1. יהודי. בהחלט. איפה אוסביו אומר דבר כזה?!2 שאלות: 1. הנער הפורטוגזי יהודי או לא? מצד אחד כן זה הפשטות של הספר, אבל מצד שני אובסידו סיפר ליוח שבוידוי באינקויזיציה אבא שלו אמר לו שהוא עובד אלילים?
2. למה בעל הבית שבמזווה שלו הם התחבאו שנא אותם?
בעמוד 304 אוסביו מספר שאבא של ויטור התוודה בפניו שהוא עובד אלילים.1. יהודי. בהחלט. איפה אוסביו אומר דבר כזה?!
חחחועוד נתון חביב- יוחנן "הפסיד" את הקורונה
הוא לא חווה את השנים שבין תשעח לתשפב...
הערכה עצמית או חוסר מודעות?אז נכון שאפשר לדמיין, אבל באותה מידה יכולתי לדמיין את כל הספר...
נכון!בכללי לדעתי זה אסון שמיה מפרסמת סיפורים כאלו בהמשכים, כי זה לא חוויה של לקרוא ספר, אבל אחרי שכבר יודעים את הסוף אין הרבה חשק לקרוא עוד פעם, לפחות בזמן הנראה לעין.
נכון!הקטע עם מיכאל שחזר עם האבן ואנג'לו בכלל לא ברור
תחשבי כמה רווח יהיה לו מזה!ואשכרה אבא שלה ממן את פתוח המכונה שמחזירה אנשים בזמן...
???תחשבו שזה היה נגמר כמו מאיר ותיקתק
לא הבנתי.אין מקום אחר שאני יכולה להגיב בו, אבל שאלה אחת שלא עוזבת לי את הראש מאז שקראתי את הספר, ואולי תוכלו לעזור לי,
איך שהבנתי, לא אמורה להיות בעיה, לפי חוקי הזמן שייצרה מיה, שיוחנן יפגוש את עצמו? כבן אדם נוסף אני מתכוונת.
נניח אם בתשפא בסוף הסיפור הוא נכנס שוב למאיץ של מיכאל וחוזר למאה ה16 הוא אמור לחזור כבן אדם נוסף? דהיינו יוחנן של גיל תחילת הסיפור פלוס שלושה חודשים בערך פוגש את עצמו בגיל של תחילת הסיפור. אם התשובה היא כן, נדמה לי שאנחנו בבעיה...
אני אנסח את זה אחרת,
אם מישהו עובר מהעתיד לעבר, זה אומר שאין אותו בעתיד בזמן שהוא בעבר, אבל מה יקרה אם הוא יחליט לחזור מהעבר לעתיד בחזרה? כביכול יש חוק שאי אפשר להיות בעבר ובעתיד באותו זמן. והמשפט הזה והכשל הלוגי שבו אמור להסביר את הבעיה שלי. הצילו!!!! אני מסובכת!!!!
לא אהבתי את זה בכלל!דווקא את זה אני די מבינה, יכול להיות שזה של אנטישמים, אבל זו עובדה קיימת, אז למה לא להשתמש בה? זה לא בא בתור זילזול כמו אצל הנאצים זו עובדה פשוטה, כמו הבדלים בצבע עור, אין בעיה להתייחס, לדעתי, למאפיינים חיצוניים מוכחים וברורים, כל עוד הם לא משמשים בתור סימן לחסרונות מהותיים או לערך פחות. אבל שוב זו רק דעתי.
מסכימה איתו.יש לי אח שטוען שיש אנשים שההנאה שלהם היא לחפש שאלות ובעיות בספרים, לפי כמות ה'חיפשתי מה לשאול' (במגוון ניסוחים ווריאציות) שכתובים פה בשרשור התחלתי לחשוב שהוא צודק...
הוכחה מושלמת ליצחק על קיומם של החיידקים והווירוסיםתחשבי אם הוא היה חוזר באמצע הקורונה...
מהספר "מה שנכון נכון" של דבורי רנד.
בתנאי שלא עוברים את הגבול...מסכימה איתו.
וזו המחמאה הכי גדולה לספר.
ומה תעשי בפסח/ סוכות וכו'? לא תקראי?נכון!
לכן אני בחיים (אי"ה!) לא אעשה מנוי לקטיפה ושות'. רק למרווה לצמא שיש להם סיפורים יפים, אבל זה לא סוג הספרים שארוץ לקנות.
בהתחלה ממש? בעה"ב שאת המשפחה השניה של האנוסים כן שחרר? (ההוא שקנה 2 שושנים)2. למה בעל הבית שבמזווה שלו הם התחבאו שנא אותם?
אני אנסה שוב:ברגע שהוא חוזר לעבר, אין אותו יותר בהווה (עתיד). ברגע שהוא חוזר בחזרה להווה (עתיד) אין אותו יותר בעבר.
כך שהוא לא יכול לפגוש את עצמו.
לא כתוב שם מכוער! כתוב נשרי ויהודי! זה נקרא אף יהודי טיפוסי!!!! אבל לא מכוער.... מי אמר מכוער...לא אהבתי את זה בכלל!
מה העובדה הטפשית הזו?
למה אין גויים עם אף מכוער???
האמא יהודיה - זה מספיק...בעמוד 304 אוסביו מספר שאבא של ויטור התוודה בפניו שהוא עובד אלילים.
ואנחנו אמורים להבין את זה לבד?האמא יהודיה - זה מספיק...
הפוך.ואנחנו אמורים להבין את זה לבד?
איזה תועלת סיפרותית יש בלעשות את אביו יהודי שהתחתן עם גויה ועוד לא לספר על זה?
סליחההפוך.
האמא יהודיה והאבא עובד אלילים.
להרכיב את העלילה..סליחה
אבל שאלתי בעינה עומדת, וזה כ"כ מיותר שיש לי רושם שהמגיבים פה בכלל לא שמו לב לזה עד שכתבתי באיזה עמוד זה.
הספר לא לפניי, אבל עד כמה שאני זוכרת מה שהוא אומר זה שהוא שמח להתוודות על זה שהוא התנצר כי זה החטא האמיתי בעיניו (ההתנצרות)סליחה
אבל שאלתי בעינה עומדת, וזה כ"כ מיותר שיש לי רושם שהמגיבים פה בכלל לא שמו לב לזה עד שכתבתי באיזה עמוד זה.
למה לא? זה משפט מאד הגיוני תחשבי שאת פוגשת מישהי והיא אומרת לך שהיא משנת 2224??? אז על זה אנחנו מתווכחות? את באמת חושבת שהיית יכולה לשהות ליד מישהי שהיא מאה רמות מעלייך במושגים של ירא"ש וכו' והיא לא תרגיש שמשו בך קצת ,אההמ, נמוך? בלי לדבר עלייך כמובן, אותו דבר עליי.
ודאי וודאי שיש למעלה רוחנית ביטוי, ואצל גברים לא כל שכן!!!! את יודעת איך למדו פעם, את יודעת שבעיקרון צריך ללמוד בעמידה ברתת וזיע? וזה שוב רק דוגמא. כמו השמונ"ע. אבל אם את מתווכחת זה בסדר אני לא חושבת שאת חייבת לקבל את דעתי אז אני אסיים פה, רק שוב אם מישהי כן מסכימה או מזדהה, שתרגיש בנח. זה הכל.
דווקא את זה אני די מבינה, יכול להיות שזה של אנטישמים, אבל זו עובדה קיימת, אז למה לא להשתמש בה? זה לא בא בתור זילזול כמו אצל הנאצים זו עובדה פשוטה, כמו הבדלים בצבע עור, אין בעיה להתייחס, לדעתי, למאפיינים חיצוניים מוכחים וברורים, כל עוד הם לא משמשים בתור סימן לחסרונות מהותיים או לערך פחות. אבל שוב זו רק דעתי.
זה לא לא לענין זה פשוט טיפשי. אם יש מכונת זמן אפשר לחזור איתה לכל זמן, לא? במילים אחרות: זה שעד היום לא הגיעו אנשים מהעתיד זה הוכחה שאין מכונה כזו, נכון? ואם יבוא מישו עכשיו ויגיד שהוא מהעתיד, לא נגיד " אה, כנראה רק עכשיו הצליחו לייצר בעתיד מכונות זמן, אז מעכשיו נתחיל לראות אנשי עתיד"
מקווה שהובנתי.
זה לא שאלה הגיניות אלא מטופשת לחלוטין כי אם יש מכונת זמן זה לא שמאיזו שנה יגעו אנשים מהעתיד אלא גם למאות שנים קודם ואח"כ ובמקביללמה לא? זה משפט מאד הגיוני תחשבי שאת פוגשת מישהי והיא אומרת לך שהיא משנת 2224
אני חושבת שבין היתר הייתי שואלת אותה האם עכשיו אנחנו נתחיל לראות כל מיני אנשים בלי זהות שצנחו אלינו מהעתיד.
לדוג' יוחנן היה יכול לענות שכנראה זה לא יקרה כי זו מכונה שיש רק לבנ"א אחד בעולם ואף אחד גם לא מעונין לחזור לעבר וכו'
אני חושבת שהשאלה כאן מאד הגיונית
הבנתי, אבל זה עדיין לא הופך את השאלה למטופשת לחלוטיןזה לא שאלה הגיניות אלא מטופשת לחלוטין כי אם יש מכונת זמן זה לא שמאיזו שנה יגעו אנשים מהעתיד אלא גם למאות שנים קודם ואח"כ ובמקביל
מקווה שהובנתי
התהיות על מכונת זמן- מזכירה שאין אחת כזו. זה סיפור דמיוני ומעולם לא התיימר להיות נכון. בסיפור לא נוצרות פילוסופיות ועצם קיומה של מכונת זמן- היא נושא פילוסופי בפני עצמו.לא הבנתי.
ברגע שהוא חוזר לעבר, אין אותו יותר בהווה (עתיד). ברגע שהוא חוזר בחזרה להווה (עתיד) אין אותו יותר בעבר.
כך שהוא לא יכול לפגוש את עצמו.
השאלה היא מה קורה אם יש לאדם ילד והוא חוזר לעבר, יש סיכוי שכשהוא יחזור להווה הוא יהיה יותר קטן מהילד שלו...
לא אהבתי את זה בכלל!
מה העובדה הטפשית הזו?
למה אין גויים עם אף מכוער???
חוץ מזה, האף שלי נראה בסדר גמור!!!
הוא לא חוזר ללפני זה. זה הקאצ'. הסיפור לא אמור להתחשב בכל הבעיות שהיו נוצרות לו היה הסיפור אחר. הסיפור לא אחר, ולא נוצרו בעיות. ס-טו.אני אנסה שוב:
בתחילת הסיפור שזה לצורך הענין בחודש ניסן, יוח נמצא בהווה שלנו, נכון? אין איך לשנות את זה!, באייר הוא כבר נמצא במאה ה16, בסיפור, הוא חוזר לזמן של אחרי שהוא נעלם מההווה שלנו, אבל מה קורה אם הוא חוזר ללפני הזמן הזה? נניח לתחילת חודש ניסן? הוא פוגש את עצמו של לפני הסיפור!
(עצם זה שאת חייבת להשתמש במילה "ברגע" היא הבעיה, כי הרגע הזה הוא או בהווה או בעתיד....)
סליחה, אני ממש לא מסכימה איתך.
העובדה שמיה סומכת על האינטלגנציה של הקורא היא חיובית לגמרי ומעלה בכמה דרגות את הרמה של הספר.
היא לא צריכה לכתוב: "אנג'לו לא הרג את מיכאל כי הוא אהב אותו". במקום זה היא הכניסה עוד קודם סצנות שמעידות על החיבה שלו למיכאל, ואפשרה לקורא להבין לבד את ההמשך.
לא הייתי רוצה שהיא תאכיל אותי בכפית את כל זה... זה משעמם, רדוד, ולא מקצועי.
אני כן מאמינה שיש חורים בספר, אבל ממש לא הדוגמאות שנתת.
ואנחנו אמורים להבין את זה לבד?
איזה תועלת סיפרותית יש בלעשות את אביו יהודי שהתחתן עם גויה ועוד לא לספר על זה?
שני ההורים יהודים. וכאמור, לדעתי מה שהוא אומר שם זה שהוא מצטער שהוא התנצר (אולי הוא קורא לנצרות אלילים, כי היא אכן מורכב מחלק אלילי).הפוך.
האמא יהודיה והאבא עובד אלילים.
זו לא שאלה מטופשת מסיבה אחת פשוטה- השאלה לא ניסתה לחקור את המצב הטכנולוגי, אלא להבין את הסיפור של יוחנן, או למצוא בו חורים. רק שהרב שם הסתפק בלנסות להבין את הסיפור ולא היה חשדן כמוכם כלפי כל מילה.זה לא שאלה הגיניות אלא מטופשת לחלוטין כי אם יש מכונת זמן זה לא שמאיזו שנה יגעו אנשים מהעתיד אלא גם למאות שנים קודם ואח"כ ובמקביל
מקווה שהובנתי
למה נראה לך שאח שלו הלך להיראות בפני הרבנים?גם אני ממש נהנתי מהספר,
כמו שכתבו כאן, מהרגע שיוחנן הגיע להמבורג בפעם האשונה וקנה שם בייצים ולחם עד שהוא נפגש עם יצחק זה היה קצת נמתח ומעיק.
לאחר מכן מאד מוצלח ומרענן.
מה שלי היה לא ברור כ"כ
כשיוחנן הגיע לפראג מאד מהר הוא התמודד מול שאלות שלא ידע לענות עליהם. גם כשתושאל אצל הרבנים וקרו עוד מצבים כאלה,
אבל אח שלו שהגיע 3 שנים לפניו, נראה שהוא נטמע בעירה בלי שאלות כלל.
הרבנים נתנו לו להתיישב בקהילה היהודית בלי לתחקר אותו בצורה בסיסית מהיכן הוא?
גם התפלאתי קצת שיוחנן לא שאל אותו על כך.
ביחוד שאח שלו לא היה אמור גם לדעת צ'כית אז איך הוא דיבר בהתחלה?
הקטע עם מיכאל שחזר עם האבן ואנג'לו בכלל לא ברור.
מה שאת אומרת בעצם זה אני לא לא מפרגנת, אבל אם יש פה משהו מושלם, אז אני רואה לעצמי עניין במקום להגיד 'וואו, מושלם' לשבת שעות ולחפש שאלות. אנושי, בסה"כ.קודם כל חשוב להדגיש שהשאלות אין בהם כדי לגרוע מאיכותו הנדירה של הספר והסופרת, אצלי בכל אופן הם מגיעות ממקום הפוך לגמרי, לא הייתי מבזבזת שנייה כדי לחפש שאלות אצל סופרים אחרים. אבל אצל מיה שהכול באמת מושלם, ובפרט בספרות בדיונית שגם ככה קשה לה להתקבל על לב השומע, וחשוב עוד יותר שלא תהיינה עוד סיבות לא להתחבר. ובמקום הזה האינטלגנציה והכישרון של מיה מוכיחה את עצמה מאוד!!! ברמה כזאת שזה נראה מושלם לגמרי ומתיימר להיות בלי סתירות. אותי זה מפתה... לחפש בכל זאת.. אבל זה מגיע מרוב האיכות של הספר ולא מאיזה שהוא חוסר פירגון ח"ו!!!
אולי לספר זו מחמאה. בהחלט יתכן.מסכימה איתו.
וזו המחמאה הכי גדולה לספר.
בדיוק.בתנאי שלא עוברים את הגבול...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכ
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה: