שורשי נחה ל"ה נקראים ל"י.התכוונת לשורשי ל"ה
(לא שאני מסכים עם יתר דברי ה... שלך)
עיין כאן
לעצם העניין גם אני לא מסכים עם עצמי, אמרתי את זה בגדר לכאורה, בעיקר כדי לתרץ את הצריך עיון של ה"אשל אברהם"
שורשי נחה ל"ה נקראים ל"י.התכוונת לשורשי ל"ה
(לא שאני מסכים עם יתר דברי ה... שלך)
המובא בעלון תורת הקורא על מגילת אסתר צורף לעילעל איזה אשל אברהם אתה מדבר?
חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.בחלק מהפרקים במגילה יש ניגון מסויים של סיום הפרק
ובכל זאת בכל הקריאות ישנם חלק פרקים שמסתיימים בניגון שונה, לפי מה מחליטים הבעלי קוראים באיזה פרק לעשות את הניגון בסופו ובאיזה לא?חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.
מלבד כאשר הקהל נדרש לקרוא את הפסוק הבא (כגון, בתחילת פרק ב' וט'), שאז הניגון מעורר אותם לדבר.
להרוג ובפניהםבפסוקים שנהגו האשכנזים לחזור פעמייים (ולהרוג-להרוג לפניהם-בפניהם)
את מה קוראים קודם?
את מה שכתוב (ולהרוג, לפניהם)?
או את השני (להרוג, בפניהם)?
יש בזה סימנים ברורים ומוגדריםבאמת מעניין האן יש שפת סימנים כזו או רשימה כללית שמאגדת את הסימנים בידיים?!
תראו, זה קצת קשה להסביר מה זה הסימנים, אבל בגדול זה הולך כך, לא תמיד אני זוכר את כל הטעמים, אני יותר משתדל להכין את המילים ואת מיקומם של הטעמים, פחות מתייחס ל-מה הם הטעמים, מהסיבה הפשוטה, אם אני מסתבך אם הטעם הוא רביע או זקף גדול, (בספרדי), זה נשמע די דומה ואך אחד לא יחשוב שאני לא יודע, וגם בקושי מקשיבים, וזה לא כ"כ מעכב כמו הדיוק של המילים.יש למישהו אפשרות להסביר לי מעל במה זו את הסימנים שמסמנים עם הידיים במקרה שהבעל קורא מבקש עזרה?
תודה רבהתראו, זה קצת קשה להסביר מה זה הסימנים, אבל בגדול זה הולך כך, לא תמיד אני זוכר את כל הטעמים, אני יותר משתדל להכין את המילים ואת מיקומם של הטעמים, פחות מתייחס ל-מה הם הטעמים, מהסיבה הפשוטה, אם אני מסתבך אם הטעם הוא רביע או זקף גדול, (בספרדי), זה נשמע די דומה ואך אחד לא יחשוב שאני לא יודע, וגם בקושי מקשיבים, וזה לא כ"כ מעכב כמו הדיוק של המילים.
אבל פה מגיע השלב של המסמן (או "מְכַוֵּות" בתימנית), שהוא נועד גם לתקן (כן, הוא צריך לתקן ולא כל הקהל) וגם לסמן לבעל קורא איזה טעם (לי ספציפית המסמן גם לוחש באוזן - ויש יותר מ200 בקהל...), ולזה הוא מסמן עם היד הימנית שלו (בדר"כ).
לכל טעם יש את הסימן שלו, יש פה קישור מעניין שמלמד מה הסימן של כל אחד, אני לא בדיוק מסכים עם כל הסימנים שלו, אבל טוב לדעת את כל הסימונים, כי לך תדע איפה תתקע יום אחד, ועם איזה מסמן.
סימוני ידיים טעמי המקרא- נוסח ספרדי ירושלמי - פרשת כי תבוא
ישנן אפשרויות רבות לבצע סימוני ידיים לטעמים.העיקר הוא שתהיה הסכמה בין הסומך המסמן לבין בעל הקורא.ישנם סומכים רבים שמסמנים בעיקר את הטעמים המפסיקים:רביע, תביר...www.youtube.com
יש???תודה רבה
אני זקוק לסימנים האשכנזיים
בתורה ובנביאים החלוקה ידועה כחלוקה שנעשתה על ידי גוים, אבל החלוקה בתהילים למשל בודאי נעשתה ע'י דוד המלך, וכך גם באיכה ואולי גם בשאר המגילות ובספרי הכתובים, מנין שבמגילת אסתר זה מקור שאיננו טהור? (אשמח למקור)חילוק הפרקים שלפנינו אינו ממקור טהור, ולכן אין טעם לניגון זה.
מלבד כאשר הקהל נדרש לקרוא את הפסוק הבא (כגון, בתחילת פרק ב' וט'), שאז הניגון מעורר אותם לדבר.
נראה לייש???
נראה לי
למה לא?
קישקוש!
אז אולי אתה יודע מה הסימנים?קישקוש!
ככה הוא מסמן/מסמנים לו.
אין הבדל בין נך לתהלים.בתורה ובנביאים החלוקה ידועה כחלוקה שנעשתה על ידי גוים, אבל החלוקה בתהילים למשל בודאי נעשתה ע'י דוד המלך, וכך גם באיכה ואולי גם בשאר המגילות ובספרי הכתובים, מנין שבמגילת אסתר זה מקור שאיננו טהור? (אשמח למקור)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: