חח משפט יפה!בחורות שחיכו למצוא מולן את רבי עקיבא ושכחו שבשביל זה הן צריכות להיות רחל...
ואגב, אהבתי את השיר! עצוב כמה שזה מצחיק!!
חח משפט יפה!בחורות שחיכו למצוא מולן את רבי עקיבא ושכחו שבשביל זה הן צריכות להיות רחל...
לשלוח לסגל, לגולדמן ולפדר.חייבת לשתף בקטע מתוך שיר שהתגלגל לידי,
השיר נכתב ע"י בחור ישיבה בשידוכים, אחרי פגישות מתסכלות עם בחורות שחיכו למצוא מולן את רבי עקיבא ושכחו שבשביל זה הן צריכות להיות רחל...
(השיר מתחיל מהאמצע, הדף הראשון לא הגיע אלי)
ממליצה לקרוא לפחות פעמיים!!! קשה להבין את כל העקיצות בפעם הראשונה!!
...פעם בין לבין הוא הפטיר ביעף
שבאזור הצפון התחילו הפצצות
והיא שאלה מתחת לאף
איפה זה כתוב, ברמב"ם או בקצו"ת??
בערב שבת כשהציע עזרה
הוא ידע שהיא בהלם לפי הפרצוף
הוא נמלט מהבית וחזר חזרה
דקותיים לפני הצפצוף
התינוקת לקתה בדלקת גרון
והיא רצתה לחסוך לו דאגות וטרדה
אז היא הגישה לו ארוחה בקצה המסדרון
כדי שלא יתקל בילדה
בשיעור של סגל זה הלך עשר
הרב אלישיב אכל והלך בלי לשאול
אבל הרב שלה לא הבין את המסר
וחזר עם הצלחת להול
הוא התעסק עם הילדה
לא הפגין התרגשות מיוחדת
רק אמר "הי היא חולה"
וקבע לה תור במאוחדת
דגדג בסנטר ובקצה הבלורית
של הפצפונת מוכת האנגינה
ושאל אם זה דלעת או דלורית
המרק שהיא הכינה
הוא מעדיף אפונה כמובן
אמא שלו מבשלת ועושה מזה רסק
אבל הוא שם קצת פלפל שחור ולבן
ולא עושה מזה עסק
אין לה כלום נגד מלח וחסר
או נגד השוויגער המטבח והמזון
אבל מי שהראש שלו שקוע בספר
מרגיש הבדל בין מרק ומלפפון??
היא לא זוכרת מתי זה קרה
ואם הרב היה ליטאי או חסיד
אבל סיפרו לה שהוא אכל תכולת קערה
ולא הרגיש שזה סיד
ועוד סיפור על איזה רבי
שבהיסח הדעת שתה כוס של אמה
והוא מבדיל בין כרוב לקולרבי
ריבונו של עולם, למה???
למה מרוב לימוד ועמל
הוא לא נרדם תוך כדי הליכה?
ומתי כבר יתקע בעמוד חשמל
ויבקש ממנו סליחה???
איפה טעיתי חזרה ושאלה
את עצמה את הקיר ואת הילדה
למה הוא יודע מי ראש הממשלה
ומפטפט על הא ועל דא?
נכון היא איש של המטבח ולא של הכולל או השטיבל
שיעשה מה שהוא מבין
אבל איך זה שבערב לומד הוא עם צוויבל
בשעה שיכל ללמוד עם לוין?
אם היא תתעקש על זה היא תשלם ביוקר
היא לא כאן המנהל או הבוס
אבל לקבוע בבוקר חברותא עם טוקר
בעיניה לימוד של בעלבוס
בערב אחד, אוי טאטע אין הימל
אשת העילוי לרפואת עדיו
פתחה מחברות של י"ג י"ד
ודמעות עיניה נשרו על הדיו
הכל חוזר אליה בלי משטר וסדר
הדיאגרמות הקשיים והפאתוס
מה ששאלו המו' גולדמן ופדר
ומה שהשיב רבי עקיבא לפפוס
היא חזרה וקראה את שיעורי היהדות
בכתה אז כשהייתה מותשת
עד שהסיפורים ופרטי העדות
הפכו לשלולית מטושטשת
מה לא הקריבה ובלב שלם
לאן לא הסכימה לטפס
הוי כמה צריך בנ"א לשלם
כדי למצוא את מה שחיפש
היא תאלץ לנשוך שפתיים מסתבר
ולרדת מן האולימפוס ומן הרקיע
היא לא דורשת שיהיה ר' ברוך בער
אבל בשביל פחות מזה לא שווה לה להשקיע!!!
בבלתק: מוכר מכל הכיוונים. גם מצד נשות אברכים, וגם מצד נשות העובדים לפרנסתם. וגם סתם, עצם החיים.שוכחות לשתף בכל מה שטוב
סוף סוף.ומבחינתי אין כאן "מסר לאומה", או רצון להרביץ בנו ידע. יש ספר שמאפשר לנו, לי לפחות, להיעצר רגע, ולחשוב. על הסיווג האוטומטי, ועל ההרגל שלנו לקטלג אנשים מבלי לראות את האדם שמעבר לסטיגמה. להגיד שזה קל? לא, לגמרי לא. אבל אולי זה מה שקורה לנו כשאנחנו קמים מהספר? אין סוף לסיפור, אין סגירת מעגלים, כי אלה הם החיים. כן, מאחורי האנשים המקובעים והמעצבנים יש המון רגש ועולם פנימי עשיר, הגם שקשה לראות ולהתחבר אליו. יש תהליך בספר, תהליך יפייפה שהלוואי ונאמץ. קריאת תיגר, בדיוק כמו הספרים הקודמים, הנורמלי האחרון אנוכי מבקש.
וכשסיימנו לקרוא, אני לא חושבת שהייתה אפילו דמות אחת שההסתכלות שלנו לא השתנתה מאז ההיכרות הראשונית.
בדיוק בדיוק!!בשבילי זה מתכון מושלם. מאסתי מזמן גם במתח וגם במטפלות הרגשיות ודומיהן. יש בספר אנשים מעניינים שחושבים ומדברים דברים מעניינים וברמה אבל לא מדי כבדים? כבר אהבתי.
דמעות בעיניים. תודה!!!הרהור שני: יְקָרָה הִיא מִפְּנִינִים: גם היום?
כן , נכון.וואי ממש הטעם שלי!
אלו השמות המובילים!!
אני מכניסה לרשימה גם את אסתר קווין.
לא ראיתי למה הגברת מהשיר איננה 'רחל'. הבעיה לא בכך שהיא לא מוכנה להקריב, היא מוכנה ועוד איך. היא פשוט (?) מחפשת פרטנר שיקריב לפחות כמוה.חייבת לשתף בקטע מתוך שיר שהתגלגל לידי,
השיר נכתב ע"י בחור ישיבה בשידוכים, אחרי פגישות מתסכלות עם בחורות שחיכו למצוא מולן את רבי עקיבא ושכחו שבשביל זה הן צריכות להיות רחל...
הבעיה שהיא לא מוצאת קורבןלא ראיתי למה הגברת מהשיר איננה 'רחל'. הבעיה לא בכך שהיא לא מוכנה להקריב, היא מוכנה ועוד איך. היא פשוט (?) מחפשת פרטנר שיקריב לפחות כמוה.
לפחות חלק מהנשים עושות את זה באמת באמת בשביל חלק בתורה. יש מצב שהן טועות בדרך, אבל זה לא אומר שכוונותיהן אינן טהורות.הבעיה שהיא לא מוצאת קורבן
וההשואה לרחל - רחל פשוט האמינה ודחפה את בעלה, כנראה עשתה זאת בחכמה רבה, ברגישות, באהבת התורה אמיתית ובעיקר באהבה לבעלה.
ועוד משהו, היא לא חשבה שיצא ממנו רבי עקיבא, היא פשוט רצתה שילמד תורה ותו לא.
היום השאלה למה עושים את זה, בשביל בתורה? בשביל ה'עוילם'? בשביל הכבוד? בשביל ההורים ששילמו דירה?
זה מה שהתכוונתי. ברור לי שהכוונות טובות וטהורות.יש מצב שהן טועות בדרך
אני לא יודעת לאיזה סופרות את מתכוונת,אל תטרפו אותי
כיום אני פשוט לא נותנת כמעט צ'אנס לסופרות מתחילות.
מעדיפה לא לקרוא מאשר להתיישב בצפיה וסקרנות על ספר עם כריכה מרשימה
ולהתאכזב על העמוד השני....
קניתי השנה בפסח כמעט 10 ספרים ופשוט התאכזבתי מרובם.
מתסכל!
נראה לכם זה התנייה של המוח?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: