את יכולה לפרט תפקידיםמ3 וחצי שטרי בתחום האחריות שלו והוא גאה בזה בטרוף עד 14 שהיתה מלכת הקניות גם קודם
אבל שדרגה את התחום לאומנות של ממש
לדוג היא הצמידה לורד מחיק לארון במטבח(מבפנים) הפרומיקה היא כמו לוח מחיק וכל דבר שנגמר כותבים מיד ככה שיש לה רשימות מדויקות ומסודרות ולא נתקעים כמעט עם קניות דחופות.
כל אחד כרום מעלתו
כעיקרון המבצע נתפר לבת ה12 שאז היתה בת 11 מסיבות דומות...
היא היום מגלה הרבה יותר אכפתיות לבית בכל התחומים אולי בגלל זה ואולי הגיל עשה את שלו...
אף אמא לא רוצה לעשות רע לילדים שלה,נכון.
אבל צזה מצד הילד.
אנחנו צריכות להזהר לא לתת לעצמנו הצדקה למעשים שלא בסדר לעשות.
אף בן אגם לא רוצה לעשות רע.אף אמא לא רוצה לעשות רע לילדים שלה,
כך אם יצא משהו לא טוב,זה בטוח ללא כוונה...
מנסיון, זה מפסיק לעניין אותם עד שמישהי (אמא) מתנדבת למיין. ואז שוב מערבבים הכל, וחוזר חלילה.מה אתן אומרות על הרעיון לעשות קופסה אחת ענקית לכל המשחקים יחד.
כלומר, כל המשחקים שהם מוציאים כל יום פליימוביל + קפלה + לגו וכד'.
אם הם אוהבים לבנות את כל העולם בבת אחת אז שישאר מרוכז ולא כל היום יצטרכו למיין.
אף אמא לא רוצה לעשות רע לילדים שלה,
כך אם יצא משהו לא טוב,זה בטוח ללא כוונה...
כולם שווים לפני המקום.תילי, אני לא בעד נקיפות מצפון שלא מקדמות. אמנם אשמה במידה נכונה יכולה לקדם וגם לה יש מקום וצורך. לא יותר מידי.
המבחן הוא מבחן התוצאה: האם רגשות האשמה מקדמות אותי? או מסיגות אותי?
אותו הדבר לגבי האמירה שאני אמא הכי טובה ונכונה לילדיי והכל בסדר. האם האמירה הזו מקדמת אותי? או גורמת לי לשאננות?
בדרך כלל דברים מוקצנים הם לא טובים. לא כדאי להקצין לאף צד.
מה שמפריע לי בגישה הזו, שכבר קראתי עליה לא פעם, זו הגישה שההורים תמיד בסדר איך שהם, ובאותה נשימה אומרים שלילד יש בחירה חופשית, ואם הוא בחר ליפול במקום להשתקם, לנשור במקום להתחזק - האחריות עליו ורק עליו.
אז מה בעצם טוענים? יש בחירה חופשית, או לא? יש אחריות על מעשים של עצמו או לא?
האם טוענים שלילדים יש בחירה ואחריות? ואלו להורים מבוגרים יותר, חכמים ומנוסים יותר - אין בחירה ואחריות?
לא ברור לי מה טוענים.
האם ילד כן רוצה לעשות רע? והורים לא?
כולם שווים לפני המקום.
לאבא כמו לבנו יש אותו לב, ומערכת ושמה אדם ונטיותיו.
מה שנכון לו - נכון גם לשני לגבי עבודת המידות והנפש.
ומה בכל אופן ההבדל בינהם?
במקום ההשקה, ביחס בין אב-בן בן-אב.
יש כיבוד הורים.
ומצד שני צריך לכבד את הילדים.
לא להשתחוות להם או להיכנע להם וכו', אלא להתייחס אליהם כנשמה אלוקית שהופקדה אצלנו, כיצור בפני עצמו, ולא כאובייקט שבא לשרת/לכבד אותנו.
וכשלילד יהיה כבוד מסוג זה (שוב - ההורה הוא הסמכות אבל זה לא סותר בכלל את הכבוד) הוא יקבל את הדוגמא האישית הכי ניצחת שקיימת!
ברור שגם להורים יש בחירה, לכולנו יש בחירה ואנו מצווים לבחור בטוב!תילי, אני לא בעד נקיפות מצפון שלא מקדמות. אמנם אשמה במידה נכונה יכולה לקדם וגם לה יש מקום וצורך. לא יותר מידי.
המבחן הוא מבחן התוצאה: האם רגשות האשמה מקדמות אותי? או מסיגות אותי?
אותו הדבר לגבי האמירה שאני אמא הכי טובה ונכונה לילדיי והכל בסדר. האם האמירה הזו מקדמת אותי? או גורמת לי לשאננות?
בדרך כלל דברים מוקצנים הם לא טובים. לא כדאי להקצין לאף צד.
מה שמפריע לי בגישה הזו, שכבר קראתי עליה לא פעם, זו הגישה שההורים תמיד בסדר איך שהם, ובאותה נשימה אומרים שלילד יש בחירה חופשית, ואם הוא בחר ליפול במקום להשתקם, לנשור במקום להתחזק - האחריות עליו ורק עליו.
אז מה בעצם טוענים? יש בחירה חופשית, או לא? יש אחריות על מעשים של עצמו או לא?
האם טוענים שלילדים יש בחירה ואחריות? ואלו להורים מבוגרים יותר, חכמים ומנוסים יותר - אין בחירה ואחריות?
לא ברור לי מה טוענים.
האם ילד כן רוצה לעשות רע? והורים לא?
אלף לייקים!!!כולם שווים לפני המקום.
לאבא כמו לבנו יש אותו לב, ומערכת ושמה אדם ונטיותיו.
מה שנכון לו - נכון גם לשני לגבי עבודת המידות והנפש.
ומה בכל אופן ההבדל בינהם?
במקום ההשקה, ביחס בין אב-בן בן-אב.
יש כיבוד הורים.
ומצד שני צריך לכבד את הילדים.
לא להשתחוות להם או להיכנע להם וכו', אלא להתייחס אליהם כנשמה אלוקית שהופקדה אצלנו, כיצור בפני עצמו, ולא כאובייקט שבא לשרת/לכבד אותנו.
וכשלילד יהיה כבוד מסוג זה (שוב - ההורה הוא הסמכות אבל זה לא סותר בכלל את הכבוד) הוא יקבל את הדוגמא האישית הכי ניצחת שקיימת!
ברור שגם להורים יש בחירה, לכולנו יש בחירה ואנו מצווים לבחור בטוב!
לכן כתבתי שאין אמא לא טובה בכוונה או שאננה בכוונה וכו׳
יש מצבים שיכולים לגרום לתקופה פחות יציבה וזה לא אמור לערער בית שלם...או לעשות צלקות..
כל זה כאשר יש בבית לרוב שיגרה ויציבות!!
ועם זאת - זה לא סותר את הבחירה. איך?כן, מסכימה איתך. עודף חרדות מכל חולשה וכישלון - לא עושים טוב לאף אחד.
פחד מכל תגובה לא נכונה - רק מזיק.
אני תמהתי על היחס של הגישה לילדים 'הבוחרים', ואולי לא כאן המקום.
אני חושבת שגם ילדים ש'בחרו' לרדת או לנבול או להיכשל בחיים, זה לא בכוונה. כל-כך לא בכוונה.
גם אם אח שלהם במקום אחר - טוב בהרבה - זה לא מוכיח כלום. כל אחד זו נשמה נפרדת, עם נתונים אחרים לגמרי.
אף ילד או בחור לא רצה שיהיה לו רע. אף נערה אחת לא רצתה לטעות. אף נשמה לא רצתה בכוונה להתגלגל בכל מיני מקומות נפשיים ו/או רוחניים ירודים.
עם המנגינה [של השיר המקורי] זה בכלל מעודד...
שיר ישראלי ישששןןןןמה המנגינה? זה כבר מענין, יוסיף לי להשראה
מה שכתבו פה - שלילדים לא יהיו צלקות - מאד מפריע לי לראות אמהות שבאות לקחת את הילדים שלהם אחרי יום ארוך ודבר הראשון שהם אומרות זה ״למה החולצה שלך בחוץ??״ למה לא מה שלומך/איך היה בגן/חמוד שלי התגעגעתי״ ורק אז ״בא נכניס לך את החולצה״? ילד כזה זה מה שהוא יזכור מאמא שלו ״למה החולצה שלך בחוץ״ וגם עם הוא יהיה יותר פדנטי מהילד השני, זה פשוט לא שווה את זה. תשתדלנה שהמילים הראשונות תהינה חמות וחיוביות. ועם אתן כאלה שמעירות הרבה, תאזנה את זה עם עוד יותר כח חיובי. עוד מחמאות, עוד חוויות, עוד משחקים ושירים וסיפורים ביחד.
היא לא דוגרית. היא חסרת טקט.אמאלה איזה שוויגער דוגרית
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: