סליחה , טעות שלי. חשבתי שדיברו על יחידוּת לא על יחידוֹתיחידות (לפעמים) זה הרס הזוגיות.
סליחה , טעות שלי. חשבתי שדיברו על יחידוּת לא על יחידוֹתיחידות (לפעמים) זה הרס הזוגיות.
אבל היא לא שייכת למגזרים הללו. בכל מגזר יש את מה שמקובל אצלו מכל הבחינות. ויש צורת חיים שונה. ונתונים אחרים. וסדרי עדיפויות אחרים. והנחיות אחרות של גדולים.ותישארנה עם תחושה של מתפשרת.
כשבמגזר החסידי והספרדי סכומים כאלו נחשבים לגבוהים ונחלתם של בעלי היכולת בלבד.
ולפעמים גם ל7 ו8ולזה יש היתכנות באופן גורף?
הגיוני כלכלית ואנושית שכל אברך יתן ל-5 ילדים כאלו סכומים?
ההשוואה נועדה כדי להסביר היתכנות של נישואין לבן תורה ללא תחושת פשרה.אבל היא לא שייכת למגזרים הללו. בכל מגזר יש את מה שמקובל אצלו מכל הבחינות. ויש צורת חיים שונה. ונתונים אחרים. וסדרי עדיפויות אחרים. והנחיות אחרות של גדולים.
התפשרות או לא התפשרות היא לפי הנהוג במגזר השייך אליו. ואין אפשרות להפוך מגזר אחד למגזר אחר.
'תחושה של מתפשרת' זה נושא רחב בפני עצמו, ששייך לכל כך הרבה מקרים בכל המגזרים.
ונקודת המבט שייכת לאמונה, שההתפשרות כביכול, היא המלכתחילה שלו/ה. והכי טוב עבורו/ה.
וגם להבנה שרוב אלו שמסתכלים על הנתונים שלהם כעל 'פשרה' לא רואים את עצמם כך, אך הם כן רואים נתוני אחרים כפשרה.
וכך הם יטענו: למה בגלל דבר שלא מהותי ואין בי אשמה בו, מציעים לי להתפשר?
ומה מתברר, שלצד השני יש את אותו הכאב. למה בגלל דבר לא מהותי ואין לי בו אשמה מציעים לי להתפשר?
לא.התחייבות שקרית מראש איננה בגדרי ההשתדלות.
שמוסר נפש, כפשוטו,ציבור שלם
שמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר שהבנות יבנו בית של תורה
אלו הם הפנים האמתיות שלנו
זה נכוןעם יד על הלב, אם הסטנדרט החברתי לא היה נתינת מאות אלפי שקלים, כמה הורים היו נותנים מאות אלפי שקלים לכל חתן שלהם סתם ככה רק בשביל התמיכה בלימוד ובבית של תורה שלו ?
אני מוחהשמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר לעמוד בסטנדרט החברתי של החברה שהוא חיי בה.
זה נכוןשמוסר נפש, כפשוטו,
לוקח על עצמו חובות של מליונים,
העיקר שהבנות יבנו בית של תורה
הכאב הוא כאב. המצוקה של רבים רבים היא מצוקה גדולה.לא.
כי שהורי החתן יסחטו מהורי הבחורה התחייבות לסכום הזוי שלהם עצמם אין אפשרות להשיג ולו חמישית ממנו (לו רק היה מחליט האלוקים לפקוד אותם במקרה בבת במקום בן), זה למשל קלאסה של "גדרי השתדלות".
(עכשיו שיכתבו "לא סחטנו, פשוט הם ידעו שזה תג המחיר שלנו". וואלה)
חס וחלילההצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים
לא רק שהיא לא מעודדת יצירת פתרון, היא פשוט מפספסת את הבעיה.הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים, לא תעשה את העבודה.
הסטת הדיון לרגשות כאלו שרוב המידיינים פה לא הביעו אותם גם לא תעשה את העבודה וגם לא תחפה על המחירים שהפורמט הזה גובה.הצגת בחורי הישיבות, רבניהם והוריהם כפושעים, לא תעשה את העבודה.
כמה שאולי לא פופולרי להגיד את זה, נישואין הם בהחלט עסק.מדברים רק על הגישה המוטעית. כי כל זמן שהגישה היא עסקית, אז גם אם אפשר להסתדר בפריפריה, למה שאני אמכור את הבן שלי בפחות ממה שהוא שוה?
גדולי ישראל כתבו בנושא הזה של הדרישות המופרזות כמה וכמה מכתבים נוקבים, וגם הביעו את דעתם בעל פה בחריפות נגד התופעה.הסטת הדיון לרגשות כאלו שרוב המידיינים פה לא הביעו אותם גם לא תעשה את העבודה וגם לא תחפה על המחירים שהפורמט הזה גובה.
מותר לבקר את השיטה, מותר גם לבקר את החינוך של הבחורים. זה לא גורע ולו במקצת מכבוד התורה ולומדיה.
אולי להפך.
לא פרופוציונלית למה?שדרישה של מאות אלפי שקלים היא לא פרופוציונלית.
אני חושבת שאת יכולה להסביר יותר טוב ממני, סך הכל חזרתי על טענה שלך שבחור דורש סכומים שהוא לא באמת "שווה" אותם.לא פרופוציונלית למה?
אם יש לי דירה שמוכנים לשלם עליה מליון, למה זה לא פרופציונלי?
מה שאני אמרתי הוא שאין כאן סחר מכר.אני חושבת שאת יכולה להסביר יותר טוב ממני, סך הכל חזרתי על טענה שלך שבחור דורש סכומים שהוא לא באמת "שווה" אותם.
אני לא חושבת שהגזימה,הגזמת לגמרי. אין לי מושג איפה את חיה.
כל הורה נורמלי מוסר נפש עבור ילדיו, הרבה לפני שהגיעו לגיל שידוכים (ואולי עוד לפני שנולדו)שוב
לא מסירות נפש לתורה
כן מסירות נפש שהבת תוכל להנשא ולהקים בית באותה דרך תורנית שחונכה בה
אכן, המושג של "נושא אשה לשם ממון" היה מאז ומעולם.כמה שאולי לא פופולרי להגיד את זה, נישואין הם בהחלט עסק.
אפשר להגיד שדרישה של מאות אלפי שקלים היא לא פרופוציונלית, אבל הגישה העסקית בנוגע לשידוכים נולדה עוד הרבה לפני שדרשו את הסכומים האלו, והיא לא תשתנה. מה שישתנה הם הנתונים.
נכון,לא הייתי קוראת להבטחות שקריות מסירות נפש
בסדר,ואני לא מסכימה עם הטענה שאי אפשר להקים בית בלעדיהן.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: