התייעצות המודיע או משפחה?

מצב
הנושא נעול.

אליזבט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מישהו קרא את מוסף הסיפורים של בקהילה?
בגלל המלצות מכאן קנינו את בקהילה, הרמה של המוסף סיפורים עדיף לא להגיד....
אחד אחד סיפורים תת רמה
מה יש בעיתון הזה??

אם נדייק.
2 הספורים הראשונים היו מיוחדים.
השאר....:rolleyes::eek::confused::(
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מישהו קרא את מוסף הסיפורים של בקהילה?
בגלל המלצות מכאן קנינו את בקהילה, הרמה של המוסף סיפורים עדיף לא להגיד....
אחד אחד סיפורים תת רמה
מה יש בעיתון הזה??
בדיוק באתי לשאול האם אני היחיד שנרדמתי בכל סיפור על ההתחלה.
וגם בסיפורים הראשונים. משעמם להחריד.
 

ששונית

משתמש מקצוען
לא ידעתי ששיקוף של מציאות נקרא האדרה.
הם אמורים לראיין רק את מי שעובדת עד אחת בצהריים?
את העבודה אחר הצהריים הביאה המציאות של נשים מפרנסות יחידות ובעלים אברכים זו הנהגה של גדולי הדור למקרה ששכחת.
בצירוף העובדה שאין יותר מקומות עבודה בהוראה ושיש יום לימודים ארוך
וגם העובדה הפשוטה שהיא לא מתאימה לכולם.
כנראה שאת לא מורה כי היום גם המורות עובדות אחרי צהריים.
ואם הקב"ה ברך אותך באפשרות לעבוד עד אחת בצהריים תודי לו על כך אבל לא כולם צריכים ויכולים להתכופף לנוסחה הזו.
(ולא. הדוגמא עם הסייעת ההיא לא רלוונטית. מעניין למה אפשר לעבוד בלילה בתפירה אבל אחר הצהריים זה אסור).
אז ככה,
דבר ראשון, חבל להיתפס לקיצוניות. לא ראיתי בדברים שכתבתי שאיפה לראייין רק עובדות עד הצהריים.
דבר שני, עבודה, גם עד אחת בצהריים היא ממש לא ברכה.
עבודה זו קללה שקולל אדם הראשון ואיכשהו ציבור הנשים הכניס צווארו מתחת לקולר הזה (ואם כבר חילופין, חבל שזה רק חד סיטרי)
דבר שלישי, לקח לי כמה שניות ארוכות לקלוט איזו סייעת ואיזה תפירה, את עד כדי כך מתוייקת לדעת מי אמר בפרוג למי ומה? וואו.
והערכתי את מנת המשכל שלך בהרבה יותר, את ממש ממש לא מבינה מה ההבדל בין עבודה של אמא בצהריים כשהילדים ערים לבין עבודה בשעות הלילה אז הם ישנים ולא זקוקים לנוכחות האם?
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
מדויק.

'משפחה' הוא עיתון איכותי, מקצועי ומלוטש, עם נראות גרפית משובחת, שמספק חווית קריאה אינטליגנטית ומעשירה. אבל יש נקודה שקצת מפריעה, לדעתי:
האדרה, אם לבחור במילה מאופקת, של אנשים שהתורה והמצוות הן לא הערכים הראשונים בסולם חייהם בלשון המעטה.
מבול הסופרלטיבים בכתבות הפרופיל או בראיונות איתם, מחלחל פנימה ויוצר סאב טקסט שגוי.

דוגמה?
בגיליון החג מופיע ראיון עם אלעד קופרמן. אין חולק על כך שהאיש נמנה עם בכירי התעשייה, והוא יוצר מבריק ומצליח. ההתקרבות לחיי היהדות נחמדה מאד. אבל מהו רטט הסילודין ונימת ההערצה השזורים לאורך הכתבה?
אני הכי בעד ראיונות מקצועיים, עם אנשי מפתח שיודעים דבר או שניים בתחום עיסוקם. ופרופיל של ידוען שמתקרב לדת- נו, אפשר בהחלט להבין שיש קהל רחב שמגלה ענין. אבל המסגרת, הגישה, ההתפעלות הבלתי מוסתרת...
במקרה הטוב- זה מציג אותנו באור נחיתי, כמו ילד פריפריה שקבל כרטיס להופעה בעיר הגדולה, והצליח להגניב תמונה עם הכוכב. קצת מביך, פרובינציאלי, שכונה כזה.
במקרה הפחות טוב-איזה דפוק אני, עוד אברכון אפור בספסל האחורי. הלוואי עלי לחיות כמוהו- יש לו את העולם הזה והעולם הבא ביחד, בעסקת 1+1 נוצצת.


נכון. אבל בואו נשים את הדברים על השולחן.
יש כאן דיון אמיתי..
מה אמור להיות היחס שלנו כלפי אנשים מוצלחים שאינם יהודים או חרדים?
כלפי חכמה שאינה באה מרבנים או תלמידי חכמים?

השאלה הזאת לא נולדה היום.
היא איתנו מאז שקיבלנו תורה מסיני.
ובמשך הדורות תמיד היו חילקוי דעות בנושא.
היו שהסתייגו מכל ציטוט. האדרה של כאלו שאינם בני ברית.
אבל היו גם מגדולי ישראל, שלא ראו בכך שום פסול.
וע"ז אמרו חז"ל "חכמה בגויים תאמין"

ובראשם היה הרמב"ם. שכל התורה שלנו היום מתבססת על תורתו. ממשה ועד משה לא קם כמשה..
והוא העריץ ממש את גדולי הפילוסופים של זמנו, (כמו הידוע שבהם, אריסטו).
ציטט את דבריהם. התבסס על חכמתם. ולא ראה בכך שום חסרון או חוסר גאווה ביהדות שלנו.

אז בלי להשוות. ובלי להיכנס לעומק העניין.
אולי מותר גם היום לקבל שיש גישות שונות. ולכבד את שתיהם?
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
עיתון משפחה גם מהווה ראש חץ בעידוד והאדרת נשים עובדות.
כל כך צורם לי לראות שם באופן קבוע ומובנה הגדרות של מרואיינות: מנהלת חשבונות ואמא. מתכנתת ואמא.
לדעתי הם הביאו לציבור שלנו את ההסתכלות האוהדת לעבודת (או יותר נכון עבדות) אמהות עד שעות אחה"צ

כולנו היינו רוצים עולם אידאלי, פסטורלי ומושלם.
שבו האמא מגדלת בנחת את ששת ילדיה.
לא צריכה לצאת לעבוד בכלל. הכסף זורם בקלות. והחיים מתנהלים על מי מנוחות..

המציאות היום היא קצת שונה.
רוב האימהות כן נאלצות לצאת לעבוד. בשביל להביא פרנסה לבית.
גם אם הבעל עובד. ברוב המקרים זה לא מספיק.
אז הפתרון הוא תסמונת בת יענה?
אם לא יכתבו על נשים עובדות. המדינה פתאום תחליט לפרנס את כולנו בחינם?
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ובראשם היה הרמב"ם. שכל התורה שלנו היום מתבססת על תורתו. ממשה ועד משה לא קם כמשה..
והוא העריץ ממש את גדולי הפילוסופים של זמנו, (כמו הידוע שבהם, אריסטו).
ציטט את דבריהם. התבסס על חכמתם. ולא ראה בכך שום חסרון או חוסר גאווה ביהדות שלנו.
הוא סבר שלהבין את הטבע זה גם חלק מרצון הבורא, וממילא מובנת הערצה למי שמבין יותר את הטבע.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
הוא סבר שלהבין את הטבע זה גם חלק מרצון הבורא, וממילא מובנת הערצה למי שמבין יותר את הטבע.

נכון. מדוייק.
אבל בכוונה לא נכנסתי רק לחלק של חכמת הטבע.
כי גם בסוגיות של יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
הרמב"ם היה בפירוש בעד. בעד. בעד.
אז לבוא ולתקוף את משפחה על זה שהם מביאים את המציאות שיש גם חרדים שרחמנא ליצלן עובדים?
 

גימפעל

משתמש מקצוען
ההסברים על שיטות הרמב"ם וכו' אמורים לבוא ע"י הרבנים וראשי הישיבות ולא ע"י לבלרים ועיתונאים.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
נכון. מדוייק.
אבל בכוונה לא נכנסתי רק לחלק של חכמת הטבע.
כי גם בסוגיות של יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
הרמב"ם היה בפירוש בעד. בעד. בעד.
אז לבוא ולתקוף את משפחה על זה שהם מביאים את המציאות שיש גם חרדים שרחמנא ליצלן עובדים?
קוראת את הדברים מהצד-
מסכימה עם חלקם ועם חלקם פחות.
אבל נראה לי שהדברים הוצאו לגמרי מהקשרם.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
ההסברים על שיטות הרמב"ם וכו' אמורים לבוא ע"י הרבנים וראשי הישיבות ולא ע"י לבלרים ועיתונאים.

רק ההסברים על שיטות הרבינו יונה אמורים לבוא מצד לבלרים ועיתונאים?

ואגב. זאת נקודה חשובה מאוד לציון.
מי ניהל את כל המאבק נגד משפחה במשך השנים?
מי החתים את גדולי ישראל שחתמו נגד?
מי עשה את השטיפת מח נגד משפחה כאילו הם באים לחלן את הציבור?
ודי בזה.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
ובראשם היה הרמב"ם. שכל התורה שלנו היום מתבססת על תורתו. ממשה ועד משה לא קם כמשה..
והוא העריץ ממש את גדולי הפילוסופים של זמנו, (כמו הידוע שבהם, אריסטו).
ציטט את דבריהם. התבסס על חכמתם. ולא ראה בכך שום חסרון או חוסר גאווה ביהדות שלנו.
יש סיפור שמספר כך (אני לא זוכר במדויק אבל בכיוון)
שהיה אדם משכיל שפנה לרב ושאל למה לא לומדים מקצועות חיצוניים כמו טבע גאוגרפיה ועוד, הרי הרמב"ם ידע רפואה ועוד ידיעות ?!
ענה לו הרב בסיפור: היה איזה יהודי עני שעבד קשה על הפרנסה, ויום אחד הוא נכנס לביהכנ"ס ושמע את הרב דורש שם "איזה עשיר, זה זה שיש לו בית הכסא סמוך לשולחנו" (פעם היו יוצאים לחוץ ונפנים) ואז הוא הבין שזה סגולה לעשירות
הוא שב הביתה והתחיל לחפור באדמה ליד השולחן בסלון. אשתו שאלה אותו "מה אתה עושה ?!" ענה לה בעלה "הרב אמר ששירותים ליד השולחן זה סגולה לעשירות, ולכן גם אני רוצה שיש לי שרותים כמו ליענק'ל הגביר בתוך הבית !"
ביום הראשון עוד סתמו את האף, ביום השני נשמו מהפה, ביום השלישי האשה פנתה לרב בבקשת גט.
קרא לו הרב ושאל אותו למה הוא עשה את זה
אמר היהודי "שהנה ליענק'ל הגביר יש והוא עשיר והרב אמר שמי שיש לו שירותים ליד שולחנו, נהיה עשיר !
גם אני רוצה להיות עשיר".
ענה לו הרב " לא אמרתי שמי שיש לו שירותים ליד השולחן נהיה עשיר, אלא הוא עשיר! כיון שיש לו בית גדול, ויכול להקדיש חדר אחד לשירותים ויש לו מערכת צינורות להוצאת הפסולת החוצה.
כך ענה הרב למשכיל ההוא: "הרמב"ם היה לו רוחב דעת בתורה והיה מלא וגדוש ביראת ה', והוא היה יכול לאפשר לעצמו לימודים נוספים מהצד, אבל אנחנו קטנים, ואם נלמד חכמות חיצוניות זה יוציא אותנו מהלימוד
.

נראה לי זה תשובה על זה
אם נתגאה בחכמה שלהם, זה יכול לגרום שנמשך לחכמתם
כי גם בסוגיות של יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
איפה הוא בעד כל זה ???
לגופו של ענין, אין מה להשוואות בין הרמב"ם אלינו
כשתהיה הרמב"ם - תדבר.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מי החתים את גדולי ישראל שחתמו נגד?
זה תגובה כל כך "משכילית" !
אם הם החליטו לחתום, כנראה שהם בדעה שכך נכון וראוי לעשות, וזה לא משנה מי הביא להם לחתום על מכתב
ידוע על הרבה גדולי ישראל (הרב שטיינמן בודאי) על פקחותם וראייתם הנכוחה והברורה שאי אפשר אפילו להעלות את הדעת שמישהו החליט שהם צריכים לחתום והם חתמו בעיניים עצומות בגלל שההוא החליט
 

יעלישקה

משתמש מקצוען
לי מאוד מפריע שבתוך המשפחה הסיפורים בהמשכים הם כאילו מייל ומחשב זה כמו טלפון שלכולם יש ולא רק משהו שרק למי שחייב .
כל3 הסיםורים שם מאוד פתוחים בנושא לדעתי.
 

sheen

משתמש מקצוען
לי מאוד מפריע שבתוך המשפחה הסיפורים בהמשכים הם כאילו מייל ומחשב זה כמו טלפון שלכולם יש ולא רק משהו שרק למי שחייב .
כל3 הסיםורים שם מאוד פתוחים בנושא לדעתי.
נאום גולשת בפרוג...

חוץ מזה שלגדליה בפירוש לא היה מחשב.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
איזה דברים?
דנתם על האם העובדת. (כמו שציינה הכותבת לעיל)
מכאן ועד להביא שהרמב"ם- "פשוט"- בעד בעד בעד (שלוש פעמים) לימודי אקדמיה ועבודה עד כלות הנשמה (ספציפית אין לי מה להביע את דעתי בענין, משום שזו המציאות של חיינו, וחוץ מלהעריץ את נשות עמך בית ישראל אין לי מה לומר), הדרך ארוכה.
עיתוון משפחה כבודו במקומו מונח. אבל מכאן ועד להביא את הרמב"ם כחלק מהוועדה הרוחנית. עד כאן.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
מכל מקום, אם זו הבעיה של 'משפחה', מצבו מצויין.
אכן. זאת ממש לא הבעיה היחידה שלו.
לי מפריע למשל המדור של 'אדם מן הישוב'.
באופן טבעי מי שמתראיין שם זה כמעט רק אנשים עובדים.
הרי לא יראיינו אברך מכולל חזו"א, ר"מ בישיבה, או מגיד שיעור במיר.
באופן טבעי נוצרת תמונה מעוותת של כל שבוע חרדי עובד אחר.
כולם יקרים וטובים, אני חיה במשפחה שיש בה גברים עובדים יקרים מאד,
אבל התוצאה היא אי נתינת מקום ל'אדם מן הישוב' החרדי שלומד רוב שעותיו.

בנוסף, לי חרה מאד כשראיתי ברקוד לסריקה בסמארטפון כמדומני בטור של נח פלאי.
גם אם חלק (קטן) מהציבור שם. ועושה את זה באמת מצורך הכרחי, למה צריך לעודד את זה?
למה להיות הראשון שמוביל את המגמה?
בשביל לשמוע שיר-קריטי-נוגע ללב- של הרב נח פלאי?
ואלו ממש לא הבעיות היחידות.
 
נערך לאחרונה ב:

SuperWoman

משתמש צעיר
לאחר מבט מעמיק:
יש שניים שנראים מהגב, עם שיער לא קצוץ.
אך החליפה הארוכה, המכנסיים וסגנון העמידה שלהם, נראים כשל גברים. לאחד מהם יש גם זקן.
מכל מקום, אם זו הבעיה של 'משפחה', מצבו מצויין.
ניתוח מדויק
גם אני עברתי דמות דמות וזו המסקנה שלי
מה שבטוח- עשיתם פרסומת לפרסומת, אחרת לא הייתי בוחנת אותה כל כך.... ;)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה