איפה כדאי לקנות דירה בתקופה הזאת

מצב
הנושא נעול.

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
על

על רכבת שמענו? אני אגלה לך סוד, בתקופת עבודתי כמתווך בפריפריה הייתי נוסע כמעט רק עם רכבות, 7 דקות מהבית שלי לתחנת מודיעין ומשם מגיעים ל90% מהמקומות, בנחת ובשלווה.

נו? זה הקפיץ את המחירים של בית שאן? העלה את הביקושים למגדל העמק? לעכו ? לעפולה? לדימונה?

ברור שזה מרכיב חיוני אבל לא יחיד
מרכיב התחבורה הוא מרכיב מאוד מרכזי.
מצורף מאמר מדמרקר

הסיבה המרכזית לעליית מחירי הדיור היא היעדר תשתיות - כל השאר זה פירורים​

המומחים מונים שלל סיבות למשבר הדיור הגובר - ממדיניות מכירת הקרקעות הממשלתיות ועליית מחירי ההובלה, עד הביורוקרטיה והמחסור בעובדים ■ אולם כדי לפתור את מצוקת הדיור יש צורך לבנות תחילה קווי רכבת, בתי ספר ובתי חולים
מאמרים מלומדים בעיתונות מנסים למנות את כל הסיבות לעליית מחירי הדירות. באחרונה קראתי מאמר המונה 11 סיבות לעלייה: הממשלה מוכרת קרקע לכל המרבה במחיר, עליית מדד תשומות הבנייה, עליית מחירי ההובלה, התחדשות עירונית (תמ"א), משקיעי הנדל"ן, ריבית נמוכה, חסמי תשתיות, ביורוקרטיה (זמן לאישור תוכניות), מחסור בעובדים, מחסור בדיור להשכרה, וחוסר ודאות להשלמת פרויקטים.

כשקראתי את המאמר נזכרתי בקומדיית הנעורים American Graffiti מ–1973. בסצנה מהסרט, בוגר תיכון מנסה להיכנס למכולת השכונתית ולקנות בקבוק וויסקי. מכיוון שאינו בגיר, הוא הוגה תוכנית מבריקה. הוא נכנס למכולת ומבקש מהמוכר עט כדורי, משחת שיניים, סוכריות מנטה, בקבוק וויסקי, חפיסת שוקולד, בטריות וסרגל. אולי המוכר לא ירגיש בבקבוק וויסקי, המתחבא ברשימת הקניות.


לדעתי, יש רק סיבה אחת להמשך עליית מחירי הדירות: היעדר תשתיות. מהן אותן תשתיות? אין מדובר בצנרת ביוב או בקווי חשמל — את אלה מתקינים די מהר. מדובר בתחבורה ציבורית, בבתי ספר (כולל מוסדות לגיל הרך) ובגישה למערכת הבריאות. כל הסיבות האחרות טפלות ביחס לסיבה העיקרית, שהיא היעדר תשתיות. וגם אם יהיו תשתיות, עדיין יהיה צורך להגדיל את מלאי יחידות הדיור באמצעות התחלות בנייה וסיום בנייה תוך זמן סביר. בשנים האחרונות, לא היו מספיק התחלות בנייה כדי לשרת את גידול האוכלוסייה השוטף. בטווח הקצר אפשר לתת תמריצים כספיים לקבלנים על סיום יחידות דיור.

חייבים תכנון לטווח של 5–10 שנים

אוכלוסיית מדינת ישראל גדלה בשיעור של כ–1.6% בכל שנה. נוסף על כך, יותר ויותר אנשים גרים לבד. זה אומר שצריך לבנות בישראל כיום בסביבות 80 אלף דירות חדשות כל שנה כדי לספק את הביקוש, ועדיף שחלקן הגדול יהיה דירות קטנות יחסית. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) טוענת שתוך 40 שנה תוכפל האוכלוסייה בישראל. זה אומר שיהיה צורך להכפיל את מספר יחידות הדיור בישראל, כלומר תוספת של יותר מ–2 מיליון יחידות דיור. כדי לבנות כמות כזאת של דירות לא מספיק לבצע תמ"א, או להסתמך על המרכזים האורבניים הקיימים. יש לתכנן שכונות חדשות וערים חדשות. כדי לעשות את זה חייבים תחילה לבנות קווי רכבת, בתי ספר ועוד בתי חולים. כל זה דורש תכנון לטווח ארוך של 10–5 שנים. אין פתרון אחר.


מבט אל שוק ההון ממחיש את עליית מחירי הדיור. הטבלה המצורפת מציגה נתונים על שש קרנות נאמנות המשקיעות בחברות שעיסוקן הוא נדל"ן. השורה האחרונה מציגה את תשואת מדד S&P 500. התשואות הנדיבות של קרנות הנדל"ן משקפות לא רק את עליית המחירים הנוכחית, אלא גם צפי לעליית מחירים בעתיד.


במהלך מאי 2021 אישרה ועדת הכספים שינויים בתקנות, המאפשרים למשקיעים מוסדיים להשקיע באופן מוגבר בתשתיות. ייתכן שחלק מההשקעות החדשות ינותבו לתשתיות כגון תחבורה ציבורית, אך די ברור שתכנון ערים חדשות ובניית בתי ספר ובתי חולים אינם נמצאים בתוכניות של המשקיעים המוסדיים. זהו תפקידה של הממשלה.

רבה יותר פשוט להעלות את מס הרכישה בתקווה שזה יבריח משקיעים מהשוק ומחירי הדיור לא יעלו — אפשר לעשות זאת בישיבת ממשלה אחת, וזה קל ופופוליסטי. בדרך זו גם מקוששים עוד כמה שקלים מהציבור כדי לממן פעילויות אחרות שאינן קשורות כלל לדיור. זהו מקסם שווא. אם יהיו פחות משקיעים, יהיו גם פחות התחלות בנייה, והמחירים יעלו אף יותר. מספר הדירות להשכרה גם הוא יירד, שכר הדירה יעלה — וייקר עוד יותר את מחיר הדירות. עליית מס הרכישה גורמת רק לתנודות גבוהות יותר בביקושים, והיא איננה תורמת למיתון עליית המחירים בטווח הארוך.


פתרון קסם אחר הוא הורדת מחיר הקרקע. אבל מדוע להוזיל את הקרקע? צריך לחשוב הפוך — איך מייקרים אותה. במקום להפוך את הקרקע למצרך זול, יש להשביח אותה. את זה עושים על ידי תשתיות. כרגע הקרקע בנגב, בעוטף עזה, וברמת הגולן שווה פחות כי אין שם מספיק תשתיות. השקעה בתשתיות — כבישים, קווי רכבת מהירים למרכז, בתי ספר ובתי חולים — תהפוך את הקרקע למוצר מבוקש יותר. טוענים נגד הממשלה שהיא מונופול בשוק הקרקעות — אבל אי־אפשר להפשיר קרקעות לבנייה כשלוקח 45 דקות לצאת מהשכונה. לפני שמפשירים קרקעות לבנייה, חייבים ליצור תנאי מגורים סבירים, כלומר שירותי תחבורה, חינוך ובריאות.


יש המאשימים את הריבית הנמוכה, את עלויות ההובלה ואת עלויות הבנייה, בעליית מחיר הדיור. אלה גורמי שוק נתונים שאינם רלוונטיים ביחס לגורם המהותי ביותר, שהוא פיגור בהכנת תשתית למאות אלפי יחידות הדיור הבאות. מדוע להתעסק בגורמים שאין לאיש בישראל שליטה עליהם? התעסקות בגורמים אלה היא פשוט מיותרת, והיא מסיטה את תשומת הלב מהבעיה המרכזית.

המשבר החברתי הבא אורב מעבר לפינה

נעבור למרכיב משך הזמן לאישור תוכניות בנייה. איזו עירייה רוצה לאשר תוכנית בנייה אם אין באזור כבישים, רכבות, בתי ספר וגישה למערכות בריאות? אישור תוכניות בנייה באזור ללא תשתית הוא מתכונת ליצירת סלאמס ופשע. קודם צריך להכין את התשתית ולאחר מכן לאשר בנייה למגורים. יש גם לזכור שהכנסות מארנונה למגורים הן גירעוניות והעיריות מעוניינות דווקא בארנונה מעסקים. עם זאת, השקעה בתשתיות מביאה עסקים חדשים, ועסקים חדשים מביאים הכנסות מארנונה. בסופו של דבר הכל מוביל להשקעה בתשתיות.

אין פתרון פשוט. יש להשקיע היום בהכשרת מורים וגננות, בהכשרת רופאים ואחיות, בבניית בתי ספר ובתי חולים, וכמובן בסלילת רכבות מהפריפריה למרכז. אם יתחילו לעשות את זה כיום, אולי בעוד עשר שנים מחירי הדיור יפסיקו לעלות.


הכל מתנקז לקביעת סדר עדיפויות על ידי הממשלה. הרבה יותר קשה לתכנן הקמת תשתיות שישרתו את תושבי המדינה בדורות הבאים. אבל אין ברירה, חייבים להתמקד בזה כעת. ראו הוזהרתם: בשנה הבאה, מחירי הדיור יעלו ב–10%. טיבה של אינפלציה הוא שהיא הולכת וצוברת מהירות אם לא מטפלים בה. בעוד 3–4 שנים העלייה במחירי הדיור תהיה 15%–20% לשנה, ואז יפרוץ כאן משבר חברתי בעל סיכון קיומי למדינה.

פרופ' ורו"ח אלי אמיר מופקד על הקתדרה לכלכלה פיננסית ע"ש מקס וסטפי פרלמן, הפקולטה לניהול ע"ש קולר, אוניברסיטת תל אביב

נכתב 22 בדצמבר 2021
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
המאמר הזה טוען להיפך.
לא לעשות הגרלות מחיר למשתכן במרכז.
אלא לקחת את עלויות והמיסים על הקרקע במרכז ולפתח את הפריפריה !
פיתוח הוא כולל תחבורה איכותית טובה וזולה.
פיתוח הוא גם שיש טיפול רפואי איכותי, בתחבורה טובה אפשר לנסוע בקלות לרופא במרכז. אבל עדיין צריך רפואה בסיסית איכותית [רופא משפחה ושיניים וחדר מיון קדמי איכותי].
פיתוח הוא השקעה שהאיזור יהיה מטופח נקי עם סביבה-בטוחה [שמירה וכו'], וזה לא קשור לתחבורה.
פיתוח זה בתי ספר טובים באיזור וזה לא כל-כך קשור לתחבורה.
אוכלוסיה איכותית, שזה קורה אם שאר המרכיבים מטופלים כראוי.

לציבור החרדי
ישנם כמה דברים חשובים עקרוניים.
א. תחבורה נוחה ומהירה למרכזים החרדים [תחבורה לתל-אביב לא כל כך מועילה].
ב. מוסדות חינוך איכותיים [לא טוב מצב שבו יש בית ספר אחד ... לכולם...].
ג. איזור חרדי בו ישנה אוירה חרדית ובמיוחד בשבת.

זה נקרא טיפול שורש
השאר זה שטויות והבלים
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הביקוש לשכירות בדימונה (לא רק, אבל שאלתם על דימונה) הוא נמוך מאוד. כל מי שבונה על השכירות שיחפש מקום אחר (לא בטוח שימצא)
ממש תודה.א''כ אותו זוג שבחיים לא יעברו לגור שמה,כדאי שיממשו את הזכייה רק אם יש להם גב כלכלי לעמוד אחרי משכנתא ובלי שוכרים? כך יוצא לכאורה
ואני סתם אשאל,איך שוק השכירות בנתיבות לדעתך?
 

איש נבוב ילבב

משתמש רשום
כרגע הקרקע בנגב, בעוטף עזה, וברמת הגולן שווה פחות כי אין שם מספיק תשתיות. השקעה בתשתיות — כבישים, קווי רכבת מהירים למרכז, בתי ספר ובתי חולים — תהפוך את הקרקע למוצר מבוקש יותר
זה פשוט לא מדויק יש מקומות ויש מקומות
מי שיבוא למטרופולין חיפה לא יחסר לו כלום
אין שום ענין קריטי לפתח את הגולן שהוא מאד רחוק
אם במטרופולין חיפה
יש כבישים טובים
יש רכבת
יש מוסדות חינוך
יש בתי חולים
יש תעסוקה
ועדין אנשים לא באים
 
  • תודה
Reactions: C

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
זה פשוט לא מדויק יש מקומות ויש מקומות
מי שיבוא למטרופולין חיפה לא יחסר לו כלום
אין שום ענין קריטי לפתח את הגולן שהוא מאד רחוק
אם במטרופולין חיפה
יש כבישים טובים
יש רכבת
יש מוסדות חינוך
יש בתי חולים
יש תעסוקה
ועדין אנשים לא באים
ולמה באמת לא באים?
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
זה פשוט לא מדויק יש מקומות ויש מקומות
מי שיבוא למטרופולין חיפה לא יחסר לו כלום
אין שום ענין קריטי לפתח את הגולן שהוא מאד רחוק
אם במטרופולין חיפה
יש כבישים טובים
יש רכבת
יש מוסדות חינוך
יש בתי חולים
יש תעסוקה
ועדין אנשים לא באים
אין מספיק מוסדות חינוך מגוונים לציבור החרדי.
אין תחבורה מתאימה לריכוזים החרדים.
השכונה החרדית קרובה לשכונות מצוקה עם בני מיעוטים, כך שלא נעים להסתובב שם.
הרכבת לא משמעותית למי שרוצה לנסוע מחיפה לעיר חרדית, הנסיעה יותר משלוש שעות עם החלפת כמה קווים ויקרה מאוד.
 
  • תודה
Reactions: yl

איש נבוב ילבב

משתמש רשום
אין מספיק מוסדות חינוך מגוונים לציבור החרדי.
אין תחבורה מתאימה לריכוזים החרדי
יש מוסדות אולי לא במאסות אבל יש בהחלט
ותחבורה יש בכמות גדולה
אני לא יודע מדויק מה קורה ביחס למודיעין עילית ביתר ובית שמש
השכונה החרדית קרובה לשכונות מצוקה עם בני מיעוטים, כך שלא נעים להסתובב שם.
הרכבת לא משמעותית למי שרוצה לנסוע מחיפה לעיר חרדית, הנסיעה יותר משלוש שעות עם החלפת כמה קווים ויקרה מאוד.
זה נכון ביחס לאזורים מסוימים אבל בהחלט יש מקומות שלא
והרכבת לא משמעותית לערים חרדיות בזה אני מסכים חלקית
אבל זה דוקא קשור עד כמה שאני מבין לחישמול הרכבת
 

אפשר לתקן

משתמש פעיל

דו"ח האוצר מגלה: כך בורחים הצעירים מהמרכז לצפון​

על פי סקירת הכלכלנית הראשית באוצר, כרבע מהזוגות הצעירים שרכשו ברבעון הראשון דירה בחיפה הם תושבי מרכז הארץ, שככל הנראה ביצעו את הרכישה לצורך השקעה | באזור חיפה נרשם גידול חד של 31% לעומת השנה שעברה​

 

Yeshivish

משתמש פעיל
@עו"ד נתן רוזנבלט המלך

יכולת הביטוי שלך מדהימה, ואת הדוגריות הנוטפת פשוט שווה ללמוד כי היא סוחפת (מהודעתך הראשונה)
השעתיים בלבד שאתה מגיב פה תורמות לציפייה, מה תפתיע היום בצהרים
ואני אומר את זה ממעקב צמוד אחר השרשור, פוסט פוסט (לע"ע 2.5K - וואו!!) מהרגע שפתחו אותו

אהבתי גם שאתה מכבד בכל הכוח את האחר ודעותיו, סופר זהיר שלא לגרום מכשול מאי הבנה וכד'
משתף המון על עצמך, ו... מקפיד ל ה ד ג י ש רק בצורה שאינה מכאיבה לעיניים:p
ואם כבר: @כמו הרוח - מתוך מאות תגובות יפות יש חלק "מנקר עיניים":devilish: חבל, שימי לב...

טוב, 2 בקשות למען כולם
א. תוסיף בבקשה את המייל שלך ככיתוב מתחת שם המשתמש
ב. תפתח אשכול ברעיון של @מאסטר באקסל אבל על נדל"ן (ושלא יוכלו לשאול שם על משכנתאות)

כזה:
חברים תקשיבו טוב,
אני, מאסטר באקסל, מאוד רוצה לעזור לכם,
ולכן כל שאלה שיש לכם באקסל תכניסו לפה,
אני לא הולך לשום מקום, ובעזרת השם אענה לכם על כל השאלות,
נוסחאות, תאים שמתמלאים אוטמטית, עיצובים וכל הנדרש
תנסו אותי...


נ.ב. בסוף הוא כן הלך לפני חצי שנה, אבל אין שם שאלה בלי מענה...
 

SA MA

משתמש צעיר
מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
מתוך "שחרית"


כן, בדיוק כמו בכותרת: אני ממליץ לכל מי שמעניינת אותו דעתי: אל תקנו כעת דירה.

אני יודע שכל המומחים אומרים אחרת, ולדעתם מחירי הדירות אמורים לעלות, אך אני חושב שהם דווקא ירדו בתקופה הקרובה.

רק להדגיש, כי אני מדבר על דירות "רגילות", ולמעט מציאות מיוחדות, או דירות ישנות וזולות במיוחד -דירת 330 אלף ש"ח בבית שאן, אין לה לאן לרדת והיא רק יכולה לעלות-.

אין לי שום אינטרס להמליץ המלצה כזו, אדרבה, הפרנסה שלי היא קצת מתיווך והרבה מעריכת חוזים, ברוך השם עם ישראל קונה דירות ו'הפרנוסה' בשפע.

אם כולם ישמעו בקולי תהיה לי בעיה -טוב, פרנסה משמיים-.

אני גם לא חוזה עתידות ולא יכול לדעת מה יהיה, רק להעריך בזהירות, אך הבה ננתח יחדיו את הנתונים ונדמה לי שגם אתם תסכימו איתי, שלא כדאי כעת לרכוש דירה.

ראשית, כל מי שיכל להירשם להגרלה עשה זאת -מי שיכול ולא עשה זאת למרות שהיו לו חודשיים לעשות זאת, הוא לא מאלו שאפשר להמליץ להם מה לעשות-.

תמיד יש את אלו שאין להם סבלנות להמתין לתוצאות, או שבתוצאות אמרו להם שהם נמצאים אחד אחרי האחרון והם מתייאשים מהר מידי הם שומעים מחבר או מישהו אחר,שיש איזה דירה מציאה בקרית ביאליק, קומה רביעית עם נוף לכביש 4, שאפשר לפצל אותה ולבנות עליה עוד ארבע קומות בפינוי בינוי, ורצים לקנות את העושר הגדול, "העיקר שתהיה דירה".

אני פוגש אותם בהמוניהם, יום אחרי שהם מקבלים את ההודעה האוטומטית כי זכו בדירה בחצי מחיר בבני ברק, עם רווח בטוח של מיליון ש"ח, והם מתקשרים לשאול איך לממש את הזכייה, השיחה הזאת לוקחת בדרך כלל 20 דקות, 5 דקות עד שההוא קולט שבמו ידיו הוא הרס לעצמו את הדירה ושאין יותר מה לעשות -בד"כ, לפעמים יש אפשרות להציל, אךזה נדיר ועולה הרבה כסף-, ועוד 15 דקות שאני צריך לנחם אותו שהכל מלמעלה.

חבל שתהיו בין אלו שזקוקים לעידוד, במקום להיות בין המאושרים שקיבלו דירה בחצי חינם, בלי מתווכים ובלי עורכי דין.

שנית וזה העיקר, גם אם אין לכם תעודת זכאות, או שאתם קונים דירה להשקעה, תמתינו קצת בבקשה ורק תרוויחו.

בואו חשבון: חצי מיליון אזרחים במדינה ממתינים כעת לתוצאות ההגרלה, ולא סתם חצי מיליון, אלא בדיוק אותם אנשים שאין להם דירה.

איש מהם לא קונה היום דירה ולא מתכנן לקנות דירה בקרוב (טוב, לא כולם, יש כאלו שלא קוראים את המדור הזה ולא קראו את החלק הראשון, אבל הם בודדים.) זה גורם להצפת השוק, מה שאמור לגרום לירידת מחירים, גם אם לא דרמטית.

הוסף לכך את שאר הצעדים שנעשו לאחרונה: העלאה מס רכישה, העלאת הריבית על המשכנתא, איסור על שעבוד נכס לצורך רכישת נכס אחר, ועוד צעדים אשר לא שערום אבותינו כשהלכו להשקיע בנדל"ן, כל אלו אמורים לגרום למשקיעים לצאת מהשוק.

ההוצאות סביב רכישת דירה להשקעה התייקרו בעשרות אלפי ש"ח, לא כולל התייקרות הדירה עצמה.

עכשיו, אם הזוגות הצעירים יוצאים מהמשוואה, וגם המשקיעים מתיישבים על הגדר וממתינים, מי נשאר לקנות? משפרי דיור ופראיירים, שני מגזרים שאמנם רבים, אך לא רבים מידי. ולפיכך התוצאה הבלתי נמנעת של כל זה היא ירידת המחירים.

כתבתי כבר לפני חצי שנה כאן כי התכנית של אלקין היא להעלות את המחירים עד לשיא שבו הוא יבוא כמלאך הגואל ויוריד את המחירים, בינתיים הוא פועל בדיוק כפי שתיארנו אז, מי יודע אולי הוא מנוי לעיתון.

אז איך זה שכל המומחים אומרים בדיוק ההיפך? התשובה היא: אינטרסים. לא שחלילה אני מאשים מישהו במניפולציה של השוק, אלא הרצון שלהם שהמחירים יעלו גורם להם להאמין שכך אכן יהיה.

ניקח למשל את הקבלנים והבנקאים, יועצי המשכנתאות והמתווכים, וכמובן עורכי הדין, שאומרים כל הזמן כי המחירים יעלו ויעלו עד אין קץ, הפרנסה שלהם תלויה בהמשך העלייה, כשקבלן מדבר על צפי לעלייה, זה לא רק בגלל שהוא רוצה לשדרג את היגואר למשהו יותר מנקר עיניים, אלא כי הם חוששים, ובצדק, מהיום שהמחירים ירדו באחוז אחד ומעלה, באותו יום גם היגואר הישנה בסכנה של כינוס נכסים.

אני אסביר מיד: הקבלנים היום, לא כולם כמובן, ממונפים על ידי הבנקים באחוזים הולכים וגדלים, ועם הכסף הזה סוחרים ומשקיעים עוד ועוד.

בשנה האחרונה ייצגתי כמה פעמים, פילנתרופים מחו"ל שניסו להתמודד במכרזי רשות מקרקעי ישראל, תמיד זה נגמר בכך שפתאום הופיע איזה קבלן ממוצע, הציע מחיר מדהים של מאות אלפי מעל השווי של הקרקע, וזכה במכרז.

אני מכיר את הקבלנים הללו, חלקם באופן אישי, אין להם את האפשרות להציע עשירית מהסכומים, הכל מהבנק.

וביום שהבנק יקלוט שייתכן ומחירי הדירות יירדו, הוא יבדוק שוב את הכדאיות של מכרזי ההימורים והסוף יכול להיות בעייתי לשני הצדדים.

אני מייצג היום קבוצה של רוכשים חרדים בפרויקט מפורסם מאוד, שכשל, היזם הרשום הינו קבלן ערבי כלשהו, ונקלע לקשיים, בדיון בביהמ"ש התברר כי הוא חייב לבנקים ולמלווים קרוב למיליארד ש"ח! וזה קבלן קטן ועלום שם, לך תדע מה קורה אצל הקבלנים הגדולים, עם זכיותשל אלפי דירות.

לפיכך, אני חוזר ואומר: אל תקנו היום דירה, תתאפקו חודשיים שלושה, זה ישתלם לכם מאוד.
אני לא יודעת על איזה מומחים אתה מדבר אבל אני שמעתי מומחים שטוענים בדיוק כמוך.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
המאמר הזה טוען להיפך.
לא לעשות הגרלות מחיר למשתכן במרכז.
אלא לקחת את עלויות והמיסים על הקרקע במרכז ולפתח את הפריפריה !
פיתוח הוא כולל תחבורה איכותית טובה וזולה.
פיתוח הוא גם שיש טיפול רפואי איכותי, בתחבורה טובה אפשר לנסוע בקלות לרופא במרכז. אבל עדיין צריך רפואה בסיסית איכותית [רופא משפחה ושיניים וחדר מיון קדמי איכותי].
פיתוח הוא השקעה שהאיזור יהיה מטופח נקי עם סביבה-בטוחה [שמירה וכו'], וזה לא קשור לתחבורה.
פיתוח זה בתי ספר טובים באיזור וזה לא כל-כך קשור לתחבורה.
אוכלוסיה איכותית, שזה קורה אם שאר המרכיבים מטופלים כראוי.

לציבור החרדי
ישנם כמה דברים חשובים עקרוניים.
א. תחבורה נוחה ומהירה למרכזים החרדים [תחבורה לתל-אביב לא כל כך מועילה].
ב. מוסדות חינוך איכותיים [לא טוב מצב שבו יש בית ספר אחד ... לכולם...].
ג. איזור חרדי בו ישנה אוירה חרדית ובמיוחד בשבת.

זה נקרא טיפול שורש
השאר זה שטויות והבלים

העיקרון הוא מדוייק, וזה מה שאנחנו כולנו טוענים כאן כל הזמן, במקום לתת עוד קרקעות להעשיר עוד יותר את העשירים במרכז הארץ תעבירו את הכסף לפריפריה לבסס את העניים.

רק הערה לגבי התחבורה, סתם בשביל הטריוויה:

1) הידעתם שיש פעמיים ביום אוטובוסים חרדים ישירים מדימונה לבני ברק וירושלים וחזור?
2) הידעתם שלפני 40 שנה הוקמה שכונה חרדית בדימונה, והיא קיימת עד היום רק שרוב הדירות ריקות?
3) הידעתם שיש בדימונה כמה כוללים שלומדים בהם יחדיו מאות אברכים?

סתם , מעניין אותי מה חושבים בציבור שלנו.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
ממש תודה.א''כ אותו זוג שבחיים לא יעברו לגור שמה,כדאי שיממשו את הזכייה רק אם יש להם גב כלכלי לעמוד אחרי משכנתא ובלי שוכרים? כך יוצא לכאורה
ואני סתם אשאל,איך שוק השכירות בנתיבות לדעתך?
בואו חשבון:

נניח שקנו דירה ב500K נתנו הון עצמי 150K (זה המינימום שנותנים היום אפילו אצל ספרדים בדרך כלל) משכנתא טובה 350K החזר 1750 בערך לחודש. בעיקרון השכירות 2200 כך שנשאר רווח לכאורה.

המטרה המרכזית היא להגיע ליום המכירה, שאז ימכרו במיליון, ויקחו את ה700K כבסיס הון עצמי לאיפה שירצו לגור.

עכשיו, יש בעיה של איך עוברים את השלוש שנים כשיש קושי בשכירות?

אז יש שלוש אפשרויות מרכזיות:

1) לפרסם את הדירה להשכרה ב1750 ואז לקבל שוכר מהר.
2) לשלם הון עצמי רק מאה אלף, את השאר לשים במעטפה ומשם לקחת כל חודש לתשלום המשכנתא.
3) לבוא לגור בדירה ענקית ענקית עם נוף מדברי מהמם - בחינם (שהרי ממילא משלמים)
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
זה פשוט לא מדויק יש מקומות ויש מקומות
מי שיבוא למטרופולין חיפה לא יחסר לו כלום
אין שום ענין קריטי לפתח את הגולן שהוא מאד רחוק
אם במטרופולין חיפה
יש כבישים טובים
יש רכבת
יש מוסדות חינוך
יש בתי חולים
יש תעסוקה
ועדין אנשים לא באים
נכון. אחד הדברים שאני לא מבין את הציבור שלנו זה מה שקרה בחיפה.
הציבור החרדי גודל מיום ליום, ואילו המחיר יורד מיום ליום.
אין לי הסבר (העניין עם גור זה שטויות ומהווה פחות משריטה קלה בענף)
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכון. אחד הדברים שאני לא מבין את הציבור שלנו זה מה שקרה בחיפה.
הציבור החרדי גודל מיום ליום, ואילו המחיר יורד מיום ליום.
אין לי הסבר (העניין עם גור זה שטויות ומהווה פחות משריטה קלה בענף)
כי גם אנחנו ציבור שחפץ בחיים
וכל עוד לא יפנו משם את המפעלים המחירים ירדו
 

יוגורט

משתמש מקצוען
בכל מקרה, אם למישהו ידוע על דירה בבית שמש ברמה א בסביבות 1.75 נודה לו מאד וגם נשלם לו 10000 שח בל"נ
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
@עו"ד נתן רוזנבלט המלך

יכולת הביטוי שלך מדהימה, ואת הדוגריות הנוטפת פשוט שווה ללמוד כי היא סוחפת (מהודעתך הראשונה)
השעתיים בלבד שאתה מגיב פה תורמות לציפייה, מה תפתיע היום בצהרים
ואני אומר את זה ממעקב צמוד אחר השרשור, פוסט פוסט (לע"ע 2.5K - וואו!!) מהרגע שפתחו אותו

אהבתי גם שאתה מכבד בכל הכוח את האחר ודעותיו, סופר זהיר שלא לגרום מכשול מאי הבנה וכד'
משתף המון על עצמך, ו... מקפיד ל ה ד ג י ש רק בצורה שאינה מכאיבה לעיניים:p
ואם כבר: @כמו הרוח - מתוך מאות תגובות יפות יש חלק "מנקר עיניים":devilish: חבל, שימי לב...

טוב, 2 בקשות למען כולם
א. תוסיף בבקשה את המייל שלך ככיתוב מתחת שם המשתמש
ב. תפתח אשכול ברעיון של @מאסטר באקסל אבל על נדל"ן (ושלא יוכלו לשאול שם על משכנתאות)

כזה:
חברים תקשיבו טוב,
אני, מאסטר באקסל, מאוד רוצה לעזור לכם,
ולכן כל שאלה שיש לכם באקסל תכניסו לפה,
אני לא הולך לשום מקום, ובעזרת השם אענה לכם על כל השאלות,
נוסחאות, תאים שמתמלאים אוטמטית, עיצובים וכל הנדרש
תנסו אותי...


נ.ב. בסוף הוא כן הלך לפני חצי שנה, אבל אין שם שאלה בלי מענה...
תודה על הכל. אני לא יכול לפתוח עוד אשכול כי זה לא ייגמר (תופתע לשמוע כמה השהות כאן ממכרת, הרבה יותר מאשר העבודה שממתינה לי היום - לכתוב כתב הגנה משעמם על חמישה עמודים שאפילו העוזר של השופט לא ממש יקרא) אז לכן אני מגביל את עצמי שלא להציץ לפורומים אחרים. זה התחום שאני יכול לתרום את עצמי וזה מה אני עושה.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
בכל מקרה, אם למישהו ידוע על דירה בבית שמש ברמה א בסביבות 1.75 נודה לו מאד וגם נשלם לו 10000 שח בל"נ
אם אתה מחפש שלושה חדרים - חלמא טבא חזית.

מכיון שלא ציינת מינימום חדרים, יש לי בשבילך דירה פיצקעלא אבל ברמה של הילטון (חימום תת ריצפתי בכל הבית ועוד פינוקים) בנחל דולב 68 ב1.6 בלבד.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה