דיון ביום בהיר הניח מאן דהו את כובע הלקטור על קרחתכם

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
לא קוראים לזה לקטור?
לקטור זו הפעולה שאותה מבצע המלקטר.

תודה רבה לכולם! הפופקורן נגמר, אבל אני עדיין אקבל בברכה תגובות נוספות.
(לאלו שתהו: לא יהיה פיינל אנד לאשכול הזה. סתם רציתי לדעת מה עמיתים נבונים חושבים בנושא.)
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
במודעות של אור החיים וכדו' מספרים על טובי הלקטורים שבחרו את יצירות הביכורים:)
מחלוקת הפוסקים
הם צודקים
תודה! חידשת לי.
קבלו תיקון:

דיון ביום בהיר הניח מאן דהו את כובע הלקטור על קרחתכם​

 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בתור קורא:

כשהייתי קטן בחרתי ספרים לפי האורך, מה שיותר ארוך, יותר טוב. היום אני מסתכל בדף הראשון לראות מי הם העורכים הספרותיים והלשוניים וגם מדפדף בו קצת כדי להתרשם מרמת הכתיבה ו"לקלוט את הז'אנר".

בתור כותב:

מעדיף לקרוא את הפרולוג ולהציץ בדף האחרון (למה לא כל האפילוג? כי זה סתם הורס את המתח, אבל בשביל לכתוב ביקורות ספרותיות ופאפאניקים או משהו בסגנון אני קורא גם את האפילוג, לראות את נקודת הסיום וה"פאנץ" שנמצא בו.) עדיין בודק את מספר הדפים, אבל פחות מיחס לזה חשיבות.

בעיקרון זה מזכיר לי במעט את הדיון הזה, כי אם ההוצאה הראשונה החליטה בזמנו להוציא את הספר, סימן שכנראה הוא עבר את אישורם של הלקטורים הקרחים שלהם, ועוד כפי שידוע לי, פעם התנאים לקבלת ספר היו יותר מחמירים מהיום.
(יכול להיות גם שהספר לא כל כך הצליח בעבר, כי הוא לא התאים לתקופה דאז, אבל היום הוא יצליח יותר.).

עוד עצה טובה: לקרוא את הכתוב על הכריכה האחורית של הספר, זה מסכם פחות או יותר את ז'אנר העלילה ומהלכה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה