"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התכוונת לשורשי ל"ה
(לא שאני מסכים עם יתר דברי ה... שלך)
שורשי נחה ל"ה נקראים ל"י.
עיין כאן
לעצם העניין גם אני לא מסכים עם עצמי, אמרתי את זה בגדר לכאורה, בעיקר כדי לתרץ את הצריך עיון של ה"אשל אברהם"
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
בחלק מהפרקים במגילה יש ניגון מסויים של סיום הפרק, ובחלק לא (חוץ מ"והעיר שושן נבוכה" שזה במנגינת איכה...),
באילו פרקים כן ובאילו לא?
יש בזה כללים?

תודה רבה!!!
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
בחלק מהפרקים במגילה יש ניגון מסויים של סיום הפרק
חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.

מלבד כאשר הקהל נדרש לקרוא את הפסוק הבא (כגון, בתחילת פרק ב' וט'), שאז הניגון מעורר אותם לדבר.
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.

מלבד כאשר הקהל נדרש לקרוא את הפסוק הבא (כגון, בתחילת פרק ב' וט'), שאז הניגון מעורר אותם לדבר.
ובכל זאת בכל הקריאות ישנם חלק פרקים שמסתיימים בניגון שונה, לפי מה מחליטים הבעלי קוראים באיזה פרק לעשות את הניגון בסופו ובאיזה לא?
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
בפסוקים שנהגו האשכנזים לחזור פעמייים (ולהרוג-להרוג לפניהם-בפניהם)
את מה קוראים קודם?
את מה שכתוב (ולהרוג, לפניהם)?
או את השני (להרוג, בפניהם)?
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
יש למישהו אפשרות להסביר לי מעל במה זו את הסימנים שמסמנים עם הידיים במקרה שהבעל קורא מבקש עזרה?
 
  • תודה
Reactions: MDG

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
באמת מעניין האן יש שפת סימנים כזו או רשימה כללית שמאגדת את הסימנים בידיים?!
יש בזה סימנים ברורים ומוגדרים
אני לא יודע אותם וזה יכול מאד לעזור לי
(אני יודע קצת ממש, נגיד 'אזלא גרש' זה ע"י סימון עם האצבע כצורת קשת הלוך חזור)
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
יש למישהו אפשרות להסביר לי מעל במה זו את הסימנים שמסמנים עם הידיים במקרה שהבעל קורא מבקש עזרה?
תראו, זה קצת קשה להסביר מה זה הסימנים, אבל בגדול זה הולך כך, לא תמיד אני זוכר את כל הטעמים, אני יותר משתדל להכין את המילים ואת מיקומם של הטעמים, פחות מתייחס ל-מה הם הטעמים, מהסיבה הפשוטה, אם אני מסתבך אם הטעם הוא רביע או זקף גדול, (בספרדי), זה נשמע די דומה ואך אחד לא יחשוב שאני לא יודע, וגם בקושי מקשיבים, וזה לא כ"כ מעכב כמו הדיוק של המילים.
אבל פה מגיע השלב של המסמן (או "מְכַוֵּות" בתימנית), שהוא נועד גם לתקן (כן, הוא צריך לתקן ולא כל הקהל) וגם לסמן לבעל קורא איזה טעם (לי ספציפית המסמן גם לוחש באוזן - ויש יותר מ200 בקהל...), ולזה הוא מסמן עם היד הימנית שלו (בדר"כ).
לכל טעם יש את הסימן שלו, יש פה קישור מעניין שמלמד מה הסימן של כל אחד, אני לא בדיוק מסכים עם כל הסימנים שלו, אבל טוב לדעת את כל הסימונים, כי לך תדע איפה תתקע יום אחד, ועם איזה מסמן.
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
תראו, זה קצת קשה להסביר מה זה הסימנים, אבל בגדול זה הולך כך, לא תמיד אני זוכר את כל הטעמים, אני יותר משתדל להכין את המילים ואת מיקומם של הטעמים, פחות מתייחס ל-מה הם הטעמים, מהסיבה הפשוטה, אם אני מסתבך אם הטעם הוא רביע או זקף גדול, (בספרדי), זה נשמע די דומה ואך אחד לא יחשוב שאני לא יודע, וגם בקושי מקשיבים, וזה לא כ"כ מעכב כמו הדיוק של המילים.
אבל פה מגיע השלב של המסמן (או "מְכַוֵּות" בתימנית), שהוא נועד גם לתקן (כן, הוא צריך לתקן ולא כל הקהל) וגם לסמן לבעל קורא איזה טעם (לי ספציפית המסמן גם לוחש באוזן - ויש יותר מ200 בקהל...), ולזה הוא מסמן עם היד הימנית שלו (בדר"כ).
לכל טעם יש את הסימן שלו, יש פה קישור מעניין שמלמד מה הסימן של כל אחד, אני לא בדיוק מסכים עם כל הסימנים שלו, אבל טוב לדעת את כל הסימונים, כי לך תדע איפה תתקע יום אחד, ועם איזה מסמן.
תודה רבה
אני זקוק לסימנים האשכנזיים
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים

בן עמרם

משתמש פעיל
חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.

מלבד כאשר הקהל נדרש לקרוא את הפסוק הבא (כגון, בתחילת פרק ב' וט'), שאז הניגון מעורר אותם לדבר.
בתורה ובנביאים החלוקה ידועה כחלוקה שנעשתה על ידי גוים, אבל החלוקה בתהילים למשל בודאי נעשתה ע'י דוד המלך, וכך גם באיכה ואולי גם בשאר המגילות ובספרי הכתובים, מנין שבמגילת אסתר זה מקור שאיננו טהור? (אשמח למקור)

יש מנהגים לעשות ניגון בסוף פרק א' ובסוף פרק ב', לא יותר מכך לפי מיטב זכרוני. ואגב, בפרקים אלו זה גם סוף ''פרשה'' כך שבודאי 'אין בעיה' לעשות שם ניגון ואין חשש מקור שאינו טהור בזה. (כך מנהג יהודי גרמניה כמדומני)

ואגב, בתחילת פרק ב' ''אחר הדברים האלה'' הציבור לא נדרש לקרוא את הפסוק הבא...
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בתורה ובנביאים החלוקה ידועה כחלוקה שנעשתה על ידי גוים, אבל החלוקה בתהילים למשל בודאי נעשתה ע'י דוד המלך, וכך גם באיכה ואולי גם בשאר המגילות ובספרי הכתובים, מנין שבמגילת אסתר זה מקור שאיננו טהור? (אשמח למקור)
אין הבדל בין נך לתהלים.
החלוקה של ה"פרקים" נעשתה ע"י גוים וחלוקת ה"פרשיות" מקורו במסורת. אלא שבתהילים חלוקת הפרקים היא היא חלוקת הפרשיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה