מישהו קרא את מוסף הסיפורים של בקהילה?
בגלל המלצות מכאן קנינו את בקהילה, הרמה של המוסף סיפורים עדיף לא להגיד....
אחד אחד סיפורים תת רמה
מה יש בעיתון הזה??
אם נדייק.
2 הספורים הראשונים היו מיוחדים.
השאר....
מישהו קרא את מוסף הסיפורים של בקהילה?
בגלל המלצות מכאן קנינו את בקהילה, הרמה של המוסף סיפורים עדיף לא להגיד....
אחד אחד סיפורים תת רמה
מה יש בעיתון הזה??
בדיוק באתי לשאול האם אני היחיד שנרדמתי בכל סיפור על ההתחלה.מישהו קרא את מוסף הסיפורים של בקהילה?
בגלל המלצות מכאן קנינו את בקהילה, הרמה של המוסף סיפורים עדיף לא להגיד....
אחד אחד סיפורים תת רמה
מה יש בעיתון הזה??
נכון מאד.מרפרוף של כמעט כל העיתונים-למעט הדרך והפלס,לדעתי,יתד היה הכי מגוון ומרתק.
אז ככה,לא ידעתי ששיקוף של מציאות נקרא האדרה.
הם אמורים לראיין רק את מי שעובדת עד אחת בצהריים?
את העבודה אחר הצהריים הביאה המציאות של נשים מפרנסות יחידות ובעלים אברכים זו הנהגה של גדולי הדור למקרה ששכחת.
בצירוף העובדה שאין יותר מקומות עבודה בהוראה ושיש יום לימודים ארוך
וגם העובדה הפשוטה שהיא לא מתאימה לכולם.
כנראה שאת לא מורה כי היום גם המורות עובדות אחרי צהריים.
ואם הקב"ה ברך אותך באפשרות לעבוד עד אחת בצהריים תודי לו על כך אבל לא כולם צריכים ויכולים להתכופף לנוסחה הזו.
(ולא. הדוגמא עם הסייעת ההיא לא רלוונטית. מעניין למה אפשר לעבוד בלילה בתפירה אבל אחר הצהריים זה אסור).
מדויק.
'משפחה' הוא עיתון איכותי, מקצועי ומלוטש, עם נראות גרפית משובחת, שמספק חווית קריאה אינטליגנטית ומעשירה. אבל יש נקודה שקצת מפריעה, לדעתי:
האדרה, אם לבחור במילה מאופקת, של אנשים שהתורה והמצוות הן לא הערכים הראשונים בסולם חייהם בלשון המעטה.
מבול הסופרלטיבים בכתבות הפרופיל או בראיונות איתם, מחלחל פנימה ויוצר סאב טקסט שגוי.
דוגמה?
בגיליון החג מופיע ראיון עם אלעד קופרמן. אין חולק על כך שהאיש נמנה עם בכירי התעשייה, והוא יוצר מבריק ומצליח. ההתקרבות לחיי היהדות נחמדה מאד. אבל מהו רטט הסילודין ונימת ההערצה השזורים לאורך הכתבה?
אני הכי בעד ראיונות מקצועיים, עם אנשי מפתח שיודעים דבר או שניים בתחום עיסוקם. ופרופיל של ידוען שמתקרב לדת- נו, אפשר בהחלט להבין שיש קהל רחב שמגלה ענין. אבל המסגרת, הגישה, ההתפעלות הבלתי מוסתרת...
במקרה הטוב- זה מציג אותנו באור נחיתי, כמו ילד פריפריה שקבל כרטיס להופעה בעיר הגדולה, והצליח להגניב תמונה עם הכוכב. קצת מביך, פרובינציאלי, שכונה כזה.
במקרה הפחות טוב-איזה דפוק אני, עוד אברכון אפור בספסל האחורי. הלוואי עלי לחיות כמוהו- יש לו את העולם הזה והעולם הבא ביחד, בעסקת 1+1 נוצצת.
עיתון משפחה גם מהווה ראש חץ בעידוד והאדרת נשים עובדות.
כל כך צורם לי לראות שם באופן קבוע ומובנה הגדרות של מרואיינות: מנהלת חשבונות ואמא. מתכנתת ואמא.
לדעתי הם הביאו לציבור שלנו את ההסתכלות האוהדת לעבודת (או יותר נכון עבדות) אמהות עד שעות אחה"צ
הוא סבר שלהבין את הטבע זה גם חלק מרצון הבורא, וממילא מובנת הערצה למי שמבין יותר את הטבע.ובראשם היה הרמב"ם. שכל התורה שלנו היום מתבססת על תורתו. ממשה ועד משה לא קם כמשה..
והוא העריץ ממש את גדולי הפילוסופים של זמנו, (כמו הידוע שבהם, אריסטו).
ציטט את דבריהם. התבסס על חכמתם. ולא ראה בכך שום חסרון או חוסר גאווה ביהדות שלנו.
הוא סבר שלהבין את הטבע זה גם חלק מרצון הבורא, וממילא מובנת הערצה למי שמבין יותר את הטבע.
קוראת את הדברים מהצד-נכון. מדוייק.
אבל בכוונה לא נכנסתי רק לחלק של חכמת הטבע.
כי גם בסוגיות של יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
הרמב"ם היה בפירוש בעד. בעד. בעד.
אז לבוא ולתקוף את משפחה על זה שהם מביאים את המציאות שיש גם חרדים שרחמנא ליצלן עובדים?
ההסברים על שיטות הרמב"ם וכו' אמורים לבוא ע"י הרבנים וראשי הישיבות ולא ע"י לבלרים ועיתונאים.
קוראת את הדברים מהצד-
מסכימה עם חלקם ועם חלקם פחות.
אבל נראה לי שהדברים הוצאו לגמרי מהקשרם.
יש סיפור שמספר כך (אני לא זוכר במדויק אבל בכיוון)ובראשם היה הרמב"ם. שכל התורה שלנו היום מתבססת על תורתו. ממשה ועד משה לא קם כמשה..
והוא העריץ ממש את גדולי הפילוסופים של זמנו, (כמו הידוע שבהם, אריסטו).
ציטט את דבריהם. התבסס על חכמתם. ולא ראה בכך שום חסרון או חוסר גאווה ביהדות שלנו.
.שהיה אדם משכיל שפנה לרב ושאל למה לא לומדים מקצועות חיצוניים כמו טבע גאוגרפיה ועוד, הרי הרמב"ם ידע רפואה ועוד ידיעות ?!
ענה לו הרב בסיפור: היה איזה יהודי עני שעבד קשה על הפרנסה, ויום אחד הוא נכנס לביהכנ"ס ושמע את הרב דורש שם "איזה עשיר, זה זה שיש לו בית הכסא סמוך לשולחנו" (פעם היו יוצאים לחוץ ונפנים) ואז הוא הבין שזה סגולה לעשירות
הוא שב הביתה והתחיל לחפור באדמה ליד השולחן בסלון. אשתו שאלה אותו "מה אתה עושה ?!" ענה לה בעלה "הרב אמר ששירותים ליד השולחן זה סגולה לעשירות, ולכן גם אני רוצה שיש לי שרותים כמו ליענק'ל הגביר בתוך הבית !"
ביום הראשון עוד סתמו את האף, ביום השני נשמו מהפה, ביום השלישי האשה פנתה לרב בבקשת גט.
קרא לו הרב ושאל אותו למה הוא עשה את זה
אמר היהודי "שהנה ליענק'ל הגביר יש והוא עשיר והרב אמר שמי שיש לו שירותים ליד שולחנו, נהיה עשיר !
גם אני רוצה להיות עשיר".
ענה לו הרב " לא אמרתי שמי שיש לו שירותים ליד השולחן נהיה עשיר, אלא הוא עשיר! כיון שיש לו בית גדול, ויכול להקדיש חדר אחד לשירותים ויש לו מערכת צינורות להוצאת הפסולת החוצה.
כך ענה הרב למשכיל ההוא: "הרמב"ם היה לו רוחב דעת בתורה והיה מלא וגדוש ביראת ה', והוא היה יכול לאפשר לעצמו לימודים נוספים מהצד, אבל אנחנו קטנים, ואם נלמד חכמות חיצוניות זה יוציא אותנו מהלימוד
איפה הוא בעד כל זה ???כי גם בסוגיות של יציאה לעבודה. ביטחון והשתדלות. לימודי אקדמיה.
זה תגובה כל כך "משכילית" !מי החתים את גדולי ישראל שחתמו נגד?
נאום גולשת בפרוג...לי מאוד מפריע שבתוך המשפחה הסיפורים בהמשכים הם כאילו מייל ומחשב זה כמו טלפון שלכולם יש ולא רק משהו שרק למי שחייב .
כל3 הסיםורים שם מאוד פתוחים בנושא לדעתי.
דנתם על האם העובדת. (כמו שציינה הכותבת לעיל)איזה דברים?
אכן. זאת ממש לא הבעיה היחידה שלו.מכל מקום, אם זו הבעיה של 'משפחה', מצבו מצויין.
ניתוח מדויקלאחר מבט מעמיק:
יש שניים שנראים מהגב, עם שיער לא קצוץ.
אך החליפה הארוכה, המכנסיים וסגנון העמידה שלהם, נראים כשל גברים. לאחד מהם יש גם זקן.
מכל מקום, אם זו הבעיה של 'משפחה', מצבו מצויין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: