מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
חלק לא מבוטל ההגברים החרדים לא עוסק בקריירה תובענית.
ואלו שעובדים בהוראה או סת"ם בהחלט מוצאים את הזמן לעזור בבית.
אלו בהחלט נקראות 'עבודות תורניות', שלא שוללות מהעובד בהן את התואר 'אברך'.
הוא יכול להיות אפילו רשום בכולל, ולהיות בו באחד הסדרים.
אתם מתארים פה מצג דמיוני ממש, של אברך שמתחזק את כל הבית, ולאשתו נשאר רק להנות מהחיים הקלים (בעבודה).

בפועל, המצב ברוב המוחלט של הבתים הוא אחר. שום אברך לא נהיה אם בית. העובדה שהוא צועד עם פעוטותיו בבוקר או בצהרים, לא הופכת אותו ל'מטפל בהם'. על אשה עובדת יש עול עצום, של עבודה בית וילדים במקביל. אברכים לומדים לפחות שלושה סדרים אם לא יותר, וגם הזמן בו הם שומרים על הילדים - הוא מוגבל וקצוב ממש.
לא טענתי שחיים של אשה חרדית הם קלים, בשום מצב.
טענתי היא שלאשת היי-טק הרבה יותר קל שבעלה אברך, ולא יוצא לעבוד בעבודה רשמית.

מספיק היה לראות בימי הקורונה את הרחמים על הנשים שבעליהן עובדים, וצריכות להתמודד עם הילדים.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ויש גם אנשים עובדים שקבעו לשעות הפנאי שלהם סדרים נוספים, והם דווקא יותר מחויבים לעשות זאת.

גם בעל עובד מתפלל מנחה ומעריב, וגם לו מותר להישאר בבית כנסת ללמוד קצת...
לא אמרתי שרק נשות אברכים יקבלו שכר בעולם הבא.... או שלנשים אחרות אין קשיים אחרים.
יש גם בעלים שעובדים בחול ונשים שלהן עושות הכל לבד. ויש גם שני בני זוג שעובדים ולא נשאר שקל לעוזרת או לאמצעי הקלה אחרים. ברור שיש עוד מצבים לא פשוטים ועוד נשים שעובדות קשה מלבד נשות האברכים. רק מחיתי על הזלזול כאילו המשימה הזו מחליקה מהשרוול.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
ואם הבעל היה עובד, הוא היה עושה את כל זה?
אתה גורר את הדיון לפסים ילדותיים.
לאישה- לכל אישה- גם לעובדת וגם לזו שלא. יש תפקיד של אחריות בבית: היא המנהלת.
האחריות עליה: שיהיה אוכל מזין, שיהיו בגדים מכובסים בארונות, לדאוג לבריאותם הפיזית והרגשית של הילדים, לדאוג לבעלה, ועוד.
אישה עובדת, לא די בכל מטלות ניהול הבית, היא לוקחת על כתפיה גם את עול הפרנסה.
לכן היא ראויה לכל שבח. העבודה מחוץ לבית אינה "בריחה" והיא לחלוטין לא "משחררת"
נהפוך הוא, זו תוספת עול כבדה, שסיעתא דשמיא גדולה למשפחות אברכים, היא התשובה היחידה ל"איך היא עומדת בזה"
למרבה הצער, ישנן גם נשים שמגיעות למצבי קצה בעקבות העובדה שהן נאלצות לקחת על שכמן, מלבד גידול הילדים וניהול הבית את עול הפרנסה
כוללי הערב שאני מכיר מתחילים באיזור השעה תשע, אחרי שהבעל חזר בערך בשבע ורבע.
שוב. אני בעד שכל אברך ילמד בכל שעה פנויה שיש לו.
כל הטענה שלי היא שהתואר 'אברך' לא מחייב זאת.
כוללי הערב רובם בעלי מדיניות קשוחה: לפחות שעתיים, לימוד מסויים ובלי הברזות.
זה אומר שלפעמים האישה שקמה לפני שש, צריכה להשאר ערה עם תינוקות צרחניים עד שבעלה חוזר אחרי כולל ערב ומעריב.
להפוך את האברכית לאחת שחיה חים קלים ונהנתניים בגלל שבעלה משתתף בהוצאת והחזרת הילדים זו אטימות שאין כדוגמתה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אלו בהחלט נקראות 'עבודות תורניות', שלא שוללות מהעובד בהן את התואר 'אברך'.
הוא יכול להיות אפילו רשום בכולל, ולהיות בו באחד הסדרים.
לא שללתי שום תואר. לא מתפקידי לחלק תארים.
בן תורה יכול לעבוד גם במשרד.
לא טענתי שחיים של אשה חרדית הם קלים, בשום מצב.
טענתי היא שלאשת היי-טק הרבה יותר קל שבעלה אברך, ולא יוצא לעבוד בעבודה רשמית.

מספיק היה לראות בימי הקורונה את הרחמים על הנשים שבעליהן עובדים, וצריכות להתמודד עם הילדים.
אני ראיתי קושי אצל כולן ורחמים על כולן. ואולי צריכים להבין שהוא לא נגזר רק ממי מוציא את הילדים בבוקר.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
טענתי היא שלאשת היי-טק הרבה יותר קל שבעלה אברך, ולא יוצא לעבוד בעבודה רשמית.
דמגוגיה.
רוב הנשים החרדיות עובדות קשה מאד בשביל שבעליהן ילמדו, אם הבעל לא היה לומד היו עצות כמפורט פה: הן היו לוקחות עבודה עם פחות שעות, נאבקות פחות על קידום, יכולות לנצל יותר ימי חופש, ומתנהגות כמו העובדות האחרות במשק.
החרדיות הן היחידות שחוזרות מייד לאחר חופשת לידה, לדוגמא: כי הן יולדות הרבה יותר, וכי אין להן ברירות כספיות אחרות.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
החרדיות הן היחידות שחוזרות מייד לאחר חופשת לידה, לדוגמא: כי הן יולדות הרבה יותר, וכי אין להן ברירות כספיות אחרות.
כשהחילוניות יושבות בשלווה אצלנו במשרד ואומרות: התחתנתי אז אני לא הולכת לעבוד יותר מדי בשנתיים הקרובות אם בכלל.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
רק לסייג דבר אחד
(מעבר לדיון ההזוי פה על אשת אברך שכנראה זה מקרי קיצון בלבד הרי כולנו מכירים מקרוב ב"ה את חיי האברכות )

כל הזמן מחלקים בין הבחורות הצדיקות למודרניות
או בין הבחורים בני העלייה לשאינם

שימו לב אתם מדברים על בני 20-22

החיים לא שחור לבן ולא תמיד בחורה או בחור יודעים ומכירים את השאיפות והיכולת ומסוגלים לתכנן את כל העתיד

בכ"כ הרבה מקרים שאני מכירה אישית ושמעתי אנשים השתנו מקצה לקצה

לא נכון לחשוב שבחורה שבגיל 20 רוצה טיסות/קניונים וכו(כמו שרשמו פה) שזהו, כל החיים יהיו כאילו
וגם לצערי לא הפוך לפעמים הבחורה שדיברה גבוהה דווקא היא (ובעלה) התיאשו מהר

וזה אחת הסיבות שאנחנו בתור ציבור כן מעודדים לרצות ולשאוף למקסימום לפחות בקרב הבנות שזה עדיין בגדר שאיפות

אני מסתכלת על הכיתה שלי אחורה לפני 20 שנה
בנות שהיו מהמודרניות(?) וקצת קלות דעת והתחתנו עם בחורי ישיבות קצת נהנתנים
חלקם היום אברכים שלומדים בהתמדה עצומה בנו בתים של תורה אמיתיים ומסתפקים במועט (12 שעות ביום :) )
היתה שאיפה ,היו בתים טובים, דוגמא אישית של הורים ואחים נשואים ועם השנים התעלו
וזה לא רק אצלי יצא לי לדבר על זה לא מזמן עם כמה אחיות/גיסות ועוד בוגרות של סמינרים טובים
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
חלק לא מבוטל ההגברים החרדים לא עוסק בקריירה תובענית.
ואלו שעובדים בהוראה או סת"ם בהחלט מוצאים את הזמן לעזור בבית.
או שהאשה שלהם מעדיפה שהם ילמדו בזמן הזה...
או שהיא מעדיפה לעסוק בעבודות הבית בעצמה, ושהם יכתבו עוד מזוזה, כי זה הרבה יותר משתלם...

הגיוני שגבר שאינו מפרנס, ירצה להקל על אשתו במה שאפשר, ואפילו ירגיש יותר מחויבות לזה.
זה בד"כ גם מה שקורה בשטח.

אני מאד מעריכה כל אשה שמתמסרת ללימוד של בעלה, ולא ממש משנה איזה טייטל יש לו, או איזה איזון הם מצאו בתחזוקת הבית.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
אלו בהחלט נקראות 'עבודות תורניות', שלא שוללות מהעובד בהן את התואר 'אברך'.
הוא יכול להיות אפילו רשום בכולל, ולהיות בו באחד הסדרים.

לא טענתי שחיים של אשה חרדית הם קלים, בשום מצב.
טענתי היא שלאשת היי-טק הרבה יותר קל שבעלה אברך, ולא יוצא לעבוד בעבודה רשמית.

מספיק היה לראות בימי הקורונה את הרחמים על הנשים שבעליהן עובדים, וצריכות להתמודד עם הילדים.

רק תגובה אחת
אם בעלי היה עובד הייטק או עבודה רשמית שמכניסה שווה לעבודה שהנשים עובדות בה
לא הייתי יוצאת לעבוד!! או שהייתי יוצאת לעבודה שמקבלים בה כמו בכולל :)
אז בודאי היה לי יותר קל
כל היציאה לעבודה היא בשביל לפרנס לא להנות
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כל היציאה לעבודה היא בשביל לפרנס לא להנות
מותר גם לצאת להנאה אבל לא קשה להסביר את הפער בין עבודה מכורח, ללא חופשים על חשבוננו וללא הארכות חל"ד לזו שעובדת מהנאה ומימוש אבל לא מלחץ של מפרנסת יחידה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אתה גורר את הדיון לפסים ילדותיים.
לאישה- לכל אישה- גם לעובדת וגם לזו שלא. יש תפקיד של אחריות בבית: היא המנהלת.
האחריות עליה: שיהיה אוכל מזין, שיהיו בגדים מכובסים בארונות, לדאוג לבריאותם הפיזית והרגשית של הילדים, לדאוג לבעלה, ועוד.
אישה עובדת, לא די בכל מטלות ניהול הבית, היא לוקחת על כתפיה גם את עול הפרנסה.
לכן היא ראויה לכל שבח. העבודה מחוץ לבית אינה "בריחה" והיא לחלוטין לא "משחררת"
נהפוך הוא, זו תוספת עול כבדה, שסיעתא דשמיא גדולה למשפחות אברכים, היא התשובה היחידה ל"איך היא עומדת בזה"
למרבה הצער, ישנן גם נשים שמגיעות למצבי קצה בעקבות העובדה שהן נאלצות לקחת על שכמן, מלבד גידול הילדים וניהול הבית את עול הפרנסה

כוללי הערב רובם בעלי מדיניות קשוחה: לפחות שעתיים, לימוד מסויים ובלי הברזות.
זה אומר שלפעמים האישה שקמה לפני שש, צריכה להשאר ערה עם תינוקות צרחניים עד שבעלה חוזר אחרי כולל ערב ומעריב.
להפוך את האברכית לאחת שחיה חים קלים ונהנתניים בגלל שבעלה משתתף בהוצאת והחזרת הילדים זו אטימות שאין כדוגמתה.
הטיעונים שאת מעלה הם 'טיעוני איש קש'.
מעולם לא טענתי שאין צורך לשבח אשה עובדת.
מעולם לא טענתי שחייה של אברכית הם 'חיים קלים ונהנתניים'.
הן היו לוקחות עבודה עם פחות שעות
ברוב עבודות ההייטק אי אפשר להפחית שעות.
יכולות לנצל יותר ימי חופש,
ועכשיו הן לא מנצלות את כולם? למה? משלמים להן עליהם?

וכן - תודה על התיאורים 'פסים ילדותיים', 'דמגוגיה'.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
היא לא היתה קורעת את עצמה בלימודים קשים אלא לוקחת משהו הרבה יותר קליל.
אלא אם כן היא באמת קרייריסטית.
כמה כאלו כבר יש?
שאני אבין - רק אצל החרדים נשים הולכות ללימודי הייטק? אצל החילונים כולן 'לוקחות משהו הרבה יותר קליל'?
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
שאני אבין - רק אצל החרדים נשים הולכות ללימודי הייטק? אצל החילונים כולן 'לוקחות משהו הרבה יותר קליל'?
לא. אבל אצלם שתי משכורות זה המינימום שאפשר לחיות איתו.
ואצלנו גם עם משכורת וחצי מסתדרים איכשהו.
(יש כאלו שמסתדרים אפילו עם חצי משכורת + מילגת כולל).

עריכה:
התשובה היותר פשוטה היא שאצלם הבנות מחונכות לקריירה, ואצלנו לא.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שאני אבין - רק אצל החרדים נשים הולכות ללימודי הייטק? אצל החילונים כולן 'לוקחות משהו הרבה יותר קליל'?
לא.
אבל טווח הבחירה שלהן רחב יותר במעבר בין עבודות והסבות וחל"ד וחופשות בכלל.
אני רואה איך הן מתנהלות. זה לא אומר שאין להן קשיים אחרים.
ואם אתה לא מבין עד עכשיו מה פירוש הפוזיציה של מפרנסת יחידה על כל השלכותיה אז זה סתם בזבוז נוירונים.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
אין ספק שקיימת הסללה.
קיים גם מוח אגב לעשות באמצעותו שיקול דעת ובחירות שאינן תלויות רק בתודעת מה יגידו.
מתי שהוא רוב האנשים עושים בו שימוש. יתכן שחלקם מאוחר מדי.
גם כשיש מוח, קשה מאוד לעשות צעד שהסביבה כל כך קיצונית נגדו.

לו היתה לגיטימציה ליציאה לעבודה, קשה לי להאמין שמחצית מאברכי הכולל כיום היו בכולל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה