מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

מאמימוש

מקסימום כוחות לאמא
מנוי פרימיום

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
יש כאן נתון נוסף שחשוב לקחת בחשבון. כמה שנים בסוף ימתין הזוכה המאושר מהתאריך בו הוא החל להירשם להגרלות, ועד לקבלת המפתח.
לאחרונה נחשפתי לסיפור של אברך שזכה בחיפה בפרוייקט של קחם, לפני ארבע וחצי שנים. והעסק עדיין לא זז. כלומר, מרגע הזכיה ועד אכלוס יחלפו לפחות 7 שנים.
אותו אחד התחתן 3 שנים לפני הזכיה ומיד החל להירשם להגרלות, כלומר, לפני קרוב לשמונה שנים.
בסך הכל, בחישוב הכי מקל, יעברו 10 שנים מאז שהוא החל להירשם להגרלות ועד שהוא יקבל מפתח. השכירות שהוא ישלם במשך השנים הללו, צפויה להגיע לחצי מיליון ש"ח. דירת 4 חדרים בפרוייקט בו הוא זכה, תעלה באיזור 1,000,000 ש"ח, אותה הוא יכול למכור במחיר בערך כמו בית שמש. אבל בתכל'ס, הוא טחן מים, כי לפני שמונה שנים הוא היה רוכש בבית דירה דומה ב1.3 מיליון. ולעניין ההון העצמי, בשעתו הוא החזיק ביד מספיק כסף בשביל הרכישה.
דירה בהנחה מגלמת רווח הזוי ולא נתפס, ביחס לתאריך בו הדירה נרכשת. כלומר, מחיר השוק בזמן בחירת הדירה יהיה גבוה מאוד ממחיר הדירה.
אבל צריך גם להביא בחשבון את מחיר השוק באותה נקודת הזמן בה החל הזוכה להירשם להגרלה, ואת מחיר ההמתנה מיום הוצאת הזכאות ועד לקבלת המפתח.
ומכיוון שנבואה לא ניתנה בזמנינו לאנשים נורמטיביים, ואף אחד לא יכול לדעת מתי הוא יזכה, ואלו גחמות יתפוס הקבלן שלו, אז כדאי לכל מי שמחזיק ביד הון עצמי גבוה, להתיעץ עם מבינים בתחום, ולבדוק אופציות בשוק החופשי.
יש באמת מקרים שנתקעים להרבה זמן כמו בחיפה, ויש לצערי גם כאלו שנתקעים לחלוטין (למשל הזוכים באלי יוחנן 996), אבל בדרך כלל העסק עובד, ואם מישהו מגביל את עצמו לדד- ליין של שנה/שנתיים מתאריך האירוסין שלו הוא לא אמור להמתין יותר מ6 שנים לדירה שיזכה בה.
אז נכון שהוא שילם 6 שנות שכירות שעלו לו 300K, אבל מצד שני הוא קיזז 500-700K מהמשכנתא שלו, ובצירוף תשלום הריבית שהוא הרויח - זה כבר רווח מאד משמעותי.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ואם מישהו מגביל את עצמו לדד- ליין של שנה/שנתיים מתאריך האירוסין שלו הוא לא אמור להמתין יותר מ6 שנים לדירה שיזכה בה.
אז נכון שהוא שילם 6 שנות שכירות שעלו לו 300K, אבל מצד שני הוא קיזז 500-700K מהמשכנתא שלו, ובצירוף תשלום הריבית שהוא הרויח - זה כבר רווח מאד משמעותי.
ובהתחשב במחירי השוק החופשי בזמן הנפקת הזכאות. אם היא גבוהה מספיק ביחס למחיר הדירה בזכיה הוא אכן הרוויח.
 

8

משתמש חדש
מה דעתכם על ההצעה שפינוי בינוי יהיה במסגרת דירה בהנחה בעדיפות לתושבי המקום
 

arie satan

משתמש חדש
מקום 23 ברשימת המתנה ברכסים
כדאי להירשם להגרלות המשך בשדרות וקרית אונו?
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא ראיתי שדיברו על ההגרלות המשך שנפתחו, (בקריית אונו ושדרות)
מה המומחים כאן אומרים על זה ?
(פרטים מדויקים - באתר דירה בהנחה..)
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
לא ראיתי שדיברו על ההגרלות המשך שנפתחו, (בקריית אונו ושדרות)
מה המומחים כאן אומרים על זה ?
(פרטים מדויקים - באתר דירה בהנחה..)
עדכון מאתר דירה בהנחה:
בימים הקרובים עומדות להיפתח 2 הגרלות המשך (גם למשפרי דיור)
הגרלה על דירה אחת בקרית אונו במחיר 14,109 למ"ר - מדובר בדירת ענק של 6 חד' +2 חניות ומחסן במחיר 2.34M.
והגרלה נוספת על 42 דירות בשדרות במחיר 7,195 למ"ר + מענק 60K - מדובר ב30 דירות 3 חד' במחיר החל מ686K ו12 דירות 4 חד' במחיר החל מ833K
2 המקומות אחרי היתרים (לא יודע אם בנוי)
המועד האחרון לרישום: 28/7

בהצלחה!
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הגרלה שהתקיימה לפני 6 וחצי שנים, ומאז שום דבר לא התקדם. אין היתרים, ואין כלום.
הזוכים שבויים בידיים של היזם.
ולמה הכל תוקע? אין לו כסף?

אין קנסות למי שמאחר?
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ולמה הכל תוקע? אין לו כסף?

אין קנסות למי שמאחר?
זה נושא כאוב מאוד. אין כנראה מה לעשות בעניין. היזם עדיין לא סגור על עצמו מה בדיוק הוא רוצה לבנות. כנראה שיש לו שאיפות גבוהות, והוועדה לא מתכננת לספק לו אותן.
א. אכן לצערינו אין אכיפה על תנאי המכרז בנושא זה, מכמה סיבות, בין היתר כדי שקבלנים לא יסרבו לגשת למכרז מחשש שיצוצו תקלות כמו עירייה שמעכבת את האישורים וכד'(ראש העין).
ב. לעצם הענין, לא בטוח שכדאי לנו הרוכשים שיבטלו את זכיית הקבלן ויביאו קבלן אחר - זה יכול לגרום לעיכוב של עוד שנים.
ג. מכיוון שהזכיה היא לפני חמש שנים, והמחירים בהתאם, יש סיכוי גבוה שקבלנים בכלל לא ירצו לגשת לזכיה כזו, ואז צריך שהמדינה תכניס ת'יד לכיס ותתן מענק וכד' לקבלן, ואת זה המדינה בכלל לא רוצה לעשות כידוע. והנה קיבלנו עוד סיבה למה משרד השיכון לא אוכף את תנאי המכרז.
ד. לפני למעלה מחצי שנה הגשנו תלונה למבקר המדינה בענין, והתשובה שלו בקובץ המצורף.
ה' יעזור לכולנו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה