סיפור בהמשכים אלטרנטיבה שלטונית

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הכינוי הספרותי שלי א. פרי. הייתי בעבר בפורום וביקשתי חסימה לניק שלי כי לא הסתדרתי עם המחויבות שיצרתי לעצמי כלפי המסך.

כמה מילים:

התחלתי לצאת לאור דווקא בתקופה מאתגרת מבחינתי כך שמצד אחד הערך העצמי שלי היה ברצפה והרגשתי שאסור לי לכתוב לציבור כי אני נמצאת במצב לא נכון- אך מצד שני ממש רציתי לממש את עצמי ולהפיק משהו ממה שאני עוברת.

בגלל שהרגשתי ממש לא טוב עם עצמי אז חיפשתי אישורים מהסביבה שאני בסדר. בדרך כלל כולנו מחפשים אישורים וגם כיום כמובן אני עדיין מחפשת אישור רק שזה היה ממקום לא כל כך בריא, כזה שכל האישורים שבעולם לא היו מספיקים, כי תחושת החסר היתה משהו פנימי של אני מול עצמי ופחות קשורה לעולם שסביבי.

כיום אני בחסדי שמים במצב שונה. עברתי מסע רציני והבנתי שכדאי לכל אחד לממש את כשרונותיו, ושזו חובתי כלפי עצמי להתקדם ולאפשר לעצמי להתבטא.

כמה מילים על הצלחה:

יש לנו לפעמים חלומות להגיע למקום אידיאלי של הצלחה או מה שהעולם מכנה הצלחה. גם אני הייתי שם, דמיינתי הצלחה בקנה מידה של מיליוני ספרים שימכרו וישפיעו וישנו את כל העולם, ושיזכו להערצה מהקהל (כן, אנחנו מורכבים).

תירצתי את השאיפות הגדולות בכך שהתכנים שאני כותבת ממש משמעותיים וקידמו אותי, אז הם בטח יקדמו גם את הקוראים (היום אני מבינה שכל אחד מתקדם לעצמו בצורה עצמאית, אנחנו לומדים מסרים זה מזה אך לכל אחד יש חכמת חיים משל עצמו, מה עוד שכמובן המסרים שאני כותבת רובם נלקחים ממסרים שאני קוראת או שומעת).

עם הזמן הבנתי שגם אם אגיע למכירות של מיליארדי ספרים, וגם אם הם לא ימכרו כמעט אלא פה ושם ולא יקבלו במה או עניין – הרי שזה פחות רלוונטי עבורי. כי אני נשארת אותו אדם שצריך טיפולי שיניים, שיש לה בית לתחזק, שלמרבה הצער פולטת אמירות לא תמיד נבונות ועוד ועוד, דברים פשוטים ויומיים ששמים בצל כל הצלחה שהיא.

אז התפקיד של כל אחד זה להתקדם במקסימום ולחיות חיים מאוד פנימיים ורגועים – כי אין בהצלחה החיצונית כמעט כלום, ככה זה נראה.

חזרתי לכאן כי נוכחתי לראות שכדי להתמיד בכתיבה – לפחות בשלב הזה של הכתיבה שלי – השיתוף עם הסביבה ממש מניע ומדרבן. וגם כמובן שיש לי לפעמים ספקות לגבי קטעים מסוימים שצריכים עיניים נוספות.

חשוב לי לציין שאני פה לא בגללי. למדתי להפריד פחות או יותר בין 'אני' לבין הפוטנציאל שלי שמחכה לצאת לאור.

אני מבינה שאף אחד לא קורא אותי, ולא נותן לי לייק, ולא מעריך אותי.

כל אחד קורא את עצמו, וכנראה שתפקידנו לכתוב לא כדי שיקראו אותנו, אלא כדי להעביר לסביבה ולקוראים את היחודיות שלנו כדי שיהיו חומרי קריאה עשירים ומגוונים ושכל אחד יבחר את חומרי הקריאה הרלוונטים עבורו, לא בגלל הכותבים אלא בעבור ההתפתחות האישית של כל אחד, הקוראים מצד אחד והכותבים מצד שני, כל אחד מול הדברים שרלוונטים עבור עצמו.

כך שאינכם חייבים לקרוא, לבקר או לכתוב תגובות, נראה לי שעצם הפרסום מעל במה ציבורית זה גורם מדרבן כשלעצמו, שעשוי לסייע לי בס"ד להתמיד ולהתקדם בעריכת הספר עליו אני עובדת בימים אלו (והכתיבה בו נתקעה למרבה לתסכול)

אז שיהיה בהצלחה לכולם.

בגלל שהנושא של הלייקים מעט מבלבל אותי אז אשתדל לא לתת לייקים, וגם אתם – אם תרצו לתת לי לייק זה לא עבורי אלא בגלל שהדברים דיברו אליכם. כך שהקטע של הלייקים לא מדבר אלי, דווקא בגלל שהוא יותר מידי מדבר אלי.

הדמויות בסיפור שלפניכם לקוחות מתוך הספר "הצעה לסדר"


חוסר הסדר במחסנים היה שגרתי, הוא כבר רגיל אליו, למרות זאת הדבר מפריע לו בכל פעם מחדש.

שוקי מלכה נאנח לעצמו בעודו מפלס דרך בין הארגזים, אגלי זיעה ניקדו את מצחו אך הוא לא טרח לנגב אותם.

הוא זוכר היטב את השיחה ההיא עם נתנאל הלל, את המילים אותן אמר לו בנסיעה הראשונה בה ניסה להכין אותו לקראת התפקיד הגדול: "גם בורא עולם רוצה שיהיה בעולם סדר, ולא משנה מי יעשה את הסדר הזה".

שום דבר לא השתנה מאז.

השב"כ עצל ולא משתף פעולה, לאחר שחייב אותו לרדת מתכניתו להכתיר מלך למדינת ישראל, ולמרבה האכזבה איך שזה נראה הרי השלטון אינו מודע לאתגרים הנכונים אלא מתפקד היטב בתפקידו כשלטון - ולא כהנהגה.

והבלאגן במדינה חוגג: מתנגדי המהפכה המשטרית ברחובות, צעקות 'בושה' בכל העיר, מחוקקי המהפכה המשפטית מתעלמים לעת עתה מההתקוממות האזרחית, וכדי ביזיון.

ולאף אחד לא אכפת שמזמן אין מדינה, ולא היתה מעולם.

לאף אחד לא אכפת שתמיד היה בלאגן בכל מקום, בלאגן גדול שנובע מהתעלמות מצרכים בסיסיים של העם, של היחידים...

למה אף אחד לא רואה את הדברים כמוהו? מה נסגר איתם שם, בהנהגה?

הוא נכנס למשרדו הקטן, עוזיהו שילוני ישב שם, מעיין בעיתון בתשומת לב. "מטורפים, מטורפים". מלמל בקדחתנות ספק לעצמו ספק לשותפו.

"למי אתה מתכוון? למנהיגים? למפגינים?" שאל שוקי.

"אני מתכוון לשניהם", השיב עוזיהו.

שוקי הסכים איתו ללא אומר. הוא התיישב בכבדות וציפה שעוזיהו ישתף אותו, אך זה המשיך בקריאת הכתבה שסיפרה בצבעים עזים על המפגינים, על אנשי החוק, על השנאה והאיבה. על החשש.

"מה אתה מציע?" שאל שוקי לבסוף, כאילו לכל בעיה חייב להיות פתרון מיידי.

עוזיהו נאנח לעצמו והישיר אליו מבט, "נצטרך לקחת את ההנהגה לידיים, נציג אלטרנטיבה לשילטון", השיב.

שוקי הקיש על השולחן בקצב, מנסה לעשות סדר במחשבותיו.

רק לא עוד פעם.

"אולי שוב פעם ננסה להכתיר מלך?" שאל ספק בלעג.

"לא, יש לי רעיון אחר", קולו של עוזיהו חרק בהרהור.

שוקי סקר אותו בעיון, מעניין מה הרעיון, חשב לעצמו.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שוקי המתין להמשך דבריו של עוזיהו, הוא המתין והמתין אך השתיקה התארכה.

"נו?" ניסה לזרז אותו, "איזו אלטרנטיבה נציג לשלטון?"

עוזיהו כמו התנער מחלום, מבטו המעורפל התייצב. "הרעיון נדמה היה לי בהתחלה כמו ברק של אור, ניסיתי להבין מה זה אומר אך מסתבר שמדובר בעורבא פרח", הודה קלושות, "עשה לי טובה, שוקי, הסבר לי למה שאני ואתה נוכל להביא בשורה חדשה? לשפר משהו? הרי הבעיות במדינה רבות הן. איננו יכולים להציב אלטרנטיבה הוגנת לשלטון".

שוקי המאוכזב לא ענה לו דבר.

עוזיהו, בנסיון לעודדו, המשיך, "איננו יכולים לשנות כלום, שוקי. הבעיות כל כך רבות, חוסר הצדק בכל תחום כמעט זועק לשמים. כשאני רואה את המפגינים כנגד הרפורמה המשפטית אני מבין מה היה קורה אילו כל אחד מאיתנו היה מגיע לתודעה בה הוא מבין שהוא יכול לשנות! הוא חייב לשנות! ויוצא מגידרו כדי לקדם דברים. המצב לא בריא, וחייב שינוי, אתה יודע מה גדול כוחו של הכלל? מצטער, שוקי, כיחידים לא נוכל לפעול מאומה".

שוקי עצם את עיניו. בתוך ליבו חש שהדברים נכונים וצודקים, למרות זאת הוא רצה כל כך לשנות ולקדם. ההרגשה שחש כשעוזיהו אמר שיש לו רעיון איך להציג אלטרנטיבה לשלטון היתה תחושת שליחות, כאילו מישהו הניע בו איזה מנוע פנימי שרק מצפה לדהור קדימה.

תנו לו רעיונות! הוא רק מצפה לכבוש אותם!

הוא קם ממקומו ופסע אל עבר הבלאגן מחוץ למשרד, מבטו שייט על פני הארגזים. יש בלאגן, וזה לא אמור להיות מסובך לסדר אותו, צריך רק כח רצון.

אלוקים ברא את העולם ישר ומסודר, ובני האדם עסוקים בעצמם במקום לעמול ולתקן. הם חושבים שאינם שווים, או לא מאמינים בכח שניתן להם, או פשוט מתעלמים, כי הכי נוח לחיות בתוך הכאוס ולנסות להתמקם בנוחות - במקום לחפש, לעבוד ולהשקיע.

והתוצאה? יכולה להיות תאווה לעיניים, מדפים מסודרים, עולם מסודר.

לא צריך יותר מזה. לא צריך ברקים ורעמים מידי יום, לא צריך ארמונות פאר, או כבוד או אקשן או כסף כמו מים, שכבודם במקומם מונח.

צריך עולם מסודר.

הוא שב למשרד, "לפי דבריך הבסיס להכל זה מצב כלכלי איתן לכולם? איזה רעיון רצית לומר?" שאל.

עוזיהו שתק לרגע, מנסה לסדר את מחשבותיו לנוכח השאלה הישירה, ואז אמר בקול מתנצל משהו, "חשבתי על זה כבר היום בבוקר, בסופר. דמות צדיקה ביקשה בסך הכל לקנות מוצר בסיסי, לא היה לה מספיק כסף. אחר כך ראיתי שיצאה בלי לשלם. אתה מבין? האלטרנטיבה לשלטון אמורה לדאוג לכלכלה יציבה של כולם, שלא יהיה כזה דבר אדם עני או נזקק. זה הא' ב' של שלטון בריא. ואם השלטון לא פועל לקדם בכל דרך את הרווחה הכלכלית של האזרחים אז הוא נחשב לחולה וצריך להציב לו אלטרנטיבה".

"אני מבין" השיב שוקי באיטיות, מבין לפתע מדוע עוזיהו התחמק להמשיך לשוחח בנושא.

עוזיהו המשיך: "לכולנו מגיע לחיות בכבוד. מאוד הייתי רוצה שכבר לא יהיו עניים, רק שמדובר בחזון הזוי, מטורף. יש לך רעיון כיצד לקדם את הנושא?" החזיר את הכדור למגרש של שוקי, "סך הכל יש בעולם כסף, הרבה כסף מתגלגל בכל מקום, רק שהוא לא מגיע לידיים הנכונות, שבאמת זקוקות לו אלא ממשיך לשבת באפס מעשה בבנקים, נותן תואר 'מיליונרים' לאנשים או לארגונים מסוימים!"

"ציינת מקודם שיש לך רעיון.. תוכל לפרט לי קצת יותר? אולי יש בו משהו".

עוזיהו חשב לרגע ארוך לפני שדיבר, "רעיונות כאלה מוטב להם לא להיאמר. הרעיון בגדול הוא להקים 'משרד אוצר' לציבור הדתי-חרדי, משרד שיעודד צמיחה והתקדמות עם מומחים בתחומים שונים שיתנו את הכלים לכולם, כולל כולם, לצמוח ולהתפתח", אמר בקול קלוש, "הרעיון בגדול הוא שאנשים יסכימו לפתוח את ליבם וכיסם לחברה כולה, באופן בו כולם יבינו שכסף הוא רק אמצעי, ושהמטרה היא במקום לצבור כסף פשוט למחזר אותו לחברה תקינה". הוא שתק לרגע והמשיך, "נו, טוב, זה לא רעיון טוב, אנשים שיש להם כסף אוהבים את תחושת הכוח שהוא נותן להם והם לא יסכימו לשנות בקלות את החשיבה שלהם", סיכם.

שוקי עיכל במהירות את הדברים והגיב בקול זהיר, מאוכזב: "צודק, צריך להמשיך לחשוב, ורק תדע לך שנקודת המוצא שלנו צריכה להיות שאין כזה מושג 'נזקקים'. כולנו שווים, לכל אדם מגיע לחיות בכבוד, ולא להיות נזקק לאיש אחר", את המילים הללו אמר שוקי בקול רם, רם מידי.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש בארץ שלנו הרבה אנשים אמידים, או עשירים, או כאלה שמצליחים לסגור את החודש.

האנשים שצריכים לצמוח ולהתקדם הם דווקא אלה שיש להם סיפור מאחוריהם, שיש להם איזה אתגר מולו הם מתמודדים.

מישהו הוביל את האנשים הנזקקים לשם, יש מישהו שיש לו אינטרס להשאיר אנשים בעמדת חולשה.

המחשבות נעו במוחו של שוקי מלכה בצפיפות, הוא פסע בשולי הדרך, עיניו מנסות להתרגל לחושך. הלילה כבר ירד, והצינה הירושלמית הרעידה אותו קלות.

עיניו עברו על פני בתי השכונה, סוקרות את נקודות האור הבוקעות מבעד לחלונות. הכל מאוד יקר, מחירי הדיור, החשמל, המזון, הבגדים, כל הצרכים הכלכליים מייצרים בעיות בכמויות, כשברקע נשמעים קולות מקרב הציבור החילוני שמקוננים ובוכים כל היום שהם אלו שצריכים לכלכל את האוכלוסיה החרדית. נדמה שהם כל כך התאהבו בקונספט הקורבן, עד כי גם אם יסתבר שהם טועים הם ימשיכו לנבא שחורות באנחה מוגזמת.

יש מישהו שמכוון את הכל לשם.

מה בורא עולם רוצה לומר, בעצם? מדוע כל כך קשה לכולם?

מה אנחנו עושים לא נכון?

למה ציבור כל כך איכותי ומוסרי נתון למתקפה בלתי פוסקת מבית ומחוץ, מה פשר המיצרים שהתרגשו עלינו?

שוקי החליט לשוב לביתו, המחשבות מיותרות, אין לו יכולת להבין כלום.

הוא נכנס לבנין, ואז הבריקה לו המחשבה כמו ברק מסנוור: אלוקים לא רוצה שנשאר באותה משבצת, הוא לא רוצה שננוח על זרי הדפנה, הוא רוצה שנעבוד קשה.

הוא רוצה שאנשים יפעלו ויחפשו את הפוטנציאל שלהם, הוא רוצה אנשים פעילים, שנאבקים, שמוכנים להכשל, שמקבלים את עצמם כמו שהם.

הוא רוצה עם חושב, עם לומד, עם שמקיים, עם שמניע דברים.

הוא רוצה משהו.

הוא רוצה שנבחר בחיים.

חיים של עשיה, של סיפוק, של הגשמה.

שנפסיק לחכות, שנתחיל לעשות.

לעשות הכל, ממש ממש הכל, בלי לחשוב ולהתעכב על כשלונות שתמיד קיימים ברקע.

כי מי שלא עושה לא נכשל.

מה שצריך זה להתחיל לחשוב, ליזום, להשקיע.

וכשהמטרה טובה – הכל מתגמד, מצטמק ונעלם.

ונשארת רק המטרה הטובה, והיא – שיהיה טוב לכולם. תמיד.

איך אפשר לייצר ולחיות ולהתקדם?

כיצד לומדי התורה יפיקו כסף בלי להסתמך על נדיבות ליבה של מדינת ישראל המתקפלת לאיטה לתוך עצמה?

איך החרדים, שהם למרבה הצער מפולגים למחנות שונים, יקימו מעצמה כלכלית נדיבה ושוויונית בלי להזדקק לאיש?

שאלה טובה. הוא יצטרך זמן לחשוב על פתרונה.

*

עוזיהו הסכים לו בהכל.

נכון, צריך להקים עיתון פרסומות ארצי ללא תשלום לבעלי עסקים במגזר.

נכון, צריך לסייע לאנשים להקים עסקים בתוך ביתם, ולסייע להם לתזרים של מזומנים.

נכון, אפשר להכניס כסף זר על ידי שיווק הציבור החרדי ואורחותיו לאוכלוסיית העולם –

אפשר ליצור תנועה של תיירים לתוך הציבור החרדי – מה שיאפשר לכסף להיכנס.

אפשר להקים גוף חזק כלכלית שתפקידו לסייע לכולם לממש את עצמם ולהפיץ את התוצרת הלאה, לכמה שיותר מקומות בעולם.

אפשר לגרום לצמיחה על ידי הקמת עסקים חיוניים ועל ידי הזרמת תיירים ומזומנים.

אפשר ואפשר ואפשר...

רק שהם עייפים מידי, ואנשים קטנים, וכל הדבר הזה גדול מידי.

בינתיים המצב יכול להישאר כמו שהוא,

ואולי עדיף לחכות למשיח.



סוף
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כמה מילים על הכתיבה שלי ועל הסיפור הזה:
אם שמתם לב - הכתיבה שלי לפעמים כותבת על דברים 'גדולים' - שלטון - הנהגה - מלך - מצב כלכלי - מה לי ולכל זה?

כשאני כותבת על הנושאים האלו או מדברת עליהם אני אומרת לעצמי: די!!
מה לי ולכתוב על נושאים כאלה גדולים וענקיים? מה לי ולזה?
ואז אני נזכרת במצב הירוד בו העולם נמצא, ואני מזכירה לעצמי שהעולם במצב כל כך גרוע, עד שכמה מילים לא אמורות לשנות משהו לשלילה - אלא אולי רק לתועלת בס"ד.

איך אני לא חוששת לכתוב?
אני לוקחת השראה מהסיפור של חיזקיהו המלך.
במשך שנים באמת פחדתי להתבטא ולכתוב, וכל מילה היתה עבורי דרמה: למה כתבתי? יואו, היא יוכלה להתפרש ככה... או אחרת...
ואז תוך כדי יציאה לאור מתוך פחד משמעותי שאולי אני עושה דברים לא נכונים - נזכרתי בסיפור של חיזקיהו המלך שלא רצה להתחתן כי ראה ברוח הקודש שילדיו יהיו רשעים, ושהנביא אמר לו שלא משנה אם אכן בניו יהיו רשעים - הוא חייב להתחתן.
יתכן שזה אותו דבר גם בעשיה. לפעמים נדמה לנו שעדיף לא לעשות - כי אולי התוצאה לא טובה חלילה?
אבל אין לנו פריווילגיה לחשוב על התוצאה, כי גם אם היא לא חיובית - הרי שמה שמוטל עלינו זה לפעול ולנסות לקדם דברים, גם אם הם טעות.
בזכות מצוות התורה אנחנו יכולים לנסות לדייק ככל האפשר - אבל להשתדל לחשוב, לעשות, לקדם ולהתקדם זו חובה שהיא זכות!
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יפה!
לא כ"כ הצלחתי להבין אם את מעוניינת או לא בלייקים...

הבעיה שלי עם לייקים היא שאם הם נעדרים אז יש לי מזה כאב ראש: מה לא כתבתי נכון? אולי אני לא בסדר? זה סוג של דחייה חברתית.
יש לי הכרת תודה לכל במה שמוכנה לתת מקום ליצירות של אומנים וכותבים - כי זה חשוב ללמוד מחשבות ודעות מכיוון שככה אפשר להתקדם ולקדם את עצמנו ואת החברה כולה.
דווקא בגלל שכל לייק גורם לי לתחושת אושר עילאית כאילו כבשתי את האוורסט - אני מעדיפה להמעיט במחשבה שהגעתי לאוורסט ולהשאר על הקרקע, המקום הנוח והבטוח.
אני מזכירה לעצמי שכל אדם אמור להיות נאמן לעצמו ופחות לחברה.
הערכה מהסביבה היא תחליף פשוט לדבר האמיתי - שזה אמון והערכה עצמית אותן אפשר לקנות על ידי מילים טובות לעצמנו.

כך שאפשר לתת לייק - רק שזה לא לייק עבורי אלא כי הדברים קלעו לטעמכם בלי קשר לכותבת שבסך הכל מעבירה הלאה מחשבות/הגיגים/מסקנות או סיפור...
ואפשר לדלג על הלייק - כי זה לא עבורי ולא אמור להשפיע עלי.

במאמר מוסגר: יש לי רצון לשתף את הקהל בכתיבה שלי. זה מאוד לגיטימי לשתף. רק שאני לא רוצה להלאות את הציבור... מה עוד שאחרי כל תגובה או סיפור אני ממש לא בטוחה אם נהגתי נכון והיה צריך לשתף. יש מולי איזה תמרור עצור מאוד ברור שמבקש ממני לא לכתוב! ולא לצאת לאור! ומה יצא לי או לקוראים מזה...? מי אמר שבאמת רוצים לקרוא את הדברים שלי? אני מעדיפה לא לפרסם ולו כדי להמנע מההתלבטות סביב הפרסום. ומי אמר שאני כותבת דברים נכונים? שהם מתקבלים בצורה ראויה?
כך שאני מנסה למצוא איזון בין החובה לשתף לבין קיום המאמר "הוקר רגלך מבית רעך..."
יתכן שהלייקים נועדו לעודד את האנשים לכתוב ולשתף ולהיות הרבה סביב למסך. השאיפה שלי היא לתת למסך את הכבוד הראוי לו, זאת אומרת לא לתת לו הרבה כבוד. כי זה רק אמצעי ולא אמור להיות המטרה. המטרה היא אני. הרגשות שלי, ההתקדמות שלי, זה נשמע אגואיסטי אבל זה נכון. הלייקים מטרתם במידה מסוימת להוציא אותנו מעצמנו ולגרום לנו להשתעבד לסביבה, ואני ממש לא מאמינה שצריך להשתעבד למשהו חיצוני. אני המון סביב המסך, אבל אם אני מודעת לזה שזה לא המצב האידיאלי אולי זה גם טוב.
 

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זכורני את הזמן שהחלטת לפרוש, אאל"ט כתבת אז כמה הודעות זועמות על ראש הפלטפורמה
כבר אז תהיתי כמה זמן זה יחזיק, ויותר מזה תהיתי האם נכון להסכים, האם אמת הדבר, האם הפועל יוצא הוא הרצוי.
נו שוין.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
זכורני את הזמן שהחלטת לפרוש, אאל"ט כתבת אז כמה הודעות זועמות על ראש הפלטפורמה
כבר אז תהיתי כמה זמן זה יחזיק, ויותר מזה תהיתי האם נכון להסכים, האם אמת הדבר, האם הפועל יוצא הוא הרצוי.
נו שוין.

אני מוכנה לכתוב או לדבר מעל כל במה שתסכים לקבל את דברי, ולהשתדל לא להתחשב ב'מה חושבים עלי' - במסגרת היכולת שלי כמובן.
אני חושבת שצריכה להיות הפרדה בין מי שאנחנו כאנשים פרטיים לבין הרצון (והחובה) שלנו לנסות לשנות משהו ולשפר את העולם.
כשכתבתי את "במה ללא קהל" עברתי מסע רציני והייתי בטוחה שהמסרים שבו יכולים לפתור כל בעיה שהיא... ואז למדתי את העולם יותר וגיליתי שהמסרים בספר כבר מוכרים ונמצאים בעולם, ביירון קייטי למשל 'גילתה' אותם לעולם בצורה מקצועית לפני עשרות שנים. ובעצם האמת הזו היתה קיימת בעולם, כנ"ל המסרים בספרים הבאים שלי, שכל פעם גיליתי שכמעט כולם כבר קיימים.
ואז ההבנה שהאמת לא נמצאת אצל אף אחד באופן אישי - אבל כל אחד מחוייב לנסות לקדם את עצמו ואולי לקדם הלאה דברים נוספים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה