מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
גם כשיש מוח, קשה מאוד לעשות צעד שהסביבה כל כך קיצונית נגדו.

לו היתה לגיטימציה ליציאה לעבודה, קשה לי להאמין שמחצית מאברכי הכולל כיום היו בכולל.
יכול להיות שקשה לי להבין את זה כי הסביבה שלי יותר פרגמטית ופחות שיפוטית בנושא.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אז אולי טוב שכך.
אולי.

מה שכן, דעה כזאת נשמעה רק לאחר שהתופעה קמה ונהיתה, מעולם לא לפני.

 

אני456

משתמש מקצוען
חרדיות בהייטק, הולכות לשם לרוב כדי שיוכלו להגיע למשכורות גבוהות יותר שיוכלו לאפשר לבעל, הנוכחי או העתידי להמשיך בלימודו בשלווה.
גם אם הן אוהבת יותר תרפיה בג'לי או התמקצעות בציור אבסטרקטי בעזרת עלים נושרים.

ואם היו חיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, סביר מאד שרבות מהן היו יוצאות לעבוד במשהו, ולא רק משקות את העציצים ומנסות מתכונים חדשים, אבל ממש לא משהו כ"כ תובעני שאוכל להן שליש פלוס מהיממה.

זה הדיבורים שאני שומעת סביבי.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אולי.

מה שכן, דעה כזאת נשמעה רק לאחר שהתופעה קמה ונהיתה, מעולם לא לפני.

יתכן.
מאמינה שיש תופעות שרק אחרי שרואים אותן בשטח מבינים את התועלת.
בקשר לתופעה הספציפית הזאת - לא אמרתי שהיא בהכרח טובה, אלא שיכול להיות שכך.
מה גם שלכל אדם יש עדיין את הרשות להפעיל את השכל ולהחליט את ההחלטה שמתאימה לו.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
חרדיות בהייטק, הולכות לשם לרוב כדי שיוכלו להגיע למשכורות גבוהות יותר שיוכלו לאפשר לבעל, הנוכחי או העתידי להמשיך בלימודו בשלווה.
גם אם הן אוהבת יותר תרפיה בג'לי או התמקצעות בציור אבסטרקטי בעזרת עלים נושרים.

ואם היו חיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, סביר מאד שרבות מהן היו יוצאות לעבוד במשהו, ולא רק משקות את העציצים ומנסות מתכונים חדשים, אבל ממש לא משהו כ"כ תובעני שאוכל להן שליש פלוס מהיממה.

זה הדיבורים שאני שומעת סביבי.
והדיבורים האלו גם אם לא נשמעו בהתחלה, הרי שבגיל 30 ומעלה עם כמה ילדים הם נשמעים יותר ויותר.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
שאני אבין - רק אצל החרדים נשים הולכות ללימודי הייטק? אצל החילונים כולן 'לוקחות משהו הרבה יותר קליל'?

אולי היו לומדות וכן קצת עובדות
אבל לאחר 6 ילדים שהגדול בן 10 או 3 ילדים שהגדול בן שנתיים (וזה לא מוקצן זה הרגיל)
וצריך לצאת ב05:30 בבוקר ולחזור ב 16:00 ואין חושים כי צריך כל שקל
ואין הארכת חופשת לידה כי צריך כל שקל
אז אם הבעל היה עובד בהייטק הם היו מפסיקות או עוברות לעבודה של כמה שעות

אצל החילונים לא מגדלים משפחות כמו שלנו!!
ותתפלאו לשמוע כשהן מגיעות לשלב של האמהות שזה בדר"כ בגיל מבוגר ולאחר קריירה גם אצלם הרבה פורשים או לוקחים הפוגה ארוכה

יכול להיות שקשה לי להבין את זה כי הסביבה שלי יותר פרגמטית ופחות שיפוטית בנושא.
אין דחיה משורות החברה והקהילה של בני תורה שיצאו לעבוד לפרנסתם. לכולם די ברור שזהו רצונם וכבודם וצרכם.

אני ירושלמית ונראה לי שגם אצלינו יותר פרגמטים אולי תלוי בגיל יש הבדל בין לצאת לעבודה בגיל 25 לבין 30+
אבל שוק העבודה הרשמית :) היום קשה מאוד ולפעמים כמעט בלתי אפשרי לפעמים למי שרוצה להיות שמור מעבודה עם נשים/אינטרנט
וזה הרבה פעמים הסיבה שאברכים עם כל הקושי בדבר מעדיפים להמשיך ללמוד או למצוא משרות תורניות אז בודאי אין שיפוטיות מהחברה
גם מקצועות מהצד אין שיפוטיות שימו לב כמה יש כאילו שנקראים בפי העם אברכים מקומם שמור להם בכבוד בקהילה ובמוסדות והם לדוגמא מתווכים או יועצים וכד

אילו שיוצאים מחיי הקהילה זה יותר המקצועות ה...

ולכן כל הנושא של ההיסטוריה שפעם עבדו לא מתאים כ"כ לעכשיו שבשביל לעבוד צריך ללמוד מקצוע והיות פתוחים לעולם הטכנולוגיה
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
שאני אבין - רק אצל החרדים נשים הולכות ללימודי הייטק? אצל החילונים כולן 'לוקחות משהו הרבה יותר קליל'?
אצל נשים חילוניות חלקן בוחרות מקצוע שיהיה להן קל לשלב בו חיי משפחה.
אלו שלא לוקחות את הסעיף הזה בחשבון אז גם הייטק אפשרי.
אצלינו כל אשה לוקחת בחשבון שהיא תשלב איתו חיי משפחה ובוחרת בו בגלל שהיא רוצה לפרנס אברך. היא בידיעה תוקעת לעצמה כמה מקלות בגלגלים כדי שיהיה דלק למרכבה.
זה הבדל דרמטי.
כל הנשים שכותבות כאן כל כך מזועזעות מהדברים שאתם כותבים כי בעבודה ההבדלים בין נשות אברכים לנשים שבעליהן עובדים הוא דרמטי.
יש את אלו שלא מנהלות חיי משפחה, יש את אלו שהמשפחה בראש מעיניהן ושהבוס יקפוץ לה אבל הילד חולה, ויש את נשות האברכים (שהעובדה שהן מפרנסות יחידות מחיבת אותן להתנהג כמו המגה קריריסטיות ומאידך מגדלות משפחה שגדולה עשרת מונים מאלו שכיניתי שהמשפחה בראש מעיניהן ויש להן תינוק אחד שהיום סבתא תאסוף כי את הילד הגדול חיבים לשים בחוג בארבע ואוי היא לא עומדת באחה"צ כל כך עמוס)
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אני ירושלמית ונראה לי שגם אצלינו יותר פרגמטים אולי תלוי בגיל יש הבדל בין לצאת לעבודה בגיל 25 לבין 30+
אבל שוק העבודה הרשמית :) היום קשה מאוד ולפעמים כמעט בלתי אפשרי לפעמים למי שרוצה להיות שמור מעבודה עם נשים/אינטרנט
וזה הרבה פעמים הסיבה שאברכים עם כל הקושי בדבר מעדיפים להמשיך ללמוד או למצוא משרות תורניות אז בודאי אין שיפוטיות מהחברה
גם מקצועות מהצד אין שיפוטיות שימו לב כמה יש כאילו שנקראים בפי העם אברכים מקומם שמור להם בכבוד בקהילה ובמוסדות והם לדוגמא מתווכים או יועצים וכד

אילו שיוצאים מחיי הקהילה זה יותר המקצועות ה...

ולכן כל הנושא של ההיסטוריה שפעם עבדו לא מתאים כ"כ לעכשיו שבשביל לעבוד צריך ללמוד מקצוע והיות פתוחים לעולם הטכנולוגיה
רק לנשים קל בשוק העבודה הטכנולוגי של היום :rolleyes:

בקיצור, זה הסברים שנולדו לאחר שהתופעה המוזרה נהיתה.

יכול להיות שקשה לי להבין את זה כי הסביבה שלי יותר פרגמטית ופחות שיפוטית בנושא.
המילה קיצונית שנקטתי אינה מדויקת,
בתגובה אחרת דימתי זאת לגרושים, הסביבה בהחלט יכולה לקבל ולהבין את זאת, ובכל זאת כשזה קורה יש הלם מהצעד.
אני לא מדבר על הסביבה שלך ספציפית
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
המילה קיצונית שנקטתי אינה מדויקת,
בתגובה אחרת דימתי זאת לגרושים, הסביבה בהחלט יכולה לקבל ולהבין את זאת, ובכל זאת כשזה קורה יש הלם מהצעד.
גם זו לא תגובה שכיחה בכל מקום.
בתוך עמי אנכי יושבת ולא רואה שאנשים נתקפים ב"הלם, תדהמה וזעזוע".
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
50% מהאברכי כולל היו מעדיפים לעבוד?
כנראה אנחנו בעולם מקביל.

ההנחה הזאת לכאורה נכונה.
אפשר להסתכל ולראות מה קורה אצל החסידים, כשיש לגיטימציה מלאה לצאת לעבוד.
ככל שעוברות השנים, אחוז האברכים יורד והולך.
בגיל 30 ומעלה, להערכתי אחוז האברכים החסידיים הוא פחות מחצי מהליטאים בגיל המקביל.
(ייתכן שיש קהילות חסידיות עם אחוזים גבוהים יותר, אך עדיין הם יהיו בפער גדול מהליטאים).

מה שאומר, שכאשר אין לחץ חברתי ללמוד יום שלם עד גיל מבוגר - אחוז הלומדים נמוך בהרבה.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
ההנחה הזאת לכאורה נכונה.
אפשר להסתכל ולראות מה קורה אצל החסידים, כשיש לגיטימציה מלאה לצאת לעבוד.
ככל שעוברות השנים, אחוז האברכים יורד והולך.
בגיל 30 ומעלה, להערכתי אחוז האברכים החסידיים הוא פחות מחצי מהליטאים בגיל המקביל.
(ייתכן שיש קהילות חסידיות עם אחוזים גבוהים יותר, אך עדיין הם יהיו בפער גדול מהליטאים).

מה שאומר, שכאשר אין לחץ חברתי ללמוד יום שלם עד גיל מבוגר - אחוז הלומדים נמוך בהרבה.
זה לא הלחץ אלא החינוך לאברכות, זה שונה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

מירי עוס

משתמש מקצוען
הם באים יחד.
חברה שבה מחנכים לחיי אברכות כערך עליון, נוצר בה לחץ חברתי להיות מהלומדים.
נכון.
אבל זה לא נכון לומר שלולי הלחץ היו יורדים בחצי, אלא בגלל החינוךלזה שגם יוצר לחץ.
ואם היה עולם אוטופי שהיו מחנכים לאברכות ללא לחץ חברתי, לא היו 50% אחוז פחות.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא כל כך קשור לנושא האשכול, אבל מענין לענין באותו ענין
יישר כח להרב י. ג. ששלח אלינו את הרשימה כעת
מי שיכול להוסיף נא להודיע על כך במייל n0527695929 בג'ימייל (ובמקרה הצורך ל 0527695929) ויבואו על שכרם.





 
נערך לאחרונה ב:

loving music

משתמש מקצוען
הם באים יחד.
חברה שבה מחנכים לחיי אברכות כערך עליון, נוצר בה לחץ חברתי להיות מהלומדים.
לו נניח שהיה אפשר לנטרל את השפעת הלחת החברתי, סביר להניח שעדיין אחוז הלומדים הליטאי היה גבוה יותר, בגלל החינוך
מה שאומר שההנחה עדיין נכונה, אבל פחות
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ההנחה הזאת לכאורה נכונה.
אפשר להסתכל ולראות מה קורה אצל החסידים, כשיש לגיטימציה מלאה לצאת לעבוד.
ככל שעוברות השנים, אחוז האברכים יורד והולך.
בגיל 30 ומעלה, להערכתי אחוז האברכים החסידיים הוא פחות מחצי מהליטאים בגיל המקביל.
(ייתכן שיש קהילות חסידיות עם אחוזים גבוהים יותר, אך עדיין הם יהיו בפער גדול מהליטאים).

מה שאומר, שכאשר אין לחץ חברתי ללמוד יום שלם עד גיל מבוגר - אחוז הלומדים נמוך בהרבה.
ומסכימה
ועדיין זה לא שולל את הבחירה המודעת של אשת האברך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה