מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

מרחבית

משתמש מקצוען
ותישארנה עם תחושה של מתפשרת.
כשבמגזר החסידי והספרדי סכומים כאלו נחשבים לגבוהים ונחלתם של בעלי היכולת בלבד.
אבל היא לא שייכת למגזרים הללו. בכל מגזר יש את מה שמקובל אצלו מכל הבחינות. ויש צורת חיים שונה. ונתונים אחרים. וסדרי עדיפויות אחרים. והנחיות אחרות של גדולים.
התפשרות או לא התפשרות היא לפי הנהוג במגזר השייך אליו. ואין אפשרות להפוך מגזר אחד למגזר אחר.

'תחושה של מתפשרת' זה נושא רחב בפני עצמו, ששייך לכל כך הרבה מקרים בכל המגזרים.
ונקודת המבט שייכת לאמונה, שההתפשרות כביכול, היא המלכתחילה שלו/ה. והכי טוב עבורו/ה.
וגם להבנה שרוב אלו שמסתכלים על הנתונים שלהם כעל 'פשרה' לא רואים את עצמם כך, אך הם כן רואים נתוני אחרים כפשרה.
וכך הם יטענו: למה בגלל דבר שלא מהותי ואין בי אשמה בו, מציעים לי להתפשר?
ומה מתברר, שלצד השני יש את אותו הכאב. למה בגלל דבר לא מהותי ואין לי בו אשמה מציעים לי להתפשר?
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
ולזה יש היתכנות באופן גורף?
הגיוני כלכלית ואנושית שכל אברך יתן ל-5 ילדים כאלו סכומים?
ולפעמים גם ל7 ו8

ובאמת
זה באמת מה שאנחנו,

תראו לי באיזה עוד מקום בעולם יש אנשים כאלו
(וחסידים, בבקשה בלי עגבניות. זה דיבור פנימי בין ליטאים. אתם לא אמורים להקשיב)
ציבור שלם
שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר שהבנות יבנו בית של תורה
אלו הם הפנים האמתיות שלנו
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל היא לא שייכת למגזרים הללו. בכל מגזר יש את מה שמקובל אצלו מכל הבחינות. ויש צורת חיים שונה. ונתונים אחרים. וסדרי עדיפויות אחרים. והנחיות אחרות של גדולים.
התפשרות או לא התפשרות היא לפי הנהוג במגזר השייך אליו. ואין אפשרות להפוך מגזר אחד למגזר אחר.

'תחושה של מתפשרת' זה נושא רחב בפני עצמו, ששייך לכל כך הרבה מקרים בכל המגזרים.
ונקודת המבט שייכת לאמונה, שההתפשרות כביכול, היא המלכתחילה שלו/ה. והכי טוב עבורו/ה.
וגם להבנה שרוב אלו שמסתכלים על הנתונים שלהם כעל 'פשרה' לא רואים את עצמם כך, אך הם כן רואים נתוני אחרים כפשרה.
וכך הם יטענו: למה בגלל דבר שלא מהותי ואין בי אשמה בו, מציעים לי להתפשר?
ומה מתברר, שלצד השני יש את אותו הכאב. למה בגלל דבר לא מהותי ואין לי בו אשמה מציעים לי להתפשר?
ההשוואה נועדה כדי להסביר היתכנות של נישואין לבן תורה ללא תחושת פשרה.
לא מנסה אפילו להפוך מגזר אחד לאחר...
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
התחייבות שקרית מראש איננה בגדרי ההשתדלות.
לא.
כי שהורי החתן יסחטו מהורי הבחורה התחייבות לסכום הזוי שלהם עצמם אין אפשרות להשיג ולו חמישית ממנו (לו רק היה מחליט האלוקים לפקוד אותם במקרה בבת במקום בן), זה למשל קלאסה של "גדרי השתדלות".

(עכשיו שיכתבו "לא סחטנו, פשוט הם ידעו שזה תג המחיר שלנו". וואלה)
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ציבור שלם
שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר שהבנות יבנו בית של תורה
אלו הם הפנים האמתיות שלנו
שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר לעמוד בסטנדרט החברתי של החברה שהוא חיי בה.

עם יד על הלב, אם הסטנדרט החברתי לא היה נתינת מאות אלפי שקלים, כמה הורים היו נותנים מאות אלפי שקלים לכל חתן שלהם סתם ככה רק בשביל התמיכה בלימוד ובבית של תורה שלו ?

אכן, אלו הם - לצערינו - הפנים האמתיות שלנו.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
עם יד על הלב, אם הסטנדרט החברתי לא היה נתינת מאות אלפי שקלים, כמה הורים היו נותנים מאות אלפי שקלים לכל חתן שלהם סתם ככה רק בשביל התמיכה בלימוד ובבית של תורה שלו ?
זה נכון
והם גם לא היו אמורים לתת, ולמעשה היה אסור להם לתת כשאין להם




שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר לעמוד בסטנדרט החברתי של החברה שהוא חיי בה.
אני מוחה
זה לא נכון
(אתה חושב שאותו אברך שהלך לרב קסלר שאל אותו כך: "רבנו, מהו שיעור מסירות הנפש הנדרשת כדי לצאת ידי חובת עמידה בסטנדרט החברתי של החברה"? )





שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר שהבנות יבנו בית של תורה
זה נכון
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
לא.
כי שהורי החתן יסחטו מהורי הבחורה התחייבות לסכום הזוי שלהם עצמם אין אפשרות להשיג ולו חמישית ממנו (לו רק היה מחליט האלוקים לפקוד אותם במקרה בבת במקום בן), זה למשל קלאסה של "גדרי השתדלות".

(עכשיו שיכתבו "לא סחטנו, פשוט הם ידעו שזה תג המחיר שלנו". וואלה)
הכאב הוא כאב. המצוקה של רבים רבים היא מצוקה גדולה.
בכל זאת, הצגת הדברים בצורה כנ''ל לרוב איננה נכונה, וכבר נכתב על זה מספיק לעיל.
הצגת הדברים כך היא בנוסף גם לא יעילה.
אם ברצונכם לקדם את עניין הפריפריה, כדאי בהחלט לעשות את זה. לדבר על זה, להסביר על זה, לראיין אנשי פריפריה, לפרסם מקומות טובים וכו'. לעשות לאנשים חשק ורצון וסקרנות. לקרב את לבם לעניין.
מי שבכוחו לארגן קבוצות מול קבלנים שימכרו בהוזלה במקומות שונים, אשריו ואשרי חלקו.
הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים, לא תעשה את העבודה.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים
חס וחלילה
חס וחלילה.

מדברים רק על הגישה המוטעית. כי כל זמן שהגישה היא עסקית, אז גם אם אפשר להסתדר בפריפריה, למה שאני אמכור את הבן שלי בפחות ממה שהוא שוה?
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים, לא תעשה את העבודה.
לא רק שהיא לא מעודדת יצירת פתרון, היא פשוט מפספסת את הבעיה.
אני מבחינתי לא פושעת, ההורים שלי לא, האחים שלי לא והבנים שלי לא. גם השכנים לא. כולם אנשים טובים וישרים בעלי מידות טובות וחיים בהרמוניה נפלאה עם זוגותיהם והמחותנים.
כנראה אתם מדברים על צבור אחר. לא קשור אלי.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים, לא תעשה את העבודה.
הסטת הדיון לרגשות כאלו שרוב המידיינים פה לא הביעו אותם גם לא תעשה את העבודה וגם לא תחפה על המחירים שהפורמט הזה גובה.
מותר לבקר את השיטה, מותר גם לבקר את החינוך של הבחורים. זה לא גורע ולו במקצת מכבוד התורה ולומדיה.
אולי להפך.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
מדברים רק על הגישה המוטעית. כי כל זמן שהגישה היא עסקית, אז גם אם אפשר להסתדר בפריפריה, למה שאני אמכור את הבן שלי בפחות ממה שהוא שוה?
כמה שאולי לא פופולרי להגיד את זה, נישואין הם בהחלט עסק.
אפשר להגיד שדרישה של מאות אלפי שקלים היא לא פרופוציונלית, אבל הגישה העסקית בנוגע לשידוכים נולדה עוד הרבה לפני שדרשו את הסכומים האלו, והיא לא תשתנה. מה שישתנה הם הנתונים.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הסטת הדיון לרגשות כאלו שרוב המידיינים פה לא הביעו אותם גם לא תעשה את העבודה וגם לא תחפה על המחירים שהפורמט הזה גובה.
מותר לבקר את השיטה, מותר גם לבקר את החינוך של הבחורים. זה לא גורע ולו במקצת מכבוד התורה ולומדיה.
אולי להפך.
גדולי ישראל כתבו בנושא הזה של הדרישות המופרזות כמה וכמה מכתבים נוקבים, וגם הביעו את דעתם בעל פה בחריפות נגד התופעה.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
לא פרופוציונלית למה?
אם יש לי דירה שמוכנים לשלם עליה מליון, למה זה לא פרופציונלי?
אני חושבת שאת יכולה להסביר יותר טוב ממני, סך הכל חזרתי על טענה שלך שבחור דורש סכומים שהוא לא באמת "שווה" אותם.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
אני חושבת שאת יכולה להסביר יותר טוב ממני, סך הכל חזרתי על טענה שלך שבחור דורש סכומים שהוא לא באמת "שווה" אותם.
מה שאני אמרתי הוא שאין כאן סחר מכר.
הנתינה שנותנים לזוג, לא משנה כמה ,
היא לא תשלום על הסכמת החתן להתחתן
ולא על שום דבר אחר
היא סיוע לזוג להקים בית ולהתחיל את החיים
נכון, שככל שאבי הבת עשיר יותר הוא יכול לתת מתנה גדולה יותר,
וכפועל יוצא לקבל את ההצעות היותר טובות עבור בתו,
ואכן יש לו כבוד מזה,
ועדיין זה לא נקרא שהוא קנה את החתן,
ולא שהנדוניה היא תשלום על הכבוד

זה יותר דומה לזה
שככל שהאדם עשיר יותר,
הוא יכול לתת תרומה גדולה יותר לבית הכנסת,
ויהיה לו כבוד גדול מזה
ועדיין התרומה היא תרומה, ולא עסק
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
שוב
לא מסירות נפש לתורה
כן מסירות נפש שהבת תוכל להנשא ולהקים בית באותה דרך תורנית שחונכה בה
כל הורה נורמלי מוסר נפש עבור ילדיו, הרבה לפני שהגיעו לגיל שידוכים (ואולי עוד לפני שנולדו)
כל מי שזכה להביא ילדים לעולם ולגדלם, יודע איזו מסירות זה דורש.
רוב ההורים ממשיכים להתמסר גם כאשר ילדיהם הם כבר בני אדם בוגרים, ואפילו כאשר הם כבר הורים לילדים.

בכל אופן, לא הייתי קוראת להבטחות שקריות מסירות נפש, ואני לא מסכימה עם הטענה שאי אפשר להקים בית של תורה בלעדיהן.
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
כמה שאולי לא פופולרי להגיד את זה, נישואין הם בהחלט עסק.
אפשר להגיד שדרישה של מאות אלפי שקלים היא לא פרופוציונלית, אבל הגישה העסקית בנוגע לשידוכים נולדה עוד הרבה לפני שדרשו את הסכומים האלו, והיא לא תשתנה. מה שישתנה הם הנתונים.
אכן, המושג של "נושא אשה לשם ממון" היה מאז ומעולם.
גם התוצאות:(
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
לא הייתי קוראת להבטחות שקריות מסירות נפש
נכון,
אבל אם זה נכון מה שאמרו קודם, שהרוב כן מתכוונים לקיים ומתאמצים מאוד, ואף מוכרים את דירתם ועוברים לשכירות במקום מרוחק, אז זה בהחלט מסירות נפש

ואני לא מסכימה עם הטענה שאי אפשר להקים בית בלעדיהן.
בסדר,
בכלופן אותו אברך שקיבל את אותה התשובה שהוזכרה מקודם, ועוד הרבה כמותו, מתחייבים הרבה הרבה מעבר ליכולתם מתוך אמונה שזה מה שהשם רוצה מהם,
וזה בהחלט ראוי להתפעלות גדולה

אבל,
והאבל הוא גדול...
לא חבל שאנחנו עצמנו גורמים לזה,
שאנשים יצטרכו למסור נפש,
בזמן שהיינו יכולים להסתדר יפה מאוד בלי זה?...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה