התייעצות המודיע או משפחה?

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כזכור, היתה שם (בקראט) לפני כשנה סידרה שעסקה בנושא התעסוקה הנשית,
ובקונפליט של העול המוטל כיום על נשים חרדיות.
ובסאב טקסט, אחד הפתרונות שלשם חתרו - היה יציאת גברים לשוק העבודה.
בנקודה הזו, למשפחה יש קהל יעד יותר אברכי מאשר להמודיע.


הקטע הכי מדהים בסדרת הכתבות ההיא, היה ראיון עם עובדת בסדנת יזע באחד ממוקדי התעסוקה. המרואיינת תיארה את הקושי, היובש, הלחץ, השעמום והשכר הדל, בשלהם נאלצה לעזוב את העבודה בסופו של דבר.

או, כבר שמחנו. סוף סוף מישהו מביא קול של האוכלוסיה המוחלשת שעובדת בשכר מינימום במוקד תעסוקה.

שבוע הבא קראנו מסגרת גדולה של התנצלות.

***
העיתון מתנצל מאוד בפני עסקנינו המסורים שלעמלק"פ, אשר הקימו בטוב ליבם וברוחב דעתם את מוקדי התעסוקה המופלאים, המפרנסים משפחות רבות מאנ"ש, ובשל שגגה שהשתרבבה, מן הכתבה עלתה נימת ביקורת כלפי המוקדים.
ולא היא! חלילה! המוקדים מושלמים! כל בעיה שעלתה מן הכתבה, היא בעיה אישית של המרואיינת! היא סתם מתוסכלת מהשעמום ומהשכר הנמוך, במקום לומר תודה רבה ולנשק לכפות רגלי עסקנינו המסורים הקב"ה ישלם שכרם.
***
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
יש כאן שני נידונים.
האחד הוא על דעתו של הרמב"ם, ובזה אין ספק שגם אם הרמב"ם היה בזמננו הוא היה אומר שיש להאמין במה שהוכח על ידי האקדמיה.
גם אז האקדמיה, קרי העולם הפילוסופי, היתה כפרנית, ודגלה בשיטה שהעולם קדום ולא נברא, ושאין השגחה פרטית, ואף על פי כן הרמב"ם לא אמר שאסור ללמוד פילוסופיה.
אפשר לדון האם פוסקים כמו הרמב"ם או לא.

ומותר גם להודות לעצניקים שאם הרב שך היה בזמננו הוא היה טוען כדבריהם, ואף על פי כן הלכה כמי שחי היום.
אם כך, גם אני מסכימה.
אין ספק שהמדע נצרך לצורך תיקון העולם (למרות שיש הבדל בין מדעים 'קשים' למדעים 'רכים', וגם לימוד פילוסופיה תלוי למי, למה, וגם לאחריו, תוכו אכל וקליפתו זרק, ומי שלא יודע לברור את הקליפה ראוי שלא יפתח כלל).
אבל דיברתי בעיקר נגד המשפט הזה:
"יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
הרמב"ם היה בפירוש בעד. בעד. בעד".
כלומר, להוציא מדברי הרמב"ם, דעה בעד לימודי אקדמיה בני זמנינו, זהו ניסיון פתאטי...
 

דבורי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
הקטע הכי מדהים בסדרת הכתבות ההיא, היה ראיון עם עובדת בסדנת יזע באחד ממוקדי התעסוקה. המרואיינת תיארה את הקושי, היובש, הלחץ, השעמום והשכר הדל, בשלהם נאלצה לעזוב את העבודה בסופו של דבר.

או, כבר שמחנו. סוף סוף מישהו מביא קול של האוכלוסיה המוחלשת שעובדת בשכר מינימום במוקד תעסוקה.

שבוע הבא קראנו מסגרת גדולה של התנצלות.

***
העיתון מתנצל מאוד בפני עסקנינו המסורים שלעמלק"פ, אשר הקימו בטוב ליבם וברוחב דעתם את מוקדי התעסוקה המופלאים, המפרנסים משפחות רבות מאנ"ש, ובשל שגגה שהשתרבבה, מן הכתבה עלתה נימת ביקורת כלפי המוקדים.
ולא היא! חלילה! המוקדים מושלמים! כל בעיה שעלתה מן הכתבה, היא בעיה אישית של המרואיינת! היא סתם מתוסכלת מהשעמום ומהשכר הנמוך, במקום לומר תודה רבה ולנשק לכפות רגלי עסקנינו המסורים הקב"ה ישלם שכרם.
***

אוי כמה חשובה התגובה הזאת.
חבל שהיא תבלע באשכול מעניין אחר.
הנושא ראוי לאשכול בפני עצמו!
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
ומותר גם להודות לעצניקים שאם הרב שך היה בזמננו הוא היה טוען כדבריהם, ואף על פי כן הלכה כמי שחי היום.
עוד שכתוב היסטוריה. (הרב שך התנגד כל כולו להפגנות ומלחמות. תמיד דגל בהורדת הראש בפני השלטון)

העיתון מתנצל מאוד בפני עסקנינו המסורים שלעמלק"פ, אשר הקימו בטוב ליבם וברוחב דעתם את מוקדי התעסוקה המופלאים, המפרנסים משפחות רבות מאנ"ש, ובשל שגגה שהשתרבבה, מן הכתבה עלתה נימת ביקורת כלפי המוקדים.
ולא היא! חלילה! המוקדים מושלמים! כל בעיה שעלתה מן הכתבה, היא בעיה אישית של המרואיינת! היא סתם מתוסכלת מהשעמום ומהשכר הנמוך, במקום לומר תודה רבה ולנשק לכפות רגלי עסקנינו המסורים הקב"ה ישלם שכרם.
שאלה לי, זו לא פעם ראשונה שעולה הנושא הזה, ונכתב על עסקנים שגורפים. מהיכרות קרובה עם סדנאות היזע, לא מכירה עסקנים מעורבים.
יש כאלו שחרדים פתחו, מתוך הכרות עם השוק וידיעה שיש כאן כר עצום לניצול ולרווח. (בשביל הפותחים כמובן).
יש כאלו שחילונים פתחו, גם, מאותה סיבה. הם כמובן צריכים עזרה פנימית לנהל את זה, מכאלו שמכירים את הציבור, ולכן הם בנו פירמידה חרדית, כבראשה עומד חילוני. לא נתקלתי מעולם בעסקן שגורף רווחים. אולי בכזה שעזר לפתוח או בעירייה מעודדת. אבל בראש הפירמידה, עומד או חילוני, או ביזנסמן חרדי. לא עסקן. ממה שאני מכירה בכל אופן, אלא אם כן מדברים כאן על משהו אחר לגמרי.
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
הרב שטיינמן באמת תמיד היה בעד משפחה.
מי אמר?
בזמנו הגה''צ הרב ישראל א. וינטרוב זצוק''ל אמר שמי שקרוא שבעונים אין לו חלק בעולם הבא..
שבועיים אחרי הביא או בקהילה או משפחה כתבה איתו.
ואח''כ אמרו תלמידיו שהגיעו שני אברכים ושאלו את הרב שאלות בשביל עלון קהילתי וענה...
אני קורא שבועונים, אך לא נראה לי שדעת גדולי ישראל נוחה מכך..
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שאלה לי, זו לא פעם ראשונה שעולה הנושא הזה, ומהיכרות קרובה עם סדנאות היזע, לא מכירה עסקנים מעורבים.
יש כאלו שחרדים פתחו, מתוך הכרות עם השוק וידיעה שיש כאן כר עצום לניצול ולרווח. (בשביל הפותחים כמובן).
יש כאלו שחילונים פתחו, גם, מאותה סיבה. הם כמובן צריכים עזרה פנימית לנהל את זה, מכאלו שמכירים את הציבור, ולכן הם בנו פירמידה חרדית, כבראשה עומד חילוני. לא נתקלתי מעולם בעסקן שגורף רווחים. אולי בכזה שעזר לפתוח או בעירייה מעודדת. אבל בראש הפירמידה, עומד או חילוני, או ביזנסמן חרדי. לא עסקן. ממה שאני מכירה בכל אופן, אלא אם כן מדברים כאן על משהו אחר לגמרי.
בהרבה מקרים:

עסקן = ביזנסמן חרדי
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
עסקן = ביזנסמן חרדי
ממש לא. ואני לא מעוניינת לתת שמות. אבל בראש עומדים חרדים שהחליטו להרוויח, ואף אחד מעולם לא חשב שהם עסקנים כולל הם עצמם. (לפעמים יש איזה ראיון איתה בקטיפה על איך הצילה את עולם התעסוקה החרדי, אבל עסקנית לא קראו לה מעולם.)
 

ירוק בהיר

משתמש פעיל
אוי כמה חשובה התגובה הזאת.
חבל שהיא תבלע באשכול מעניין אחר.
הנושא ראוי לאשכול בפני עצמו!
נושא התנאים בהם עובדות נשים חרדיות ראוי גם למחשבה, ולתשומת לב .
כשקראתי בסיפור "שניה לפני האור" על האישה שעבדה במעון 8 שעות ביום עם שלושה קטנים עד שנפלה לדיכאון קשה, זה עשה לי משהו.
כמה נשים כאלה יש בציבור שלנו. נשים מוכשרות ומדהימות באמת, וכל כך קשה להן.
אין לי פתרון, אבל אפילו המודעות חשובה. לא כל אישה מסוגלת לזה.
 

סאבטקטס

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מי עוד ראויה להאדרה, כמו אשה שנותנת חייה בשליחותה, לפרנס בית ולעשות את זה בשמחה ובאהבה?!
מי שיותר ראוי להאדרה הן נשים יראות שמים שנותנות חייהם בשליחותן ולא רומסות את תרי"ג המצוות בחסות הבעל האברך.
וזה אחד ההבדלים הקטנים בין האדרת התורה של יתד להאדרה התורה של עיתונים פלורליסטיים למיניהם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
משנה, בטח. כי הוא מוציא לעז על אין ספור עסקנים שכן מנסים בכל כוחם לעזור במשרות לחרדיות. ולא קשורים למקומות הניצול כהוא זה.

אני אמרתי עסקנים? סך הכל ציטטתי את ההתנצלות המפוארת. שהייתה משעשעת אותי מאוד, לולא היו סובלות שם נשים משלנו.

נושא התנאים בהם עובדות נשים חרדיות ראוי גם למחשבה, ולתשומת לב .
כשקראתי בסיפור "שניה לפני האור" על האישה שעבדה במעון 8 שעות ביום עם שלושה קטנים עד שנפלה לדיכאון קשה, זה עשה לי משהו.
כמה נשים כאלה יש בציבור שלנו. נשים מוכשרות ומדהימות באמת, וכל כך קשה להן.
אין לי פתרון, אבל אפילו המודעות חשובה. לא כל אישה מסוגלת לזה.

רק כדי להעמיד דברים על דיוקם - הקריסה אצלה לא הייתה בגלל העבודה הקשה. ברור שלעבודה היה חלק במצוקה שלה. אבל זה לא כל הסיפור.
(רוב מה שסופר עליה בינתיים, זה מה שנחמי מדמיינת אודותיה.)
 

XL

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לא נכנסת פוליטית והשקפה, השנה הבתוך היה אכזבה... הצטערתי שלא קניתי בסוף יתד:(
 

XL

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ועוד משהו:
יש שני ערכים, שניהם גבוהים ונעלים.
1. אבא עוסק בתורה. (ולא רק קובע עתים, אלא שכל עסקו בתורה בלבד).
2. אמא יהודיה שמגדלת את אפרוחיה באהבה ובלי טרדות.

ויש גם 3. שכיף לברוח ממנו...
אבא עוסק בתורה ואמא יהודיה שמגדלת וכו'
ועומדת בגבורה בפני כל מיני ויתורים ומותרות ולא מנפנפת בעובדה הזאת כדי להכניס עוד כמה אלפים כדי לנשום יותר לרווחה באיצטלת "בית של תורה" לכל מיני אמצעים שהמטרה לא מקדשת.

שלא תבינו לא נכון, אני מעריכה מאד! נשים שיוצאות לעבוד את ה8-9 שעות וזוכרות למה ולמה ועושות את זה בהתאם,
אבל תפסיקו לנפנף ולהתמסכן באברך שלכם, כאילו שכל המשפחות בהם שני בני הזוג עובדים גורפים הון ויכולים להרשות לעצמם את הרמת חיים שנמצאים בה בלי לגלגל חובות מאחורי הגב...
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
תעשו ליצור מהחלל החיצון מנוי ל'משפחה',
רובם עובדים, לכולם יש סמאטרפונים,
כמובן, יש קבוצה 'חמודה' שתורתם אומנותם- לעשות עליהם כתבות צבעוניות וססגוניות.
'בן עשרים לכח', מישהו שכח?
 

שושי פוגרס

משתמש פעיל
ויש גם 3. שכיף לברוח ממנו...
אבא עוסק בתורה ואמא יהודיה שמגדלת וכו'
ועומדת בגבורה בפני כל מיני ויתורים ומותרות ולא מנפנפת בעובדה הזאת כדי להכניס עוד כמה אלפים כדי לנשום יותר לרווחה באיצטלת "בית של תורה" לכל מיני אמצעים שהמטרה לא מקדשת.
בשביל לפרנס בית בצורה שפויה כשהאבא אברך ברוב המקרים האמא לא יכולה להיות גננת או מורה בלבד ולסיים באחת.
אלא אם כן יש הורים תומכים או ירושות.
מדברת על מחיה ומרווח נשימה לא עשירות ודירות בירושלים לילדים, כן?
 

XL

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אין מצווה בתורה להיות מורה או גננת וגם אין שום שיעור על כמות השעות אבל יש הבדל בין יציאה לעבודה כשליחות באמת או כשליחות שמחפה על קרירה ועיגול של כל מיני פינות שלא עולות בקנה אחד...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא מכירה נשים עובדות בעבודה טובה ומתמסכנות באברך שלהן. להיפך.
אני גם לא מכירה כאלו שנותנות לבעליהן ללמוד שעות מרובות ובאותה מידה מתעקשות לעבוד המון שעות רק למען קריירה ועושר.
איכשהו היצורים הדמיוניים האלו קיימים רק בפיהם של דוברים מסוימים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ויש גם 3. שכיף לברוח ממנו...
אבא עוסק בתורה ואמא יהודיה שמגדלת וכו'
ועומדת בגבורה בפני כל מיני ויתורים ומותרות ולא מנפנפת בעובדה הזאת כדי להכניס עוד כמה אלפים כדי לנשום יותר לרווחה באיצטלת "בית של תורה" לכל מיני אמצעים שהמטרה לא מקדשת.

לזוגות שלא קיבלו דירה, ואין להם תמיכה רצופה מההורים או ממקור אחר, זו לא אופציה. עלויות מינימליות של דיור, חינוך, לחם וחלב - הן מעבר למילגת כולל.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בשביל לפרנס בית בצורה שפויה כשהאבא אברך ברוב המקרים האמא לא יכולה להיות גננת או מורה בלבד ולסיים באחת.
אלא אם כן יש הורים תומכים או ירושות.
מדברת על מחיה ומרווח נשימה לא עשירות ודירות בירושלים לילדים, כן?
וגם אנשים שרוצים צורת חיים שהיא קצת יותר משפויה (כזו שמוזכרת בתפילותינו , כמה מוזר), צריכים להתנצל על עצם רצונם והשתדלותם בעניין.
מדהים.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
סיפורים שמשלבים זוגיות ופתיחות שלא היו עוברים את הועדה הרוחנית של משפחה.
ורק אני חושבת שהם צועדים צעד נוסף לכיוון האמת והטוב?
הסיפורים בקטיפה, במחילה, גרועים ברובם, אבל לפחות כל נושא הזוגיות מוצג בטוב טעם, ובדומה למציאות, בלי להתעלם מכך שזוג הורים נמצא בבית אחד שלא במקרה.
פרסומות של ביגוד ראווה, קוסמטיקה ופאות, שאפילו לי, כצרכנית שלהם, נגרמת מהם חוסר נעימות, שלא לדבר על ההשפעה על עזרת הגברים...
בואו לא נשכח שזהו עיתון נשים. גם בתוך וגם קטיפה. אבל מה, עיתון נשים בימינו, לא יכול לדבר על גברים, כי הרי הוא עיתון נשים, אבל גם על נשים הוא לא יכול לדבר, כי גם גברים קוראים את העיתון. אז מה נעשה? נדבר על חפצים. (עיין ערך קראט, שהוא עיתון מעולה, במיוחד ביחס לקטיפה, אבל לא מגזין נשים.)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה