סיפור בהמשכים "שוקולד עדשים"- סיפור אינטראקטיבי לילדים.

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
@שיבת ציון כל הכבוד על היוזמה ועל הסיפור, מוצלח מאד.

אני מתנצל מראש, אבל אני פשוט לא מצליח להבין את האנשים כאן,
בדיקה קצרה מראה שממוצע התודות לכל פרק בסיפור הוא בס"ה כ10,
לעומת זאת כששואלים מה ההמשך מתברר שיש עשרות עוקבים, שחשוב להם לבחור המשך,
איפה הייתם לפני דקה כשסיימתם לקרוא פרק שהושקע במיוחד עבורכם?
כל כך קשה לתת לייק?
עד כמה שידוע לי זה לא מוריד מחשבון הלייקים שלכם (וגם אם כן, אז מה?!).

אני מקווה שזה פשוט מחוסר מחשבה ושימת לב, קחו לתשומת לבכם!.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הצפה אנושית או הצפת מים?
הצפת מים...
@שיבת ציון כל הכבוד על היוזמה ועל הסיפור, מוצלח מאד.

אני מתנצל מראש, אבל אני פשוט לא מצליח להבין את האנשים כאן,
בדיקה קצרה מראה שממוצע התודות לכל פרק בסיפור הוא בס"ה כ10,
לעומת זאת כששואלים מה ההמשך מתברר שיש עשרות עוקבים, שחשוב להם לבחור המשך,
איפה הייתם לפני דקה כשסיימתם לקרוא פרק שהושקע במיוחד עבורכם?
כל כך קשה לתת לייק?
עד כמה שידוע לי זה לא מוריד מחשבון הלייקים שלכם (וגם אם כן, אז מה?!).

אני מקווה שזה פשוט מחוסר מחשבה ושימת לב, קחו לתשומת לבכם!.
תודה רבה.
מציינת רק שזה לא מפריע לי, ברוך ה'. רק רוצה לדעת אם יש קוראים לסיפור- ורואה את זה בהצבעות להמשך.
עד עכשיו חשבתי שוקי בחולם.. כי הוא שוקי לדי, מלשון שוקולד.
אז טוב לדעת;)
הגיוני שיותר מתאים מה שחשבת... אבל כשכתבתי את זה ''נקרא'' לי בראש "שוקי לדי" בשורוק באופן טבעי, כנראה כי השם: "שוקי" אכן קיים במציאות.
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
איזה רעיון חמוד ומקורי!
אהבתי את הכתיבה שמתאימה מאוד לקהל היעד, את משפטי הסיום של כל פרק, ואת הייחודיות של המבנה.

יש אומנם אלמנטים שקצת מזכירים כל מיני סיפורי ילדים דומים שבהם הילדים עוברים לעולם חדש ומכירים שם דמות שמלווה אותם, אבל הצלחת להכניס גיוון מעניין שמייחד את הסיפור שלך וגורם לו להיות זכיר וכיפי!


אה, ומכיוון שהמקום הוא קהילת הכתיבה המקצועית- הסיפור פתוח לביקורת, עזרה והארות.
יש מה לתקן בפיסוק :) אם מעניין אותך פירוט, בשמחה.
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור ממש חמוד והרעיון עם הסופים מעולה!
תודה רבה.
איזה רעיון חמוד ומקורי!
אהבתי את הכתיבה שמתאימה מאוד לקהל היעד, את משפטי הסיום של כל פרק, ואת הייחודיות של המבנה.

יש אומנם אלמנטים שקצת מזכירים כל מיני סיפורי ילדים דומים שבהם הילדים עוברים לעולם חדש ומכירים שם דמות שמלווה אותם, אבל הצלחת להכניס גיוון מעניין שמייחד את הסיפור שלך וגורם לו להיות זכיר וכיפי!
תודה רבה! מחמם את הלב.
יש מה לתקן בפיסוק :) אם מעניין אותך פירוט, בשמחה.
מעניין מאד! אשמח לפירוט, תודה!
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וההמשך הנבחר הוא- - -
3. הצפה פתאומית מסביב ללובי הבקרה. (ללחוץ: שכוייח.).
פרק ט' יעלה בל"נ אי"ה בשעות הערב.

עריכה: כנראה שלא אספיק להעלות היום. אי"ה מחר.
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
מעניין מאד! אשמח לפירוט, תודה!
בכיף :)

כשהציטוט מובא בתחילת המשפט, יבוא אחריו פסיק (או נקודה, תלוי בהנגנה של המשפט). למשל כאן:
"שוקו שוקו לה לה", שרו צבי ואפרת, מצמידים ידיים וצוחקים,
"ילדים", אמא נכנסה לחדר בחיוך, "בואו בבקשה לארוחת הערב, ואחריה- אתן לכם, בעזרת ה', הפתעה שסבתא הביאה".
"העיגולים האלו נראים כמו עדשים", התלהבה אפרת.
בדיוק כמו ששמת סימן שאלה בסוף הציטוט:
"איך הגעתי לפה?" תמה צבי, "הייתי בחדר שלנו לפני רגע".

יש מחלוקת אם שמים את הפסיק/נקודה מחוץ למירכאות או בתוכן, אבל שתי האפשרויות תקניות. אז תלוי בהעדפה שלך.
סימן שאלה/סימן קריאה תמיד יהיו בתוך המירכאות אם הם שייכים לתוכן של הציטוט ולא למשפט בכללותו.

"איך הגעתי לפה?" תמה צבי, "הייתי בחדר שלנו לפני רגע".
בסוף התיאור לפעמים עדיף לשים נקודה, אם זה סוף המשפט והציטוט הבא פותח משפט חדש. נגיד כאן הייתי שמה נקודה במקום הפסיק המודגש, אבל אין בזה ממש כללים.

כשהציטוט מסתיים בשלוש נקודות, סימן שאלה או סימן קריאה, אין צורך להוסיף לאחר מכן גם נקודה. למשל כאן אין צורך בנקודות אחרי המירכאות:
"שוקו שוקו לה לה...".
"ההפתעה היא רק שוקולד?".
"וצריך להגיד תודה רבה!".

לגבי מקף שמחבר בין שתי מילים, אין לפניו/אחריו רווח. למשל כאן:
"ואולי כרטיסי כניסה ללונה- פארק" התלהבה אפרת.
כותבים: לונה-פארק.
הערה: לפי כללי העברית, הסימן הנ"ל צריך להיות מקף עליון בגובה ראשי האותיות (לונה־פארק), אבל לא הרבה מקפידים על זה... (גם אני לא בכתיבה רגילה. ;))

בהצלחה! מחכה לפרק הבא. :)
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בס"ד

פרק ט

שוקי הסתובב ורץ אל החלון בבהלה. "אוי ואבוי" מלמל לעצמו, "זה נראה ממש לא טוב".
אפרת נגשה לצדו אל החלון. דרך החלון נראו גלים גלים של מים המכסים את אדמת ארץ דושה. מפלס המים הלך
ועלה.
"זה טוב!" פסקה אפרת והנהנה, "כל מה שה' עושה הוא טוב".
שוקי המשיך להסתכל מהחלון: "את צודקת" אמר לאחר רגע, "טעיתי. זה בוודאי טוב.".
"מה קרה?" צבי, שלא עמד ליד החלון אלא עדיין נותר מבולבל בפתח מסדרון המסלולים, שאל.
"הצפה" השיב שוקי בקצרה, "אין לי מושג מהיכן היא נובעת, אבל אם אני נמצא בלובי הבקרה- מחובתי לטפל בזה.".

"אוף" צבי חזר אל הפוך הכחול והתיישב עליו, "זה אומר ששוב נתעכב מלהכנס למסלול?". "צבי" הביטה בו אפרת
בנזיפה, "על זה אתה חושב עכשיו?! אתה יודע מה זו הצפה?! כמה צמחים נפגעים מזה, כמה אנשים בצער?! למה אתה חושב רק על עצמך?!".
"ולמה את מעירה לי כל הזמן?!" השיב צבי.
שוקי הביט עליהם בביקורתיות. "ולמה אתם רבים?!" נאנח. "אתם יכולים לעזור לי?".

"מה אפשר לעשות?" אפרת נכונה לפעולה. צבי שקע עוד יותר בכורסת הפוך.
"אני לא יודע" שוקי נשמע נואש, "קודם כל צריך לבדוק מאיפה זה מגיע". הוא פנה בצעדים מהירים אל קבוצת המסכים שבפינת החדר, ולחץ על כל מיני כפתורים בגדלים ובצבעים שונים.

"פה" הוא הצביע לאחר רגע על המסך השמאלי. על המסך הוצגו בתים קטנים וצבעוניים שמסביבם עצים. כל האזור היה מלא במים.
"אזור המישור" זיהתה אפרת, "אבל איך אתה יודע שההצפה מפה? גם האזור הזה מוצף במים" היא הצביעה על המסך שהציג את האזור ההררי.
"תראי את העצים" העדשים שמעל לעיניו של שוקי התקרבו זה לזה בהרהור.
אפרת הביטה על העצים שבאזורים השונים, "לא מבינה" מלמלה, נראה היה ששוקי אינו מקשיב לה.
"זמן רב שלא קרה דבר כזה" מלמל בהשתאות והניד את ראשו מצד אל צד, "למעשה, אני לא זוכר דבר כזה בעשרות השנים האחרונות.". הוא לחץ על כפתור ודבר: "מר לוֹנִי, אחראי אזור המישור, הצפת בלוני מים במישור. מצב חירום. הצפת בלוני מים.".

"מה?!" צבי הזדקף מהפוך "מה זה: 'הצפת בלוני מים'?".
אפרת הניחה את ידיה על המתניים: "יופי. אתה לא עוזר בכלל, אבל כשמשהו מסקרן אותך- אתה שואל. שוקי- אל תענה לו.".
"אפשר לחשוב כמה את עזרת!" התעצבן צבי, "ואת סתם שתלטנית, את לא יכולה להגיד לשוקי מה לעשות.".

שוקי לא היה פנוי להקשיב לדבריהם. כלו היה עסוק בדיווחים שונים ובמחשבה. גובה המים בחוץ כסה עד מעט מתחת לתחילת החלון, אך הגלים פסקו.
"טוב" שוקי הסתובב אליהם לאחר מספר דקות, "מר לוֹנִי כבר ידע, בעזרת ה', מה לעשות. אני מקווה שהמים ירדו בדקות הקרובות.".

צבי קם מהכורסא בצפיה: "ואז נוכל להכנס למסלול?".
שוקי הניד את ראשו לשלילה, "לאחר מכן אני רוצה לצאת ולנסות להציל מהצמחים את מה שאפשר.".
"טוב" צבי התאכזב והתיישב בחזרה.
"בטח!" אפרת הנהנה בכח, "נצא אתך, טוב? אם צבי רוצה, כמובן. אם הוא רוצה להמשיך להתעצבן על המסלול, שישאר פה ואני אצא אתך.".
"כאילו את רק רוצה לעזור" צבי כווץ את שפתיו, "את פשוט מפחדת להכנס למסלול. בטח שאני רוצה לצאת עם שוקי ולהציל את הצמחים.".
"אני לא מפחדת!" צעקה אפרת, "ואתה סתם רוצה להעליב אותי כל הזמן!".
"מי שמדברת!" צבי קם, "את כל הזמן מעירה לי ומשתלטת עלי.".

שוקי התבונן עליהם. "נראה לי שלא אוכל שתצאו איתי" אמר בצער, "לא, לא אוכל.".
"למה?!" נבהלו צבי ואפרת ביחד. שוקי שתק ולא ענה.
"נו, תגיד" לחצה אפרת. צבי הנהן: "כן, למה אי אפשר לצאת אתך?".
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
האם יגלה להם שוקי מדוע הוא אינו רוצה שיצאו איתו?

1. יגלה להם. (ללחוץ: צוחק.).
2. לא יגלה להם. (ללחוץ: תודה.).
3. הם יחשבו ויבינו בעצמם. (ללחוץ: שכוייח.).

נ. ב.
גם הילדים מוזמנים להעלות מחשבות: מדוע צבי ואפרת לא יכולים לצאת עם שוקי? אשמח לציטוטים שלהם...
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בכיף :)

כשהציטוט מובא בתחילת המשפט, יבוא אחריו פסיק (או נקודה, תלוי בהנגנה של המשפט). למשל כאן:



בדיוק כמו ששמת סימן שאלה בסוף הציטוט:


יש מחלוקת אם שמים את הפסיק/נקודה מחוץ למירכאות או בתוכן, אבל שתי האפשרויות תקניות. אז תלוי בהעדפה שלך.
סימן שאלה/סימן קריאה תמיד יהיו בתוך המירכאות אם הם שייכים לתוכן של הציטוט ולא למשפט בכללותו.


בסוף התיאור לפעמים עדיף לשים נקודה, אם זה סוף המשפט והציטוט הבא פותח משפט חדש. נגיד כאן הייתי שמה נקודה במקום הפסיק המודגש, אבל אין בזה ממש כללים.

כשהציטוט מסתיים בשלוש נקודות, סימן שאלה או סימן קריאה, אין צורך להוסיף לאחר מכן גם נקודה. למשל כאן אין צורך בנקודות אחרי המירכאות:




לגבי מקף שמחבר בין שתי מילים, אין לפניו/אחריו רווח. למשל כאן:

כותבים: לונה-פארק.
הערה: לפי כללי העברית, הסימן הנ"ל צריך להיות מקף עליון בגובה ראשי האותיות (לונה־פארק), אבל לא הרבה מקפידים על זה... (גם אני לא בכתיבה רגילה. ;))

בהצלחה! מחכה לפרק הבא. :)
כל הכבוד על העבודה המקיפה!
ירבו כותבים כמוכם שמשקיעים מזמנם כדי לכתוב עצות לייעול ולשיפור הכתיבה והסיפור בכללו (בעיקר סיפורים),
והלוואי וכולנו (חברי קהילת כתיבה ואני בכללם) נשתדל כמה שיותר להיות מעורבים בסיפור שכתב השני, במתן ביקורת בונה ורעיונות נוספים לשיפור העלילה, מבנה הסיפור, ניסוח וכוליה,
כי בל נשכח שכותב שבחר להעלות סיפור לפורום זה אחר השקעה לא מבוטלת ולא פעם התגובות לייעול ושיפור כמעט שאינם
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בכיף :)

כשהציטוט מובא בתחילת המשפט, יבוא אחריו פסיק (או נקודה, תלוי בהנגנה של המשפט). למשל כאן:



בדיוק כמו ששמת סימן שאלה בסוף הציטוט:


יש מחלוקת אם שמים את הפסיק/נקודה מחוץ למירכאות או בתוכן, אבל שתי האפשרויות תקניות. אז תלוי בהעדפה שלך.
סימן שאלה/סימן קריאה תמיד יהיו בתוך המירכאות אם הם שייכים לתוכן של הציטוט ולא למשפט בכללותו.


בסוף התיאור לפעמים עדיף לשים נקודה, אם זה סוף המשפט והציטוט הבא פותח משפט חדש. נגיד כאן הייתי שמה נקודה במקום הפסיק המודגש, אבל אין בזה ממש כללים.

כשהציטוט מסתיים בשלוש נקודות, סימן שאלה או סימן קריאה, אין צורך להוסיף לאחר מכן גם נקודה. למשל כאן אין צורך בנקודות אחרי המירכאות:




לגבי מקף שמחבר בין שתי מילים, אין לפניו/אחריו רווח. למשל כאן:

כותבים: לונה-פארק.
הערה: לפי כללי העברית, הסימן הנ"ל צריך להיות מקף עליון בגובה ראשי האותיות (לונה־פארק), אבל לא הרבה מקפידים על זה... (גם אני לא בכתיבה רגילה. ;))

בהצלחה! מחכה לפרק הבא. :)
תודה רבה! איזה מפורט! מעריכה מאד את ההשקעה.
מועיל לי מאד ואני מאמינה שלעוד שקראו ויקראו את ההסבר.
תודה רבה!
 

שולמית רוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
גם הילדים מוזמנים להעלות מחשבות: מדוע צבי ואפרת לא יכולים לצאת עם שוקי? אשמח לציטוטים שלהם...
בת 7 ובת 5: "ברור שהם מבינים לבד שבגלל שהם רבו והתנהגו לא יפה, אז שוקי יחליט שלא מגיע להם לצאת איתו"
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה