הזמנה לדיון|לבעלי לב חזק|השואה כמוטיב ספרותי

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ובנוסף אף אחד מאיתנו לא היה בכל הדורות שאכן יכול להוכיח איפה היה נורא יותר
הרה"ק מפיאסצנא היה יהודי קדוש וטהור, מגדולי הגדולים של הדור האחרון שישב בגטו וורשא והוא כותב במפורש שכן, שהשואה הרבה יותר גרועה.
מן הסתם גם אתן/ם יודעים/ות שגדולי ישראל יודעים פרק או שניים בהיסטוריה ולא שלפו אמרות מהשרוול.

וגם בלי זה, מי שיודע באמת מה הייתה השואה לא צריך את האמרה הזו, שכן הרקע והאופי של החורבן היו שונים לגמרי.
הדיון על כך רק מוכיח את הבורות של כולנו בנושא השואה, ועל דא קא בכינא

@בתנופה כמה דברים.
הנאצים ימ"ש לא שווים את הדם הנוסף שישפך.
אז אם הדם שעולה לפנים הוא רק סומק קל ומחמיא מצוין.
לדון על כאב ועל הדרך להכאיב יצא שכרו בהפסדו.

סורי,
דם אבותינו נשפך ובספרות שלנו מחליקים את זה והופכים את זה לחוויה שאפשר להבין אותה, משהו שדומה לצרות החורבן, ת"ח ות"ט והאנקוויזיציה
ואני - שלא אסמיק?!
 
נערך לאחרונה ב:

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה לא אני אמרתי
זה כתב הרה"ק מפיאסצנה בעיצומם של ימי השואה בגטו וורשה
וזה עוד 'לפני' המחנות
- נודה לכם אם תביאו מקור.

מישהו הזכיר כאן את ת"ח ות"ט ואת האנקוויזיציה, את בית ראשון ושני
ועל זה אני זועם! זו שקר, וזו הכחשת השואה הגדולה ביותר!
כל הצרות והשחיטות הללו לא דמו ולא הגיעו לקצה קצהו של הסבל בשואה!
- אתם בטוחים שקראתם מה היה שם??? לפרטי פרטים???

וכל עוד התוכן שכתבתי כאן לא מועבר בצורה הכי ישירה והכי כואבת שיש אנחנו נחטא לאמת!!
ואכן, הסופרים הסופרות שמשתמשים בשואה ארוע ספרותי לשיווק ספריהם
עתידים ליתן על כך את הדין!
- יש ספר שדי עונה על ההגדרה, בחלק מסויים בשואה. "הייתי עוזרו של מנגלה"
ספר שנוגע בחלק קטן כאמור. וקמו עליו מתנגדים, דווקא בגלל הצורה הישירה והכואבת.
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
- נודה לכם אם תביאו מקור.
אש קודש לחנוכה התש"ב
בהג"ה
- אתם בטוחים שקראתם מה היה שם??? לפרטי פרטים???

דומני שלא הובנתי נכונה.
אני לא בא להוריד מהצרות והיסורים המשונים של חורבן הבית, אלא להסביר שהשואה הרבה יותר מזה.
יש לזה גם הסבר פשוט למה זה כך שאין כאן מקומו..

- יש ספר שדי עונה על ההגדרה, בחלק מסויים בשואה. "הייתי עוזרו של מנגלה"
ספר שנוגע בחלק קטן כאמור. וקמו עליו מתנגדים, דווקא בגלל הצורה הישירה והכואבת.
וההתנגדות לספר, ההסתרה של הפרצוף האמיתי בשואה, זו אחת מהסיבות לכך שהתפיסה שלנו בנושא שגויה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
דם אבותינו נשפך ובספרות שלנו מחליקים את זה והופכים את זה לחוויה שאפשר להבין אותה, משהו שדומה לצרות החורבן, ת"ח ות"ט והאנקוויזיציה

את החורבן וכל השאר אפשר להבין?! נבואות החורבן? מגילת איכה? המדרשים השונים? יוסיפון?
אבל למה זה באמת משנה מתי בדיוק היה יותר נורא?
לעולם לא נתחיל להבין לא את זה ולא את זה. אין לנו כלים לקלוט זוועות כאלה.
 
נערך לאחרונה ב:

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
את החורבן וכל השאר אפשר להבין?! נבואות החורבן? מגילת איכה? המדרשים השונים? יוסיפון?
אבל למה זה באמת משנה? מה בדיוק היה יותר נורא?
לעולם לא נתחיל להבין לא את זה ולא את זה. אין לנו כלים לקלוט זוועות כאלה.
אמת.
אי אפשר להבין.
אבל יחסית לשואה...
השואה הייתה הרבה יותר בכל קנה מידה.


ואגב, אני מסכים עם @מרחבית, אבל מסכים שצריך קודם להבין שאלו זוועות שלא ניתן לדמיין, ולכן הסופרים שעושים זאת כמשהו קליל שניתן לכתוב עליו חוטאים לאמת.
זאת ועוד, רבים מאיתנו שיקראו אפילו 'רק' על זוועות ת"ח ות"ט והחורבן האמיתיות יסגרו מהר את העיניים בצמרמורת... ו
 
נערך לאחרונה ב:

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני לא בא להוריד מהצרות והיסורים המשונים של חורבן הבית, אלא להסביר שהשואה הרבה יותר מזה.
יש לזה גם הסבר פשוט למה זה כך שאין כאן מקומו..

- איך אפשר לקחת אחריות. להשוות ולמדוד???
- באותה מידה יקום מישהו אחר ויזעק את זעקת תקופות אחרות.\
ולא בטוח שלא יצדק.
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
- איך אפשר לקחת אחריות. להשוות ולמדוד???
- באותה מידה יקום מישהו אחר ויזעק את זעקת תקופות אחרות.\
ולא בטוח שלא יצדק.
תשאל את הרבי מפיאסצנע, לא לחינם כתב את שכתב

ושוב!
אם היית מפסיק להתייחס אל השואה כאל מיתוס היסטורי ומנסה לבדוק מה באמת קרה..
היית מדבר אחרת.!!!!!!
כל הידיעות של הדור על השואה נובעות מסופרים שנתנו רושם מאד מאד מוטעה.

כל תגובה ותגובה נוספת מחזקת את הצורך שהיה בי לזעוק ולמחות על העוול הזה
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
כל תגובה ותגובה נוספת מחזקת את הצורך שהיה בי לזעוק ולמחות על העוול הזה

השואה היתה סמל הזוועתיות, וכולם יודעים את זה בגדול. לקלוט? להבין? אי אפשר.
אם השוואה של השואה לחורבן ולשאר פורענויות גורמת לכם לחשוב שמקילים בשואה, אולי זה פשוט כי הנכם מקילים בשאר הפורענויות?
גם מי שיקבל שזו הפורענות הגדולה ביותר, עדיין זה לא אמור להיות ברמה שמי שמשווה את השואה לחורבן - הוא מכחיש את השואה! מי שסבור כך, אולי וייתכן שהוא מכחיש את החורבן?
 
נערך לאחרונה ב:

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
השואה היתה סמל הזוועתיות, וכולם יודעים את זה בגדול. לקלוט? להבין? אי אפשר.
אם השוואה של השואה לחורבן ולשאר פורענויות גורמת לכם לחשוב שמקילים בשואה, אולי זה פשוט כי הנכם מקילים בשאר הפורענויות?
גם אם נקבל שזו הפורענות הגדולה ביותר, עדיין זה לא ברמה שמי שמשווה שואה לחורבן - הוא מכחיש את השואה! מי שסבור כך, אולי וייתכן שהוא מכחיש את החורבן?
אני אענה שוב את שעניתי קודם
את צודקת מרחבית.
את אותה הכחשה שאנחנו עושים לשואה,הסיפורת העכשווית על החורבן עושה גם לצרות של חורבן ולת"ח ות"ט
מה שאני אמרתי זה שהכחשת השואה חמורה יותר בגלל שהיא הייתה הגדולה ביותר והיא כל כך קרובה אלינו, רק לפני 70 שנה.

ואם את רוצה לדעת ההבדל האמיתי, קצת יותר עמוק.
עיקר השבר בחורבן היה ההפסד של בית המקדש, והצער והצרות שם היו משניים.
ולכן מבחינה מסויימת אנחנו יותר מחוברים למסרים של החורבן כי ההשלכות שלו יותר נוגעות אלינו ויותר משמעותיות עבורינו.
והצרה שניחתה הייתה גדולה יותר. הפסד של בית המקדש.
ואת זה אף אחד לא מכחיש.
מה שאין כן בשואה. שעיקרה היה סבל ושכול.

ובכלל,
השואה הייתה הרבה יותר מהחורבן בגלל שבחורבן היינו כעם שבא למרוד והפסיד במלחמה, התייחסו אלינו כעם מורד שדינו מיתה. מי שרצה להפסיק למרוד ולהרוויח את חייו, בפרט בבית שני, יכל לברוח ולעבור צד , כמו יוסיפון ורבן גמליאל.
כל ה'ארוע' היה קצר הרבה יותר.
היו אז נביאים, תנאים ואמוראים, שהיו כמעט במדרגת נבואה, כלל ישראל היה בכלל במדרגה הרבה יותר גבוהה.
היה להם את בית המקדש!!
אחרי החורבן הייתה עוד הערכה ליהודים. הסתכלו עליהם כעזי נפש וגיבורים.

מה שאין כן השואה שנמשכה 6 שנים והיו בה את כל הפרמטרים רעב רצח שכול יסורים אכזריות וכו'. ולא התייחסו אלינו כעם, גם לא כאנשים, יותר גרוע מחיות!
ולכן היא אינה דומה לחורבן בשום תחום ונושא.
 
נערך לאחרונה ב:

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
הרשו לי לברר: האם בגלל 'ההסבר הפשוט' הזה - יש צורך להיאבק על כך שהשואה היתה הרבה יותר גרועה?
כי אחרת לא ברור מה העניין בזה.
ובכלל סטינו לגמרי מנושא האשכול.
הוצאת לי את המילים מהפה!
איפה @הגשש שיחזיר את הנושא לקדמותו?
 

בתנופה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הרשו לי לברר: האם בגלל 'ההסבר הפשוט' הזה - יש צורך להיאבק על כך שהשואה היתה הרבה יותר גרועה?
כי אחרת לא ברור מה העניין בזה.
ובכלל סטינו לגמרי מנושא האשכול.
אני חוזר להודעה הראשונה שלי.
האשכול דן האם להרבות בסיפורת על בסיס השואה.
תשובתי:
הסיפורת על בסיס השואה כמות שהיא היום גורמת להכחשת שואה, שכן היא מציגה את השואה על אש נמוכה הרבה יותר משהיתה. באופן בלתי פרופרציונאלי
זו האמת!
ואם אתם רוצים להמשיך לעשות את הדבר הבזוי הזה למטרות כסף, שיערב לכם
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
שאלה לי - ואל תצעקו...
ואם יש קוראים (צעירים) שנהנים דווקא מזה?
מצורת הכתיבה העדינה והבלתי - מרתיעה?
אני אמורה להיות הדוברת של ההסטוריה או להפוך את התחביב שלי למקצוע?
לא, לצערי(?) סבא שלי לא עבר את השואה.
אז מה, לרָצות את צאצאי שארית הפליטה (או, במילים אחרות, להיות אדם)
או לספק את הקוראים שלי, והעורכת, ומנהלת התוכן וכו'?
מצפה לתגובות ענייניות בלבד.
 

פרוגיוזרית

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
שאלה לי - ואל תצעקו...
ואם יש קוראים (צעירים) שנהנים דווקא מזה?
מצורת הכתיבה העדינה והבלתי - מרתיעה?
אני אמורה להיות הדוברת של ההסטוריה או להפוך את התחביב שלי למקצוע?
לא, לצערי(?) סבא שלי לא עבר את השואה.
אז מה, לרָצות את צאצאי שארית הפליטה (או, במילים אחרות, להיות אדם)
או לספק את הקוראים שלי, והעורכת, ומנהלת התוכן וכו'?
מצפה לתגובות ענייניות בלבד.
את שואלת אם להיות נאמנה לאמת ההיסטורית ולערך מוסרי, או להרוויח כסף ולהתפרנס?

לדעתי יש דרכים טובות יותר להפוך את התחביב למקצוע מאשר לכתוב עוד סיפור נדוש ולעוס שלוקח מוטיבים מוכרים מהשואה בשביל להימלט מעריכת תחקיר היסטורי או ממציאת רקע יצירתי יותר.
והייתי מעדיפה בכל מקרה לפנות לקהל אינטליגנטי, שיודע לזהות סיפור מצוץ, מאשר לקוראת הממוצעת של יתד שלנו.

אגב, לרצות מנקדים עם פתח.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
שאלה לי - ואל תצעקו...
ואם יש קוראים (צעירים) שנהנים דווקא מזה?
מצורת הכתיבה העדינה והבלתי - מרתיעה?
אני אמורה להיות הדוברת של ההסטוריה או להפוך את התחביב שלי למקצוע?
לא, לצערי(?) סבא שלי לא עבר את השואה.
אז מה, לרָצות את צאצאי שארית הפליטה (או, במילים אחרות, להיות אדם)
או לספק את הקוראים שלי, והעורכת, ומנהלת התוכן וכו'?
מצפה לתגובות ענייניות בלבד.

מי אמר שצאצאי שארית הפלטה מעוניינים בכתיבה שתתאר את מלוא הזוועה?
יש סיבות טובות לא לרצות את זה.
כצאצאית שנושמת את השואה, אני לא קוראת ספרים זוועתיים.
רק עדינים. וגם אותם קשה לעכל.
אבל לא על זה היה הדיון (ההתחלתי)
אלא האם 'להשתמש' בשואה למילוי הצורך לכתוב.
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אני אענה שוב את שעניתי קודם
את צודקת מרחבית.
את אותה הכחשה שאנחנו עושים לשואה,הסיפורת העכשווית על החורבן עושה גם לצרות של חורבן ולת"ח ות"ט
מה שאני אמרתי זה שהכחשת השואה חמורה יותר בגלל שהיא הייתה הגדולה ביותר והיא כל כך קרובה אלינו, רק לפני 70 שנה.

ואם את רוצה לדעת ההבדל האמיתי, קצת יותר עמוק.
עיקר השבר בחורבן היה ההפסד של בית המקדש, והצער והצרות שם היו משניים.
ולכן מבחינה מסויימת אנחנו יותר מחוברים למסרים של החורבן כי ההשלכות שלו יותר נוגעות אלינו ויותר משמעותיות עבורינו.
והצרה שניחתה הייתה גדולה יותר. הפסד של בית המקדש.
ואת זה אף אחד לא מכחיש.
מה שאין כן בשואה. שעיקרה היה סבל ושכול.

ובכלל,
השואה הייתה הרבה יותר מהחורבן בגלל שבחורבן היינו כעם שבא למרוד והפסיד במלחמה, התייחסו אלינו כעם מורד שדינו מיתה. מי שרצה להפסיק למרוד ולהרוויח את חייו, בפרט בבית שני, יכל לברוח ולעבור צד , כמו יוסיפון ורבן גמליאל.
כל ה'ארוע' היה קצר הרבה יותר.
היו אז נביאים, תנאים ואמוראים, שהיו כמעט במדרגת נבואה, כלל ישראל היה בכלל במדרגה הרבה יותר גבוהה.
היה להם את בית המקדש!!
אחרי החורבן הייתה עוד הערכה ליהודים. הסתכלו עליהם כעזי נפש וגיבורים.

מה שאין כן השואה שנמשכה 6 שנים והיו בה את כל הפרמטרים רעב רצח שכול יסורים אכזריות וכו'. ולא התייחסו אלינו כעם, גם לא כאנשים, יותר גרוע מחיות!
ולכן היא אינה דומה לחורבן בשום תחום ונושא.
איני יודעת מנין כל הפרשנות הזו.
אני לא הולכת לחלוק על שום רב ולא על גדול בישראל ובמיוחד בפורום כאן שאין לזה צורה.

ציטטת דברים מפי אדמור ללא פרשנות.
האם הפרשנות בעומק של הענין למה השואה יותר קשה מחורבן הבית היא ממנו או כפי ההבנה שלכם את הדברים.

לא כזלזול בדברי אי מי . אך כשזה פרשנות אישית תמיד אפשר לחלוק ולהוסיף זוית ראיה.
ומקובל עלי שאם צדיק אמר משהו לקבל את דבריו ולדעת שלא אדע תמיד למה אמר כך.
בסופו של דבר אפשר להישאר רק עם פרשנות ולצטט בשם צדיק ולהד"מ
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה