שיתוף - לביקורת אף אחד לא קונה את הספרים שלי!

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מהרגע שיצאתי לאור עברתי מסלול רציני.
אחד הפערים הגדולים איתם נדרשתי להתמודד היה הרצון והידיעה שאני עומדת לכבוש את העולם בספרים שלי. הם יחוללו שינוי וימכרו במיליוני עותקים. האמת שמיליונים היה קטן עלי כי תודעתית הייתי במיליארדי עותקים.

התוצאה ביחס לדמיון היתה דלה.

האמת שהשאיפות הביכו אותי כי עודדתי בספרים הסתפקות במועט ושמחה במה שיש בעוד שאני תודעתית כבר עמדתי בראש הסולם...

אט אט התפכחתי.

ובגלל שהמקום הטבעי שלי זה לא מיליארדי קוראים, ההתפכחות היתה נצרכת ומבורכת. (אם כי הפסדתי הרבה כסף בכל התהליך עד שלמדתי את מקומי, אני מחשיבה את הכסף בתור דמי לימוד, כמו שאדם שלומד באוניברסיטה צריך לשלם, ככה הלימוד בבית הספר של החיים דורש תשלום).

הבנתי שאני הייתי זו שכל העת שכנעתי את עצמי שזה יקרה כי התוכן של הספרים שווה! הוא יכול לשנות ולקדם את העולם! זה לא אני, זה התוכן והמסע שלי!

אבל אף אחד לא חתם איתי על חוזה שזה יקרה.

ויותר מכך - עם הזמן - כשאני פחות מתלהבת מהכתיבה שלי אני רואה את הספרים כמו שהם. ויש להם חסרונות.

התהליך של ההתפכחות היה איטי, והבנתי שהמציאות רחוקה מהדמיונות.

כעת הספר "סדר הפוך" לא זוכה להתעניינות.

אני עושה הרבה רעש אבל בתכל'ס אין תוצאות כרגע.

האמת שזה המקום שייחלתי אליו.
מדובר כאן בחופש אמיתי.

ההבנה שזו האמת, והיא המציאות, השחרור מהכבלים שגורמים לנו לחשוב שאנחנו דבר-מה או שיש לנו בשורה חדשה לעולם.

ויחד עם זה הידיעה שצריך לפעול בכל הכח ולא לנוח ולא להתייחס לתוצאה כי העולם זקוק לנו, וגם אם העולם לא זקוק לנו זה מה שצריך לעשות. כי אם כל אדם יגייס את עצמו לטובת קידום העולם, מתוך תחושת מצוקה וקבלת אחריות אמיתית, אז העולם יהיה חייב להשתנות.

את הספר "סדר הפוך" אמשיך לשווק באהבה ובשמחה.
מתוך הבנה שזו אני - הייתי ונשארתי בנקודת האפס. אף פעם לא אהפוך לאחד כי אחד יש רק אחד.

לעומתי- הספר ראוי. הוא לא שלי אלא יש בו מתנה לי ולעולם כולו!

כאן אני רואה יתרון גדול בהפרדה שאנו עורכים בינינו לבין ה'פירות' שלנו.

כי בעוד הערך שלנו נשאר יציב גם אם נצליח וגם אם פחות, הרי שהערך של הפירות שלנו יכול להשתנות.
כי לא מדובר ברכוש שלנו - אלא במתנה ובערך רוחני שניתן לנו מאת בורא עולם.
ואם הערך של הספרים ישתנה וגם אם לא - נקודת החופש להיות רחוקים מכבלי הקהל, המעמד וכו' -
כי זו האמת וכולנו שווים לחלוטין תמיד -
היא נקודת ציון ראויה ומלאת משמעות לדעתי יותר ממיליארדי קוראים.

*

למה אני משתפת את כל זה?
קודם כל כי אני שברתי לעצמי מיתוס (שאני אמורה לשנות/שיש לי בשורה) וחשוב לי לשתף.
שנית,
במשך תקופה ארוכה אני 'מעלה לכאן מאמרים על החשיבות ביציאה לאור, במימוש כישרונות וכו'.

זה נראה כאילו אני סתם משתלטת על המרחב (יש בזה משהו... באמת לא חייבים לקרוא או להקשיב לאף אחד,
וכשאנחנו קוראים מישהו אנחנו מחליטים מה זה יתרום לנו בלי קשר מי כותב את הדברים שאנחנו קוראים)

אני חושבת שזה ממש חשוב לצאת לאור, בתור מטרה ולא בתור אמצעי. העולם שכנע אותנו שבמידה ואנחנו מרווחים כסף/כבוד/קהל -שווה לצאת לאור.
אבל המסע שלי - מוכיח לי שלא חשוב הכסף, הקהל, הכבוד, וכו'.
כי האדם שמגשים את הכשרונות שלו יוצא מורווח מעצם היציאה לאור בלי קשר לתוצאות..
אני רואה איך שהשתניתי, בזכות התהליך והכתיבה שלי, וזו המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לעצמי.
העובדה שאני מצליחה לתקשר עם הסביבה ולחיות בשלום עם עצמי.

חשוב שכמה שיותר אנשים יאבקו על הזכות להשמיע את קולם, אף אחד לא חייב להקשיב להם, אבל הקול של כל אחד חשוב.
זה קצת מורכב, מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי היטב.

*
הערה מעניינת שקשורה לתחושת המצוקה והמחסור:

לפני מספר שנים קראתי שארכיאולוגים מצאו פיסת בד ארגמן שאריות של בגד מתקופתו של דוד המלך.
פיסת הבד היא סימן לעושר שהיה באותה תקופה. כי צבע ארגמן נוצר מחומר נדיר מאוד.

בתקופה שלנו יש בדים בכל הצבעים. אנחנו מולטי מיליונרים.

לפני 100 שנים היה יום מיוחד לכביסה שכלל עבודה קשה, רק לעשירים היתה כובסת.
היום יש גם לעניים מכונת כביסה מעולה ויעילה ועוד המון מכונות יעילות שלא היו לעשירים בעבר.

הכותבים של פעם נאלצו להסתפק באפשרות שהחברים יקראו אותם ואם יתמזל מזלם או הם יהיו מספיק נחושים הם היו מוציאים לאור ספר. במרבית הפעמים הספר היה יוצא לאור רק לאחר פטירתם.

בדורנו יש המון במות להגיש את הכתיבה שלנו.
והכי חשוב גם אם אין בנמצא אפשר להקים כזו במה בעצמנו.

הוכחה שאנחנו רק צריכים לפתוח את העיניים ולהביט על הקיים, להעריך את הטוב ולהסתובב בתחושת הודיה.

ו.. כן, למה לא? תמיד להשתדל להתקדם יותר.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
החשיבה שלך מעניינת.
את יכולה להתנחם בעובדה שהצלחת להוציא ספר, זה גם כן יכולת.
אני למשל כתבתי ספר בנושא זוגיות, קיבלתי הסכמה מהרב שמחה כהן זצ"ל,
שכתב שיש כאן כיוון חדש שלא כתבו בדרך הזאת.
אבל הוא העיר לי שצריך שכתוב כי צריך להתאמץ כדי לקרוא וצריך להיות יותר קל לקריאה.
מאז יותר מעשור, הוא נשאר שוכב במגירה.
(אגב העברתי אותו לכמה אנשים, ורובם אהבו.)
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
החשיבה שלך מעניינת.
את יכולה להתנחם בעובדה שהצלחת להוציא ספר, זה גם כן יכולת.
אני למשל כתבתי ספר בנושא זוגיות, קיבלתי הסכמה מהרב שמחה כהן זצ"ל,
שכתב שיש כאן כיוון חדש שלא כתבו בדרך הזאת.
אבל הוא העיר לי שצריך שכתוב כי צריך להתאמץ כדי לקרוא וצריך להיות יותר קל לקריאה.
מאז יותר מעשור, הוא נשאר שוכב במגירה.
(אגב העברתי אותו לכמה אנשים, ורובם אהבו.)
נשמח מאוד לקטעים מהספר!
אולי דרך כאן זה יצא בסוף לאור.
אל ייאוש!
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
החשיבה שלך מעניינת.
את יכולה להתנחם בעובדה שהצלחת להוציא ספר, זה גם כן יכולת.
אני למשל כתבתי ספר בנושא זוגיות, קיבלתי הסכמה מהרב שמחה כהן זצ"ל,
שכתב שיש כאן כיוון חדש שלא כתבו בדרך הזאת.
אבל הוא העיר לי שצריך שכתוב כי צריך להתאמץ כדי לקרוא וצריך להיות יותר קל לקריאה.
מאז יותר מעשור, הוא נשאר שוכב במגירה.
(אגב העברתי אותו לכמה אנשים, ורובם אהבו.)
לגבי הספר שלך - אם הוא אקטואלי עדיין - שווה לך לדעתי להשקיע ואם צריך לשכתב ולשווק אותו.
אמנם קשה להגיע לציבור הקוראים אך אני מאמינה שיש נוסחה/דרך.
שווה לנסות את כל הדרכים, ולו כדי לומר לעצמנו שניסינו.

האמת שבאתי להציג בפוסט חוויה קלאסית של כותב, אם הוא לא במסלול של הוצאה לאור- הפצה -חנויות, אלא מפיק באופן עצמאי.
בכתיבת ספר יש המון אגו מטבע הדברים.
אנחנו יכולים להיעלב או לחשוש או להתאכזב או לשמוח סביב הצלחות וכישלונות של היצירה
אנחנו יכולים להיאבק סביב הזכות של היצירה לראות אור ולהשפיע.

באתי להציג בפוסט שההפרדה בין היצירה לבין ה'אני' - יעילה ביותר.

כי ברגע שנביט על היצירה ממבט מרוחק: בלי לערב חלומות - נוכל להתייחס ליצירה כמו אנשי מכירות שקיבלו מוצר למכור, ולא נהיה מעורבים רגשית לטוב ולמוטב.

זה מאוד קשה אבל זו האמת.

הכותרת קצת מעוררת פרובוקציה אך היא מציגה אמת גדולה: אף אחד לא קונה את הספרים שלי.
כעת אין מכירות.
אבל גם אם יהיו, הספרים לא שלי.
כך שבכל מקרה אף אחד לא קונה את הספרים שלי...
אלא ספרים לעצמו.

לגבי הספר סדר הפוך: הוא נכתב בסגנון רב מכר ומביא ספרות ספקולטיבית יחודית שיכולה לתת חומר למחשבה.
אם הוא ימכר ואנשים יקראו אותו הוא יוכל לשנות את העולם... (גם כי כל ספר יכול לשנות את העולם).

אני לא אחראית שאנשים יקנו ויקראו. אפילו לא מצאתי חנויות בכל עיר שיסכימו למכור (כי פניתי רק לחנות אחת בינתיים) כך שאין לו דרך לבוא לקוראים גם אם יתעניינו.

אני רואה שלב חשוב בהפרדה בין הכותב ליצירה.
כי ככה אפשר לשווק בלי שיקולי גאווה או ענווה.
אלא בצורה עניינית ויעילה יותר.
זה מאתגר, אבל אפשרי.
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מהרגע שיצאתי לאור עברתי מסלול רציני.
אחד הפערים הגדולים איתם נדרשתי להתמודד היה הרצון והידיעה שאני עומדת לכבוש את העולם בספרים שלי. הם יחוללו שינוי וימכרו במיליוני עותקים. האמת שמיליונים היה קטן עלי כי תודעתית הייתי במיליארדי עותקים.

התוצאה ביחס לדמיון היתה דלה.

האמת שהשאיפות הביכו אותי כי עודדתי בספרים הסתפקות במועט ושמחה במה שיש בעוד שאני תודעתית כבר עמדתי בראש הסולם...

אט אט התפכחתי.

ובגלל שהמקום הטבעי שלי זה לא מיליארדי קוראים, ההתפכחות היתה נצרכת ומבורכת. (אם כי הפסדתי הרבה כסף בכל התהליך עד שלמדתי את מקומי, אני מחשיבה את הכסף בתור דמי לימוד, כמו שאדם שלומד באוניברסיטה צריך לשלם, ככה הלימוד בבית הספר של החיים דורש תשלום).

הבנתי שאני הייתי זו שכל העת שכנעתי את עצמי שזה יקרה כי התוכן של הספרים שווה! הוא יכול לשנות ולקדם את העולם! זה לא אני, זה התוכן והמסע שלי!

אבל אף אחד לא חתם איתי על חוזה שזה יקרה.

ויותר מכך - עם הזמן - כשאני פחות מתלהבת מהכתיבה שלי אני רואה את הספרים כמו שהם. ויש להם חסרונות.

התהליך של ההתפכחות היה איטי, והבנתי שהמציאות רחוקה מהדמיונות.

כעת הספר "סדר הפוך" לא זוכה להתעניינות.

אני עושה הרבה רעש אבל בתכל'ס אין תוצאות כרגע.

האמת שזה המקום שייחלתי אליו.
מדובר כאן בחופש אמיתי.

ההבנה שזו האמת, והיא המציאות, השחרור מהכבלים שגורמים לנו לחשוב שאנחנו דבר-מה או שיש לנו בשורה חדשה לעולם.

ויחד עם זה הידיעה שצריך לפעול בכל הכח ולא לנוח ולא להתייחס לתוצאה כי העולם זקוק לנו, וגם אם העולם לא זקוק לנו זה מה שצריך לעשות. כי אם כל אדם יגייס את עצמו לטובת קידום העולם, מתוך תחושת מצוקה וקבלת אחריות אמיתית, אז העולם יהיה חייב להשתנות.

את הספר "סדר הפוך" אמשיך לשווק באהבה ובשמחה.
מתוך הבנה שזו אני - הייתי ונשארתי בנקודת האפס. אף פעם לא אהפוך לאחד כי אחד יש רק אחד.

לעומתי- הספר ראוי. הוא לא שלי אלא יש בו מתנה לי ולעולם כולו!

כאן אני רואה יתרון גדול בהפרדה שאנו עורכים בינינו לבין ה'פירות' שלנו.

כי בעוד הערך שלנו נשאר יציב גם אם נצליח וגם אם פחות, הרי שהערך של הפירות שלנו יכול להשתנות.
כי לא מדובר ברכוש שלנו - אלא במתנה ובערך רוחני שניתן לנו מאת בורא עולם.
ואם הערך של הספרים ישתנה וגם אם לא - נקודת החופש להיות רחוקים מכבלי הקהל, המעמד וכו' -
כי זו האמת וכולנו שווים לחלוטין תמיד -
היא נקודת ציון ראויה ומלאת משמעות לדעתי יותר ממיליארדי קוראים.

*

למה אני משתפת את כל זה?
קודם כל כי אני שברתי לעצמי מיתוס (שאני אמורה לשנות/שיש לי בשורה) וחשוב לי לשתף.
שנית,
במשך תקופה ארוכה אני 'מעלה לכאן מאמרים על החשיבות ביציאה לאור, במימוש כישרונות וכו'.

זה נראה כאילו אני סתם משתלטת על המרחב (יש בזה משהו... באמת לא חייבים לקרוא או להקשיב לאף אחד,
וכשאנחנו קוראים מישהו אנחנו מחליטים מה זה יתרום לנו בלי קשר מי כותב את הדברים שאנחנו קוראים)

אני חושבת שזה ממש חשוב לצאת לאור, בתור מטרה ולא בתור אמצעי. העולם שכנע אותנו שבמידה ואנחנו מרווחים כסף/כבוד/קהל -שווה לצאת לאור.
אבל המסע שלי - מוכיח לי שלא חשוב הכסף, הקהל, הכבוד, וכו'.
כי האדם שמגשים את הכשרונות שלו יוצא מורווח מעצם היציאה לאור בלי קשר לתוצאות..
אני רואה איך שהשתניתי, בזכות התהליך והכתיבה שלי, וזו המתנה הכי גדולה שיכולתי לתת לעצמי.
העובדה שאני מצליחה לתקשר עם הסביבה ולחיות בשלום עם עצמי.

חשוב שכמה שיותר אנשים יאבקו על הזכות להשמיע את קולם, אף אחד לא חייב להקשיב להם, אבל הקול של כל אחד חשוב.
זה קצת מורכב, מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי היטב.

*
הערה מעניינת שקשורה לתחושת המצוקה והמחסור:

לפני מספר שנים קראתי שארכיאולוגים מצאו פיסת בד ארגמן שאריות של בגד מתקופתו של דוד המלך.
פיסת הבד היא סימן לעושר שהיה באותה תקופה. כי צבע ארגמן נוצר מחומר נדיר מאוד.

בתקופה שלנו יש בדים בכל הצבעים. אנחנו מולטי מיליונרים.

לפני 100 שנים היה יום מיוחד לכביסה שכלל עבודה קשה, רק לעשירים היתה כובסת.
היום יש גם לעניים מכונת כביסה מעולה ויעילה ועוד המון מכונות יעילות שלא היו לעשירים בעבר.

הכותבים של פעם נאלצו להסתפק באפשרות שהחברים יקראו אותם ואם יתמזל מזלם או הם יהיו מספיק נחושים הם היו מוציאים לאור ספר. במרבית הפעמים הספר היה יוצא לאור רק לאחר פטירתם.

בדורנו יש המון במות להגיש את הכתיבה שלנו.
והכי חשוב גם אם אין בנמצא אפשר להקים כזו במה בעצמנו.

הוכחה שאנחנו רק צריכים לפתוח את העיניים ולהביט על הקיים, להעריך את הטוב ולהסתובב בתחושת הודיה.

ו.. כן, למה לא? תמיד להשתדל להתקדם יותר.
הענוותנות שלך ראויה להערכה. ברור לי שלא לכל אחד היה את האומץ לכתוב פוסט כזה, ועוד עם כזו כותרת.
שאפו על זה.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
באתי להציג בפוסט שההפרדה בין היצירה לבין ה'אני' - יעילה ביותר.
זו חשיבה בוגרת, אבל קשה ליישום.
בפרט אם הספר מצליח.
הייתי אומרת של החיים אנחנו צריכים להפריד בין
היכולות שלנו לבין האני שלנו.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הענוותנות שלך ראויה להערכה. ברור לי שלא לכל אחד היה את האומץ לכתוב פוסט כזה, ועוד עם כזו כותרת.
שאפו על זה.
האמת שזה טרנד, אולי לא הגיע עדיין באופן מובהק לציבור שלנו, (וטוב שכך?) אבל יש אנשים שמעבירים הלאה באומנות רבה, את החסרונות והפשלות שלהם, ברמה די מביכה.

יש בזה משהו יפה.

אני כמובן מעבירה הלאה לא בגלל הטרנד אלא כי אני מאמינה גדולה בעבודה קשה, ובעובדה שאדם לעמל יולד, מצד שני אף אחד לא היה רוצה לעבוד קשה וכולנו מעדיפים לקבל הכל בקלות.

מאחורי כל אדם מצליח יש מאות שלא הצליחו. האם הם צריכים לחוות כישלון? האם נולדנו לעולם בו חלק מהאנשים מוצלחים, עשירים, כשרוניים ופופולריים וחלק אחר אמור לחיות בעוני ובדידות חלילה?

ברור שיש כוונה אחרת מצד הבורא יתברך.
וברור שגם לכישלונות, או לדרך המייגעת, יש אמירה.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
זו חשיבה בוגרת, אבל קשה ליישום.
בפרט אם הספר מצליח.
הייתי אומרת של החיים אנחנו צריכים להפריד בין
היכולות שלנו לבין האני שלנו.
נכון, אם כי במידה והספר מצליח מותר לנו לשמוח.
אחד הדברים הקשים לקבל זה שמותר לנו להצליח ולשמוח.

נראה שצריך כלים להכיר את העובדה שצריך להיות לנו טוב, כי הבורא יתברך טוב!
ולזכור תמיד שרק הוא נותן כח לעשות חיל.

במסגרת השינוי שעשיתי בחשיבה שלי, הסתכלתי לאחור וראיתי שהיו לי סך הכל חיים טובים למרות שבהרגשה
שלי תמיד הייתי בתוך מצוקות וקשיים.
הבעיה שלי שחייתי בחשיבה נרדפת וביקורתית, ואף פעם לא הייתי מרוצה מעצמי.

הטוב קיים, וצריך לראות אותו ולהודות עליו.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
במסגרת השינוי שעשיתי בחשיבה שלי,
גם אני עשיתי שינוי כזה.
תודעת שפע.
כיף לחיות בתודעת שפע.
זה שינוי שקורה כל הזמן, הולך ומתעצם.
והוא אכן משפיע גם על האישיות.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בגלל שכתבתי פה עד כמה אני כביכול 'מסכנה' חשוב לי לדווח שיש סיעתא דשמיא בכל דבר.
הסופרת שהוציאה את הספר שלה בהוצאה שלי החליטה שהיא רוצה לעלות פרסומת בעיתון.
היא הקציבה אותי במחיר מסוים וזכיתי להכניס את המודעה שלה לעיתון נחשב ב"ה.
הודו לה' כי טוב.

אמנם הספר עדיין לא נמכר בכל זאת קוראים פוטנציאלים יוכלו לדעת שהספר קיים,
שזה משמעותי מאוד.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני הבנתי שאם את מוכרת את הספר לכל הספריות בארץ,
את מכסה את ההוצאה הראשונה.
זה רעיון ממש טוב!
הבעיה איך אפשר להשיג את הטלפונים של כל הספריות ולמכור להן...
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
זה רעיון ממש טוב!
הבעיה איך אפשר להשיג את הטלפונים של כל הספריות ולמכור להן...
ככה חברה שלי שמכרה ספרים אמרה לי לפני שנים,
את יכולה ליצור איתי קשר בהודעה פרטית ואתן לך את המספר שלה.
או שתקחי מפיץ,
או שתתקשרי לספריה אחת ותבררי מולם.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה


היי @א. פרי , קודם כל- את כותבת ממש יפה, ממש מובן.
שלב שלב, באופן בהיר ורהוט, כיף לקרוא אותך.

דבר שני, אני חושבת שתמיד יש קושי בחוסר הצלחה.
חשוב באמת לקחת את המחשבות באופן אקטיבי למקום חיובי ופורה ולא התבוסס במחשבות שליליות, אבל שתי נקודות שהייתי רוצה לשתף אותך בהן-
א, לפני העבודה הקוגנטיבית, כן חשוב לתת לרגשות לצוף.
לתת לעצמנו להרגיש את העצב.
אם לא מרגישים אותו, הוא לא נעלם, הוא פשוט נשאר עמוק בפנים. הנפש עצובה מחווית הכשלון, היא רק לא מעלה את זה למודע.
אחרי שאנחנו מאפשרים לעצמנו לחוש את העצב, ומכילים אותו, אז אפשר להתחיל לחשוב מה בעצם הקב"ה רוצה לומר לי בכשלון הזה, וגם לזכור- שאין דבר כזה פעולה שלא השפיעה.
(בנוגע לזה, פעם אחת היה שליח של חב"ד שארגן ערב ענק, קייטרינג אולם וכולי- והגיע אליו בסוף רק בן אדם אחד...
הוא כתב לרבי מליובאוויטש בתחושת תסכול עמוקה מאד, האם השליחות שלו בכלל נצרכת.
הרבי אמר לו- שכל העולם כולו- במקורו הגיע רק מבן אדם אחד...
כלומר- הצלחה לא נמדדת בהשפעה על מיליארדים, וכל השקעה - לעולם לא הולכת ריקם.)


דבר שני- את אף פעם לא אפס... אף פעם.
והיצירה היא אף פעם לא בעלת ערך בלתי מוגבל:)
ההפך.
את בעלת ערך בלתי מוגבל, והיצירות שלנו לפעמים טובות יותר ולפעמים פחות, והשם יעזור ויסייע לנו להוציא יצירות טובות יותר ויותר.
אל תבטלי את עצמך- את חשובה ויקרת ערך גם בלי קשר למידת ההצלחה של היצירות שלך. את מהממת!:)
ורואים את זה מאד דרך השיתופים הכנים וישרים שלך.
את ראויה לכל טוב שהקב"ה ירצה לתת לך.

נ.ב. כל כך יפה העובדה שלמרות שהספר לא הצליח, את עוזרת לאחרות להגשים את החלום שלהן לצאת לאור, ולא רק שלא התכנסת בעקבות חוסר ההצלחה- עוד פתחת הוצאה לאור! על כמה טוב זה מעיד!
מאחלת לך ממש הצלחה רבה בהכל. שהשם יתן לך הצלחה וברכה בטוב הנראה והנגלה:)
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה על התגובה המפורטת!

קראתי בתשומת לב ונהנתי מהדברים

לגבי המסע שלי ומה שאני משתפת
זה נחלק ל2 חלקים:

1. אני
2. הספרים שלי (במקרה שלי זה ספרים, במקרה אחר זה יכול היה להיות עסק או הצגה או כל מיזם אחר)

1. אני.
אני אדם רגיל, מתמודדת כמו רוב האנשים. יש לי תכונות אופי מסוימות, את רובן צריך לתקן. אין לי יתרון או זכות להשמיע דברים יותר מכל אדם אחר.
אני מרגישה בטוחה בהגדרה של אפס בגלל מגוון סיבות שלא אפרט את כולן. סיבה אחת לדוגמה: אפס זה מקום בו אתה יכול להיות מי שאתה בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. אם אתה אפס אתה לא אמור להרשים וכו'
הגדרת אפס גם פותרת אותנו מבעיות. כי עיקר הבעיה שלנו כאנשים היא שאנחנו חושבים שאנחנו דבר מה ואז מסתבכים סביב ההגדרות של עצמנו. אפס לא מסתבך סביב עצמו.
אם כי אני מסכימה שאין אדם שהוא באמת אפס חלילה וזה נשמע לא טוב.

2. הספרים.
או כל עסק אחר.
עם כל זה שאני מתמודדת יש לי צד מאוד שאפתני שרוצה להוכיח את עצמו.
מצד שני אני לא מאמינה בהצלחה ובפופולאריות כמטרה, זה נושא מתסכל ונפסד.
בה בעת שאני כן מבינה שכדי לשנות את העולם כל אדם צריך לשווק את עצמו.
אני אישית לא רוצה לחשוב שאני הצלחה וגם לא כשלון.
הספרים מביאים תוכן מדהים. התוכן הזה לא שלי!
מביך אותי מאוד לחשוב שהתוכן שלי. כי זה שקר.
התוכן בעיני - מתנה.
כל כותב או יוצר הוא כמו כלי או שמעתי הגדרה נכונה יותר - צינור.
יש הרבה אנשים שמעבירים את אותם תכנים בצורה שונה.

בעולם השקר לימדו אותנו שיש מחיאות כפיים מצד הקהל, יש דמות של יוצר שצריך להעריך/לסגוד.
גם העובדה שכל כך קשה לצאת לאור אומרת שזה רק ליחידי סגולה.

האמת היא פשוטה ומוציאה את הזוהר מעולם השקר.
האמת שלא צריך להתלהב מאדם שיצר משהו.
זה מתסכל לחשוב שהעולם בנוי על הערצת/ נתינת מקום מוגזם/ סגידה לדמויות.
אפילו שיש משהו יפה בהערצה ובהערכת דמויות שחוללו משהו משמעותי.
אני מבינה שיש ערך לקהל ולבמה.
ברוב עם הדרת מלך.
רק שאני לא רוצה להיות שם. כי על כל אדם שנמצא במרכז יש אדם שמוצא עצמו בשוליים.
ואין כזה דבר אדם מוצלח.

אני חושבת שהספר שלי או אני לא נכשלנו. ולו בגלל שעולם השקר הוא זה שלימד אותנו שיש הצלחה וכישלון.

מה שאני מנסה להעביר בכתיבה שלי זה שכנוע עמוק לכולם:
תעשו, תאבקו על הזכות להשמיע את הקול שלכם.

נכון שהעולם כרגע לא פנוי ולא מציע לכולנו אפשרויות כמו שצריך, אני מאמינה שזה יגיע.
שיום אחד יפתחו כל השערים לכולם.

שיום יבוא וכל אחד יצור בשביל היצירה, ואנשים יפסיקו לסגוד לדמויות אלא יחפשו את האמת. והאמת נמצאת אצל כל אחד ואחת באופן שווה.
האמת נמצאת בתוכנו פנימה ואין מה לחפש אותה במקום אחר.

זה הקונפליקט שלי:
האמת משכנעת אותי: עברת מסע! טוב לך? מה יש לך להפיץ הלאה את הכתיבה שלך? למי זה תורם?
אנשים שמחפשים את התוכן הזה ימצאו אותו בכל מקום כמו שאת מצאת! הם לא צריכים את הכתיבה שלך!

מצד שני , אם כל אדם (כמוני) יתרכז בעצמו אז העולם לא יתקדם.
ובורא עולם הפקיד ושלח לי ספר, ואני מחויבת להעביר אותו(?)

למי להעביר? איך להעביר? האם יש ערך להעברת המידע שלנו?
שאלות חשובות ומרתקות שיכולות למלא דיונים ארוכים ומכילות הרבה התלבטויות, רצונות, שאיפות.
ואמת אחת קטנה שמשמיעה קול חלש: "מה לכם בני אדם, לחפש? אין עוד מלבדו!"
ואז: האם בגלל שאין עוד מלבדו אז אולי צריך להיות פסיביים? מה מידת ההשתדלות?
מה מידת האחריות של כל אדם?
האם יש לנו אחריות?
ואם אין בכלל - למה העולם נראה ככה?
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אם את מפרידה בין ספר לאדם כפילוספיה האם זהו דבר נכון?
ראינו סופרים שמאוד הצליחו אבל המוסר שלהם היה בשפל,
השאלה היא האם הספרים הם אמת?
התשובה לכך תסביר לנו שהמדד להצלחה לא תלוי במידת האמת של הספר.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה


ברור שזה חשוב שתעבירי לאחרים את האמת ואת התובנות שרכשת.
הקב"ה נתן לך שני דברים חשובים מאד: כשרון, ורצון. ולא סתם.
בעל חובת הלבבות ב'שער הביטחון' אומר: איך אתה יודע מהי השליחות שלך בעולם? מהו תחום העיסוק הרצוי עבורך?
היכן שטמון הרצון שלך, והיכן שיש לך כישרון- שם אתה צריך לעסוק.
כשרון ורצון הם לא טעות, ולא תופעות לוואי:) לכל אחד מאיתנו יש שליחות, דרך להיטיב עם העולם. הקב"ה נטע בנו יכולות כדי שנממש את השליחות הזו, ותשוקה כדי שנעסוק בה.
לא קל? ברור:) אבל גם לנטוע עץ זה יותר קשה מאשר לשתול גרעין חיטה, והתהליך עד שרואים את הפירות יותר ארוך ומייגע. אבל התוצאה לא קצרת מועד, אלא ארוכת טווח. והקב"ה איתנו בזה:)
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם את מפרידה בין ספר לאדם כפילוספיה האם זהו דבר נכון?
ראינו סופרים שמאוד הצליחו אבל המוסר שלהם היה בשפל,
השאלה היא האם הספרים הם אמת?
התשובה לכך תסביר לנו שהמדד להצלחה לא תלוי במידת האמת של הספר.
האמת שזו שאלה טובה מאוד.
כי איך אפשר לדעת אם הכותב מוסרי או לא?
האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב.

די ברור שאין כזה דבר אדם מוסרי... כי מוסר זה עניין סובייקטיבי.
הדבר היחיד שאפשר לשאוף הוא שהכותב יהיה אדם מאמין ונאמן לתורה, או לפחות אדם שמודע לעצמו ומשתדל להיות אדם טוב.
(בשבועות האחרונים יצא לי לדבר פעמים רבות עם עיתונאי לא שומר מצוות -איש יחסי ציבור - כדי שישווק את הספר החדש שלי. הוא אמר שהוא לא מאמין בה', ומאמין שיש כח עליון, והוא יודע שיש כח שמנהל את הכל. מדובר באדם מוסרי מאוד, שציין שהוא לא אוכל בשר בגלל המוסר שלו...)

מוסר זה עניין כל כך אינדיבידואלי, כך שעדיף שכל אדם יתעסק במוסר של עצמו מול עצמו ולפני שהוא רוצה לחנך את העולם ישתדל לחנך את עצמו, אלא אם כן הוא רוצה להפוך את העולם לטוב יותר, שאז מדובר במטרה טובה, וגם אז עלינו לזכור עד כמה אנחנו מוגבלים בראיה שלנו ובכושר ההבנה של תהליכים ושל טבע האדם.

אמות המוסר שלי לדוגמה די גבוהות ואני תמיד מוצאת פער משמעותי אצלי בין המצב הרצוי למצוי.
ויותר מכך- פעמים רבות יש לי כוונות מוסריות טובות מידי ודווקא שם - התוצאה לא משהו. כבר התייאשתי מעולם המוסר כי נוכחתי לראות שככל שאנחנו יותר שואפים להיות טובים ולעזור ולתקן אנחנו לא בהכרח צודקים.
כך שצריך למצוא איזון ולהיות נחמדים לעצמנו ולא לחפש מוסר גבוה כי יתכן שהוא לא קיים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה