לעולם, אבל 'לא לעולם חוסן', וברגע שביבי יעוף מהשלטון, יש סיכויים גדולים שהממשלה שאחריו תהיה אנטי-דתית ['בזכותם' של כל מכחישי הקורונה בציבור שלנו], ואז אנחנו נזחל לבג"ץ בבקשה שיגן על הזכויות המינימליות שלנו, כמו למשל להשאיר את רשתות החינוך העצמאי ו'אל המעיין', שבג"ץ היה זה שהורה להשאיר אותן, בזמן ששי פירון הורה על סגירתם הכוללת, והתיר לפתוח אך ורק בתי ספר 'ממלכתי חרדי'.
[
העיוות במשפט 'ממשלה אנטי דתית,' לא הכוונה בזה לממשלה שבה לא חברים חברי הנציגות החרדית ולפיד חוגג בה
הכוונה לממשלה שמעבירה ומקבלת החלטות אנטי דתיות, עיון קצר בתקנות הקורונה יזכיר לך על מה אני מדבר.
אז שאתה אומר מכחישי קורונה ומה יקרה בממשלה הבאה תשאל את עצמך קודם, מה עשו הנציגים המהוללים לטובת הדת??
ממש לא, ההשקפה והיחס לכל העובדים כמשגיחי כשרות וכיו"ב צריך להיות כאל ברירת מחדל מכל סיבה שהיא, האידיאל האמיתי ולא רק התיאורטי , זה ישיבה בישיבה או בכולל, אדם שמבין את מהות העניין שהנושא הוא לא רק לימוד התורה בעצמו אלא הסכנה בכל העולם שמחוץ לבית המדרש עצמו ולא עיסוקים תורניים אחרים כמו השגחה או סופר סתם, ידע להתייחס לזה כאל עדיפות שאינה באותה קנה מידה כלל של להיות אברך או בחור ישיבה.יציאה לעבודה יכולה להיות גם עבודה בתור רב'ה בחיידר ה"י, סופר סתם רח"ל, או משגיח כשרות, שלא נדע.
יש הרבה מקרים שגדולי רבותינו הורו לאנשים לצאת לעבוד.
זה לא סותר את ההערכה העצומה לאברכי הישיבות שעמלים בכוללים.
ובדרך אגב כנראה שלא קראת את כל מה שנכתב על ידו מהציטוטים מהרמבם או את ההקשר שלהם לא ראיתיציאה לעבודה יכולה להיות גם עבודה בתור רב'ה בחיידר ה"י, סופר סתם רח"ל, או משגיח כשרות, שלא נדע.
יש הרבה מקרים שגדולי רבותינו הורו לאנשים לצאת לעבוד.
זה לא סותר את ההערכה העצומה לאברכי הישיבות שעמלים בכוללים.
העיוות במשפט 'ממשלה אנטי דתית,' לא הכוונה בזה לממשלה שבה לא חברים חברי הנציגות החרדית ולפיד חוגג בהלא בטוח בכלל.
הציבור החרדי כיום נמצא בשלטון ומרגיש שהוא יישאר שם לעולם, אבל 'לא לעולם חוסן', וברגע שביבי יעוף מהשלטון, יש סיכויים גדולים שהממשלה שאחריו תהיה אנטי-דתית ['בזכותם' של כל מכחישי הקורונה בציבור שלנו], ואז אנחנו נזחל לבג"ץ בבקשה שיגן על הזכויות המינימליות שלנו, כמו למשל להשאיר את רשתות החינוך העצמאי ו'אל המעיין', שבג"ץ היה זה שהורה להשאיר אותן, בזמן ששי פירון הורה על סגירתם הכוללת, והתיר לפתוח אך ורק בתי ספר 'ממלכתי חרדי'.
באיזה מועצת גדולי התורה התקבלה ההחלטה?ובהתאם למצב הכללי הורו שהנהגות אלו מזמן הרמבם אינן תקפות
הנה עוד עיוות שאתה שרוי בו, ובדיוק לצורךכך תתחיל קצת לקרוא היסטוריה ואת הדרכים שבה התורה נמסרת מדור לדור, אם אתה כבול לצורך בהחלטות של מועצת אות הוא שאינך מבין דבר וחצי דבר מהשקפת היהדותבאיזה מועצת גדולי התורה התקבלה ההחלטה?
להביא מכתב על פוליטיקה בין יתד למשפחה ולכתוב שרוב גדולי ישראל בעד השבועונים זה סתם דמגוגיהרוב גדולי ישראל. היו בעד השבועונים.
אז גם הרבנים החתומים הם נגד השבועוניםמריבה שאינה קשורה כלל למכשול שבשבועונים כלל וד"ל
לא משעשע בכלל.
אפילו הנחיות התזונה של הרמב"ם חלקן לא מתאימות לימינו.
אז לומר שהוא היה בעד האקדמיה?
עברו מאז הרמב"ם יותר מ- 800 שנים.
עולמות נבנו ונחרבו.
אז לומר שהרמב"ם כביכול מהווה אישור ללימודי האקדמיה בימינו?
משעשע.
לא יודע אם מיוחדים לא חדשים בטוח הראשון מוכר יתכן ואפילו התפרסם בבקהילה בעבר, השני גם מוכר.אם נדייק.
2 הספורים הראשונים היו מיוחדים.
השאר....
זה מזכיר לי כמעט את העצניקים שמתעקשים להיאחז ברב שך,לא משעשע בכלל.
אמנם עברו 816 שנים, אבל הסוגיא נשארה אותה סוגיא. דת ומדע.
ולמי שמכיר לעומק את תורת הרמב"ם בנושא, אין לו שום ספק שזו הייתה דעתו בנידון.
יש כאן שני נידונים.זה מזכיר לי כמעט את העצניקים שמתעקשים להיאחז ברב שך,
"אבל הרב שך טען אחרת..."
לא. אם הרב שך היה היום ייתכן שהיה פוסק אחרת...
(לא משווה בין הרמב"ם לרב שך. משווה בין ההיאחזות בדעה של רב מלפני מאות שנים לגבי מציאות שונה בתכלית).
להביא מחיבור של דת ומדע אישור לאקדמיה בימינו?
אתמהה.
עיתון משפחה גם מהווה ראש חץ בעידוד והאדרת נשים עובדות.
כל כך צורם לי לראות שם באופן קבוע ומובנה הגדרות של מרואיינות: מנהלת חשבונות ואמא. מתכנתת ואמא.
לדעתי הם הביאו לציבור שלנו את ההסתכלות האוהדת לעבודת (או יותר נכון עבדות) אמהות עד שעות אחה"צ
כזכור, היתה שם (בקראט) לפני כשנה סידרה שעסקה בנושא התעסוקה הנשית,בעידוד ובהאדרת משפחות שבהן ראש המשפחה עוסק בתורה!
מה ש'המודיע', למשל, לא מעודד בכלל.
עוד זכורני המכתב הנרגז ששלחתי לשם, על תיאור האמהות העובדות בקראט, כמזניחות שבאות טרופות נשימה בארבע וחמישה לקחת את התינוק המוזנח שלהן.
ועוד משהו:
יש שני ערכים, שניהם גבוהים ונעלים.
1. אבא עוסק בתורה. (ולא רק קובע עתים, אלא שכל עסקו בתורה בלבד).
2. אמא יהודיה שמגדלת את אפרוחיה באהבה ובלי טרדות.
שני הערכים האלו, לצערנו, כמעט בלתי ניתנים לשילוב במציאות ימינו.
המודיע בחר לשים דגש על 2.
יתד שם דגש על 1.
'בתוך המשפחה' מביא בעינים פקוחות את נסיונות השילוב בין שני הערכים. את הקושי, המאמץ, הטרחה והתגמול. בלי להתעלם ממצוקת הנשים העובדות.
ואדרבא, מי עוד ראויה להאדרה, כמו אשה שנותנת חייה בשליחותה, לפרנס בית ולעשות את זה בשמחה ובאהבה?!
בעידוד ובהאדרת משפחות שבהן ראש המשפחה עוסק בתורה!
מה ש'המודיע', למשל, לא מעודד בכלל.
עוד זכורני המכתב הנרגז ששלחתי לשם, על תיאור האמהות העובדות בקראט, כמזניחות שבאות טרופות נשימה בארבע וחמישה לקחת את התינוק המוזנח שלהן.
ועוד משהו:
יש שני ערכים, שניהם גבוהים ונעלים.
1. אבא עוסק בתורה. (ולא רק קובע עתים, אלא שכל עסקו בתורה בלבד).
2. אמא יהודיה שמגדלת את אפרוחיה באהבה ובלי טרדות.
שני הערכים האלו, לצערנו, כמעט בלתי ניתנים לשילוב במציאות ימינו.
המודיע בחר לשים דגש על 2.
יתד שם דגש על 1.
'בתוך המשפחה' מביא בעינים פקוחות את נסיונות השילוב בין שני הערכים. את הקושי, המאמץ, הטרחה והתגמול. בלי להתעלם ממצוקת הנשים העובדות.
ואדרבא, מי עוד ראויה להאדרה, כמו אשה שנותנת חייה בשליחותה, לפרנס בית ולעשות את זה בשמחה ובאהבה?!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: