אשכול דיונים אבל רק כאן...!!!!

קרעפט

משתמש מקצוען
אגב
אני לא חושב שזה מגיע להם.
תחשבו זוג צעיר שזה עתה נישא לא בדיוק צריכים את כל הדיון המיותר הזה שיכול לחכות להזדמנות אחרת.
הרבה מזל טוב וחיים מאושרים.
ומחכים לאלבום של יונתן שקולו איך שזה נשמע, רק השתבח.
 

פרלמן משה

משתמש פעיל
במחילה מכבודכם אבל אני חושב שכולנו נכנסים לבעיה הרבה יותר רצינית של לשון הרע כשמדברים על זמר ספציפי (יונתן שינפלד במקרה שלנו) ולכן להבא בבקשה לא להזכיר שמות.
לפי זכרוני לא הוזכר שם הזמר לאורך כל הדיון, הצחיק אותי שהראשון שהעלה את השם הוא דוקא מי שמעורר על לשון הרע.
ויובהר ברורות, בניגוד להרבה זמרים שנחשבים אצלי פסולים ואין לי עסק לא איתם ולא עם השירים שלהם, בסיפור הזה לא באתי לפסול ח"ו את הזמר, כולם יודעים שהוא בן ישיבה ולא אחד שהזמרה מעבירה אותו על דעתו ועל דתו רח"ל, לבטח היו לו כוונות טובות בתום לב, אני מקוה שאם נודע לו שנכשל הוא מתחרט, ולא יעשה שוב טעויות.
החשש פה הוא ששיר שמופץ יצא מכלל שליטה, ואותם זמרים פסולים מנוטרלי יראת שמים ישתמשו בו בלי מחשבה ופקפוק, ובלי שאלת רב, ואנחנו יהודים מאמינים בדברי חז"ל שלימדונו כי המשתמש בפסוקים משיר השירים כמין זמר מביא רעה לעולם שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקב"ה וכו'.
אין לנו את הכלים איך להסיר את המכשול, אמנם ישראל ערבין זה לזה, ולא באנו אלא לעורר את אחינו החרדים והיראים מבקשי דבר ד' להסיר מכשול, ויהי רצון שלא נבוש ולא נכלם לעולם ועד.
 

פרלמן משה

משתמש פעיל
אגב
אני לא חושב שזה מגיע להם.
תחשבו זוג צעיר שזה עתה נישא לא בדיוק צריכים את כל הדיון המיותר הזה שיכול לחכות להזדמנות אחרת.
הרבה מזל טוב וחיים מאושרים.
ומחכים לאלבום של יונתן שקולו איך שזה נשמע, רק השתבח.
ולתורתינו הקדושה כן מגיע רח"ל?
 

פרלמן משה

משתמש פעיל
כשהיתי בישיבה לא שרו אשת חייל בגלל זה
לפעמים יש לאישים הרגשות קודש מיוחדות שאין לאחרים, כמו למשל אחד מגדולי ישראל שלא אמר בריך שמי'ה בשעת הוצאת ספר תורה והסיבה שגילה היא שאינו מסוגל להוציא מפיו את המילים "אנא עבדא דקודשא בריך הוא" מרוב יראת שמים.
מסופר גם על שליח ציבור שנמנע לומר בתפילת הנני העני ממעש את המילים "נרעש ונפחד" מחמת שחש בכך שקר שאינו ברמה זו.
דברים כאלה לא מחייבים אף אחד, כי מנהג ישראל תורה, מצד אחד מעריכים ומעריצים את גדולי התורה ומנהגיהם, אמנם מצד שני מסורת עם ישראל חזקה מכל.
 
נערך לאחרונה ב:

פרלמן משה

משתמש פעיל
3 הערות
1. כמדומה שהשיר שובי השולמית יהודה דים נעשה ע''פ היתר רב
2. ולמה אחותי כלה בכף דגושה
3. כולנו יודעים למה הכוונה כינור של ליצנים השיר הזה הוא לא בקטגוריה הזאת
תגובה:
1. כמדומה שאם רב התיר ז"א שהשיר חובר לכוונת הפסוק הנכונה.
2. על מי בדיוק באת להעיר.
3. ליצנים בדברי חז"ל פירושו הוא, לקחת מילים המכוונים על אהבת הקב"ה וכנסת ישראל, ולהשתמש בהם לחתן וכלה, זה נקרא לעשות צחוק מהתורה ח"ו.
מבחינה זאת, גם השיר דנן הוא לצערנו בקטגורי'ה הזאת.
מה שנכון נכון, השיר עצמו אינו בסגנון של ליצנים, ומה טוב אם יחליפו את המילים, וכך נוכל כולנו ליהנות מלחן יפה כדת משה וישראל.
 

גלובוס

משתמש מקצוען
לא קראתי את כל הדיון בנושא שירים משיר השירים, מה שכן למדתי שזה אסור באמת לקחת מילים משם ולשיר. אבל, יש ה-מ-ו-ן שירים כבר מזמרים שונים שלקחו מילים משם.
למה דוקא בשיר הזה של יונתן אתם דנים ואומרים שזה אסור?
ניראה לי שכולם ממש שמחו ליראות שהוא הוציא שיר וכולם רצו לישמוע
ואז ככשמעתי את השיר הוא צילצל לי מוזר באוזן סוג של שיר אהבה חרדי
אז רציתי לברר את מקור השיר
ולפי התגובות כניראה שזה תפס להרבה את האוזן
אני יותר מאוכזב מאשר מאשים
כי כל זמר יעשה מה שבא לו אבל תכלס אני לא ידליק את השיר בבית וחבל:(:(:(
 

כוכב נוגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
לפעמים נגיד, לפחות לקחו מילים משיר השירים (- בלי קשר שזה אסור לקחת מילים משם) והפכו את זה כמו שאתם אומרים לשיר אהבה חרדי... זה לא עדיף והרבה יותר עדיף משירים כמו אשת חיל של חיים ישראל? או המלכה שלי של יניב בן משיח?????
 

פרלמן משה

משתמש פעיל
ניראה לי שכולם ממש שמחו ליראות שהוא הוציא שיר וכולם רצו לישמוע
ואז ככשמעתי את השיר הוא צילצל לי מוזר באוזן סוג של שיר אהבה חרדי
אז רציתי לברר את מקור השיר
ולפי התגובות כניראה שזה תפס להרבה את האוזן
אני יותר מאוכזב מאשר מאשים
כי כל זמר יעשה מה שבא לו אבל תכלס אני לא ידליק את השיר בבית וחבל:(:(:(
הבעת האכזבה שלך ושל כמה שיותר, וכן אי השימוש בו בעתיד בחתונות של הציבור החרדי, מפיחה רוח תקוה שהזמר יתאושש ויעשה מאמץ לשנות את המילים, ולהלחין מחדש את השיר על מילים מתאימות לפי רוח התורה.
אמנם הוא עדיין בירח הראשון אחרי הנישואין, אבל לפחות בתקופה הזאת אין חתונות, ויש לו זמן עד ל"ג בעומר לתקן את המעוות.
השורה "כל זמר יעשה מה שבא לו" צורמת, לא מדברים פה על רגשות וסגנונות, כל זמר יהודי בכל מצב שהוא כפוף לתורה ולהלכה, לא פחות מכל יהודי אחר.
ה"חבל" הזה הוא לא עליך, אלא על אלו שלא יעמדו בנסיון חלילה.
לפעמים נגיד, לפחות לקחו מילים משיר השירים (- בלי קשר שזה אסור לקחת מילים משם) והפכו את זה כמו שאתם אומרים לשיר אהבה חרדי... זה לא עדיף והרבה יותר עדיף משירים כמו אשת חיל של חיים ישראל? או המלכה שלי של יניב בן משיח?????
בדברים אסורים אין סדר עדיפויות, אם מותר מותר ואם אסור אסור.
אדרבא, דוקא בגלל שהשיר דנן יותר עדיף, לכן צריך להזהיר את הציבור כי אסור לשיר אותו.
על סתם שירים הסכנה לא גדולה, כל משפחה חרדית מכובדת לא תניח לשיר אותו, וכן באופן אישי ירא שמים לא מתפתה להעלות על שפתיו ניגונים זולים ופראיים, וקל וחומר אם הם מביעים זלזול וקלות ראש.
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זמר המתפאר שלרגל נישואיו חיבר שיר על "אחותי כלה", כנראה אינו יודע שאסור לקחת פסוק משה"ש המדבר על הקב"ה וכנסת ישראל, ולהשתמש בו בכוונה פשטית רח"ל.
חבר'ה תקשיבו טוב!
הקשבתי לשיר הזה בשביל להבין מה הרעיון ו...הזדעזעתי עד עמקי נשמתי!!!
לא מדובר כלל בשיר לפי סדר המילים, מדובר בחיבור שני פסוקים שאין ביניהם כלל קשר, והתאמתם ל....וד"ל....רח"ל!!!!
ברשותכם, אצטט את המילים של השיר עם המקורות ככתבם וכלשונם -
שיר השירים פרק ג'
אָקוּמָה נָּא וַאֲסוֹבְבָה בָעִיר בַּשְּׁוָקִים וּבָרְחֹבוֹת אֲבַקְשָׁה אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי בִּקַּשְׁתִּיו וְלֹא מְצָאתִיו׃
שיר השירים פרק ה'
בָּאתִי לְגַנִּי אֲחֹתִי כַלָּה

וכעת נבדוק איך השיר בנוי ונראה מה כוונת הלחן...

בית ראשון
אָקוּמָה נָּא וַאֲסוֹבְבָה בָעִיר בַּשְּׁוָקִים וּבָרְחֹבוֹת, אֲבַקְשָׁה אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי בִּקַּשְׁתִּיו וְלֹא מְצָאתִיו. X2

עד כאן הכל תקין, אבל וכאן האבל הגדול!!! כעת לוקחים את המילים מהפרק השני ומקשרים אותם לפרק הראשון! בקשר שאין לו עוררין מה כוונתו...!!!
בית שני
בָּאתִי, בָּאתִי לְגַנִּי, בָּאתִי לְגַנִּי אֲחֹתִי כַלָּה, אֲבַקְשָׁה אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי, אֲחֹתִי, אֲחֹתִי כַלָּה. X2

כעת ישפוט הציבור האם ראוי לשיר את הלהיט הזה בחתונות...!!!
 
נערך לאחרונה ב:

מצ'ינג

משתמש צעיר
מלחן יפה כדת משה וישראל.
דומה שאין אתה יודע מהו לחן
לחן הינו תמצית רוחניותו של המלחין
צדיקים יכולים להעלות לחן שאינו ממקור כשר
אנחנו הפשוטים רק יכולים להתחבר לשפע שיש בלחן ולקבל ממנו
באם ח"ו הוא מצד הקליפה הרי שזה יכול רק להגביר את כח הס"א על המאזין לו...
 

Y.E.S violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפעמים נגיד, לפחות לקחו מילים משיר השירים (- בלי קשר שזה אסור לקחת מילים משם) והפכו את זה כמו שאתם אומרים לשיר אהבה חרדי... זה לא עדיף והרבה יותר עדיף משירים כמו אשת חיל של חיים ישראל? או המלכה שלי של יניב בן משיח?????

מצטרף לכל מילה!

ואיך השיר נהיה שיר אהבה חרדי?
על 'בואי כלה' של אוהד מושקוביץ - אף אחד לא פתח דיון,
ושם גם הלחן בא מזמר חילוני!
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ואיך השיר נהיה שיר אהבה חרדי?
תשאל את כל המלחינים אם זה המסר שם או לא!!!
וחוצמיזה, האשכול לא נפתח בשביל לחנך את משתתפי הפורום!
טוב אתה נראה חסיד שלו:
https://www.prog.co.il/threads/כאן-מנתחים-מוזיקה-בכיף.449949/page-12#post-6556827
מי שנפגע שיעבור לאשכול הבא!
זה אשכול דיונים על שירים, ואין שום עניין לחנך אף אחד...
אבל זו גם זעקת "הצילו" שלא יטביעו אותנו עם השירים האלו בגועל נפש של העולם החדש!!!
מספיק ה"אין אדם נוקף" עם התנועות מהכנסייה :mad:
ןמספיק הסיפור הנוראי של גיורת שהשתתפה בחתונה "חרדית" ואמרה שהשירים לקוחים מהכנסייה!!!
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית

Y.E.S violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מה זה אם לא מוזיקה?


לפי זכרוני לא הוזכר שם הזמר לאורך כל הדיון, הצחיק אותי שהראשון שהעלה את השם הוא דוקא מי שמעורר על לשון הרע.
ויובהר ברורות, בניגוד להרבה זמרים שנחשבים אצלי פסולים ואין לי עסק לא איתם ולא עם השירים שלהם, בסיפור הזה לא באתי לפסול ח"ו את הזמר, כולם יודעים שהוא בן ישיבה ולא אחד שהזמרה מעבירה אותו על דעתו ועל דתו רח"ל, לבטח היו לו כוונות טובות בתום לב, אני מקוה שאם נודע לו שנכשל הוא מתחרט, ולא יעשה שוב טעויות.
החשש פה הוא ששיר שמופץ יצא מכלל שליטה, ואותם זמרים פסולים מנוטרלי יראת שמים ישתמשו בו בלי מחשבה ופקפוק, ובלי שאלת רב, ואנחנו יהודים מאמינים בדברי חז"ל שלימדונו כי המשתמש בפסוקים משיר השירים כמין זמר מביא רעה לעולם שהתורה חוגרת שק ועומדת לפני הקב"ה וכו'.
אין לנו את הכלים איך להסיר את המכשול, אמנם ישראל ערבין זה לזה, ולא באנו אלא לעורר את אחינו החרדים והיראים מבקשי דבר ד' להסיר מכשול, ויהי רצון שלא נבוש ולא נכלם לעולם ועד.

לפעמים יש לאישים הרגשות קודש מיוחדות שאין לאחרים, כמו למשל אחד מגדולי ישראל שלא אמר בריך שמי'ה בשעת הוצאת ספר תורה והסיבה שגילה היא שאינו מסוגל להוציא מפיו את המילים "אנא עבדא דקודשא בריך הוא" מרוב יראת שמים.
מסופר גם על שליח ציבור שנמנע לומר בתפילת הנני העני ממעש את המילים "נרעש ונפחד" מחמת שחש בכך שקר שאינו ברמה זו.
דברים כאלה לא מחייבים אף אחד, כי מנהג ישראל תורה, מצד אחד מעריכים ומעריצים את גדולי התורה ומנהגיהם, אמנם מצד שני מסורת עם ישראל חזקה מכל.

איך זה מתקשר למוזיקה?
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה