מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

מתייעץ צעיר

משתמש פעיל
בסה"כ אלף זוכים והם יוצאים מרשימת המתנה
לא רואה פה התקדמות המונית ברשימות המתנה​
כבר הסבירו כאן בעבר
שככל הנראה רוב ככל הזוכים כאן יבטלו (אפי' כי יהיה להם יותר משתלם להיכנס להגרלה הקרובה שכנראה תיהיה משמעותית) מה שיקדם כמעט את כל מי שנרשם באופן אוטומטי לזכיה ויפנה הרבה מרשימות ההמתנה
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מחר עומדים להינעל 3 מכרזי מחיר מטרה גדולים יחסית בפריפריה:
דימונה - 1122 יח"ד
באר שבע - 1109 יח"ד
מגדל העמק - 1068 יח"ד

בנוסף יינעל עוד מכרז מחיר מטרה במרכז:
אלעד - 460 יח"ד

אם הכל ישווק בהצלחה זה יי תוספת גדולה מאד לכמות הדירות המיועדות להגרלות
 

ווי

משתמש פעיל
מתי יפתח ההגרלה של מחיר חמטרה באלעד?
מחיר מטרה מדובר על ההגרלות כמו בעבר?
ולא כמו הגרלה הנוכחית של המענקים?
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
שהתכנית טובה וזה יעזור לצעירים לקנות דירה
ועובדה שהסכימו כזה כמות להירשם

אם מישהו נרשם לתכנית הזו וביטל הרשמה עוד לפני ההגרלה, הוא חוזר לתור שהיה בו קודם?
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען

הסתערות על מחיר מטרה בפריפריה? על מה שצפוי השבוע בנדל"ן​

רמ"י תסגור ארבעה מכרזים חשובים של "מחיר מטרה", כולל בשכונת יוני נתניהו בדימונה - מכרז שנכשל בחודש יוני. השאלה - האם הקבלנים יסתערו על המכרזים בבאר שבע, מגדל העמק ואלעד ואיזה מחיר יציעו הזוכים?
איציק יצחקי | 26/09/2023 08:55

מחיר מטרה הפך לאופציה היחידה בשוק לרכוש דירות בהנחה משמעותית, של 20%. ירידת מחירי הדיור כבר כאן - הקבלנים מוכרים דירות בהנחה ועדיין - שום דבר לא משתווה לזכיה בהגרלה. נכון, הדירות בפריפריה זולות יותר, אנשים רוכשים דירות בדימונה וערד ב-11 אלף שקל למטר - אבל "הכסף" האמיתי נמצא במכרזים - עד 300 אלף שקל הנחה.
מחיר למשתכן במגדל העמק (צילום: דוברות מגדל העמק)

הפעם זה יצליח? מחיר למשתכן במגדל העמק (דוברות עיריית מגדל העמק)
איפה הקאטש? בחלק מהערים המחירים נמוכים, אבל לא נמוכים משמעותית. לא בטוח שעדיף לרכוש דירה בבאר שבע ב-12 אלף שקל למטר, כשאפשר להדרים לדימונה ולרכוש כמעט במחצית הסכום. אם אתם באר שבעים, סביר להניח שתרצו לרכוש בעיר שלכם, אבל מצד שני - אתם בטח מכירים את דימונה היטב ויודעים שזה לא שווה את הפער. יחד עם זאת, כפי שתראו מיד, בפסגת רמות שם משווק הפרוייקט יש פוטנציאל גדול. תושבי באר שבע יודעים זאת ולכן ברמ"י מעריכים שהקבלנים יסתערו על הפרוייקט.


מחר (רביעי) ייסגרו בסך הכל 4 מכרזים גדולים ברמ"י, כולם במסגרת מחיר מטרה: 460 דירות באלעד, 1109 דירות בפסגת רמות, 1,068 דירות בשכונה המערבית במגדל העמק, 1,122 בשכונת יוני נתניהו בדימונה. בכל הפרוייקטים, מדובר בבניה רוויה.

על מנת להבין מה יהיו מחירי הדיור הצפויים באזור, די להסתכל על המכרזים שנסגרו באותו אזור קודם: מחיר מטרה במגדל העמק במחיר נמוך של עד 9,300 שקל למ"ר (לפני הנחה של 20%, כלומר מחיר של כ-7,500 שקל למטר), המשקף מענק של עד 300 אלף שקל לדירה (בפועל - מחישוב דירה ממוצעת ואפילו גדולה המענק יהיה נמוך יותר), המחיר בדימונה נסגר במחיר של עד 6,500 שקל למ"ר, אך באלעד ובאר שבע המחירים גבוהים יותר - סביב 12 אלף שקל למ"ר בבאר שבע, ובמכרזים שנסגרו לאחרונה עד 17 אלף שקל באלעד (אבל יש הנחה של 20%, כלומר, הדירות נמכרו סביב 13.6 אלף שקל למ"ר ברף הגבוה).
גם אם המחיר יהיה מעט גבוה יותר, סביר להניח שההרשמה לחלק מהפרוייקטים בפריפריה תהיה גבוהה כי אי אפשר להשיג דירות במחירים האלה. מחיר הדירות הממוצע במגדל העמק מגיע ל-16 אלף שקל למ"ר ובדימונה הוא טיפס ל-12 אלף שקל למ"ר. באלעד, אגב, המחיר הממוצע למ"ר נע סביב עלות הפרוייקט - 15 אלף שקל למ"ר (בדירות החדשות המחיר גבוה יותר). כלומר, מבחינת ההפרשים - זאת כנראה העיר הפחות משתלמת, אלא שעבור הציבור החרדי זה מאוד משתלם כי הוא "כבול", הוא יקנה דירה באלעד בכל מחיר והפרוייקט הזה מיועד רק לו, כי הוא רוצה להיות קרוב לציבור שלו. רובם יעדיפו לקחת משכנתא מאשר לגור במגדל העמק, גם אם יבטיחו להם שכונה חרדית.
בדקנו בחוברת המכרזים מה מבטיחים בכל אחת מהשכונות - באלעד, מתוך 460 דירות מחצית יימכרו לשוק החופשי ומחצית בהגרלה. המכרז נדחה שבע פעמים מפתיחתו - הוצאות הפיתוח עומדות על כ-36.5 מיליון שקל וכנראה שהקרקע לא מפסיק אטרקטיבית ליזמים. ברמ"י מקווים שהמכרז אכן ייסגר מחר.
שכונת פסגת רמות בבאר שבע (צפונית לשכונת רמות הפופולרית), שהחלה להיבנות במרץ אשתקד, תכלול בסופו של דבר כ-3,700 יחידות דיור - זאת היא שכונת מגורים חדשנית שיש בה פרויקטים לשכירות ארוכת טווח, דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה וכן מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ופארקים. למה זה מפתה? כי השכונה מכילה גם את פארק ההייטק של העיר, ושם גם נמצאים המרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון. היום יש 70 חברות הייטק בפארק הזה וזה מוקד משיכה נהדר לאוכלוסיה שרוצה לעבוד באזור.

בלי קשר לשכונת מערבית ב' המפתחת במגדל העמק, המחיר במכרז האחרון היה נמוך מאוד ולכן נראה כי גם כאן, תהיה הסתערות בהרשמה, בעיקר לתושבי חיפה והקריות שמחפשים אלטרנטיבה זולה. המכרז בשכונת יוני נתניהו בדימונה נכשל ביוני האחרון, כשנסגר ללא מציעים. הוא חולק לחמישה מתחמים, בהם אפשר לבנות בין 180 ל-250 דירות. הוצאות הפיתוח היו בין 16.7-21.2 מיליון שקל והשומה של הקרקע עד 6.2 מיליון שקל.
ברמ"י, כאמור, מקווים שכל המכרזים ייסגרו השבוע. יחד עם זאת, לאחר הכישלון בדימונה וחוסר ההיענות של הקבלנים במכרזים אחרים שנסגרו לאחרונה, יש סימן שאלה גדול לא רק לגבי סגירת המכרז - אלא גם לגבי המחיר שיתקבל. ייתכן וגם הפעם הוא רחוק מאוד משומת רמ"י.
 

ווי

משתמש פעיל
האם לזה שווה להיכנס?
שלום רב,
אנו מבקשים ליידע אותך שניתנת לך הזדמנות נוספת לחדש את הרשמתך להשתלב בתור לבחירת דירה בפרויקט ב נוף גלים. . של פרץ לוזון, בנין ופתוח בע"מ בנתניה, מתוקף השתתפותך בהגרלה 2313
כמות הדירות שנותרו להגרלה הינה:
נותרה דירה 1 במלאי:

דירת 4 חדרים - מחיר החל מ-2,444,232 ש"ח
 
  • תודה
Reactions: E7

E7

משתמש פעיל
האם לזה שווה להיכנס?
שלום רב,
אנו מבקשים ליידע אותך שניתנת לך הזדמנות נוספת לחדש את הרשמתך להשתלב בתור לבחירת דירה בפרויקט ב נוף גלים. . של פרץ לוזון, בנין ופתוח בע"מ בנתניה, מתוקף השתתפותך בהגרלה 2313
כמות הדירות שנותרו להגרלה הינה:
נותרה דירה 1 במלאי:

דירת 4 חדרים - מחיר החל מ-2,444,232 ש"ח
כנ"ל, גם אני קיבלתי כזה מייל ונרשמתי, שואלת אם כדאי לבטל. (אין לי אפשרות לקנות דירה בכזה מחיר..)
@בית שמשניק @ירמי וולדמן
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
מחר עומדים להינעל 3 מכרזי מחיר מטרה גדולים יחסית בפריפריה:
דימונה - 1122 יח"ד
באר שבע - 1109 יח"ד
מגדל העמק - 1068 יח"ד

בנוסף יינעל עוד מכרז מחיר מטרה במרכז:
אלעד - 460 יח"ד

אם הכל ישווק בהצלחה זה יי תוספת גדולה מאד לכמות הדירות המיועדות להגרלות
המכרזים ננעלו. מחכים לבשורות טובות.
 

עולם כמנהגו נוהג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה