במנגינה (בטעמים בנוסח אשכנז) אין הבדלבמגילת אסתר
אין הבדל בין 'אתנחתא' ל'סוף פסוק' ?
במנגינה (בטעמים בנוסח אשכנז) אין הבדלבמגילת אסתר
אין הבדל בין 'אתנחתא' ל'סוף פסוק' ?
אאל"ט אין הבדל ברור. אותו ניגון. אני בכל אופן משתדל לעשות הבדל שהסוף פסוק תהיה הפסקה מפרידה יותר מהאתנחתא.במגילת אסתר
אין הבדל בין 'אתנחתא' ל'סוף פסוק' ?
זה טוב?האם מישהו יכול להעלות לכאן את הפטרת כי תשא (מלכים א' י"ח) לפי האשכנזים, כתב אשורית או תיקון סופרים??
לי למשל יש את עימוד "המלך" 21 שורות, וזה שונה מהעימוד שם, לכן קניתי תיקון אחר של מכון "פאר המקרא"-יפה נוף שתואם את העימוד הנ"ל.
היכן ניתן להשיג את הגליון?יש גליון שנקרא תורת הקורא והוא מביא את מה שאתה מחפש למצוא
אתה מתכווין בטח ל"באה" ו"שבה" וכדו' אבל כמעט שום דבר לא מעכב בקריאת המגילה, יש שיטה עיקרית בשו"ע שאפי' לכתחילה אי"צ לדקדק באותיותיה וי"א שרק בדיעבד אינו מעכב.יש כמה מלעיל ומלרע שמעכבים בקריאת המגילה (כנפסק בהלכה).
איזה הם?
אלו כן מעכבים?אתה מתכווין בטח ל"באה" ו"שבה"
איזה עוד?וכדו'
יש כאלו שכן?כמעט שום דבר לא מעכב
על מה מבוססת הסברא ששינוי משמעות במלעיל ומלרע אינה מעכבת?המילים באה ושבה נקראים עם אותו ניקוד בין מלעיל ובין מלרע ולכאורה אינו מעכב אפי' בקריאת התורה [אולי זה יישמע מוזר לאנשים אבל על פי ההלכה יותר חמור קריאת התורה מקריאת המגילה לעניין דקדוק באתיותיה] כיון שמלעיל ומלרע אינו מעכב. (אולם ייתכן שהם מעכבים כיוון שבכל אופן זה משנה משמעות).
מצרף את הקובץ (אגב באחת ההערות שם מתייחסים לנידון על שינוי משמעות במלעיל ומלרע)היכן ניתן להשיג את הגליון?
וא"ו ההיפוך ווא"ו החיבור יש בהם גם שינוי משמעות והשינוי בהם הוא גם רק במלעיל ומלרע ושם ברור שאם טעה אין זה מעכב כיון שאנחנו רואים בתורה עצמה לפעמים שהכלל מתבטל ווא"ו ההיפוך הופך להיות מלעיל ליופי הלשון כמו בחלק מנסוג אחור (וישבתה בה, ועוד) וכן בשורשי ל"י (ועשית, ואפית, וענית, ועוד). ולכן מוכח שהשינוי של עבר ועתיד הוא משתנה לפי העניין שנאמר בו ורק לסימן בעלמא קבעו שבדרך כלל מלעיל זה עבר ומלרע זה עתיד, ולכן מסברא אמרתי שאולי הדין כן גם ב"באה" שההבדל הוא רק לסימן ולא לעיכובא כמובן שאני מסתייג ולא פוסק למעשה אבל כתבתי לכאורה.על מה מבוססת הסברא ששינוי משמעות במלעיל ומלרע אינה מעכבת?
התכוונת לשורשי ל"הבשורשי ל"י
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: