דרוש מידע המדינה תכיר בלימודי תעודה של מטפלות בתרפיה באומנות מהציבור החרדי

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בואי נדייק מה שנכתב לעיל:
נגד לימודי פסיכולוגיה לרבים.
לא נכתב כאן שהוא נגד הפסיכולוגיה בכללותה.
שולח לפסיכולוגים בשעת הצורך.
מכירה כמה וכמה שלא אישר להם ללמוד פסיכולוגיה..

דומה שאין חולק על כך, שלימודי טיפול אקדמאיים אינם דרך לרבים.

ההתערבות שלי באשכול הזה היא בעיקר נגד הנסיון להשמיץ את כל אנשי המקצוע החרדיים בוגרי האקדמיה, כביכול הם 'כופרים' 'מדורדרים רוחנית' 'ספגו השקפות אסורות' או 'הלכו ללמוד למרות האיסור'.
ועל כולנה 'יש הורים שלא ירצו לשלוח אליהם, כי הם למדו באקדמיה'...
אז לבריאות, אלו שלא רוצים - שישלחו את ילדיהם למאבחנת בקליפות בננה ממכון ציפור הנפש.
אבל תנו לכלל הציבור ליהנות מהעו"סים המעולים, הפסיכולוגים האלופים והמטפלות באמנות המקצועיות שלנו, שהלכו בזהירות ובחרדת קודש במסלול הזה, תוך קבלת הדרכה והכוונה רוחנית, ועושים עבודה נהדרת, מלאת אמונה וערכים.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
בס"ד

רציתי לחדד כמה נקודות מתוך מה שהתייחסו אליו בפורום.

אני מבקש ממי שכבר קורא את זה, לא לחוות דעה עד שהוא לא קורא עד הסוף...


קודם כל – בלימוד מקצוע טיפולי יש כמה בעיות. יש את הבעיות הרוחניות החיצוניות, ויש את הבעיות בתוכן של הדברים.

לגבי התוכן זה לא דבר של מה בכך – יש בעיות בגישות לדברים מסוימים ובהרבה מקומות יש בעיה ברוח הדברים. הבעיה היא לא איזה נקודה מסוימת שהיא איסור גמור (שגם זה לפעמים יש), אלא גישה כללית לנפש שלפעמים מתייחסת בסלחנות רבה מדי לדברים מסוימים.. ועוד ועוד..

יש בעיה נוספת והיא מבחינה טיפולית – באקדמיה כמו באקדמיה הישראלית (וקצת יותר גרוע מאקדמיות בעולם... רק קצת יותר גרוע..) – נמצאים בתוך קופסה מסוימת, ולמרות שהייתה התקדמות רבה בעניין הזה. עדיין יש להם הרבה מה להתקדם...

א"א להפוך את האקדמיה לקודש קדשים. זה שאנשים עשו דוקטורטים זה לא הופך אותם לכהן הגדול שאפשר לסמוך על כל מילה שלו ודי לחכימא...

לדוג' אני יכול לציין שבעבר באחד הפורומים (ואני לא רוצה להכנס לנושא עצמו) ציינו כראיה לכך שכדי להיות מטפלות חייבות ללמוד במעורב... הוכיחו מכך שזוהי גישת האקדמיה... נו באמת... וכי אנחנו לא יודעים איזה אנשים מעוותים יושבים שם לפעמים. (יכול להיות אדם שמבין גדול בנפש – אבל דעה אישית שלו מתערבבת עם הדעה המקצועית – וכלל מי שיודע מה זה נפש יסכים איתי).


ציינו כאן שההולכות לאקדמיה הולכות בליווי של רב..

הלוואי... אני לא יודע באיזה עולם אתם חיות... רוב הנשים מקבלות אישור על עצם הפניה לאקדמיה – ובוודאי שלא יושבות ודנות עם רב על כל מיני גישות טיפוליות אם זה מתאים ליהדות או לא.


למרות כל זאת..

לצערנו המקום היחיד בו ניתן ללמוד בצורה הכי מקיפה על נפש זה באקדמיה.. לא יודע על שום מקום אחר שנותן הכשרה עם רמה לימודית כ"כ גבוהה. אבל צריך לזכור שיש חסרונות...

  • רוחניות... גם מבחינת הגישה הטיפולית הנכונה.
  • ריבוע.. שמתחיל להתעגל לאט לאט... ועדיין יש חוסר יכולת ללמוד מאנשים מחוץ לאקדמיה שום דבר...
  • לפעמים יש הצפה של מידע שלא כ"כ יורד לרמת המעשה בצורה הנכונה.
(להעביר לימודים לסמינרים זה לא כ"כ יעזור לדעתי, משתי סיבות. א. חשש גדול שתהיינה הקלות גדולות מדי... וד"ל. ב. החומר הלימודי יהיה אותו דבר – אז זה לא משנה כלום.)
צריך גם לזכור - שזה שאדם למד באקדמיה לא הפך אותו למטפל.. ביודעי ומכירי.. על רבים רבים פסיכולוגים ומטפלים.. וכמובן גם דוקטורים.. שפשוט מבלבלים את השכל וגם מזיקים... יש גם כאלה.. והרבה... כל אחד צריך להיבחן בגופו אם הוא מטפל טוב... (אני לא מזלזל בלימודים עצמם הם ודאי הדרך להפוך למטפל, אבל לא רק הם)

ובהקשר הזה ההמלצה האישית שלי היא שכל המטפלים האקדמיים, ישבו בנוסף ללימודים האקדמיים ולמרות הקושי הכספי והפיזי שבדבר לעבור איזה שהיא הכשרה חוץ אקדמית סוג של הרב יעקובסון או צישינסקי, או כל מטפל גדול אחר, – לא כי אני בטוח שכל מה שהם אומרים הוא קודש קודשים.. אלא כי יש צורך לקבל גם גישה טיפולית אחרת... וכן... יש להם הרבה מה למכור. ללמוד ממישהו אחד נוסף - לדעתי זה הכרחי בשביל עצם פתיחת הראש. מעבר לזה - תן לחכם ויחכם עוד - כמה שיותר יותר טוב.
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
ובהקשר הזה ההמלצה האישית שלי היא שכל המטפלים האקדמיים, ישבו בנוסף ללימודים האקדמיים ולמרות הקושי הכספי והפיזי שבדבר לעבור איזה שהיא הכשרה חוץ אקדמית סוג של הרב יעקובסון או צישינסקי, או כל מטפל גדול אחר, – לא כי אני בטוח שכל מה שהם אומרים הוא קודש קודשים.. אלא כי יש צורך לקבל גם גישה טיפולית אחרת... וכן... יש להם הרבה מה למכור. ללמוד ממישהו אחד נוסף - לדעתי זה הכרחי בשביל עצם פתיחת הראש. מעבר לזה - תן לחכם ויחכם עוד - כמה שיותר יותר ט
למען ד' איזה שיטה אחת לומדים ומייחסים אליה באקדמיה ?
מתייחסים לאינספור שיטות , גישות, תאוריות, כלים טיפוליים
סל הכלים והשיטות שמלמדים הוא עצום ! וחופרים עליהים לעומק ולרוחב במשך שנים...
לאיזה שיטה נוספת צריכים עוד לפתוח את הראש?,
(מודה בכך שיש משהו מאד חשוב ונכון ללמוד את הצד התורני של הדברים ,א בל לא זה מה שהבנתי מהנכתב)
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
לא אמרתי שלומדים שיטה אחת...
אבל יש הרבה מה לפתוח את הראש לא רק בצד התורני של הדברים,
אלא גם בצד הטיפולי...
יש לרבנים הנ"ל מה לחדש מבחינה טיפולית (כל אחד בדרכו שלו)
לפעמים זו גישה אחרת לדברים, והתייחסות נכונה לכל מקרה. לפעמים מדובר על חינוך - שזה נקודה שחסרה בטיפול...
אנשים חושבים שמטפלים הם אנשי חינוך... אז זהו שזה לא מדויק.. יש הרבה מקרים שמצריכים חינוך נכון... ולא גישה טיפולית מעמיקה.. שבודקת מה בדיוק גרם ומה קורה... ויש עוד כהנה וכהנה. (ואני לא מתכוון לשטחיות, אבל לפעמים העומק הכי גדול נמצא בפשטות...וד"ל)
יש חלקים מרכזיים בכוחות הנפש שמוארים באור אחר עם תובנה אחרת.
ואני די בטוח שלפחות רוב בוגרות האקדמיה שיצא להן ללמוד גם אצל הנ"ל, מסכימות שיש להם הרבה מה להוסיף מבחינה טיפולית. יש שם עומק, ומחשבה הרבה יותר ישרה על חלק מהדברים.
(כפי שכבר הובהר אני לא שולל את עצם הלימודים באקדמיה, וברור שא"א לטפל בלי לימודים רציניים לפחות כמו באקדמיה. אלא שיש מה להוסיף...)
העובדה ששוללים אותם באופן מוחלט... היא אחת ההוכחות לחוסר הגמישות המחשבתית. (למרות שזה בצד הטכני של הדברים)
 

שרי ת.

משתמש פעיל
ובהקשר הזה ההמלצה האישית שלי היא שכל המטפלים האקדמיים, ישבו בנוסף ללימודים האקדמיים ולמרות הקושי הכספי והפיזי שבדבר לעבור איזה שהיא הכשרה חוץ אקדמית סוג של הרב יעקובסון או צישינסקי, או כל מטפל גדול אחר, – לא כי אני בטוח שכל מה שהם אומרים הוא קודש קודשים.. אלא כי יש צורך לקבל גם גישה טיפולית אחרת... וכן... יש להם הרבה מה למכור. ללמוד ממישהו אחד נוסף - לדעתי זה הכרחי בשביל עצם פתיחת הראש. מעבר לזה - תן לחכם ויחכם עוד - כמה שיותר יותר טוב.
כי שם יש פיקוח על התכנים או שהם הכתירו את עצמם ועל דעת עצמם כגוף המכשיר מטפלים לא אקדמאיים?
דווקא במקומות האלה, אתה לומד דרך טיפול מול אדם אחד, שיטה טיפולית אחת.
אין שם מגוון של מרצים ושל תכנים ושל שיטות.
כדאי שתבררו -
האם באקדמיה ממליצים ללמוד מגוון רחב של שיטות או שלטענתם CBT מספיק,
האם באקדמיה הלימודים הם מול מרצה אחד, או שיש שם צוות של מרצים?
אם כך, למה במכונים פיראטיים מספיק ללמוד את הקורס שלהם פעם בשבוע ולצאת כמטפל מוסמך???
בלי מעקב חיצוני של איכות החומר, בלי מעקב על המטפלים ובלי לימוד מינימלי של אתיקה מקצועית ורצף טיפולי נכון....
 
D

Deleted 66182

אורח
דומה שאין חולק על כך, שלימודי טיפול אקדמאיים אינם דרך לרבים.

ההתערבות שלי באשכול הזה היא בעיקר נגד הנסיון להשמיץ את כל אנשי המקצוע החרדיים בוגרי האקדמיה, כביכול הם 'כופרים' 'מדורדרים רוחנית' 'ספגו השקפות אסורות' או 'הלכו ללמוד למרות האיסור'.
ועל כולנה 'יש הורים שלא ירצו לשלוח אליהם, כי הם למדו באקדמיה'...
אז לבריאות, אלו שלא רוצים - שישלחו את ילדיהם למאבחנת בקליפות בננה ממכון ציפור הנפש.
אבל תנו לכלל הציבור ליהנות מהעו"סים המעולים, הפסיכולוגים האלופים והמטפלות באמנות המקצועיות שלנו, שהלכו בזהירות ובחרדת קודש במסלול הזה, תוך קבלת הדרכה והכוונה רוחנית, ועושים עבודה נהדרת, מלאת אמונה וערכים.
כל מילה.תודה.
כאן אין חולק על כך כנראה
אך יש הרבה שכן חושבים שלימודי טיפול הם להמונים, למה לא?
תודה שחידדת את הנקודה של הצורך באנשי טיפול מעולים ומומחים
בד בבד עם ההבנה שללמוד באקדמיה זה לא פשוט מהרבה בחינות.
ואהבתי את הבננות.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
כי שם יש פיקוח על התכנים או שהם הכתירו את עצמם ועל דעת עצמם כגוף המכשיר מטפלים לא אקדמאיים?
דווקא במקומות האלה, אתה לומד דרך טיפול מול אדם אחד, שיטה טיפולית אחת.
אין שם מגוון של מרצים ושל תכנים ושל שיטות.
כדאי שתבררו -
האם באקדמיה ממליצים ללמוד מגוון רחב של שיטות או שלטענתם CBT מספיק,
האם באקדמיה הלימודים הם מול מרצה אחד, או שיש שם צוות של מרצים?
אם כך, למה במכונים פיראטיים מספיק ללמוד את הקורס שלהם פעם בשבוע ולצאת כמטפל מוסמך???
בלי מעקב חיצוני של איכות החומר, בלי מעקב על המטפלים ובלי לימוד מינימלי של אתיקה מקצועית ורצף טיפולי נכון....

לא אמרתי ללמוד רק אצלם...
ואין ספק שאין מקום כרגע חוץ מאקדמיה לקבל את ההיקף הטיפולי הנדרש...
אמרתי ללמוד גם מאנשים כמוהם, שיש להם גישות אחרות לחלק מהדברים שאותה א"א לקבל משום מרצה באונברסיטה..
אפשר לחלוק על הגישות האלו, אבל לענ"ד א"א להתעלם מהם... זה לא עוד מרצה זה משהו אחר...
באונ' כמעט שאין משהו אחר...
אתם יודעות כמה זמן לקח לCBT להכנס לאוניברסיטאות למרות שהוכח כיעיל יותר מגישות דינאמיות בבעיות מסוימות? וגם היום הCBT משמש כסרח עודף לדינמי. (זה רק דוגמא - ה CBT הוא באמת לא חזות הכל - אבל יש לעקרונות הקוגנטיביים השפעה מאוד עמוקה גם על בעיות שהדרך היותר טובה לטפל בהם היא בצורה דינמית וד"ל)


ועוד משהו קטן...
אף פעם לא פגשתן מטפלת מוסמכת שעל בעיות התנהגות שחייבות חינוך (מקרים חד משמעיים - לא מקומות שנתווכח עליהם). והיא מתחילה לסבך אותכם על הקונפליקטים הפנימיים שיש לילד בן ה 5... כשגם אתן מסכימות שבמקרה הזה ספציפי זה ממש לא במקום...
יש יותר מדי מקרים כאלו... ומעין אלו...
על חלקם גם רוב המגיבות בפורום הזה.. יסכימו שזה לא במקום...
ועל רובם אנחנו כנראה נתווכח (למרות שאישית אני דוגל מאד בגישות הדינמיות. רק כל דבר צריך את מקומו)

בכל אופן זה דוג' למה שהתכוונתי שצריך לצאת מהקופסא.
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
לא אמרתי שלומדים שיטה אחת...
אבל יש הרבה מה לפתוח את הראש לא רק בצד התורני של הדברים,
אלא גם בצד הטיפולי...
יש לרבנים הנ"ל מה לחדש מבחינה טיפולית (כל אחד בדרכו שלו)
לפעמים זו גישה אחרת לדברים, והתייחסות נכונה לכל מקרה. לפעמים מדובר על חינוך - שזה נקודה שחסרה בטיפול...
אנשים חושבים שמטפלים הם אנשי חינוך... אז זהו שזה לא מדויק.. יש הרבה מקרים שמצריכים חינוך נכון... ולא גישה טיפולית מעמיקה.. שבודקת מה בדיוק גרם ומה קורה... ויש עוד כהנה וכהנה. (ואני לא מתכוון לשטחיות, אבל לפעמים העומק הכי גדול נמצא בפשטות...וד"ל)
יש חלקים מרכזיים בכוחות הנפש שמוארים באור אחר עם תובנה אחרת.
ואני די בטוח שלפחות רוב בוגרות האקדמיה שיצא להן ללמוד גם אצל הנ"ל, מסכימות שיש להם הרבה מה להוסיף מבחינה טיפולית. יש שם עומק, ומחשבה הרבה יותר ישרה על חלק מהדברים.
(כפי שכבר הובהר אני לא שולל את עצם הלימודים באקדמיה, וברור שא"א לטפל בלי לימודים רציניים לפחות כמו באקדמיה. אלא שיש מה להוסיף...)
העובדה ששוללים אותם באופן מוחלט... היא אחת ההוכחות לחוסר הגמישות המחשבתית. (למרות שזה בצד הטכני של הדברים)
רבנים הם לא מטפלים,
נקודה.
זה לא קשור לחכמה או לשיטת חינוך
נפש זה דבר מסובך ומורכב, פי מיליון ממוח
תלך לרב מאוד חכם שינתח לך את המוח או תלך לנוירולוג בכיר עם תעודות?

הנזק שנעשה מאנשים שמתיימרים לטפל ואין להם הסמכה והכשרה לכך עולה עשרות מונים על ה'נזק' שנעשה לאנשי מקצוע חרדיים מלימודי האקדמיה
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
רבנים הם לא מטפלים,
נקודה.
זה לא קשור לחכמה או לשיטת חינוך
נפש זה דבר מסובך ומורכב, פי מיליון ממוח
תלך לרב מאוד חכם שינתח לך את המוח או תלך לנוירולוג בכיר עם תעודות?

הנזק שנעשה מאנשים שמתיימרים לטפל ואין להם הסמכה והכשרה לכך עולה עשרות מונים על ה'נזק' שנעשה לאנשי מקצוע חרדיים מלימודי האקדמיה
מי שחושב שמהין בנפש יותר מהבורא
צריך דחוף פסיכיאטר
ההבנה בנפש כפי שמשתקפת מספרי הגרי"ס ועוד מפעימה
ואני בעניים עצומות יקבל המלצה של רב תלמיד חכם אמתי אם ללכת לטיפול
כי הוא מבין בזה יותר מכל מטפל אחר
 

single

משתמש מקצוען
ולכל מי שאומרים שהפסיכולוגיה מנוגדת להשקפה הנכונה ויש בה כפירה - למדתם פעם פסיכולוגיה? או קראתם מאמרים נגדה?
כי אני למדתי. ולא מצאתי בה כפירה.
נראה שכל משקיף נהנה לצפצף שיש כפירה בפסיכולוגיה. ואיכשהו, לא כל כך אפשר להתעמת עם ההנחה הזו, כי אם אני מכחישה את זה, נשלחת אליי אצבע מאשימה: הנה, את רואה? למדת באקדמיה ולכן את אפילו לא מבינה שהכניסו לך כפירה מהדלת האחורית.
קל מאד להשתמש באקסיומה הזו ולעקור מן השורש את כל מה שיש באמירות של מי שלמד וחווה. קל לעמוד מבחוץ ולנופף באמירות שאינן מבוססות. למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית, ובכפירה לא פגשתי. מה כן ראיתי? היו גם תיאוריות שלא הייתי רוצה שיהיו בארון הספרים בבית שלי, אבל גם כשהייתי מורה נתקלתי במקרים שלא הייתי רוצה להכניס הביתה.
ולגבי הממליץ לכך שכל פסיכולוג או עו"ס קליני ילמד אצל צישינסקי, ובכן: נעתקו המילים מפי.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
נראה שכל משקיף נהנה לצפצף שיש כפירה בפסיכולוגיה. ואיכשהו, לא כל כך אפשר להתעמת עם ההנחה הזו, כי אם אני מכחישה את זה, נשלחת אליי אצבע מאשימה: הנה, את רואה? למדת באקדמיה ולכן את אפילו לא מבינה שהכניסו לך כפירה מהדלת האחורית.
קל מאד להשתמש באקסיומה הזו ולעקור מן השורש את כל מה שיש באמירות של מי שלמד וחווה. קל לעמוד מבחוץ ולנופף באמירות שאינן מבוססות. למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית, ובכפירה לא פגשתי. מה כן ראיתי? היו גם תיאוריות שלא הייתי רוצה שיהיו בארון הספרים בבית שלי, אבל גם כשהייתי מורה נתקלתי במקרים שלא הייתי רוצה להכניס הביתה.
ולגבי הממליץ לכך שכל פסיכולוג או עו"ס קליני ילמד אצל צישינסקי, ובכן: נעתקו המילים מפי.
אולי נשאל מהי כפירה
וודאי שאף אחד לא טוען שפסיכולוגיה מבוססת על זה שהי"ג עיקרים לא אמת
 

single

משתמש מקצוען
מי שחושב שמהין בנפש יותר מהבורא
צריך דחוף פסיכיאטר
ההבנה בנפש כפי שמשתקפת מספרי הגרי"ס ועוד מפעימה
ואני בעניים עצומות יקבל המלצה של רב תלמיד חכם אמתי אם ללכת לטיפול
כי הוא מבין בזה יותר מכל מטפל אחר
את שמה לה מילים בפה. היא לא אמרה שמישהו מבין בנפש יותר מהבורא. קל לכלוא את הדיון במקום הזה ולהתעלם מהעיקר.
היא אמרה שרב הוא לא פסיכולוג. מוסכם?
אני לא אשאל את הפסיכולוג שאלות בבשר וחלב, ולא אשב אצל רב לטיפול דינאמי ארוך טווח. כן אתייעץ איתו על שאלות השקפתיות משמעותיות, אבל לא אעבור אצלו תהליך טיפולי. ומקווה שגם לא את.
וכן, בהחלט ניתן לשאול רב אם ללכת לטיפול, אבל לא ללכת לטיפול אצלו. אין לו הכשרה בטיפול. מה לעשות. יש לו דעת תורה שמאירה את החלטותיו, אבל זה לא טיפול.
 

single

משתמש מקצוען
אולי נשאל מהי כפירה
וודאי שאף אחד לא טוען שפסיכולוגיה מבוססת על זה שהי"ג עיקרים לא אמת
ובאמת, למה את מתכוונת כשאת מדברת על כפירה? אדרבה, ספרי לי על איזה יסוד זה יושב.
בדרך כלל מה שאומרים זה ש'אין לאדם יכולת בחירה'. אז לא, התיאוריות שאני לומדת עוסקות בהחזרת הבחירה לאדם שלפעמים מרגיש כבול, לא בקשירת הידיים שלו.
הדטרמיניזם כבר פאסה.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
כן אתייעץ איתו על שאלות השקפתיות משמעותיות, אבל לא אעבור אצלו תהליך טיפולי.
נכון אבל הרבה מהתפיסה מהתאוריה צריך לעבור אצלו
אני לא אשאל את הפסיכולוג שאלות בבשר וחלב,
זה לדוגמא חוסר הבנה בסיסי בהבדל
רב הוא לא מטפל
אבל אפשר לסמוך עליו לפחות בידע עיוני(אגב אין כוונתי לכל חרדי שמתיימר לתת טיפולים וקורא לעצמו רב)
רופא לא אמור לדעת בכלל מה זה בשר בחלב
ובאמת, למה את מתכוונת כשאת מדברת על כפירה? אדרבה, ספרי לי על איזה יסוד זה יושב.
בדרך כלל מה שאומרים זה ש'אין לאדם יכולת בחירה'. אז לא, התיאוריות שאני לומדת עוסקות בהחזרת הבחירה לאדם שלפעמים מרגיש כבול, לא בקשירת הידיים שלו.
הדטרמיניזם כבר פאסה.

מה שכתבתי זה שהנושאים הנוגעים בנפש האדם
יכולים לפגוע בעיקרי הדת
גם כשאינם פגעים ישירות
 

single

משתמש מקצוען
נכון אבל הרבה מהתפיסה מהתאוריה צריך לעבור אצלו

זה לדוגמא חוסר הבנה בסיסי בהבדל
רב הוא לא מטפל
אבל אפשר לסמוך עליו לפחות בידע עיוני(אגב אין כוונתי לכל חרדי שמתיימר לתת טיפולים וקורא לעצמו רב)
רופא לא אמור לדעת בכלל מה זה בשר בחלב


מה שכתבתי זה שהנושאים הנוגעים בנפש האדם
יכולים לפגוע בעיקרי הדת
גם כשאינם פגעים ישירות
מכל מה שאת אומרת נראה שאנחנו מדברות על שני דברים שונים.
את מדברת, לכאורה, על ללכת לרב לייעוץ ספציפי. אכן, חכמת אדם תאיר פניו ובתורה יש הכל. מסכימה איתך בכל לב.
אבל בשביל לבחור איש מקצוע לטיפול צריך משהו אחר. צריך, בין השאר, הבנה תיאורטית רחבה ומקצועיות גדולה. את מקבלת את זה שלא תלכי לטיפול אצל רב? שלא תעברי אצלו סדרה של עשרה מפגשים לטיפול cbt קצר או מאה מפגשים לטיפול ארוך טווח?
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
מי שחושב שמהין בנפש יותר מהבורא
צריך דחוף פסיכיאטר
ההבנה בנפש כפי שמשתקפת מספרי הגרי"ס ועוד מפעימה
ואני בעניים עצומות יקבל המלצה של רב תלמיד חכם אמתי אם ללכת לטיפול
כי הוא מבין בזה יותר מכל מטפל אחר
המלצה של רב ללכת לטיפול, ברור, אני אקבל גם המלצה של רב ללכת למנתח
תקראי מה כתבתי
על רב שמתיימר לטפל
על אנשים שהמקסימום שהם יכולים להציע זה יעוץ, אבל מטפלים בלי הכשרה
ויש פעמים שמה שנדרש זה יעוץ, בדיוק כמו בכל תחום אחר
תזונה, אורח חיים, זוגיות, חינוך
יש פעמים שצריך יעוץ והכוונה
יש פעמים שצריך טיפול
ומטפל טוב גם ידע לאבחן, מה בדיוק צריך
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
על רב שמתיימר לטפל
על אנשים שהמקסימום שהם יכולים להציע זה יעוץ, אבל מטפלים בלי הכשרה
מה שמעצבן זה שאת קוראת לכל אחד שמתיימר לטפל רב
אז זהו
שאם ר' חיים למשל ייתן לי טיפול אני אסמוך עליו
כי כל מה שהוא עושה מבחינתי זה קודש
ונכון רוב הסיכויים שהוא לא ייתן
ומטפלים למיניהם שקוראים לעצמם רבנים אינם לא רבנים ולא מטפלים
ולסיום אם הגרי"ס זצל או ר' משה שפירא זצל היה מציע לי טיפול
מה היית המלצתך?
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
מי שחושב שמהין בנפש יותר מהבורא
צריך דחוף פסיכיאטר
ההבנה בנפש כפי שמשתקפת מספרי הגרי"ס ועוד מפעימה
ואני בעניים עצומות יקבל המלצה של רב תלמיד חכם אמתי אם ללכת לטיפול
כי הוא מבין בזה יותר מכל מטפל אחר
אבל איך אלך לפסיכיאטר
והוא בוגר אקדמיה ל"ע?!

או שמא התכוונת לפסיכיאטר רבני?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לעבור איזה שהיא הכשרה חוץ אקדמית סוג של הרב יעקובסון או צישינסקי, או כל מטפל גדול אחר,

צישינסקי עצמו למד באקדמיה.
:unsure:

ה לדוגמא חוסר הבנה בסיסי בהבדל
רב הוא לא מטפל
אבל אפשר לסמוך עליו לפחות בידע עיוני(אגב אין כוונתי לכל חרדי שמתיימר לתת טיפולים וקורא לעצמו רב)

לא, לרב לא אמור להיות ידע עיוני בבבעיות נפשיות.
אלא אם הוא התמחה ספציפית בתחום.
בדיוק כמו שלא אמור להיות לו ידע עיוני ברפואה או בבניית מטוסים.

הרב יכול לשמוע את הנתונים, לייעץ השקפתית ותורנית, ולהפנות/לעמוד בקשר עם מטפלים. הוא לא אמור לדעת מה ההבדל בין קווי אישיות גבולית לקומפלקס PTSD ומה ההבדל בין שניהם ל'סתם' הפרעת התנהגות. ובוודאי לא איך מטפלים בהם.
 

20 דנייר

משתמש מקצוען
מה שמעצבן זה שאת קוראת לכל אחד שמתיימר לטפל רב
אז זהו
שאם ר' חיים למשל ייתן לי טיפול אני אסמוך עליו
כי כל מה שהוא עושה מבחינתי זה קודש
ונכון רוב הסיכויים שהוא לא ייתן
ומטפלים למיניהם שקוראים לעצמם רבנים אינם לא רבנים ולא מטפלים
ולסיום אם הגרי"ס זצל או ר' משה שפירא זצל היה מציע לי טיפול
מה היית המלצתך?
את מוציאה את דברי מהקשרם
אני ציטטתי תגובה ספציפית
ולה ורק לה הגבתי
תקראיאת התגובה ההיא היטב ואז את התשובה שלי
ואולי תביני

כי אין לי כח לחזור על עצמי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה