עזרה אל-על

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
למה כל אחד יכול להבין שאל על לא יורידו אף אחד מטיסה, כי רק הם יפסידו מזה, ולא אף אחד אחר (כלב שנובח לא נושך...), ורק לו זה לא נקלט???
מוזר למה אל-על לא הבינו את זה על ההכרזה של ההוא מנייס..
לא כי זה כן יקרה, אלא כי אייכלר חרדי משלנו.

וד"ל
 

טראכטער

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מוזר למה אל-על לא הבינו את זה על ההכרזה של ההוא מנייס..
לא כי זה כן יקרה, אלא כי אייכלר חרדי משלנו.

וד"ל
כי לנייס אין סיבה לא לקיים את האיום שלהם (יש היום מספיק חלופות לאל על), ולאל על כן (הפסד פלח השוק החרדי).
ובכל אופן - כשאומרים הצהרה הצהרתית לאזני התקשורת, אין סיבה להגיב, ולמשוך אש, ולגרום שיעקבו אחרי ביצוע ההצהרה בפועל, וכו'.
יורדים מתחת לרדאר, מכופפים את הראש עד שהגל יעבור, אחרי יומיים הסיפור נשכח, וממשיכים הלאה.
כנעלנ"ד.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
עוד יותר מזה: יש אפשרות לדעת מראש בכל מושב תפוס אם הוא מאויש על ידי גבר או אישה!
כשבעלי נוסע בגפו לחו"ל הוא תמיד מוודא מראש לשבת ליד גבר.

אין שום אפשרות לדעת את זה, אחרת כל אחד היה אכן בוחר כרצונו, ואכן חבל שהם לא מחלקים את המידע הזה
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
דווקא אני בתור אישה, בקשתי מאחת לעבור אחורה לידי באוטובוס מהדרין...
לא נרשמה התנגדות כלשהיא
מזל שלא היית איתי באוטובוס.
ניגשתי לאישה שהיתה לבושה :eek: (או יותר נכון לא לבושה...)
ובחרה לשבת במקום ראשון באוטובוס מהדרין.
ניגשתי אליה בעדינות וביקשתי אם לא אכפת לה יש כן הרבה חסידים וזה מאוד מפריע להם אולי, אם לא אכפת לה, לעבור כמה מושבים אחורה...
איזה צרחות, איזה שאגות...
תמותי ותשרפי היו האיחולים הקלים...
לא היה לי הרבה מה להגיד לה חוץ מלאחל לה שתזכה לחזור בתשובה שלימה בקרוב... (ועכשיו תדמיינו את הבן אדם עם הקול הכי חזק, תכפילו פי עשר ותצליחו לקבל מושג בשאגות שהיא הקימה..)
היה נראה שהיא התישבה שם בכונה וחיכתה שמישהו יצעק עליה
רק מה לעשות ודיברתי יפה, מסכנה.
 

carambola

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אז שלי היתה צעירה, ורק מחוסר ידיעה התיישבה שם. היא קבלה את הדבר ממש יפה.
ואכן, יש הרבה שמתיישבות בהתחלה רק בשביל להכעיס...
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אז שלי היתה צעירה, ורק מחוסר ידיעה התיישבה שם. היא קבלה את הדבר ממש יפה.
ואכן, יש הרבה שמתיישבות בהתחלה רק בשביל להכעיס...
ודודה שלי מקפידה ליסוע דוקא ב 400 אפילו שהוא עוצר לה ממש רחוק
רק כדי שלא יבישו אותה ויושיבו אותה מאחורה...
יש גם כאלו בעולם.

למרות שיש הרבה שבאמת לא מודעות ובכיף עוברות אחורה.
כנראה נפלתי על איזה צפונית שהרכב שלה היה במוסך ואת השני הבן שלה לקח...

יש לי ים סיפורים על אוטובוסי מהדרין, אולי באשכול אחר :)
 

אלי שרמן

משתמש רשום
תקשורת!
אני לא בקיא ברזי שמות יושבי ה פאנלים. אבל בהחלט קיימת דעה "תל אביבית" כביכול.

אנשים ברדיו עטו על הסיפור הזה כאילו אין עפיפונים בדרום וגבול מחומם בצפון.

והרי ברור שכל סיפור כזה שיאיר לפיד או כל משוקץ אחר רוכב על זה, בשבילו זה עוד קולות ביום הבוחר...

אז תקרא לזה תקשורת .תקרא לזה פוליטיקאים. עם שם כזה או אחר הם קיימים.
הבנת הנקרא, חביבי.
הבחור כתב שגורמים תל אביבים אגרסיביים עובדים לקרוא לנתב"ג - תל אביב. ביקשתי איזו אסמכתא לכך. זה הכל.
 

משה בר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אין איסור הלכתי לשבת ליד אשה, ועם קצת יוזמה ניתן לבקש יפה להחליף מקום [בתואנה כלשהיא], תמיד יהיה מישהו שיסכים.
שטות כזו שנים רבות לא קראתי
מה זה נקרא אין איסור לשבת ליד אשה
ובפרט אם היא לבושה כאדם הראשון קודם החטא...
מה עם אביזרייהו דגילוי עריות?
הכל מותר כדי להיות קצת נאור???
להיכן הגענו
 

משה בר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נושא הכתבה.
גרמו לעיכוב מטוס שלם מלא בנוסעים בגלל שטענו שיש הלכה האוסרת עליהם לשבת ליד נשים, בעוד שאין הלכה כזאת וגם גדולי הרבנים מתירים זאת בטיסה כשאין אפשרויות אחרות וההקפדה עח זה ודאי לא עדיפה על גזל זמן ומניעת מצוות נוספות כמו תפילה בזמן וכו' משאר נוסעי המטוס הנ"ל תוך גרימת חילול השם עצום!
איזה גדולי הרבנים התירו?
דוד סתיו ורבני צוהר???
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לכל אלו שהביעו דעה הלכתית, ולכל אלו ששאלו מהיכי תיתי, ניתי ספר וניחזי מה כתבו גדולי הפוסקים (לא ביררתי את הנושא לעומק, אלא מתוך חיפוש מהיר שעשיתי).

הנהגות ופסקים (הגרי"ח זוננפלד) הלכות הרחקה מן העריות:

ב. כשנוסעים בתחבורה ציבורית מותר לשבת איש ליד אשה, ואם יש שם נשים פרוצות יזהר שלא לפנות אנה ואנה, ואם יש ספר בידו יעיין בו
הנהגות ופסקים (הגרי"ח זוננפלד) ביאורים הלכות הרחקה מן העריות הערה ב:
ב. דכיון שהבגדים מפסיקים ביניהם אין בזה אפילו משום כיעור. והא דאיתא בשבת (יג, א) מה אשת רעהו הוא בבגדו והיא בבגדה אסור, יעו"ש ברש"י דפי' שהוא משום איסור יחוד, וגם להתוס' שם שפירשו דלאו משום יחוד אתינן עלה, מ"מ לא אסרינן אלא בשוכבין יחד, אבל בנסיעה המזדמנת וכדו' ליכא איסור. ובכתובות (יז, ב) מבואר שהיו הנשים נותנות שמן בראש התלמידים ושפות, והוא נמי מה"ט דאיכא מ"ד בברכות (מג, ב) דשערו כבגדו נמי, וכל דלא הוי דרך שכיבה מותר, [וגם היום מנהג הספרדים לשפוך מי שושנים וגם לנשק בגדי הת"ח], ומיהו התם גם בלא"ה כיון שנהגו כך אין כאן איסור קריבה לעריות.

ילקוט יוסף קצוש"ע אבן העזר סימן כא - להתרחק מן העריות:
יז. אף על פי שמעיקר הדין אין איסור לשבת ליד אשה באוטובוס ציבורי או ברכבת, וכן אין איסור לאשה לשבת ליד איש כל שלא נוגעים זה בזה כלל, מכל מקום מנהג בנות ישראל הצנועות להמנע מכך, וישראל קדושים נמנעים מדברים אלו. וכן ראוי לנהוג בפרט אם היושבת לידו לבושה בבגדי שחץ ופריצות, ללא שרוולים, או בחצאית קצרה.
 

A F

משתמש מקצוען
אני לא רוצה לקרר ח"ו ביראת שמים ושמירת העניים אבל יש את האמרה הידועה על אותו שנורר שביקש צדקה בדלת והסתקל על הרצפה אמרה לו האשה עדיף "שתסתקל עלי ותחשוב על הרצפה מאשר להסתקל ברצפה ולחשוב עלי..."
 

משה בר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
העתקתי את הפוסט שאותו אחד העלה בפייסבוק (אפשר להרגע אין לי פייסבוק העתקתי מהחדשות)
לשיקולך - האם נהגו כראוי.


שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים".
אחד הנוסעים, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו - ונשאר כך לכל אורך הטיסה. הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: 'אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו
אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. יצוין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס (חב"דניקים, חובשי כיפות שחורות, סרוגות ורפורמים אמריקנים) מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקנית כבת 70 והשנייה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר.
הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצינות שכאלה. רק למען הסר ספק: הנשים לא שודרגו למקום טוב יותר, רק עברו למושבים אחרים במחלקת תיירים. לא שזה רלוונטי לעניין העקרוני, כמובן. שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור
האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש - ולקבל - הזזת נוסעים אחרים ממקומום לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים. לתשובתכם אודה. בברכת הכי בבית בעולם ושאבעס שולם"

החברות האחרות יצאו קודם כי הם פשוט סידרו את הגברים במקומות אחרים ללא עסק!!!

ובענין הפסק שהוזכר מרבי משה פיינשטיין זה ממש מגוכח, רבי משה התעסק באמריקה עם יהודים שהיה צריך להתיר להם מחיצה של 10 טפחים ועוד קולות אחרות (אני בטוח שחלק גדול מאותו ציבור ששאל על המחיצה ועל חלב עכום ועל הישיבה ליד הנשים בטיסות הנשים שלהם אף הלכו בגילוי ראש כמו בהרבה משפחות טובות באמריקה. תבדקו ותראו זו הייתה המציאות אז), אז לוקחים קולות מפליגות של צורך השעה ולהשתמש בהם עכשיו?
ובינינו, מה חושבת החילוניה על הדוס שהתקפל והתישב לידה?!!!?
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בעצם אין פה בכלל ויכוח, כי כולם מסכימים:
א. שלכתחילה גבר לא ישב ליד אשה וכן להיפך.
ב. שאם זה יגרום לחילול שם שמים, אזי יצא שכרו בהפסדו.
ג. שבדיעבד אם אי אפשר לסדר את זה בצורה מכובדת, אז זה נקרא אונס.
ד. שחלק מהציבור החילוני שונאים אותנו החרדים רק משום היותנו חרדים (בהשפעת התקשורת וכו'). כך שכל העניין הזה של המושבים במטוס לא ישנה את מידת השנאה שלהם כלפינו.

לסיכום: כבר אמר החכם מכל 'כל ערום יעשה בדעת', וכמי שיצא לו לטוס הרבה ליעדים שונים ובמגוון חברות אני יכול להעיד שזה מאוד קל לסדר את העניין אפי' לפני העלייה למטוס, או בצ'ק-אין, או בגייט, וגם למאחרים שלא הספיקו אפשר לסדר את זה בצורה יפה ומכובדת גם על המטוס.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לכל אלו שהביעו דעה הלכתית, ולכל אלו ששאלו מהיכי תיתי, ניתי ספר וניחזי מה כתבו גדולי הפוסקים (לא ביררתי את הנושא לעומק, אלא מתוך חיפוש מהיר שעשיתי).

הנהגות ופסקים (הגרי"ח זוננפלד) הלכות הרחקה מן העריות:

ב. כשנוסעים בתחבורה ציבורית מותר לשבת איש ליד אשה, ואם יש שם נשים פרוצות יזהר שלא לפנות אנה ואנה, ואם יש ספר בידו יעיין בו
הנהגות ופסקים (הגרי"ח זוננפלד) ביאורים הלכות הרחקה מן העריות הערה ב:
ב. דכיון שהבגדים מפסיקים ביניהם אין בזה אפילו משום כיעור. והא דאיתא בשבת (יג, א) מה אשת רעהו הוא בבגדו והיא בבגדה אסור, יעו"ש ברש"י דפי' שהוא משום איסור יחוד, וגם להתוס' שם שפירשו דלאו משום יחוד אתינן עלה, מ"מ לא אסרינן אלא בשוכבין יחד, אבל בנסיעה המזדמנת וכדו' ליכא איסור. ובכתובות (יז, ב) מבואר שהיו הנשים נותנות שמן בראש התלמידים ושפות, והוא נמי מה"ט דאיכא מ"ד בברכות (מג, ב) דשערו כבגדו נמי, וכל דלא הוי דרך שכיבה מותר, [וגם היום מנהג הספרדים לשפוך מי שושנים וגם לנשק בגדי הת"ח], ומיהו התם גם בלא"ה כיון שנהגו כך אין כאן איסור קריבה לעריות.

ילקוט יוסף קצוש"ע אבן העזר סימן כא - להתרחק מן העריות:
יז. אף על פי שמעיקר הדין אין איסור לשבת ליד אשה באוטובוס ציבורי או ברכבת, וכן אין איסור לאשה לשבת ליד איש כל שלא נוגעים זה בזה כלל, מכל מקום מנהג בנות ישראל הצנועות להמנע מכך, וישראל קדושים נמנעים מדברים אלו. וכן ראוי לנהוג בפרט אם היושבת לידו לבושה בבגדי שחץ ופריצות, ללא שרוולים, או בחצאית קצרה.
מיהו יש לחלק:
1. דין אחד לרב שלא מבין הסתכלות מהי לשאר כלל ישראל..
2. מצורף תמונה שכדאי ותעיין איך נראו ה"נשים הפרוצות" כמה שנים טובות אחרי זמנו של הגרי"ח זוננפלד..
IRIYA.jpg

כך שאיך שנראים היום הפסק קצת שונה.
(איך הבאת מילקוט יוסף: בפרט אם היושבת לידו לבושה בבגדי שחץ ופריצות, ללא שרוולים, או בחצאית קצרה הלוואי ולפחות ככה ילכו היום..)
ג. אתה שם לב שכל מה שהבאת מדובר שוב ושוב על אוטובוס או רכבת? טיסה 12 לארה"ב לא נראה לך שונה?
 

משה בר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בעצם אין פה בכלל ויכוח, כי כולם מסכימים:
א. שלכתחילה גבר לא ישב ליד אשה וכן להיפך.
ב. שאם זה יגרום לחילול שם שמים, אזי יצא שכרו בהפסדו.
ג. שבדיעבד אם אי אפשר לסדר את זה בצורה מכובדת, אז זה נקרא אונס.
ד. שחלק מהציבור החילוני שונאים אותנו החרדים רק משום היותנו חרדים (בהשפעת התקשורת וכו'). כך שכל העניין הזה של המושבים במטוס לא ישנה את מידת השנאה שלהם כלפינו.

זה היתר בדיעבד ממש ולא לכתחילה כמו שאתה מציג
וישנה איזו שהיא דת חדשה של חילול ה', שדוחה את כל התורה כולה כולל ג' עברות חמורות
אז אני ורוב הציבור, החסידי ודאי, לעולם אבל לעולם לא יישב ליד אשה.
לא נורא עם מעט מחשבה ומאמץ של הדיילים הענין יסתדר.
אך הנזק הרוחני לשבת כזו ישיבה פרוצה הינו נזק ארוך טווח!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה