תח"צ בני ברקים? חשבתם פעם איך להגיע בתח"צ מגן ורשא למרכז רימונים?

קצרה

משתמש מקצוען
אכן, ולאנשים העובדים אין בעיה להחליף עצמאית אוטובוס , בתנאי שהנסיעה תהיה טובה וחלקה (אני באופן אישי נוסעת ככה לעבודה 4 פעמים בשבוע, אוטובוס לרכבת ומשם רכבת או אוטובוס נוסף לעבודה בתוך גוש דן)
הבעיה בהחלפה היא כשנוסעת משפחה שלמה עם מזוודות , ועגלות, החלפה של רכבת או אוטובוס לאדם עצמאי נהוגה בכל הארץ ובכל העולם (ולכן גם הרב קו בצוקף ל90 דק כשי לאפשר החלפת אוטובוס ללא עלות נוספת
ההחלפה הזו צריכה לתת להם יתרון
לא ייתכן לשלוח אדם לנסוע 40 דקות בפנים העיר
בשביל להמתין עוד 10 דקות לאוטובוס
וכנ"ל הפוך
לא ייתכן שירד אדם בקוקה קולה וימתין שם 10 דקות לאוטובוס שיסובב אותו 40 דקות בתוך בני ברק.


וכל עוד הכבישים תקועים מרכבים פרטיים + אוטובוסים עירוניים
אין מישהו שיש לו צל של מחשבה שהוצאת האוטובוסים הבינעירוניים תקצר משמעותית יותר את זמן הסיבוב.
היא רק תגרום להוא שנוסע יומיומית למודיעין עילית לקנות רכב

את משווה בהחלט את הרכבת והנת"צ שנותנים לך עדיפות על רכבים בדרך לעבודה בגוש דן - להסתובבות בתוך בני ברק עמוסת הרכבים?
המסלול הנכון שלך של החלפת אוטובוסים - כולל סילוק והכבדה על רכבים פרטיים.
 

המליונרית

משתמש מקצוען
משום מה יתכן לך ונשמע לך הגיוני להפליא - שמי שאין לו רכב ירד בכניסה לעיר ויקח אוטובוס פנימה כדי לחסוך פקקים בעיר.
אבל לא יתכן לך בשום אופן שמי שיש לו רכב פרטי ירד בחניון ליד העיר ויקח אוטובוס פנימה/עד הבית.

למרות שבוודאות פתרון ב' יפתור את המצוקה
בעוד פתרון א' בספק רציני יקל על משהו מה גם שהוא יגדיל את מספר הרכבים הפרטיים.

זה נקרא תכנון תח"צ ב"ראש" של רכב פרטי.
מסכימה עם זה
מוזר להגיד לאלה שאין להם רכב להטלטל עם קו פנימי בנוסף לבין עירוני
ניסיתם פעם לעלות לקו פנימי עם מזוודות+עגלות +ילדים?
מה שקורה בבית שמש ביום שישי ובמוצש באזורים מסוימים פשוט סיוט
 

eh

משתמש פעיל
אם היה אפשרי לבנות רכבת קלה תחת בני ברק , והתחנות :
מכון מור
גן ורשא
חזוא רבי עקיבא
אולמות השמחה - מחתנה
קוקה קולה

היה נראה אחרת :)
אם את מדבר על רכבת תחתית זה גם עלות יקרה וגם לא שווה. מה שכן אפשר זה להפוך את הרחובות הראשיים לנתצים
ואז או מטרונית או רק"ל זה מקובל מאוד בעולם רק בשביל צריך הרבה יוזמה יציאה מהקופסא וכסף וכן צריך גם חניונים
בכניסה לעיר. אז כל מי שאומר שזה לא מעשי גם אוטובוסים וגם פקקים הוא טועה מבחינת המציאות אפשר לשנע הרבה אנשים בקצת זמן בתחבורה ציבורית.
זה קיים בעולם בכל מיני מקומות לדוגמא סינגפור שם גם אנשים אמידים נוסעים בתח"ץ כי היא מהירה ויעילה ולעומת זאת הרכב יקר ועולה עוד כסף ליסוע במרכז העיר.אני חושב שזה אפשרי-טכנית-כמובן גם בבני ברק רק אין רצון וכח וכסף כי הרי בסוף רוב הנסיעות זה אנשים שרוצים להגיע ליעדם מהר ולא משפחות שנוסע לשבת או לחתונה שגם הם יהנו
אבל עם ילדים פחות...בקיצער עד שלא יעשו פיתרון אמיתי שהוא מבוסס על העדפה של התחץ כל הפיתרונות האחרים הם פלסתרים ולא באמת עושים משהו כי בסוף העיר לא תואמת מבחינת תשתיות את כמות הרכבים וגם האוטובוסים גודשים אותה יותר מדאי ולכן הפיתרון הוא רכבת וסגירת הכביש לשאר משתמשי הדרך.ייתכן שבסוף בעוד 10 או 20
או מתי שאלא יהיה יפול האסימון בענין הזה אבל באמת חבל על כל השנים שתושבי בני ברק ייסבלו מעיר פקוקה ומזוהמת! כולי תקווה שמתישהו יעשו שינוי אמיתי ולא פיתרונות ארעיים!
 

eh

משתמש פעיל
ומה עם האנשים שגרים שם (בר עקיבא או ברחובות הסמוכים ? לפי מה שאת אומרת הם לא יוכלו לחנות באיזור של הבית שלהם.. זה לא יתכן....
זה מקובל בהחלט בעולם בפרט בערים צפופות הם יקבלו חניה במקום טיפה מרוחק רק בצורה כזאת יהיה ניתן לפתור את הפקקים.
 

גאונית

משתמש צעיר
אפשר לקחת אוטובוס לז'בוטינסקי ,ואז אוטובוס לז'בוטינסקי השומר לא יותר מרבע שעה, עדיף בהרבה מקווים 2 ו8 ותדירות גבוהה של אוטובוסים ,אבל זה יותר לאזור של מגדלי שקל.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
צודק מאד!!!
לכל אדם שמטרתו היא להגיע ליעדו בקלות לא ישנה אם לסוע ב2 אוטובוסים
בתנאי כמובן שהנסיעה חלקה ונוחה.
מנסיון, הרבה פעמים אני אעדיף לנסוע הביתה ב - 3-4! אוטובוסים (שלא תלבלבלו - בתוך בני ברק)
מאשר באוטובוס אחד כמו קו 8 שמסתובב בכל סמטה אפשרית.
אבל כמובן שצריך בשביל זה תכנון טוב ותדירות של קצת יותר מפעם ב 20 דק'....
אבל צריך להיות בני ברקי בני ברקי בשביל לדעת לנסוע ב3-4 אוטובוסים במקום ב-1.......
 

אסתי פרסומאית

משתמש רשום
צריך להעיף את כל האוטובוסים והקווים שמגיעים מחוץ לעיר, ושהם יעשו תחנה אחת בקוקה קולה ותחנה אחת, במכון מור, ומשם יתכבדו התושבים שגרים מחוץ לעיר להתנייד עם קווים פנימיים, זה לא יתכן שהעיר פקוקה כ"כ רק מכמות הקוים שנוסעים לק.גת, כרמיאל וכד (לא בדווקא הערים האלו , זה רק דוגמא..)

לא יתכן שבזמן ההמתנה לקו 2 , יעברו 2 קווים לכרמיאל ובאותה תדירות קו לביתר, ובתדירות גבוה יותר מקו 2
קווים למ.עילית וירושלים, עניי עירך קןדמים!!!

ובנידון לאשכול אין אף קו! כולל עם החלפה! בין 2 קווים ! שמגיע מ מכון מור/מרכז רימונים לשיכון ג, מלבד קו 2 שעושה סיבוב בכל העיר! ובתדירות של20 דק,
בעוד שלשיכון ויזניץ מגיעים המון קווים...

וכל הקווים שמגיעים לחזון איש /לנדא לא עוזרים למי שגר בתוך בשכונה ,
מדוע בשכיון וויזניץ כמעט בכל רחוב צר יש כמה קווים, במה נגרע חלקם של אחיהם שלא גרים שם?
כמו לאחר שיש סופסוך רכבת קלה, מדוע אין קו אוטובוס שעובר מהרכבת לתוך העיר ישיר מבן גוריון נכנס להרואה ומשם נכנס ליהודה הנשיא? דרך קלה וחלקה ?? בלי להסתובב שעות בתוך העיר?
כנראה שמי שכתבה את זה לא נוסעת כמעט מחוץ לעיר בערבי שבתות
לא מספיק כל הבלגן שאוטובסים עוברים מלאים ולא עוצרים היא רוצה שנחכה רבע שעה לאוטובוס עירוני ולדאוג שיהיה מקום לילדים ושיהיה מקום לעגלות ומזוודות בתוך האוטובוס (תארו לעצמכם איך נראים האוטובסים העירוניים באמצע השבוע עם כל העגלות תכפיל את את זה פי כמה וכמה + מזוודות)
ואחרי כל הבלגן המטורף הנ"ל יצטרכו להחליף אוטובוס בתחנה המרכזית לבין עירוני

מי שמבקש זאת כנראה נוסע בערבי שבתות לא יותר מפעם בשנה או חצי שנה

ובדרך אגב בחישוב פשוט זה לא אמור להוריד בכלל את העומס
הרי אותו כמות של האוטובוסים העירוניים יצטרכו להיכנס לעיר לאסוף אותם לתחנה המרכזית, אלא אם כן לא יכניסו כמות מספקת ויהיה קטסטרופה
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
לדעתי שיפור מצבת הקווים העירוניים חייב להיעשות בלי קשר לשום דבר אחר!!

ולא חושב שצריך לערב פה את הוויכוח הישן והטוב לגבי אוטובוסים בינעירוניים שכולם רוצים שיורידו פרופיל רק מתווכחים איך!

הלוואי והיה למישהו אוזן קשבת בנושא העירוני, אפשר לפתור את זה בלי להוסיף ק״מ נסועה אחד! {אולי טיפה מגזים}.
פשוט לעשות תחבורה חכמה ויעילה, ולא עמוסה באינסוף קווים לא תדירים שכ״א עוצר בתחנה אחרת. {ספרו את זה לאלו שלא בקיאים שלא מבינים למה האוטובוס לא עוצר להם בחזו״א נחמיה או ר״ע רש״י ועוד מקומות.}


הפעלת קו 380 לאלעד באמצע השבוע עם אפשרות לנסיעה פנימית יכול להוות פתרון כפול, גם לבעיה שהוזכרה כאן, וגם לנוסעים לאלעד העולים בכביש 4 כולל המגיעים מהרק"ל, וכן לנוסעים מאלעד המעוניינים לנסוע ברק"ל.
ממש לא, הוספת קו לא תדיר נוסף זה בדיוק מה שגורם לכך שאין קווים נורמלים לכל מקום כי יש יותר מידי קווים,
הפיתרון להוציא קווים לשפר את מסלולי הקווים העיקריים לכל הצירים הראשיים, ולהפוך אותם לתדירות גבוהה מאוד!
{בכל הערים הגדולות הקווים העירוניים בשעות השיא {ויש הרבה!} בתדירות של 10 דק׳, בב״ב צריך יותר מכך!! ואם יהיה פחות קווים יוכלו לקבל אפי׳ תדירות של 5-8 דק׳! ל7-8 קווים עיקריים ועוד כמה משלימים בתדירות נמוכה יותר,
והלוואי ויקרה.....
 

אסתי פרסומאית

משתמש רשום
לדעתי שיפור מצבת הקווים העירוניים חייב להיעשות בלי קשר לשום דבר אחר!!

ולא חושב שצריך לערב פה את הוויכוח הישן והטוב לגבי אוטובוסים בינעירוניים שכולם רוצים שיורידו פרופיל רק מתווכחים איך!
לא ראיתי את הוויכוח הישן (אשמח שתצרף קישור)
ולא קיבלתי תשובה על מה יועיל שאוטובוסים עירוניים ייקחו אותנו לתחנה מרכזית במקום אוטובוס רגיל בין כך ובין כך יצטרכו להכניס אוטובוסים
ואם כבר זה רק יקשה כפי שפירטתי לעיל

ראשי ומהנדסי העיר לאורך כל השנים עשו פשע לא יסולח בתשתיות (גם היום, ראה ערך שיכון ה' - רחובות צרים מאוד וכל וילה הורסים שם כל לצורך בנין של 7 קומות ללא חניות - שהקבלן לוקח לעצמו)
אז הפתרון צריך להיות יצירתי עם חשיבה מחוץ לקופסה ולא פתרון שלא יועיל כלום אלא להיפך
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
לא ראיתי את הוויכוח הישן (אשמח שתצרף קישור)
ולא קיבלתי תשובה על מה יועיל שאוטובוסים עירוניים ייקחו אותנו לתחנה מרכזית במקום אוטובוס רגיל בין כך ובין כך יצטרכו להכניס אוטובוסים
ואם כבר זה רק יקשה כפי שפירטתי לעיל

ראשי ומהנדסי העיר לאורך כל השנים עשו פשע לא יסולח בתשתיות (גם היום, ראה ערך שיכון ה' - רחובות צרים מאוד וכל וילה הורסים שם כל לצורך בנין של 7 קומות ללא חניות - שהקבלן לוקח לעצמו)
אז הפתרון צריך להיות יצירתי עם חשיבה מחוץ לקופסה ולא פתרון שלא יועיל כלום אלא להיפך
הוויכוח התנהל לא מזמן באשכול ״מרכזית הארזים״ בין עשרות הדפים שם.

אגב לא התכוונתי להביע דיעה, אלא רק הסבתי תשומת לב שהנושא העירוני צריך לבוא לפיתרון במיידי בלי קשר לבינעירוני שהפיתרון שלו לכל הדיעות ייקח הרבה יותר זמן {בין שנה לעשור, תלוי בפתרונות שהעלו....}
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא ראיתי את הוויכוח הישן (אשמח שתצרף קישור)
ולא קיבלתי תשובה על מה יועיל שאוטובוסים עירוניים ייקחו אותנו לתחנה מרכזית במקום אוטובוס רגיל בין כך ובין כך יצטרכו להכניס אוטובוסים
ואם כבר זה רק יקשה כפי שפירטתי לעיל

ראשי ומהנדסי העיר לאורך כל השנים עשו פשע לא יסולח בתשתיות (גם היום, ראה ערך שיכון ה' - רחובות צרים מאוד וכל וילה הורסים שם כל לצורך בנין של 7 קומות ללא חניות - שהקבלן לוקח לעצמו)
אז הפתרון צריך להיות יצירתי עם חשיבה מחוץ לקופסה ולא פתרון שלא יועיל כלום אלא להיפך
האוטובוסים הבין עירוניים פוקקים את העיר!וחוסמים אותה!
ויועיל מ-א-ד! אם הם יתכבדו ליסוע רק מחוץלעיר ....

ואם יהיה לך אוטובוס שעושה 4-5 תחנות בתוך השכונה ומגיע בתדדירות גבוה! (נגיד כל 4-5 דק'!) , ומיד יצא אחכ לכביש הראשי , שם בהמתנה קצרה (אוטובוסים ליעדים חמים כמו ירושלים מודיעין עילית וכד' יגיעו אפילו בתדירות של כל 2 דק'..) מגיע אוטובוס שמביא אותך לעיר היעד - אז מבחינת זמן תרוויחי המון,(לא יודעת איפה את ספציפית גרה, אבל אוטוובוס בין עירוני יכול לעשות גם 30 תחנות בתוך העיר ולהגלגל שעות בתוך ר עקיבא... או השומר או חזון איש.. עד שהוא סוף סף יוצא מהעיר....)
ולא לא יצטרכו להוסיך עוד אוטובוסים כ י האוטובוס שעובר בתוך השכונה ישמש גם את אלו שצריכים את האוטובוס העירוני וגם את אלו שצריכים את האוטובוס הבין עירוני, לעומת זאת כל האוטובוסים הבין עירוניים יפנו את מקומם וליהודים אשר בבני ברק, תהיה אורה ושמחה וקצת יותר מרווח נשימה...


אני בהחלט חושבת שזה מורכב ההיטלטלות של פעם בשבועיים עם כל המשפחה והמטלטלים.. ולהחליף אוטובוסים בצורה כזו זה ממש מעמסה.. אבל בתדירות של פעם בשבועיים , לעומת עיר שפקוקה 24/6... אני חושבת שאין מנוס מלבצע את זה....
כמו"כ מניסיון כשהמשפחה גודלת זה נהיה בלתי אפשרי גם באוטובוס ישיר ועושים את זה 3 -4 פעמים בשנה... זה פשוט סיוט לצאת במוצש או להגיע בשישי לעיר או לצאת ממנה...

מבחינת הפשע של התשתיות את צודקת בכל מילה!!!, היו צריכים להתנות שברחובות הצרים (כמו שהבאת בשיכון ה' באזור קהילות יעקב באזור שיכון ג ועוד, להוריד לקבלן מעט מרוחב הבנין, לטובת הגדלת הכביש + מדרכה ובתמורה להוסיף לו ברישיון בניה קומה נוספת...
אבל זה כבר ראוי לאשכול אחר...
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
אכן אבל כדי להגיע לתוך העיר חייבים להיכנס לר עקיבא על חסרונותיו,
אך אם היה קן שמגיע דרך בן גוריון ונכנס ברחוב ירושלים/יהודה הנשיא הוא היה חוסך המון לתושבי השכונות הפנימיות....
אם יפעילו את קו 380 כקו פנימי ובינעירוני, יתאפשר להסיט את המסלול של 280 שימשיך בבן גוריון ישר (במקום פניה שמאלה לז'בוטינסקי), שמאלה בהרואה, שמאלה בירושלים, ושיהפך גם הוא לקו משולב - עירוני ובינעירוני.
 
נערך לאחרונה ב:

בן תורה

משתמש רשום
כהמשך לנאמר - אני מתגורר בתחילת רבי עקיבא ונאלץ ליסוע מחוץ לעיר לשבתות עם דרייוער, הילדים שלי לא שורדים את הסיבובים של האוטבוסים בתוך העיר עם כל העצירות והברקסים, (הקו שבו אני נוסע עושה את כל העיר עד קוקה קולה...) רק בפורים אני יכול ליסוע בנחת באוטובוס שנוסע רק ז'בוטינסקי גהה.... לא הייתי מתנגד שיהיה כך כל השנה...
ולפני שאתם מזדעקים על תושבי מרכז העיר ושכונותיה, תיזכרו שיש גם אנשים שגרים בתחילת רבי עקיבא ולא יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית כי זה לא הגיוני ליסוע עם ילדים שעה בתוך העיר בתנאים קשים...
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
האוטובוסים הבין עירוניים פוקקים את העיר!וחוסמים אותה!
ויועיל מ-א-ד! אם הם יתכבדו ליסוע רק מחוץלעיר ....
מה יעזור שכל העומס של אוטובוסים מחוץ לעיר יפול על האוטובוסים הפנימיים שגם ככה צפופים מאד?
מה גם, שאוטובוסים בינעירוניים ממש לא משמשים בעיקר רק את האורחים אלא אחוזים נכבדים מתושבי העיר.

בפתרון של אוטובוסים פנימיים מהשכונות לקצוות בתדירות מוגברת אני ממש תומכת.
כל הקוים שמגיעים לת"א/ פ"ת והסביבה יכולים לרדת בכפוף לזה שיהיו אוטובוסים פנימיים מתוגברים משמעותית לנקודות הגישה לערים הסמוכות.
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
ולפני שאתם מזדעקים על תושבי מרכז העיר ושכונותיה, תיזכרו שיש גם אנשים שגרים בתחילת רבי עקיבא ולא יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית כי זה לא הגיוני ליסוע עם ילדים שעה בתוך העיר בתנאים קשים...
ומצד שני לקחת הימור ולעלות בתחנות האחרונות זו גם בעיה רצינית. המון פעמים לא נשאר מקום.
בקיצור, אף אחד לא נהנה.
לדעתי, צריך לחלק את העיר ל2-3 אזורים כשמכל אחד מהם יוצאים אוטובוסים נפרדים לערים השונות.
 

HennyS

משתמש מקצוען
ולכן המטרה אמורה להיות בהחלט להפוך את המצב לזה שבבני ברק "שווה" לנסוע באוטובוס וסיוט עד בלתי אפשרי לנסוע ברכב פרטי..
כבר עכשיו סיוט עד בלתי אפשרי לנסוע ברכב פרטי, הבעיה היא שתחבורה ציבורית פנימית פשוט לא קיימת.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
הפתרון האמיתי הוא לבטל את רוב ככל הקווים העירוניים, ולהפוך את הקווים הבינעירוניים למשולב עירוני, כשכל קו יבצע מסלול שונה בתוך העיר.
זה יפתור גם את מצוקת מחסור הנהגים.
 

חצרון

משתמש מקצוען
עד שיש סוף סוף קו בודד ויחיד שמגיע מגן ורשא ותחילת רבי עקיבא אל מרכז רימונים
ישבו חכמי חלם וקבעו כי מי שירצה לנסוע אתו מגן ורשא או מתחילת ר' עקיבא אל מרכז רימונים אינו רשאי לעשות זאת!

צפה בקובץ המצורף 1732027
חזקה שיהיה כ"כ הרבה אנשים בתחנות שירצו לעלות/לרדת, שגם מפכ"ל המשטרה בכבודו ובעצמו לא יוכל לאכוף את זה....
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  50  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה