התייעצות אל חזור📘 - מ. קינן, מישהו קרא?! איך הוא?

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
כשיוחנן הגיע לפראג מאד מהר הוא התמודד מול שאלות שלא ידע לענות עליהם. גם כשתושאל אצל הרבנים וקרו עוד מצבים כאלה,
אבל אח שלו שהגיע 3 שנים לפניו, נראה שהוא נטמע בעירה בלי שאלות כלל.
הרבנים נתנו לו להתיישב בקהילה היהודית בלי לתחקר אותו בצורה בסיסית מהיכן הוא?
גם התפלאתי קצת שיוחנן לא שאל אותו על כך.
ביחוד שאח שלו לא היה אמור גם לדעת צ'כית אז איך הוא דיבר בהתחלה?
מויש קוטלג כמגושם [ושיכור העיירה] מתחילה. לא ניסו לתקשר איתו וגם לא היתה סיבה. מבחינתם הוא היה שיכור, לא יהודי ולא משהו אחר. הוא הצהיר על יהדות אז היה בקצה האזור היהודי, אבל ממש לא היה לו צורך להתערבב.

יוחנן כ"כ עדין, מה שגרם לו להיות מענין באזור היהודי וכך הוא הסתבך בכל מה שאפשר.
גם הסיבוך הראשוני שלו שגרם לו להצטרך לבריות - היה אצל הצוענים, שזה רק בגלל שהוא נחת לעולם ההוא בשלג וחיפש לעצמו איך לשרוד... [אצלם בירר איפה יש בכלל יהודים, כי לו כן היה חשוב להשתייך לקהילה ולא להיות נווד].

כך להבנתי.
 

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בכן, כיוון שאין באמת מכונות זמן- כל זמן שלא הגענו לגשר כזה- אין סיבה לטרוח לעבור אותו. זו דעתי לפחות.

ש לי אח שטוען שיש אנשים שההנאה שלהם היא לחפש שאלות ובעיות בספרים, לפי כמות ה'חיפשתי מה לשאול' (במגוון ניסוחים ווריאציות) שכתובים פה בשרשור התחלתי לחשוב שהוא צודק...

2. לא יודעים. בכל ספר יש כל מיני מערכות יחסים לא מוסברות. אז הנה מערכת אחת כזו :)

ולא אוהבת לחפש דברים שליליים איפה שאפשר.

איזה חורים?
כי אני טרם מצאתי אפילו אחד שאין לו תשובה אחרי מחשבה קצרה
סורי @ריקי שי בואי ננסה לעשות סדר:

אני מקווה שאצליח להיות מובנת בלי להיגרר....

ראשית תודה על התשובות המחכימות, והיו כאלו.

מה שכן, יש אנשים שאוהבים לחשוב ולשאול כל מיני דברים, שלדעתך- מיותרים. קורה. אני בהחלט מבינה את הגישה שלך, אבל, את לא כאן בשביל להגיד את זה כל כמה דקות. נחמד לנו להתעסק בשאלות מסויימות שאת חלקן הבנת., ולחשבן ,סתם בשביל הכיף, אם דברים מסויימים מסתדרים או לא. אף אחד לא בא להתקיף, אנשים נהנים לשוחח. ברור שלכל שאלה אפשר למצוא תשובה, וכבר כתבה פה מישהי על כמה אפשר למתוח את החבל בעניין הזה. לא אוהבת לחפש דברים שלילים? כל הכבוד. דלגי לפוסט הבא. למה אנחנו צריכים לשמוע את זה? עם כל הכבוד. ובאמת שאני מעריכה את כנותך ואת המאמץ שלך להגן על הספר. תנוחי. אין ממי.
ואסיים בציטוט שלך שנכון גם לגבי האשכול הזה:
בחירה שלכם אם לקרוא
מחכה להמשיך לקרוא את התגובות העינייניות שלך
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מהספר "מה שנכון נכון" של דבורי רנד.
חחח
לא אחזתי.
ומה תעשי בפסח/ סוכות וכו'? לא תקראי?
מה?
לא הבנתי את השאלה.
בפסח/סוכות אני פשוט קונה את הספר עצמו.
בתנאי שלא עוברים את הגבול...
אנחנו לא עוברים את הגבול כאשר הספר לא עובר אותו.
וספר שעובר את הגבול בכלל לא שווה דיון...
אני אנסה שוב:
בתחילת הסיפור שזה לצורך הענין בחודש ניסן, יוח נמצא בהווה שלנו, נכון? אין איך לשנות את זה!, באייר הוא כבר נמצא במאה ה16, בסיפור, הוא חוזר לזמן של אחרי שהוא נעלם מההווה שלנו, אבל מה קורה אם הוא חוזר ללפני הזמן הזה? נניח לתחילת חודש ניסן? הוא פוגש את עצמו של לפני הסיפור!
(עצם זה שאת חייבת להשתמש במילה "ברגע" היא הבעיה, כי הרגע הזה הוא או בהווה או בעתיד....)
חזק!
לא כתוב שם מכוער! כתוב נשרי ויהודי! זה נקרא אף יהודי טיפוסי!!!! אבל לא מכוער.... מי אמר מכוער...
להתעלם מזה שיש ליהודים אף בסגנון מסויים (לא מכוער) זה טיפשי....
יש גויים עם אף מכוער. אף יהודי אינו אף מכוער אלא אף עם מבנה מסוים שיש לחלק מהיהודים.
מראה ארי הוא לא עלבון, נכון? אז גם מראה יהודי אינו עלבון. לדעתי, לפחות.
תקשיבו, אני לא יודעת מאיפה הוצאתם את זה.
כלומר, השטות הזו לא חדשה לי. אבל עדיין הזוי לי לשמוע יהודים אומרים את החירטוט הזה.
בואו נעשה סדר.
אני יהודיה משני הורים, ב"ה.
ועד כמה שידוע לי, כולנו יהודים ממתן תורה ואין גיורים בשושלת (או שפספסתי מידע...)
ואין לי אף נשרי!!!
אוקי???
חוץ מזה, ואני מתנצלת מראש על מה שאכתוב, אבל זו קצת סתירה לכתוב 'לא כתוב מכוער, כתוב נשרי'.
ואני מכירה הרבה יהודים, ונראה לי שאפילו רובם לא עם אף נשרי (לא אמרתי שכולם עם אף יפה, אבל לאו דווקא נשרי!!!)
בקיצור, כולכם הזויים.
כשיוחנן הגיע לפראג מאד מהר הוא התמודד מול שאלות שלא ידע לענות עליהם. גם כשתושאל אצל הרבנים וקרו עוד מצבים כאלה,
אבל אח שלו שהגיע 3 שנים לפניו, נראה שהוא נטמע בעירה בלי שאלות כלל.
הרבנים נתנו לו להתיישב בקהילה היהודית בלי לתחקר אותו בצורה בסיסית מהיכן הוא?
גם התפלאתי קצת שיוחנן לא שאל אותו על כך.
ביחוד שאח שלו לא היה אמור גם לדעת צ'כית אז איך הוא דיבר בהתחלה?
לא נראה שהוא כ"כ נטמע בקהילה...
ולמה החלטת שהוא לא יודע צ'כית? היה כתוב את זה?
 

קצרה

משתמש מקצוען
תקשיבו, אני לא יודעת מאיפה הוצאתם את זה.
כלומר, השטות הזו לא חדשה לי. אבל עדיין הזוי לי לשמוע יהודים אומרים את החירטוט הזה.
בואו נעשה סדר.
אני יהודיה משני הורים, ב"ה.
ועד כמה שידוע לי, כולנו יהודים ממתן תורה ואין גיורים בשושלת (או שפספסתי מידע...)
ואין לי אף נשרי!!!
אוקי???
חוץ מזה, ואני מתנצלת מראש על מה שאכתוב, אבל זו קצת סתירה לכתוב 'לא כתוב מכוער, כתוב נשרי'.
ואני מכירה הרבה יהודים, ונראה לי שאפילו רובם לא עם אף נשרי (לא אמרתי שכולם עם אף יפה, אבל לאו דווקא נשרי!!!)
בקיצור, כולכם הזויים.
הטענה שמראה יהודי הוא מכוער היא אנטישמית.
חבל שנתפסת לזה לחשוב שאם הסופרת כתבה מראה יהודי היא התכוונה למכוער.

יש כזה דבר מראה יהודי. בהחלט.
והוא גם מראה יפה ולא מכוער.

לא אומר חלילה שאין יהודים עם מראה פחות "יהודי" אבל יש כזה מושג מראה יהודי
וזה לא המראה ההוא מהקריקטורות האנטישמיות :)
 

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
זה לא המראה ההוא מהקריקטורות האנטישמיות :)
קצת בעיה... למרות שאני מסכימה עם התוכן לחלוטין.
כי מיה עצמה מצטטת את יוחנן שאומר על הברנש שהמראה שלו לא מבייש את יוצרי הקריקטורות הללו... משמע זה אותו מראה. יו נואו?
 

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
תקשיבו, אני לא יודעת מאיפה הוצאתם את זה.
כלומר, השטות הזו לא חדשה לי. אבל עדיין הזוי לי לשמוע יהודים אומרים את החירטוט הזה.
בואו נעשה סדר.
אני יהודיה משני הורים, ב"ה.
ועד כמה שידוע לי, כולנו יהודים ממתן תורה ואין גיורים בשושלת (או שפספסתי מידע...)
ואין לי אף נשרי!!!
אוקי???
חוץ מזה, ואני מתנצלת מראש על מה שאכתוב, אבל זו קצת סתירה לכתוב 'לא כתוב מכוער, כתוב נשרי'.
ואני מכירה הרבה יהודים, ונראה לי שאפילו רובם לא עם אף נשרי (לא אמרתי שכולם עם אף יפה, אבל לאו דווקא נשרי!!!)
בקיצור, כולכם הזויים.
גם אצלי במשפחה אף אחד לא עם נשרי.
אבל לא קומם אותי כי בהחלט הבנתי מה הכוונה. לא צריך להקצין לקריקטורות אנטישמיות, אבל יש לא מעט יהודים עם עצם במעלה האף שגורמת למעין 'נשריות'. לא בהכרח שזה קשור לכיעור. זה פשוט גן יהודי.
לא מחייב שכל היהודים יהיו עם הגן הזה, אבל כן בהכרח שהגן הזה הוא רק אצל יהודים.
[בעצם לא בהכרח, לצערנו היתה הרבה התבוללות].
במחשבה שניה, ב"ה אין לי היכרות עם גויים שאוכל להכליל מה קורה אצלם, יתכן וזה כמו השטות של הגזע "הארי" עם גודל וצורת האוזניים
בכל אופן אפשר להבין מה הכוונה בלי להפגע בשביל כל עמ"י :)

אם תלכו ברחוב תראו שרוב האפים לא נשריים [אף שיתכן והם לא יפים..].
 
נערך לאחרונה ב:

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
גם אצלי במשפחה אף אחד לא עם נשרי.
אבל לא קומם אותי כי בהחלט הבנתי מה הכוונה. לא צריך להקצין לקריקטורות אנטישמיות, אבל יש לא מעט יהודים עם עצם במעלה האף שגורמת למעין 'נשריות'. לא בהכרח שזה קשור לכיעור. זה פשוט גן יהודי.
לא מחייב שכל היהודים יהיו עם הגן הזה, אבל כן בהכרח שהגן הזה הוא רק אצל יהודים.
[בעצם לא בהכרח, לצערנו היתה הרבה התבוללות].
במחשבה שניה, ב"ה אין לי היכרות עם גויים שאוכל להכליל מה קורה אצלם, יתכן וזה כמו השטות של הגזע "הארי" עם גודל וצורת האוזניים
בכל אופן אפשר להבין מה הכוונה בלי להפגע בשביל כל עמ"י :)

אם תלכו ברחוב תראו שרוב האפים לא נשריים [אף שיתכן והם לא יפים..].
בדיוק!!!!
ואגב שעכשיו ראיתי באתגר AI שהבינה דפקה לאיזה יהודי אף ארוך ונשרי.... אפשר כמובן לקום ולצעוק שהיא אנטישמית וכולי... אבל אפשר פשוט .... "להוריד קצת את האף"... ואין מה לעשות.. יש לנו את הגנים האלה..
 

קבצים מצורפים

  • IOqRngOoRMgfjbkfEqvVwhcHMeAmePxfKUfmAdtMoQEwWmhOKpkktkmQpaSyyXcO.jpeg
    IOqRngOoRMgfjbkfEqvVwhcHMeAmePxfKUfmAdtMoQEwWmhOKpkktkmQpaSyyXcO.jpeg
    KB 28 · צפיות: 33

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הטענה שמראה יהודי הוא מכוער היא אנטישמית.
חבל שנתפסת לזה לחשוב שאם הסופרת כתבה מראה יהודי היא התכוונה למכוער.

יש כזה דבר מראה יהודי. בהחלט.
והוא גם מראה יפה ולא מכוער.

לא אומר חלילה שאין יהודים עם מראה פחות "יהודי" אבל יש כזה מושג מראה יהודי
וזה לא המראה ההוא מהקריקטורות האנטישמיות :)
טוב, היום קיבלתי סטירת לחי...
דיברתי עם חברות על הקטע, ואז שאלתי אותן אם יש לי אף יהודי.
אז חברה שלי הסתכלה ואמרה שכן.
3 אופציות:
א. לא הבנתי מה הכוונה שלכם. אין לי אף נשרי, אבל אולי ההגדרה שלי שונה...
ב. אני חסרת מודעות עצמית באופן אבסולוטי.
ג. האף שלי התעקם (לפני פחות מחודש עברתי תאונה והאף גם קיבל מכה והתנפח...)
בקיצור. הרמתי ידיים.
 

י.ז.

משתמש מקצוען
בדיוק!!!!
ואגב שעכשיו ראיתי באתגר AI שהבינה דפקה לאיזה יהודי אף ארוך ונשרי.... אפשר כמובן לקום ולצעוק שהיא אנטישמית וכולי... אבל אפשר פשוט .... "להוריד קצת את האף"... ואין מה לעשות.. יש לנו את הגנים האלה..
זה בלאונרדו?
הם באמת אנטישמים כל פעם שאני כותבת לו יהודי הוא עושה אף ענק ומכוער
 

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
טוב, היום קיבלתי סטירת לחי...
דיברתי עם חברות על הקטע, ואז שאלתי אותן אם יש לי אף יהודי.
אז חברה שלי הסתכלה ואמרה שכן.
3 אופציות:
א. לא הבנתי מה הכוונה שלכם. אין לי אף נשרי, אבל אולי ההגדרה שלי שונה...
ב. אני חסרת מודעות עצמית באופן אבסולוטי.
ג. האף שלי התעקם (לפני פחות מחודש עברתי תאונה והאף גם קיבל מכה והתנפח...)
בקיצור. הרמתי ידיים.
או שהיא החליטה שהאף דומה להרבה 'אפים' של יהודים שהיא מכירה...
 

מיכל אורבוך

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
מה שאת אומרת בעצם זה אני לא לא מפרגנת, אבל אם יש פה משהו מושלם, אז אני רואה לעצמי עניין במקום להגיד 'וואו, מושלם' לשבת שעות ולחפש שאלות. אנושי, בסה"כ.
קודם כל תודה שענית לי על מה ששאלתי,
רק נראה לי פספסת משהו, למה נראה לך שאם אנחנו שואלות משהו זה כדי למצוא חורים בסיפור???
קורה שלאחר ספר יש דברים שלא היו ברורים למישהו ביחוד ספר כזה שמורכב מהמון מהלכים ופרטים קטנים.
זה נובע מחוסר הבנה לא מרצון לחפש שאלות.
אבל לשמחתנו הרבה את הבנת הכל כך שיש מי שתפתור לנו את כל הקושיות הלא ברורות😉
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
לי זה סתם היה מוזר שהוא דיבר על האף, כאילו הוא איזה חייזר שקרא שליהודים יש אף נשרי ולא יהודי בעצמו שאומנם חי בדור אחר אבל אם בדור שלנו יש כל מיני סוגי אפים אז ככל הנראה היו גם אז.
ואם כבר, גם אומרים שליהודים יש שיער שחור וצבע גוף כהה יחסית לסביבה האירופאית (הכוונה לסטיגמה שהייתה על יהודי אשכנז).
 

אינטקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים

הפונצע'ר האמיתי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
עכשיו גמרתי את הספר (אחרי שקראתי אותו בהמשכים..) אז עברתי על האשכול.....
הספר בכללי הוא אחד הטובים של מיה, הסיפורת החרדת מרבה בזמן האחרון ובצדק מסוים לכתוב על התקדמות הטכנולוגיה והאפשרויות שהיא מייצרת, ויש בזה משהו מרתק. יש משהו שהחצי הראשון מרוח אבל בקריאה רציפה זה כמעט ולא מורגש. הסיום קצת חלש עם סגירת קצוות מהירה מידי, העלמותו של אוסביו לקיסר מקסימיליאן.. וסיום קצת תלוש על לידת הבן הבכור של יוחנן.

אוסביו היה אינקוויזיטור. ככל הנראה אביו של ויטור היה אנוס ששכח את אביו שבשמים במהלך חיי האונס, ולצערינו היו הרבה כאלו.. רח"ל.

הפרדוקס של יוחנן שחוזר שוב ורואה את עצמו לא מתאים למי שהבין את המסר של הספר... כל המסר בא לומר שאדם יכול לעשות הכל ולא יצליח לשנות את התכנית של בורא עולם. עם בורא העולם יצר יוחנן אחד אין סיכוי שיהיו קיימים שתים. והאמת שאין הבדל בין זה לשאלה על מי שמשכנע את סבו שלא להתחתן עם סבתו.. פרדוקס שמיה הזכירה במהלך הספר.

אף יהודי הוא דבר ידוע ולא מכוער בכלל, למראה יהודי יש משקל גם בפן הביטחוני עי' ערך הבדיקה הביטחונית בכניסה לכותל המערבי.
אבל בסוף בסוף, אין על מיה (y)
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
xxxxx xxxxx xx xxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxx xx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxx xxxx xxxxx xx xxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxxx xx xxxx xxx xxxxxx xxxxx xxx xxx xx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxx xx xxxx xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxx xx xxxxx xxx xxxx xxxx xx xxxx xxxxxx xxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxx xxxxx xx xxxx xx xxxxx xxx xxxxx xx xxxx xx xxxxxxx xx xxxx xx xxxx xxxx xxxx xxxxx xxx xxx xxxxx xxxxx xx xxxxxx xx xxxx xxxxx xx xxxx xxxxx xxx xxxxx xxx xxx xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxx xxxx xxx xx xxxxx xx xx xxxxxx xx xxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxx xxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xx xxxx xx xxx xxxxxxxx xx' xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxx xx xxx
מה כתוב פה? חסום לי הכל..
 

Ayala10

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
עכשיו גמרתי את הספר (אחרי שקראתי אותו בהמשכים..) אז עברתי על האשכול.....
הספר בכללי הוא אחד הטובים של מיה, הסיפורת החרדת מרבה בזמן האחרון ובצדק מסוים לכתוב על התקדמות הטכנולוגיה והאפשרויות שהיא מייצרת, ויש בזה משהו מרתק. יש משהו שהחצי הראשון מרוח אבל בקריאה רציפה זה כמעט ולא מורגש. הסיום קצת חלש עם סגירת קצוות מהירה מידי, העלמותו של אוסביו לקיסר מקסימיליאן.. וסיום קצת תלוש על לידת הבן הבכור של יוחנן.

אוסביו היה אינקוויזיטור. ככל הנראה אביו של ויטור היה אנוס ששכח את אביו שבשמים במהלך חיי האונס, ולצערינו היו הרבה כאלו.. רח"ל.

הפרדוקס של יוחנן שחוזר שוב ורואה את עצמו לא מתאים למי שהבין את המסר של הספר... כל המסר בא לומר שאדם יכול לעשות הכל ולא יצליח לשנות את התכנית של בורא עולם. עם בורא העולם יצר יוחנן אחד אין סיכוי שיהיו קיימים שתים. והאמת שאין הבדל בין זה לשאלה על מי שמשכנע את סבו שלא להתחתן עם סבתו.. פרדוקס שמיה הזכירה במהלך הספר.

אף יהודי הוא דבר ידוע ולא מכוער בכלל, למראה יהודי יש משקל גם בפן הביטחוני עי' ערך הבדיקה הביטחונית בכניסה לכותל המערבי.
אבל בסוף בסוף, אין על מיה (y)
אז אני באמצע הספר (עמוד 450 בערך), אבל המסר שלה באמת מובן... אם כי לא ממש בשכל...
היות ולא יכול להיות דבר כזה מסע בזמן אז זה לא ממש מפריע לי.
לבינתיים: מאוד אוהבת את זה שהספר כתוב בגוף ראשון, זה מוסיף הרבה.
הדימויים שהיא נותנת פשוט יפים!!
אין מה לומר, היא עשתה עבודה טובה מאוד בכל הרקע ההיסטורי.
פחות אוהבת את הקטע של מד"ב, מסע בזמן וכאלה.. אבל מאוד יפה, אם כי מוזר!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה