מידע שימושי האבחון של הילד שלך מחכה בפנים!

מצב
הנושא נעול.

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
קיבלתי משושי את אבחון הבזק.
אציין שאני לא מכירה אותה, וקראתי עליה לראשונה כאן באשכול.
נדהמתי ממש. פרטים רבים מאוד היו מדויקים להפליא.
מעלה כאן חלק מהדברים, לדעתי לגמרי לא טריוויאליים ולא מאפיינים כל אחת.
היו באבחון כמה פרטים ספציפיים עוד יותר, אך לא מתאים לי להעלותם לכאן.

חזקה. חזקה חזקה, מאד חזקה!!!
יציבה, איתנה, הגיונית, יש לך חושים חדים כשל נמרה, תקשורתיות על, תפיסת מצב נתונים ומציאות מדויקים מהירים ותכליתיים.
רגישות גבוהה מאד, זרימה והבנה בינאישית מעולה. מחוברת מאד למציאות ושוחה בה היטב.
יש לך נתונים מצוינים לניהול עסק, לפיקוד על צוות. על כתפייך הרחבות יושב ראש גדול ונבון, מתמצא, מרגיש חושב וחי. הרבה מאד חוזק, יותר מדי הרבה, חייבת להספיק, לדפוק עניינים, לתת דו"ח לבוס שבתוכך בצפיפות, לפרנס, להיות אבא ואמא לצאצאים, את אמה של מלכות בכל קנה מידה, וראויה לכל מילת הערכה על התפקוד הצפוף שלך.
את על מצב "טיפול ב..." כרוני. תוך שמירה על שם המשפחה, התדמית של כל העסק המתיש הזה ותוך הצפנת כל החלקים שלך הרכים, הרגישים והמשוועים לאהבה ופינוק. את מאד מחונכת מבחינת התפקיד של האשה והאם בבית, חסכונית להפליא, מחושבת.
יש בך סקרנות להמון תחומי דעת, בעצם כל העולם מעניין אותך והיית רוצה לבדוק ללמוד לנסות טכניקות, טעמים, צורות, אנשים בלי סוף, את פשוט אשה מעניינת כל כך והכל מרתק במיוחד.
נדירה בכוחותייך ובתאבון וצמאון הדעת והחיים שלך.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
שאלות שקיבלתי ותשובות- על אבחוני בזק לילדים:
1. כולם יקבלו אבחון?
לא. תהיה הצפה ואין לי איך לגרפלג את כולם עד ראשון בערב,
אבל כמה ילדים יזכו בהגרלה על אבחון בזק, נעדכן בהמשך מספר מדוייק.
2. עד מתי אפשר לשלוח חומר?
עד יום ראשון בערב. האשכול ינעל ביום שלישי הקרוב, נצטרך להספיק...
3. מה צריך לשלוח?
ציורים (לפחות 3) שיגיעו בהקדם כאן לאתר, בציון שם וגיל, יקבלו אבחון חמוד בשיתוף כולנו.
מגיל 8 יש לצרף גם כתב של הילד.
האבחונים מיועדים לבנות עד גיל 12 ולבנים עד 13.
במקרה של הפרעות קשב וריכוז יש לציין האם הציור התבצע תחת השפעת תרופה , כן יש לציין כל קושי מוטורי/פיזי
4. לאיפה לשלוח?
כאן, ע"ג האתר באשכול הזה
5. איזה אבחון נקבל?
קליל וחמוד. בהחלט לא מעמיק, אבל יתן כמה קוים כללים, ויתכן ויעלה על מצוקות שתרצו לדעת.
6. ואם אני רוצה אבחון מלא לילד שלי?
אתה מוזמן לקבל אבחון מלא, מעמיק, עם כל הנתונים, ידע ונקודות שתרצה לדעת, והדרכה מקצועית להמשך.
יש לפנות אלי במייל, עד יום שלישי תרוויח את הנחת 10% לאבחון דרך פרוג.

מחכים לחומרים של המתוקים שלכם, הורים מסורים : )
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אשמח לקבל אבחון
יהודית, ילדה בת 11
אגב ערכתי אבחון חובבני לפי האינטואיציה שלי
מעניין אותי כמה הוא יהיה דומה לאבחון שיפורסם.
כרגע הוא שמור במחשב שלי, ואני אפרסם אותו אחר האבחון הנ"ל.
 

יופלה אפרסק

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
חייבים שם? אם כן יש לך אפשרות לפנות אלי באישי לקבל?
שאלות שקיבלתי ותשובות- על אבחוני בזק לילדים:
1. כולם יקבלו אבחון?
לא. תהיה הצפה ואין לי איך לגרפלג את כולם עד ראשון בערב,
אבל כמה ילדים יזכו בהגרלה על אבחון בזק, נעדכן בהמשך מספר מדוייק.
2. עד מתי אפשר לשלוח חומר?
עד יום ראשון בערב. האשכול ינעל ביום שלישי הקרוב, נצטרך להספיק...
3. מה צריך לשלוח?
ציורים (לפחות 3) שיגיעו בהקדם כאן לאתר, בציון שם וגיל, יקבלו אבחון חמוד בשיתוף כולנו.
מגיל 8 יש לצרף גם כתב של הילד.
האבחונים מיועדים לבנות עד גיל 12 ולבנים עד 13.
במקרה של הפרעות קשב וריכוז יש לציין האם הציור התבצע תחת השפעת תרופה , כן יש לציין כל קושי מוטורי/פיזי
4. לאיפה לשלוח?
כאן, ע"ג האתר באשכול הזה
5. איזה אבחון נקבל?
קליל וחמוד. בהחלט לא מעמיק, אבל יתן כמה קוים כללים, ויתכן ויעלה על מצוקות שתרצו לדעת.
6. ואם אני רוצה אבחון מלא לילד שלי?
אתה מוזמן לקבל אבחון מלא, מעמיק, עם כל הנתונים, ידע ונקודות שתרצה לדעת, והדרכה מקצועית להמשך.
יש לפנות אלי במייל, עד יום שלישי תרוויח את הנחת 10% לאבחון דרך פרוג.

מחכים לחומרים של המתוקים שלכם, הורים מסורים : )
 

טוליפ לבן

משתמש מקצוען
אבחון של ילדים לפחות עד גיל 9 מתבסס כמעט רק על ציורים, וילד בן 4 בריא מוטורית מסוגל כבר לשרבט היטב, יש שכבר מציירים (בעיקר מציירות) ממש בגיל הזה. בכל מקרה אין שום בעיה לאבחן בגיל 4. ואפילו בגיל צעיר יותר הקשקושים מספרים המון על המתוקים.
בציורים ילדים מתבטאים הרבה יותר בחופשיות בספונטניות ובאופן טבעי ופשוט 'שופכים' עצמם על הדף. עו"ס פסיכולוגיים וחוקרי משטרה של ילדים משתמשים כולם באבחון ציורים, ללא יוצא מן הכלל
אפשר שאלה?

הילדה שלי בת שנה ועשרה חודשים.
עד לפני חודשיים היתה מציירת כמו גדולה:
אוחזת בצבע בצורה הנכונה, ומעטרת את הדף בקשקושים קטנים עם רווחים ביניהם.
בחודשים האחרונים היא עברה לגן חדש,
ופתאום התחילה לקשקשששששששששש, מריחות צבע על כל הדף,
והאחיזה שלה השתנתה לאחיזה מלמעלה.
(משתמשת הרבה בצבע שחור :O ).

אני יודעת שבגן החדש, הגננת ממש שותפה לציורי הילדים, וחלק מהיצירות הן עבודה אישית שלה כמעט ;)
יתכן גם שהיא לימדה את הילדונת איך לצבוע שטחים, ושככה מציירים. נקודה.

ומה עוד יתכן?
זו השאלה שלי.
(לוקחת בחשבון שלא תהיה לך תשובה בעל פה,
אבל לא שמרתי את הציורים הישנים, כך שלא תהיה לנו השוואה בכל מקרה)

ועוד שאלה אחת -
העיטורים הקטנים האלה הדהימו אותי בכל פעם מחדש.
האם הם מורים על משהו, חוץ ממוטוריקה עדינה טובה?
 

שושי בורד

משתמש פעיל
אפשר שאלה?

הילדה שלי בת שנה ועשרה חודשים.
עד לפני חודשיים היתה מציירת כמו גדולה:
אוחזת בצבע בצורה הנכונה, ומעטרת את הדף בקשקושים קטנים עם רווחים ביניהם.
בחודשים האחרונים היא עברה לגן חדש,
ופתאום התחילה לקשקשששששששששש, מריחות צבע על כל הדף,
והאחיזה שלה השתנתה לאחיזה מלמעלה.
(משתמשת הרבה בצבע שחור :O ).

אני יודעת שבגן החדש, הגננת ממש שותפה לציורי הילדים, וחלק מהיצירות הן עבודה אישית שלה כמעט ;)
יתכן גם שהיא לימדה את הילדונת איך לצבוע שטחים, ושככה מציירים. נקודה.

ומה עוד יתכן?
זו השאלה שלי.
(לוקחת בחשבון שלא תהיה לך תשובה בעל פה,
אבל לא שמרתי את הציורים הישנים, כך שלא תהיה לנו השוואה בכל מקרה)

ועוד שאלה אחת -
העיטורים הקטנים האלה הדהימו אותי בכל פעם מחדש.
האם הם מורים על משהו, חוץ ממוטוריקה עדינה טובה?
בכלל הוא שאין מאבחנים פעוטות לפני גיל שנתיים. אבל ראיתי דברים מדהימים אצל קטנטנים ממש.
קשה להאמין שבגיל הזה הגננת מצליחה ללמד בגנון ציור.
לאבחן בלי המוצג בלתי אפשרי כמובן. אוכל רק לאמר שבאופן כללי רווחים אחידים בין קשקושים מעלים את רמת האינטליגנציה של המקשקש, דחיית סיפוקים והריכוז.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
@שושי בורד
כמה אמין יכול להיות אבחון לילדים בלי אבחון להורים?
והאם אפשר באבחון בזק לזהות מצוקות חברתיות קשות?
?
באבחון ילדים הילד מאובחן ולא ההורים, כן? אלא שהשפעת החממה הביתית על הילד היא רבה מאד, מסיבה זו אני עומד על הכרת כתבי היד של ההורים גם . ואתן דוגמה ליתר הפשטה: נניח שהילד מצייר את עצמו קטן רחוק ומדוכא, מה שיכול לספר יל תחושה של ילד "מיותר", מוזנח, מקופח . האם יש בסיס לתחושה הזו, או שזו תוצאה של מצב רגשי קשה אצלו, שמושלך על ההורים? זה א. מלבד זאת, ההורים בשונה מה'מטפלת' שאולי תעבוד עם הילד על הדימוי העצמי, נמצאים עימו יומיום במשך שעות, התועלת שלהם יכולה להיות עצומה, כמו פגיעה בתהליך הטיפולי חלילה. וכאן נשאלה השאלה: האם ההורים הלו כשירים? רגישים? יש עם מי לעבוד? במקרי מצוקה קיצוניים הכתב יכול לחשוף הורה אלים/מאים/קשוח מאד, ואז יש לערב גורמים סוציאליים.
מקרים כאלה לא מגיעים כמעט אף פעם מההורים, אלא מהמוסד/המטפלת.

מצוקה חברתית קלה מאד לזיהוי הן בכתב הן בציורים, אצל ילדים ואצל מבגרים, כאחד. המוקה הסיבה ההשלכות ומה נכון לעשות. כן.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
סתם לדעת מה הכללים בדברים האלו מתי מותר לאבחן כתב של מישהו שלא הוא הביא לך אותו?
שאלה טובה.
יש כללים אכן, והם מאד פשוטים בעקרון ומאד מסובכים בביצוע.
כלומר: הן חוקית הן הלכתית אסור לאבחן כתב שאינו של הכותב!!!!
זו עבירה פלילית חמורה והיו מקרים של תביעות גדולות בנושא.
מלבד כתב של אפוטרופוס, והורים עד גיל 18 הם אפוטרופוס כמובן, או כשיש הרשאה משפטית

במציאות, בגלל מקרים של אלימות במשפחה, רבנים יועצים ומטפלים נדרשים לאבחון כת"י של בוגר
שלא בהסכמתו לעיתים, או במקרים של התיעצות לשידוך מעל גיל 18. במקרים כאלה הסכמה של רב
מספיקה בציבור שומר תומ"צ, אלא שהגרפולוג יהיה טיפש אם לא יבטח את עצמו כמובן, ואי לכך לא
ישאיר עדויות(בכתב ובע"פ).
 

אברך מהשורה

משתמש חדש
אסור לאבחן כתב שאינו של הכותב!!!!
הכוונה בלא הסכמת הכותב
או במקרים של התיעצות לשידוך מעל גיל 18
אין בזה משהו מאוד מסוכן(הלכתית בעיקר), לרב שמכירים ואפשר לסמוך עליו אני מבין שלא ישתמש במידע אלא באופן מצומצם לתועלת העניין, אבל כאן אתה מוסר מידע למישהו שאתה לא יכול לסמוך עליו איך יתגלגל המידע, מה גם ח"ו שבלי להמעיט כי הוא זה במקצוע אבל....
אם האופן הוא ע"י שהגרפולוג מוכן לקבל את שני הכתבים של המיועדים ולהביע את דעתו לפי מה שהוא רואה בלי לפרט יותר מידאי מובן, או באופן שהמידע גם כאן עובר לרב פיקח והוא כבר ידע איך להוריד את העניין(ויכול להיות שבאמת כך זה נעשה), אבל למסור ישירות להורים את תוצאות האבחון של הכתב של זה שכנגד זה בעיה לא?
 

שושי בורד

משתמש פעיל
הכוונה בלא הסכמת הכותב

אין בזה משהו מאוד מסוכן(הלכתית בעיקר), לרב שמכירים ואפשר לסמוך עליו אני מבין שלא ישתמש במידע אלא באופן מצומצם לתועלת העניין, אבל כאן אתה מוסר מידע למישהו שאתה לא יכול לסמוך עליו איך יתגלגל המידע, מה גם ח"ו שבלי להמעיט כי הוא זה במקצוע אבל....
אם האופן הוא ע"י שהגרפולוג מוכן לקבל את שני הכתבים של המיועדים ולהביע את דעתו לפי מה שהוא רואה בלי לפרט יותר מידאי מובן, או באופן שהמידע גם כאן עובר לרב פיקח והוא כבר ידע איך להוריד את העניין(ויכול להיות שבאמת כך זה נעשה), אבל למסור ישירות להורים את תוצאות האבחון של הכתב של זה שכנגד זה בעיה לא?
בשידוכים חשוב מאד לקבל הסכמה מפורשת מהצד השני, וקורה שהצד השני מגביל את האינפורמציה רק ל... או ל...
אני משתדלת לשאול את הפונים מה הכי חשוב להם לדעת על המעמד, ואכן כפי שנכתב, הטוב ביותר הוא לקבל את שני הכתבים ואז הנח והנקי ביותר לאמר פשוט - 'לא מתאים'. התשובה שהאנשים לא סובלים לקבל, ושלחלק מהציבור זה מעלה את הפיוז בטענה "מי הוא הגרפולוג שיגיד מתאים או לא, שיתן את הנתונים ואנו נבחר".
מנסיון, אנשים רוצים לדעת למה החלטת שלא מתאים, רוצים לשמוע על המועמד וכו'. ולכן בד"כ לא יקבלו את התשובה הלאקונית והכי נכונה לא מתאים', ואז העבודה מתחילה: לתת תשובה שתבהיר שזה לא שייך מחד, ולא תכתים את הצד שני -מאידך.
בכל מקרה אני מודיעה לפונים, שאסור להם להעביר את המידע בשום אופן. מה הם עושים עם זה אח"כ? ובכן לא נוכל לשמור על טוהר העולם ולטול את אחריות האחרים. מלעשות?

כאנקדוטה אשתף פה מקרה שארע לי. לאחיינית אהובה מאד מאד הוצע בחור "פצצה" ממשפחה "פצצה" וישיבת "פצצת הפצצות". הבחור ההוא עבר משבר מתון והוריו הגיעו להתייעץ עמי כשנה קודם לגביו. מה עושים? הייתי בדילמה נוראה. לא היה לי על מה לזרוק את ה'לא מתאים' כי זה התאים יותר מדי, חוץ ממה שאסור לי לספר...
עקבתי בדריכות אחרי מה שקורה שם. אילו התקדם השידוך , הייתי מקבלת מנהסתם היתר מרב לשתף אותם, אבל כ"כ לא רציתי לפגוע באמינות של מי שנעזר בי.... ה' ריחם על כולנו והשידוך ירד מאיזו סיבה זניחה, ללא התערבותי...
 

שושי בורד

משתמש פעיל
אז הנה יום ראשון מאחורינו, וציורי הילדים המתוקים ממתינים לאבחון.
לרגל סגירת האשכול המרתק שלנו שיתרחש מחר, קבלו פינוק ראשון. ( בכל זאת סבלתם אותי שבועיים...)
במהלך היום אכתוב אבחונים נחמדים לכל הציורים שנשלחו הנה, ולא רק לאחד שיעלה בגורל כפי שדובר!

לא לשלוח כעת ציורים, כן? האשנב סגור.
 

שושי בורד

משתמש פעיל
נתחיל בצירים הראשונים שהגיעו מאת @מריםהצדיקה של בן ה-5.
מאחר שיש לנו רק שני ציורים, כמות לא מספקת בפרט בגיל צעיר כל כך אאלץ לכתוב כתוב קצר , אך לא ניתן להתעלם מתופעה ייחודית למצייר הרך. הקפדה יוצאת מן הכלל על צביעה בתיחום בלבד!
הפעוט הוא בודאי כבר עתה שמרן, מסודר, מתוכנן במיוחד. יש לו אהבה רבה להרמוניה. טעם והעדפה בצבע ומרקם. יש לו סגנון אישי כבר עתה ועין אומנותית. אל תופתעי אמא אם תגלי צייר, אספן יודאיקה/פריטי אומנות, הבנה גבוהה באוכל משובח בעתיד. וגם אם הללו יהפכו לתחביבים בלבד, כי יעדיף עיסוקים רוחניים/עיוניים לכשיגדל , הרי שהרמוניה, טוב טעם, צבע ואומנות ישארו גורמי הנאה והרגעה דומיננטיים אצלו.
מאחר שאינני בטוחה שהילד שרטט את הקווים החיצוניים בעפרון בעצמו, לא אוכל להמשיך את האבחון. זה מאד משמעותי במקרה שלו! אז אם את קוראת אותי כעת ויודעת את התשובה בבטחון, או אולי יש לך עוד ציורים לצרף - כתבי/שלחי לנו פה, ונוכל להמשיך לכתוב אודותיו.

ז 5.jpg
ז5.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

שושי בורד

משתמש פעיל
שבי 11 (1).jpg
שבי 11 (4).jpg
שבי 11 (3).jpg
שבי 11 (2).jpg
תשומת ליבכם! באבחון הבא נתתי טעימה גרפולוגית. אין לאבחן ע"ס מה שנאמר להלן חומר אחר כלל!!!
לא לשכוח. סימנים זהים בכתבים שונים יכולים לספר סיפור הפוך!

הציורים של שבי בת ה-11.5. (של ניקית אנונימית ששלחה בפרטי)

למען הגילוי הנאות: שבי ציירה את הציורים כשאחד מבני המשפחה היה מאושפז, ולכן כפי שאנו רואים בית החולים מככב בהם. אז הנה למדתם כלל ראשון באבחון ציורי ילדים! חובה לבדוק האם התוכן אינו מושפע מגורם זמני, הדמויות בכל הציורים רציניות מאד כפי שודאי שמתם לב, האם האופי של שבי רציני או שרק באותם ימים היתה מבוהלת? נקודת אבחון קריטית. מסכימים איתי?

כשעולה שאלה כזו עלי לחפש את התשובה 'לא בתווי הפנים' כי הללו שקפים את מצב הרוח/אפיוני רגש אחרים בעת הציור (כן, גם אצלנו המבוגרים), אלא בסגנון הציור הכללי, מה ש'מצטייר מאליו' וששינוי מתרחש בו רק לאחר זמן בתת המודע. לא מאמינים לי? (יש פה כמה ספקנים כרוניים...)אתם ההוכחה!
שימו לב מה קרה לכם, מאז גיל ההתבגרות ועד עתה אתם ואנחנו (מלבד הציירים שבינינו) מציירים פות או יותר את אותם ציורים. למה? כי קצב השינוי שלנו איטי למדי...
אוקי. התבוננו על כל הדמויות בכל 4 הציורים, שבי פרגנה לנו המון המון דמויות מכל מין גיל ותפקיד. כולם ללא יוצא מן הכלל, כולל התינוקות החינניים (!) מאורכים. רואים? כולם ארוכים וצרים במיוחד. סימן מובהק למתח כרוני.
ליתר דיוק נצרף גם את הכתב שלה.
הכתב של שבי בת 11.5.jpg

ממד האורך המוגזם בולט בכתב של שבי, זוית הכתיבה שלה שמאלית, הכתב איטי ומוקפד. נסו לכתוב כך וחושו בעצמכם כמה מתח דורשת כתיבה כזו משרירי האצבעות וכף היד.
שבי ילדה מתוחה ורצינית לא רק כאשר מאושפז מישהו שיקר לליבה .
גם בציורים היא מקפידה מאד על כל פרט ופרט, בסבלנות ובדקדקנות, כמו בהבעות הפנים השונות. היא אלופה בקליטת רמזים חברתיים, אלופה בריצוי וויתור. שבי עדינה מאד, ערכית במיוחד, דורשת מעצמה מעל ומעבר. יש לה נטיה קלה לפרפקציוניזם לא כפייתי כ"א ערכי מוסרי, בגרות נפשית , אחריות. היא הילדה שכל הורה היה מתברך בה, תמיד תעזור, תסייע, מכבדת בחרדת קדש. היא מאד דתיה, דקדקנית בהלכה וגם בכל הוראה ניתן לסמוך עליה בעיניים עצומות, חזקה במקצועות הריאליים ואוהבת את ההומאניים, רב תחומית ובעצם מסוגלת להתמודד עם כל דבר תמיד . אבל יש לה קושי בהתבטאות חברתית. בררנית מאד בחברה, סולדת מכל עוול או שמץ פגם. הרבה שותקת, חושבת לפני שמדברת האם צריך בכלל. וכשפותחת את הפה, לא תשמעו אותה פוגעת, מקניטה. לא מאבדת את עצמה אף פעם, בחברה ובבית. מחונכת להפליא!!!!

למה שבי טובה מדי פחדנית והססנית?
היא כנראה בכורה או מהגדולים בבית, ונוטלת עול שגדול עליה. היא חרדה מאד לאמא שלה, כפי שהאמהות אצלה מצוירות בשלל הבעות מתוחות. את הגבר היחיד שמופיע ציירה חסר אונים ולא מתקשר (ידיים צמודות). המוני הילדים שפיזרה היכן שרק אפשר הם ביטוי לאהבת הנקיות והתמימות שבה, אבל בממד עמוק יותר הם ביטוי ל'ילד 'הכלוא בתוכה, שמשווע להפסיק להיות גדול. ושימו לב כמה הוא אומלל.
האם שבי צריכה עזרה? כן.
תמיד מומלץ על טיפול, אבל כיוון כיוון שבחומר שלה עולה ילדה עם יכולת עבודה עצמית גבוהה ועם דמות אם דומיננטית חיובית, נראה שאמא תוכל לעשות את העבודה ולא מופרך שהבית יוכל לשנות התנהלות ושבי תשתנה מאליה, והשמחה החבויה, הכישרונות המדהימים שלה יפרצו החוצה ויהוו קו עיקרי באשיותה .
 

קבצים מצורפים

  • שבי 11 (3).jpg
    שבי 11 (3).jpg
    2.3 MB · צפיות: 36
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה