בן של מלך!
מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני התגובה ה-1000!!!
טעיתאני התגובה ה-1000!!!
לא טעיתי, אני התגובה ה-1000, וזה כי הראשון שפתח את האשכול לא נחשב 'מגיב', הסימון # בצד שמאל זה מספר ההודעות שזה באמת 1001 אך מספר התגובות הוא 1000 (פשוט כי ראיתי 999 תגובות והחלטתי לעלות ל1000...).טעית
אתה אלף ואחד
שאלה שלא כ"כ קשורה לפה
ב"יעלה ויבוא" -
"זכרינו ד' אלוקינו בו (ב' דגושה) לטובה ופקדינו בו (ב' רפה) לברכה והושיעינו בו (ב' רפה) לחיים טובים".
למה הראשונה דגושה והשאר רפה?
זה אכן ההסבר! (אמר לי מישהו פעם)מצינו כמה פעמים שבמקומות שיש כפילויות של מילים אז אחד מהם מודגש כמו בגאה גאה, מי כמכה ועוד, והגם ששם המודגשות היא במילה השנייה ופה זה בראשונה, אבל שם זה דגש חזק (נראה לי), ופה מסתמא זה דגש קל, ואני חושב שהסיבה היא בגלל שבעיקרון מה שאהו"י מבטל דגש זה דווקא במילים סמוכות דהיינו צמד מילים ולא סתם מילים בשורה, אלא שלאו דווקא בצמד עם מקף הדגש מתבטל אלא גם במילים שקשורות מעט זו לזו, ולכן אילו היה כתוב זכרנו בו ה' אלוקינו, אה"נ שהדגש היה מתבטל כמו ב-פקדינו בו וב-הושיענו בו, אך כאן זה כאילו כתוב זכרנו ה' אלוקינו, בו, לטובה, שזה אומר שהמילים לא כ"כ קשורות לכן זה לא מתבטל.
אני מקווה שאני די ברור, למה לא נראה לי...
טעית
אתה אלף ואחד
איך זה יכול להיות שיש צפיות אבל אין בכלל תגובות???לא טעיתי, אני התגובה ה-1000, וזה כי הראשון שפתח את האשכול לא נחשב 'מגיב', הסימון # בצד שמאל זה מספר ההודעות שזה באמת 1001 אך מספר התגובות הוא 1000 (פשוט כי ראיתי 999 תגובות והחלטתי לעלות ל1000...).
למה לא?
כן אני יודע, פשוט התכוונתי להראות שההודעה הראשונה לא נחשבת תגובה.למה לא?
כל אשכול שתפתח יהיה כתוב צפיות: 1
מפני שאתה צפית בו...
(מס' הצפיות לא מדוייק, הרבה פעמים אני רואה הרבה לייקים על הודעה שצפו בה פעם אחת... )
אני לפעמים מחכה שבריר שניה לפני המילה והציבור כבר מבין ועוזר לי...אני מכה שבריר שניה לאחר המילה
כי שם ה' אינו מרפה בגד כפת בהברה פתוחהטעית
אתה אלף ואחד
שאלה שלא כ"כ קשורה לפה
ב"יעלה ויבוא" -
"זכרינו ד' אלוקינו בו (ב' דגושה) לטובה ופקדינו בו (ב' רפה) לברכה והושיעינו בו (ב' רפה) לחיים טובים".
למה הראשונה דגושה והשאר רפה?
לפי הידוע לי, בחלוקת התהלים של דוד המלך ישנם קמז או קמח פרקים, (לדוגמא מובא בגמרא שפרק א וב הם פרק אחד). סתם לשם העשרת הידע.אין הבדל בין נך לתהלים.
החלוקה של ה"פרקים" נעשתה ע"י גוים וחלוקת ה"פרשיות" מקורו במסורת. אלא שבתהילים חלוקת הפרקים היא היא חלוקת הפרשיות.
קצת כבוד למעמד הבעל קורא... חלילה לנו מלטעות בכוונה.עצה לבעלי הקריאה ששמעתי בראש ישיבה אחד.לטעות טעות בתחילת הפרשה כדי שכולם יעירו ומשם והלאה כולם יקשיבו טוב טוב אולי הם יתפסו עוד טעות
כן נכון ולא נכון, נכון בכללי והסיבה כי את שם השם קוראים באדנות ואז זה י' שנשמעת שלא מבטלת דגש, אבל זה לא דין בשם השם, וכאן זה אלוקינו שגם בקריאה זה מסתיים בהברה שמבטלת.כי שם ה' אינו מרפה בגד כפת בהברה פתוחה
מזל שאמרת ראש ישיבה, נו בטח, הוא רוצה שכל הישיבה לא תירדם לו בקריאה... זה לא ראייה לכלום, אם יקרה והוא יקרא בתורה (זכור וכדו'), שהוא יטעה לא אתה.עצה לבעלי הקריאה ששמעתי בראש ישיבה אחד. לטעות טעות בתחילת הפרשה כדי שכולם יעירו ומשם והלאה כולם יקשיבו טוב טוב אולי הם יתפסו עוד טעות
בסידור שלך הבי"ת רפה?וכאן זה אלוקינו שגם בקריאה זה מסתיים בהברה שמבטלת.
כן, אצלך לא?בסידור שלך הבי"ת רפה?
בורא פרי הפ דגושהכן נכון ולא נכון, נכון בכללי והסיבה כי את שם השם קוראים באדנות ואז זה י' שנשמעת שלא מבטלת דגש, אבל זה לא דין בשם השם, וכאן זה אלוקינו שגם בקריאה זה מסתיים בהברה שמבטלת.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: