הוא גדל בשלושה חודשים.... זה הזמן שעבר מבחינתו. באמת מחזירים אותו לזמן אחר, אבל זה הטוב ביותר שמיכאל יכול לעשות...רגע הוא נשאר באותו גיל?
זה מזכיר את הסיפורים על האלה שקמו מתרדמת...
מעניין לאיזה זמן הם עברואנג'לו- כשרצו לעצור אותו ישב כל הצוות בחדר של המכונה והם עברו לזמן אחר (זה כתוב ממש בבירור) וממילא- חמקו מעונש
לא ידוע אם ניצל או לא, מה שידוע שיצחק ככל הנראה הביא לקיסר את ההוכחות (זרעונים סגולים), השאלה האם הקיסר אכן עמד במילתו ושחרר את האופה המסכן.נראה לי התכוונו לומר
שהמחברת לא טרחה לדאוג שהוא ינצל ממוות
שהרי יוחנו חזר לעתיד ולא הספיק להציל אותו.
רק שזה לא כ''כ מכוער לטעמי
כי הוא ניסה לעשות כל מה שהוא יכל.
גם אני חשבתי על זהונכון, עכשיו אשתו גדולה ממנו לא רק בשנתיים אלא בחמש-שש... אבל הוא מעדיף ככה ולא להשאר בעבר, נכון?
?מעניין אותי לדעת אם גם אתת הרגשתם במשהו כמו 400 עמודים הראשונים שאין קצב? שמשהו שם לא זורם, החזקתי את עצמי ממש בכוח להמשיך לקרוא על סמך זה שבהמשך העלילה תהיה יותר זורמת ויותר ברורה... משהו שם היה ממש מבולבל...
זו גם דעתי.
מעניין אותי לדעת אם גם אתת הרגשתם במשהו כמו 400 עמודים הראשונים שאין קצב? שמשהו שם לא זורם, החזקתי את עצמי ממש בכוח להמשיך לקרוא על סמך זה שבהמשך העלילה תהיה יותר זורמת ויותר ברורה... משהו שם היה ממש מבולבל...
מה שכן, בגלל שמדובר בספר מאוד ארוך (משהו כמו 770 עמודים) ומטבע הדברים העלילה לא מהירה מאוד, כי זה לא ספר אקשן, אז כדי להנות באמת צריך א. לא להיות בלחץ שיקרה משהו. יקרה בהחלט, אבל בלי לחץ. ב. וקשור מאוד לא'- לקרוא את הסיטואציות בפני עצמן, להנות מהן, לראות מה התהליך שקורה.
גם במלחמה, אם ניקח את זה כדוגמא, בסופו של דבר חלק מההתמודדות היא לא רק לרוץ ברחובות עזה ולירות אלא גם להתמודד עם תנאים מורכבים, למצוא פתרונות, להתגעגע למשפחה שלא ראו כמה חודשים וכו'
אבל, לטעמי, הסיפור לא מחולק נכון ע"פ העמודים. לדוגמא, החלק של הצוענים, כל המסע הזה בתחילתו מסופר באריכות רבה מאוד, ובמחילה – די משעממת. ואילו, אחד מרגעי השיא של הספר, הרגע המרגש שבו יוחנן מוותר למויש על החזרה לעתיד – נכתב בחצי דף, בתמצתיות ובלי להתעמק. וזה חבל כ"כ. חיכינו הרבה לבחירה כזאת, נוסח ממלכה במבחן. בחירה אמיתית, שגורמת לגיבור לחשוב, להרהר, לבכות אפילו, לוותר באצילות, להתחרט אח"כ. כל מה שמיה כ"כ יודעת לעשות, והוכיחה לנו את היכולת הזאת בספרים הקודמים. חבל, פשוט חבל על הבזבוז של הקטע הזה.
יתכן שזה מחכה לספר ההמשך הבא..לי היה חסר שהיא לא סגרה מעגל עם אנג'לו. הבנתי שהוא נעלם לזמן אחר (מעניין לאיזה זמן, הכי טוב ליום האתמול, כך הוא יכול לקחת את כל הכסף שלו, לשנות זהות ולהעלם), אבל היה ממש מגניב ונחמד אילו מיה היתה מספרת לנו לאן הוא נעלם, ואולי שרצה לחזור לזמן X אבל הגיע בטעות למאה ה- 16 ושם בגלל הגאוה שלו ושל הבן שלו, ובגלל עוד אי אילו טעויות, הוא הפך לצמית של הרוזן ההוא, שטרנברג, זה היה יכול להיות משעשע מאוד לראות איך הוא קיבל את עונשו. מפריע לי שהיא לא סגרה את המעגל הזה. אז נכון שאפשר לדמיין, אבל באותה מידה יכולתי לדמיין את כל הספר...
4 שנים שאבא שלה ואבא של יוחנן עשו מאמצים לחפש ו/או להחזיר את יוחנן לזמן הנתון.. אבא שלה השקיע הרבה כסף לא כדי שהיא תתחתן עם מישהו אחר. בכל זאת הכרת הטוב לסבא שלו שהציל את סבתא שלה.ועוד דבר-למה שורי חיכתה ליוחנן הרי לא היה ברור מתי בדיוק הוא יחזורוהיא חיכתה לו 4 שנים, זה המון!
דווקא לדעתי לא.בכללי לדעתי זה אסון שמיה מפרסמת סיפורים כאלו בהמשכים, כי זה לא חוויה של לקרוא ספר, אבל אחרי שכבר יודעים את הסוף אין הרבה חשק לקרוא עוד פעם, לפחות בזמן הנראה לעין.
וזה מה שמבדיל את הספר הזה מספרים אחרים שלה. כי יש ספרים שלמרות שיודעים את הסוף אפשר לקרוא אותם עוד פעם ועוד פעם.
הספר הזה לדעתי לא כזה. כמובן שזה עניין של טעם.
תרתי דסתריגם אני חשבתי על זה
יוחנן נשאר בן 22 ושורי כבר בת 27
וגם אוסביו בן 420 ומשהו, כיאה למי שנולד במאה השש עשרה...
ממש התחברתי לנכתב.קראתי בהמשכים ולא כספר וזה חוויה שונה, ובכל זאת כמה מילים:
הספר שואב למקום וזמן אחר וזה אומנות!
מצד שני ברגע שהתברר שיש דרך לחזור להווה, כבר היה ברור שגם יוחנן יחזור וזה איבד לחלוטין את המתח והפאנץ'.
אחרי שאח שלו חזר כבר הפסקתי לחכות כל שבוע לקטיפה...
בכללי לדעתי זה אסון שמיה מפרסמת סיפורים כאלו בהמשכים, כי זה לא חוויה של לקרוא ספר, אבל אחרי שכבר יודעים את הסוף אין הרבה חשק לקרוא עוד פעם, לפחות בזמן הנראה לעין.
וזה מה שמבדיל את הספר הזה מספרים אחרים שלה. כי יש ספרים שלמרות שיודעים את הסוף אפשר לקרוא אותם עוד פעם ועוד פעם.
הספר הזה לדעתי לא כזה. כמובן שזה עניין של טעם.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: