"בעלי קוראים"?-הכנסו לכאן!!!

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
מנח לגרמיה, האם הוא טעם מחבר או מפסיק? ובאופן כללי מה ההגדרה המדוייקת של מונח לגרמיה?
 

מנסה להיות אני

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מעניין לעניין באותו עניין.
סופר סת"ם או כאלו שמעניין אותם התחום ? עלה רעיון לפתוח פורום סופרי סת"ם בפרוג (שיהיה פורום מקצועי כמו עימוד וכדו') המנהל אמר שצריכים לראות שיש מספיק ביקוש וכך יפתחו.
אם אתם או מישהו שהנכם מכירים מפרוג, הוא סופר סת"ם אשמח שתפנו אותו/תפנו לאשכול הזה ותכתבו שהנכם מעוניינים.
תודה רבה.
 

MDG

משתמש פעיל
האם מישהו יכול להעלות לכאן את הפטרת כי תשא (מלכים א' י"ח) לפי האשכנזים, כתב אשורית או תיקון סופרים??
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
האם מישהו יכול להעלות לכאן את הפטרת כי תשא (מלכים א' י"ח) לפי האשכנזים, כתב אשורית או תיקון סופרים??
זה טוב?
aks-q000.jpg
 

קבצים מצורפים

  • aks-q000.pdf
    KB 387.6 · צפיות: 31
  • תודה
Reactions: MDG

השידוך

משתמש רשום
עריכה תורנית
אנו מחפשים תיקון קוראים מדויק למגילת אסתר, 21 שורות, המלך.
יש דבר כזה?
 

השידוך

משתמש רשום
עריכה תורנית
יש כמה מלעיל ומלרע שמעכבים בקריאת המגילה (כנפסק בהלכה).
איזה הם?
 

גידל

משתמש פעיל
יש גליון שנקרא תורת הקורא והוא מביא את מה שאתה מחפש למצוא
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש כמה מלעיל ומלרע שמעכבים בקריאת המגילה (כנפסק בהלכה).
איזה הם?
אתה מתכווין בטח ל"באה" ו"שבה" וכדו' אבל כמעט שום דבר לא מעכב בקריאת המגילה, יש שיטה עיקרית בשו"ע שאפי' לכתחילה אי"צ לדקדק באותיותיה וי"א שרק בדיעבד אינו מעכב.
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש מחלוקת הפוסקים רחבה בנושא לפי שיטת המחבר העיקרית אפי' טעות שמשנה משמעות אין מתקנים אפי' לכתחילה כגון שקרא ישב במקום יושב או נפל במקום נופל וכדו', וי"א שאף לדעה השנייה בשו"ע רק לכתחילה צריך להחמיר ובדיעבד שגמר את המגילה אינו חוזר,
יש פוסקים הסוברים שצריך לחזור על טעות כשיש שינוי משמעות.
המילים באה ושבה נקראים עם אותו ניקוד בין מלעיל ובין מלרע ולכאורה אינו מעכב אפי' בקריאת התורה [אולי זה יישמע מוזר לאנשים אבל על פי ההלכה יותר חמור קריאת התורה מקריאת המגילה לעניין דקדוק באתיותיה] כיון שמלעיל ומלרע אינו מעכב. (אולם ייתכן שהם מעכבים כיוון שבכל אופן זה משנה משמעות).
לא ידוע לי על עוד דוגמא של מלעיל ומלרע במגילה שיש בה שינוי משמעות.
 

פונביז'ער

משתמש צעיר
המילים באה ושבה נקראים עם אותו ניקוד בין מלעיל ובין מלרע ולכאורה אינו מעכב אפי' בקריאת התורה [אולי זה יישמע מוזר לאנשים אבל על פי ההלכה יותר חמור קריאת התורה מקריאת המגילה לעניין דקדוק באתיותיה] כיון שמלעיל ומלרע אינו מעכב. (אולם ייתכן שהם מעכבים כיוון שבכל אופן זה משנה משמעות).
על מה מבוססת הסברא ששינוי משמעות במלעיל ומלרע אינה מעכבת?
היכן ניתן להשיג את הגליון?
מצרף את הקובץ (אגב באחת ההערות שם מתייחסים לנידון על שינוי משמעות במלעיל ומלרע)
 

קבצים מצורפים

  • קונטרס תורת הקורא מגילת אסתר תשע''ו.pdf
    1.9 MB · צפיות: 39

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
על מה מבוססת הסברא ששינוי משמעות במלעיל ומלרע אינה מעכבת?
וא"ו ההיפוך ווא"ו החיבור יש בהם גם שינוי משמעות והשינוי בהם הוא גם רק במלעיל ומלרע ושם ברור שאם טעה אין זה מעכב כיון שאנחנו רואים בתורה עצמה לפעמים שהכלל מתבטל ווא"ו ההיפוך הופך להיות מלעיל ליופי הלשון כמו בחלק מנסוג אחור (וישבתה בה, ועוד) וכן בשורשי ל"י (ועשית, ואפית, וענית, ועוד). ולכן מוכח שהשינוי של עבר ועתיד הוא משתנה לפי העניין שנאמר בו ורק לסימן בעלמא קבעו שבדרך כלל מלעיל זה עבר ומלרע זה עתיד, ולכן מסברא אמרתי שאולי הדין כן גם ב"באה" שההבדל הוא רק לסימן ולא לעיכובא כמובן שאני מסתייג ולא פוסק למעשה אבל כתבתי לכאורה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה