דרוש מידע איזה טעויות לא לעשות בטסט?

חילך לאורייתא

משתמש מקצוען
אני לפני טסט שני אשמח לנקודות תורפה שאנשים נכשלים בגלל זה בטסטים אשמח לכל תשובה ונקודה
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אני לפני טסט שני אשמח לנקודות תורפה שאנשים נכשלים בגלל זה בטסטים אשמח לכל תשובה ונקודה
משהו שפירסם מורה נהיגה בשם איציק סנדלר

דגשים לטסט- איציק סנדלר

  1. לישון טוב לילה לפני הטסט​

  2. תאמינו בעצמכם אני מאמין בכם ולכן אתם במעמד הזה– תגיעו לטסט רק אם אתם – מאמינים.

  3. תעודת זהות / דרכון בתוקף – חובה להגיע עם

  4. משקפים / עדשות מגע – אם צוין בטופס הירוק, חובה להרכיבם כל זמן שנוהגים.

  5. תפגינו בטחון עצמי ושליטה ברכב – הבוחן רוצה להתרשם שאתם שולטים ברכב ולא הרכב שולט בכם. נהגו לאט ורגוע, אבל לא לאט מדי. דמיינו שאתם נהגים מקצועיים, אחראיים ושקולים. עכשיו תפסיקו לדמיין. אתם באמת כאלה!

  6. הופעה מכובדת– תכבדו את הבוחן. הבוחן יכבד אותכם.

  7. באיזה רכב מבוצע המבחן -ברכב שלנו.

  8. השפעת התת מודע על קבלת ההחלטה של הבוחן. והחשיבות של הרושם הראשוני הבוחן הוא אדם כמנו וכול מפגש עם אדם אחר נוצר רושם. ההחלטות שלו מושפעות בתת מודע גם מהרושם שמועבר ללא מילים.
  9. כיבוי פלאפונים – לפני הגעת הבוחן

  10. כיוון מושב הנהג – שיהיה נוח ולא להתפשר.

  11. לחגור חגורת בטיחות – לאחר כיוון המושב.

  12. לכוון את המראות – כאשר אתם נכנסים לרכב.

  13. אורות– יש לשלוט באופן הפעלה וכיבוי של האורות. בחורף מדליקים גם ביום.

  14. הפשרת אדים – יש לשלוט בהפעלת הפשרת אדים לפנים ואחור.

  15. הפעלה / כיבוי מגבים לשלוט– גם בקייץ למקרה שבטעות הופעלו.

חשוב שנקפיד על הכללים:

  1. ברגע שהבוחן מבקש ימינה/שמאל חובה מיד לאותת ולהסתכל במראות – בכול איתות יש חובה להסתכל מראה מרכזית, מראה צד וחלון ( שטח מת ) ולבדוק שהכול נקי. הבוחן מסתכל על התלמיד מיד כאשר הוא שומע את האיתות הראשון כדי לראות אם התלמיד הסתכל במראות.​

  2. מבט של השנייה האחרונה – זה אחד המבטים החשובים ביותר שאותו נבצע שבריר שניה לפני :תחיל נסיעה / כניסה למעגל תנועה / כניסה לצומת / מעבור נתיב . כדי לראות שאין הפתעות של הרגע האחרון, חובה להיות ערוכים לעצור. הבוחן נותן משקל גדול למבט של השנייה האחרונה כדי לראות שהכול נקי וכדי לראות שהתלמיד מסתכל.​

  3. האטה / עצירה שווה מראה מרכזית –חובה להסתכל במראה המרכזית בכול האטה ועצירה כדי להימנע מתאונה עם רכב מאחור. הבוחן חש את הרכב ובכול מצב של האטה/עצירה הוא באופן אוטומטי מסתכל במראה המרכזית ועל התלמיד לראות אם הסתכל.​

  4. סטייה מנתיב שווה מראת צד – ישנם מקרים שנרצה לעבור נתיב נאותת ונעשה את כול ההכנות למעבר נתיב . בנוסף חובה להסתכל במראת צד שנייה לפני שעוברים נתיב ובזמן המעבר. יש נטייה לתלמידים להסתכל במראות יחד עם הפנית ההגה זה שווה תאונה / כישלון. הבוחן מתורגל להסתכל מיד על הכביש ועל התלמיד בכול מעבר נתיב או סטייה.​

  5. אם יש ספק אז פשוט אל תכנס לצומת /אל תעקוף / אל תעבור נתיב . הסיכוי להכשל אם בוחן בלם אותו הוא של 100%. אם השתאנו ולא יצאנו הסיכוי שניכשל הוא קטן עד אפסי? לאור זהות המסכנה פשוטה עדיף לצאת כשבטוחים ולא להמר ביציאה.​

  6. זרימה הבוחן מצפה לראות את התלמיד נוסע וזורם ולא נתקע בכול צומת ובכול מעבר נתיב. הזרימה לא תהיה על חשבון בטיחות.​

  7. בתחילת הטסט אתה מתחיל בכך שיש לך רישיון נהיגה. אתה רק צריך לשמור עלו. זה תלוי בעיקר בנו ולא רק בבוחן.​

  8. סע לאט סע רגוע תדמין לעצמך שאתה בטיול בטבע .​

  9. סע דרוך תתייחס לנהיגה כמו שדה קרב, תמיד להיות מוכן להפתעה ולחפש מי האויב שרוצה לפגוע בי – המטרה לחזור לבית בשלום.​

  10. אין תחליף לקשר עין עם הנהג האחר.​

  11. לסובב את הראש כמו מכם.​

  12. להתייחס לכול צומת כאילו זה הצומת האחרון לפני סיום הטסט ועד לרגע זה היה מצוין.​

  13. יש משפט אחד שיכול לתמצת חלק גדול מהנושאים שיוצגו בהמשך והוא :אל תפתיע ואל תהיה מופתע.​





בנושא הנהיגה

  • נתינת פתרון לבעיות לא צפויות – בפועל ישנה תקשורת לאורך כול המבחן בין התלמיד לבוחן ללא מילים. הבוחן רוצה לראות פעולות שאתה עושה ובדגש לאירועים חריגים לדוגמה. הבוחן ואתה מבחנים ברכב שחונה בצד ויש לו אורות בלם. מה זה אומר:​

  • שיש נהג ברכב.​

  • שהנהג יוכל לפתוח את הדלת.​

  • שהנהג יכול להתחיל לנסוע.​

  • אולי יש גם נוסע שגם יצא מהרכב.​

מה מצופה ממך לעשות:​

  • לבחון את המצב.​

  • לאותת.​

  • להסתכל במראות על מעטפת הבטיחות מסביב לרכב.​

  • אולי להאט.​

  • אולי לסטות מעט.​

דוגמה נוספת : הבוחן ואתה מזהים רכב במרכז הנתיב שעצר ומפריע לך. מה זה אומר:​

  • אולי הרכב עצר כי יש לו בעיה​

  • אולי עצר להולך רגל.​

  • אולי הוא תקוע.​

  • אולי הוריד / העלה נוסע.​

  • האם יש לו אורות מצוקה.​

  • האם יש תכונה של אנשים מסביבו.​

מה מצופה ממך לעשות:​

  • לבחון את המצב.​

  • לאותת.​

  • להסתכל במראות על מעטפת הבטיחות מסביב לרכב.​

  • להאט.​

  • לשמור מרחק מהרכב.​

  • לבחון האם ניתן וכדי לעקוף אותו.​

  • האם כדי לעצור .​

חשוב שהבוחן יבחין שזיהית את הבעיה ואתה נערך לתת פתרון זה יהיה על ידי כך שאתה מיד מאותת ומסתכל במראות.​

  1. אתה לא במרוץ מכוניות – סע לאט ובזהירות.

  2. טיול בטבע– תחשוב שאתה בטיול בטבע.

  3. חש לא בטוח – סע לאט , נעצור.

  4. צופרים לך מאחור– אל תתרגש אל תלחץ. תבדוק שכול בסדר. נהג לפי הבנתך מבלי להתייחס לרכב הצופר.

  5. תמיד סע ישר או לפי התמרורים– אם לא נאמר אחרת.

  6. לנסוע מדויק. לשמור על מרכז נתיב. לעשות פניות יפות ומדויקות– זה משפיע מאוד על תחושת השליטה של הבוחן.

  7. תכנן את נסיעתך ובחר את הנתיב הנכון – אל תשאיר ביצוע פעולות טכניות (החלפת הילוכים, האטה וכו') לרגע האחרון, למשל: לפני ביצוע פנייה.

  8. המנע ככל האפשר מכניסה למצבים קשים ומסוכנים כגון מעבר במקום צר או עקיפה מיותרת, ואם הגעת למצב כזה ואתה חייב לנסוע שם אז פתור את הבעיה תוך כדי האטת המהירות עד כדי גלישה.

  9. לא ברורה לך הוראה כלשהי של הבוחן– פשוט תשאל והוא ישמח לענות ו/או להבהיר.

  10. החשיבות של איתות שווה מראות– הבוחן מסתכל על התלמיד אם הוא הסתכל במראות תמיד כאשר הוא שומע את תחילת רעש האיתות.​

  11. איתות והסתכלות אני לא מכיר תלמיד שנכשל במבחן בגלל שהוא אותת או הסתכל יותר מדי אבל אני כן מכיר תלמידים רבים שנכשלו בגלל שלא אותתו כאשר היה צורך או שלא הסתכלו מספיק. מסקנה אם יש ספק לגבי איתות או הסתכלות אז כדאי לבצע זאת. זה לא מזיק זה רק יכול להגביר את הבטיחות.

  12. לא טוב שהטסטר מתערב במהלך המבחן– המשמעות היא הפקעת שליטה מהתלמיד, ישנם מקרים שהתלמיד אומר שהטסטר לחץ על הדוושה יחד איתי גם אז זה לא בסדר וזה מהסיבה שאתה האיתה אמור להגיב מוקדם יותר והבוחן המתין לראות אם תגיב , ולבסוף התגובה שלך האיתה מאוחרת.

  13. עשינו טעות לא נורא – חשוב להמשיך לנהוג ברמה טובה. הטסטר בוחן את כל מהלך המבחן. לא כל טעות זה כישלון מוחלט

  14. הסבר על המערכת של 3 השניות– חשוב להכיר ולתרגל.

מי הוא הטסטר/ הבוחן:

  1. אדם שעבר הכשרה מיוחדת. הוא לא מורה לנהיגה וזו עבודתו העיקרית

  2. לבוחן יש אחריות גדולה הוא קובע אם לתת לכם רישיון נהיגה. יש שמשווים רישיון נהיגה לרישיון לכלי נשק. לכל טסטר יש הדגשים והייחודיות שלו

  3. אין לבוחן מטרה להכשיל הוא עולה לרכב מתוך מטרה לבחון ולאחר מכאן לרשום את מה שראה. המחשב משכלל את ציון התלמיד.

  4. חשוב להגיע ללא דעות מוקדמות. ממליץ לשכוח את כל מה שאמר תלמיד זה או אחר על בוחן כזה או אחר.

  5. הבוחן לא ייקח סיכון במידה שיחוש סכנה הוא חייב להתערב לפני שתתרחש תאונה ולא אחרי. ( תלמיד אומר אבל לא פגעתי ב..)

  6. הבוחן לא אמור לתת הנחיות למעט אישור לתחילת המבחן, כיווני נסיעה, ביצוע חניה לאחור וסיום מבחן.

  7. רצוי שהבוחן לא יתערב כלל ואם הוא העיר הערה אסור שהוא יעיר את אותה הערה פעם שניה

הכנה למבחן:

ההתמודדות עם ההתרגשות לפני הטסט:

  1. זה טבעי להתרגש כל מבחן ובעיקר מבחן נהיגה גורם להתרגשות רבה. גם אני כמורה שלכם מתרגש בכל טסט. חשוב להגיע למבחן רגועים, נסו לחשוב כאילו זה עוד שיעור עם סנדלר. אל תעסיקו את המחשבה שלכם במה היה לפני רגע תחשבו קדימה. כל זה כדי שנוכל להיות נינוחים בזמן המבחן ובכך למצות את כל היכולות שלנו על הצד הטוב ביותר.

  2. כול מה שאתם מתכננים לעשות בטסט תעשו בשיעורים שלפני שלא תופתעו– סוג נעלים משקפי שמש וכו.

  3. לאגור כוחות מומלץ לנוח ולאכול טוב.

  4. כדאי להצטרף לשעורים של תלמידים מתקדמים ולהשתתף ב"מיני טסט". זה עוזר מאוד וגם משחרר.

ההתמודדות עם ההתרגשות בטסט:

  1. דמיינו שאתם נהגים מקצועיים, אחראיים ושקולים. עכשיו תפסיקו לדמיין. אתם באמת כאלה!

  2. מומלץ לברך את הבוחן בשלום בעת כניסתו לרכב.

  3. אם אתה מאוד מתרגש אפשר להגיד זאת לבוחן ישנם בוחנים שיעזרו לכם להרגע.

  4. שיחת חולין – ישנם מקרים שהטסטר מתחיל לדבר איתך כדי להפיג את ההתרגשות אני ממליץ לזרום איתו.

  5. זכרו תמיד שלצידכם במבחן עומד בן-אדם (ובוחן כמובן) אשר מודע להתרגשות שלכם.

  6. חשוב לזכור שתפקידו לפני מתן תוצאה הוא להחזיר אתכם בשלום מהמבחן.

  7. אפשר לשמוע מוזיקה במהלך הטסט. ניתן להכין דיסק עם מוזיקה שאוהבים.

  8. אם אתה משתמש בתרופות או חומרים להפגת ההתרגשות. מומלץ לבחון את השפעתם בשעורים שלפני הטסט ולא רק בזמן הטסט. לפני הכל יש לבדוק שהתרופה / התכשיר מותר להשתמש בהם בזמן נהיגה. אם לא בטוחים לשאול איש מקצוע מוסמך לכך.

דגשים כללים למבחן :

  1. הטסט מתחיל כאשר אתם יושבים ברכב. הרכב מונע והמסמכים שלכם מוכנים להצגה. הבוחן נכנס לרכב מברך אותכם לשלום בודק את מסמכי הרכב ומבצע זיהוי שלכם. לאחר מכן הבוחן מאחל לכם בהצלחה ומבקש ממכם להתחיל בנסיעה. טסט שונה ממבחן רגיל בבית ספר, בכך שכאשר המבחן מתחיל התלמיד נמצא במעמד של "עובר" במידה והתלמיד מבצע שגיאות אז יורדות לו נקודות. זכרו שרק הביצועים שלכם קובעים את תוצאת המבחן.

  2. מה הבוחן בודק במסמכים זיהוי התמונה במחשב הנייד לתעודת זהות ולתלמיד, משקפי ראיה אם רשום בטופס הירוק.

  3. כמות תלמידים במבחן ברוב המקרים יוצאים למבחן שני תלמידים .

  4. התלמיד הראשון מתחיל את המבחן מאזור הטסטים. הבוחן נוסע איתו 20-30 דקות ואז באזור שהמחשב קובע התלמידים מתחלפים.

  5. התלמיד השני מתחיל את המבחן בנקודת ההחלפה ומסיים את המבחן באזור הטסטים.

  6. ישנם מקרים שבמבחן יש תלמיד אחד ואז הוא אמור להתחיל באזור הטסטים או בכל מקום אחר שהבוחן יבקש מאיתנו להגיע ולסיים באזור הטסטים או בכל מקום אחר.

  7. מה כדאי להיות נבחן ראשון או נבחן שני? זה נקבע על ידי המחשב.

נוהל החלפת תלמידים במבחן:

  1. תלמיד ראשון – מאבטח את הרכב ע"י עצירה מלאה, הרמת בלם-יד, העברת מוט ההילוכים לסרק. לפני יציאה מהרכב בודק במראות שאין תנועה ויוצא עם הפנים לכיוון התנועה (כלומר לאחורי הרכב) עולה על המדרכה ונכנס למכונית במושב שמאחורי הטסטר.

  2. התלמיד השני – יוצא מהדלת שנמצאת קרוב למדרכה ויורד לכביש לפני הרכב (כך שגם הוא נמצא עם הפנים לתנועה) אחרי שבודק שאין תנועה ונכנס לרכב.

נוהל סיום מבחן כאשר הבוחן מודיע לתלמיד שעליו לעצור בצד ושהמבחן הסתיים:

  1. תלמיד ראשון – עליו להחנות את הרכב מקביל למדרכה (לא יותר מ 40 ס"מ ולא קרוב מדי) ולאבטח את הרכב (סרק, בלם יד) לא מכבים את הרכב.

  2. תלמיד שני – עליו להחנות את הרכב היכן שהבוחן ינחה יש לאבטח את הרכב (סרק, בלם יד) יש לכבות את המנוע, לאחר כיבוי המנוע יש לשלב להילוך (בירידה אחורי, בעליה ראשון) ולשלוף את המפתח.

כללים להתנהגות בצמתים:

  1. מעל 50% מהתאונות מתרחשות בצמתים בגלל שיש נהגים שעושים דברים אסורים ולכן תמיד נצפה להפתעות.

  2. בכל צומת צריך לבצע ניתוח של המצב ובו.

  3. האם אני בטוח עובר / ספק עובר /בטוח לא עובר – נזכור שאנו חוצים צומת רק בבטוח עובר.

  4. צפירות של נהגים מאחור לא ישנו את ההחלטה שלנו.

  5. אל תחכו ל"יום כיפור" צאו כשאפשר ובהאצה מתאימה.

  6. צומת הוא מקום מסוכן לכן כשאפשר עוברים ומהר.

  7. חשוב לזכור וליישם את השיעור על חיפוש התמרורים בצומת המורים על מתן זכות קדימה, לנו או לתנועה החוצה את הנתיב שלנו. " האם אני אמור לתת זכות קדימה או אני אמור לקבל זכות קדימה "

  8. המתן בסבלנות במידה ויש עומס תנועה.

  9. תמיד תחשוב שאחרי הרכב שחונה ומסתיר לנו את שדה הראיה יש רוכב אולי אופנוע.

  10. משמעות המבט של שבריר השנייה האחרונה תמיד תחשוב באיזה נקודה אתה יכול עוד לבלום כדי למנוע תאונה .זו הנקודה שבה אתה חייב לתת מבט נוסף.

  11. תזכור ישנם מקרים שנהיה חייבים מעט להפריע כדי לראות טוב. נשתדל להפריע כמה שפחות.

  12. בצע הכנות לפני מעבר הרכב האחרון וסע מיד אחריו, כך אתה מוכיח שאתה מבין סדרי תנועה. כל השתהות שלך או ניסיון להיות "טוב" לא תמיד תורמת.

  13. תכנן את נסיעתך ובחר את הנתיב הנכון עוד לפני הגיעך לצומת.

  14. זכור !! סטייה מנתיב בתוך הצומת אסורה בהחלט.

  15. התחלת בנתיב מסוים סיים את הצומת באותו נתיב ואחר כך תכנן מעבר נתיב אם יש צורך.

בצומת ללא תמרורים:

  1. ניתן זכות קדימה לרכב מימין.

  2. בפניה שמאלה ניתן זכות קדימה לרכב ממול.

בצומת עם תמרורים:

  1. בצומת הצטלבות תמיד יהיו בשני כבישים תמרורים ובשנים האחרים לא יהיו תמרורים.

  2. כאשר נגיע לצומת ויש לנו תמרור תמיד ניתן זכות קדימה למי שאין תמרור.

  3. כאשר אני רוצה לפנות שמאלה ואין לי תמרור תמיד ניתן זכות קדימה לרכב שבא ממול.

  4. כאשר אני רוצה לפנות שמאלה ויש לי תמרור (עצור או תן זכות קדימה) אין קביעה בחוק מי ראשון אבל אנחנו נהיה אדיבים ונתן זכות קדימה לרכב ממול.

התנהגות בצומת שבו אני אמור לקבל זכות קדימה :

  1. האט והסתכל שמאלה ולאחר מכן ימינה (מספר פעמים) לפני כל צומת.

  2. אל תשכח שהטסטר לא יודע מה אתה חושב. דבר איתו בפנטומימה, בשפת הגוף, הנע את ראשך לצדדים כדי שיראה ויבין שאתה בודק את כל הכיוונים בצומת. (וכמובן בדוק באמת).

  3. תבדוק שאין לנו תמרור תן זכות או עצור.

  4. תבדוק שלהם יש תמרור.

  5. תסתכל לעיניים של הנהגים מימין ומשמאל ותודעה שהם מתכננים לתת לנו זכות קדימה. אם רכב מתפרץ ולא נותן לנו זכות קדימה אז פשוט אין לנו זכות קדימה תעצור .

  6. תבדוק מה קורה עם הרכב ממול. אם הוא עושה סימנים של פניה שמאל תסתכל בעיניים של הנהג ותודעה שהוא מתכנן לתת לנו זכות קדימה..

  7. תבדוק מה קורה עם הולכי רגל.

  8. המבט של השנייה האחרונה.

  9. קבלת החלטה ( אם יש ספק אז אין ספק )

  10. לפנות מהר את הצומת /לברוח

התנהגות בצומת בו אנחנו חייבים לתת זכות קדימה או לעצור :

  1. בזמן ההגעה לצומת האט בהדרגה..

  2. אם יש תמרור עצור –עצור עצירה יפה ומוחלטת 1-2 מטר לפני קו העצירה. במידה ואין קו עצירה עצור במקום שבו רואים את התנועה הכי טוב, הווה אומר עצור בקו הדמיוני המחבר את אבני השפה. גם אם לצורך כך אתה עומד על מעבר חצייה אבל בתנאי שלא תפריע לתנועה החוצה ושלא תסכן הולכי רגל. ספור בלב 21. 22 ורק לאחר מכאן התחל לגלוש.

  3. אם יש תמרור תן זכות קדימה – אין חובה לעצור אלה אם יש תנועה או ששדה הראיה מאוד מוגבל.

  4. התחלת גלישה איטית מהמקום הרלוונטי והתאמת המהירות למגבלות שדה הראיה. ככול ששדה הראיה מוגבל נגלוש לאט מאוד.

  5. השענות על ההגה כך נשפר את שדה הראיה.

  6. הסתכלות מהירה וקצרה שמאל ישר ימינה . וחוזר חלילה. מאוד חשוב מהר כדי שלא נפספס אף רכב שמגיע מהר.

  7. גלישה עד למקום שבו אתה בטוח רואה מספיק טוב ומפריע כמה שפחות.

  8. תבדוק מה קורה עם הולכי רגל.

  9. קבלת החלטה ( אם יש ספק אז אין ספק )

  10. המבט של השנייה האחרונה יבוצע בנקודה שבה אני יכול עוד לעצור ולא להפריע.

  11. יש לברוח מהצומת כאשר אתה בטוח לגמרי שאינך מהווה הפרעה או סיכון לתנועה החוצה.

התנהגות במעברי נתיבים, בהשתלבות ובמעבר צר

  1. שמור תמיד על נתיב נסיעה ישר ונקי ממכשולים כאשר אתה מבחין מרחוק במכשול בדרך (גם ברכב חונה) דבר ראשון אותת. בכך אתה בפועל אומר לבוחן זיהיתי את הבעיה ואני עומד לתת פתרון. תכנן את עקיפתו מוקדם . בצע את הפעולות הדרושות בכדי להשתלב בתנועה בצורה חלקה מבלי להוות גורם סיכון או הפרעה לתנועה. אם לא ניתן תכנן עצירה יפה והשתלב בתנועה כשניתן.

  2. לפני כל סטייה ופנייה יש לאותת להסתכל במראות ובשטח מת חשוב לבצע מבטים נוספים גם תוך כדי מעבר. ישנם מקרים רבים שהתלמיד מסתכל יפה במראה המרכזית. אבל במראת הצד ובשטח המת הוא מסתכל תוך כדי מעבר הנתיב ואז יש חשש לתאונה והתערבות של הבוחן.

  3. בעת החלפת נתיב וודא היטב כי הנתיב אליו אתה אמור להיכנס פנוי ויש באפשרותך להשתלב מבלי להפריע ולסכן את התנועה בנתיב זה. בזמן הסטייה אל הנתיב הקפד על סטיות הגה עדינות ולא חדות מידי.

  4. ישנם מקרים שכדי לבצע מעבר נתיב כדאי לבצע האצה או האטה, בצע זאת ללא הססנות, זה אחד האלמנטים שמוכיחים את מיומנותכם בנהיגה ומוסיף לכם נקודות.

  5. שימוש בנתיב האצה / האטה, חשוב לבצע שימוש בנתיב ההאצה / ההאטה כדי להשתלב יפה בתנועה.

  6. שמירה על מרכז הנתיב במיוחד בכבישים צרים.

  7. התנהגות במקום צר תמיד יש לשאוף לרווח צד של דלת ממכוניות, אם לא ניתן לשמור רווח של דלת מימין או משמאל יש להאט את המהירות / לגלוש, ואם יש צורך אף לעצור. חשוב שבזמן המעבר הצר יש להיות מוכנים עם הרגל על מצמד (הקלאץ') והבלם.

התנהגות ליד מעברי חציה

  1. ליד מעבר חציה סביר להניח שיהיו הולכי רגל ולכן יש להאט את המהירות ולחפש את הולכי הרגל בקרבת מעבר החציה.

  2. חובה לעצור להולכי רגל שנמצאים בסמוך למעבר חציה גם אם עדין לא ירדו לכביש.

  3. במידה ותחילת מעבר החציה מוסתר על ידי שיח / רכב וכו' יש להאט כדי לא להיות מופתעים. (בדגש מודיעין סנטר).

  4. עדיף להיות אדיבים להולכי רגל שרוצים לעבור את מעבר החצייה אבל לא לשכוח לפני האטה / עצירה מראה מרכזית.

  5. זכור תמיד בצומת מרומזר שבו אנו פונים ימינה כאשר יש לנו רמזור ירוק יהיה גם במעבר חציה רמזור ירוק להולכי רגל.

  6. התנהגות עם משמרות זה"ב.

מהירות נסיעה

  1. סע ב"מהירות סבירה" ולא ב"מהירות המקסימלית". המשמעות היא התאם מהירות נסיעתך לתנאי הדרך ולא למהירות מקסימלית המותרת עפ"י חוק. אם הדרך מאפשרת סע במהירות המקסימלית, אם לאו סע במהירות סבירה.

  2. יש משמעות גדולה לקצב נסיעה וזרימת תנועה: זהו אחד האלמנטים החשובים שרבים מכם לא מקדישים לו את תשומת הלב הראויה. דעו שנהיגה במהירות איטית מוכיחה לבוחן את ההפך ממה שאתם רוצים לשדר לו. יש לשאוף לנסוע בקצב הרכבים שנוסעים לצידכם או לפניכם לפחות. (במגבלות החוק ומהירות סבירה).

  3. הילוכים: הילוך ראשון נועד להתחלת נסיעה או לגלישה ובמקרים שצריך כוח, לא בכל צומת ופניה!

  4. מהירות: כשאתה בדרך בין עירונית תפתח מהירות, אם אפשר עד המהירות המותרת. כולל העברה להילוך 5 אם ניתן, הקפידו להשתמש בנתיבי האצה, האטה, והשתלבות בצורה נכונה.

  5. כשיש תמרור של מהירות מיוחדת חובה להתייחס אליו, המשמעות היא אם מותר לנסוע 70 ואפשר אז סע 60/70. אם תיסע 50 הבוחן יבין שאתה לא רואה תמרורים.

  6. לזרום ולעביר ל 3

הסתכלות / מראות

  1. זכור ויישם תמיד את השיעור "הרגלי הסתכלות/ וחיפוש רמזים"..

  2. יש חשיבות גדולה מאוד שכול פעם שאתה מאותת באותו שבריר שניה להסתכל במראה המרכזית, מראת הצד ובשטח המת של כיוון האיתות. זכור הבוחן מסתכל עליך באותו שבריר שניה של תחילת האיתות לבדוק אם אתה מסתכל במראות. אם תסתכל לפני האיתות או אחרי שתאותת לא תמיד הבוחן יבחין בזאת. זכור את הכלל " איתות = מראות ".

  3. חשוב להבין את החשיבות של "האטה או עצירה = מראה מרכזית" זה כדי לראות שאין רכב שצמוד לנו מאחור ועלול להתנגש בנו.

  4. הסתכל כמה שצריך ומתי שצריך! את ההצגות תשאיר לתיאטרון.

  5. הסתכל קדימה ורחוק ככל האפשר ולמרכז הנתיב, זכור!! לכיוון אליו אתה מסתכל לשם הרכב יופנה אוטומטית.

  6. סדר ההסתכלות הוא : מראה מרכזית מראת צד ושטח מת.

עקיפות

  1. עקיפה היא פעולה מסוכנת, לפני ביצוע העקיפה בדוק : שמותר, שכדאי, ושאפשר.

  2. אם יש הפרשי מהירות בינינו לבין המכונית שלפנינו אז אל תהסס ואל תימנעו. הימנעות מעקיפה מורידה נקודות.

  3. אם יש עומס של תנועה שדר לבוחן שאתה בודק את האפשרות לעקוף אל תעקוף אם לא ניתן לבצע זאת בבטחה.

פניות

  1. הקפד להתמקם בנתיב הנכון לקראת כל פניה.

  2. פניות ימינה הקפד להצמיד לימין.

  3. נקודת התורפה זה פניות שמאל, הקפד על פניות שמאלה נכונות. בדוק בכניסה לכביש האם הוא חד סטרי או דו סטרי.

חניה לאחור

  1. הקפד לאותת ולהסתכל במראות ברגע שהבוחן אומר "נבצע חניה לאחור".

  2. הגע לאט ובגלישה לרכב שמאחוריו אתה אמור לבצע את החניה.

  3. הקפד להפנות ראשך לאחור בעת נסיעה לאחור.

  4. סע לאחור בתנאי שאין תנועה מאחור או מלפנים.

  5. אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בין 2 רכבים חונים תתייחס לשניהם!

  6. אין צורך לשאול את הבוחן אם זה טוב. מצפים שאתה תדע לאן הבאת את הרכב, אם צריך לתקן, תקן! כשסיימת בקש אישור וצא מהחניה לנסיעה.

  7. נקודת התורפה בחניה לאחור זו היציאה. צא רק כאשר אתה בטוח שאין תנועה מאחור או מלפנים.

מספר דגשים כללים

  1. למה יש תאונות ? כי תמיד ישנם נהגים שיעשו פעולה שלא אמורים או/ו שאסור להם לעשות. לאור זאת בו או נקדים תרופה למכה ונכין את עצמנו לכל האירועים חריגים של נהגים לא אחראים. יש גישה שאומרת שכדאי לחשוב שכמעט כל נהג רוצה לעשות אייתנו תאונה וכמעט כל הולך רגל רוצה לחצות כביש בלי להסתכל.

  2. כלל חשוב בנהיגה ובחיים בכלל, תמיד כשיש משהו שלא ברור איך אמורים לפעול בו, נפעל לפי ה"שכל הישר" שלנו ותמיד נעשה את הפעולה שבטוחה יותר.

  3. תמיד כשיש ספק לגבי פעולה מסוימת אז פשוט אין ספק, אל תעשה.

  4. ישנו משפט של "אור –ירוק " שאני מאוד מתחבר אליו והוא : "אל תפתיע – ואל תהיה מופתע".

ניתוח כללי של כישלונות במבחנים

  1. 50% בעיות הקשורות להסתכלות לא טובה מספיק ואי זיהוי הבעיות. הפתרון הוא הסתכלות רחוקה והיקפית, ניתוח של הסכנות האפשריות והתייחסות אליהן.

  2. 10% זיהוי של הבעיה, אבל הערכה לא נכונה ופתרון לא נכון לבעיה. הפתרון תמיד ללכת לכיוון של ליזום את הפתרון, יותר בטיחות ואדיבות.

  3. 20% מהתנהגות לא נכונה בצומת, כלומר: אי מתן זכות קדימה, גלישה יותר מידי לצומת, גלישה מהירה מדי שבה הבוחן חושב שהתלמיד רוצה לנסוע, התחלת גלישה תוך הסתכלות לכיוון אחר ולא לכיוון הנסיעה. הפתרון הוא הקפדה על כללי מתן זכות קדימה בצומת גלישה נכונה והסתכלות.

  4. 10% מעבר נתיב והשתלבות. הפתרון לא לעבור נתיב ולא להשתלב אם אתה לא בטוח שאתה לא מפריע.

  5. 10% תפעול של הרכב. הפתרון הוא תרגול של המצבים שלא שולטים בהם מספיק (גלישה, העברה הילוכים עד לחמישי וכו').

שיהיה לכולנו בהצלחה !!!

אני מאחל לכם הצלחה במבחן הנהיגה ונהיגה בטוחה אחריה

איציק סנדלר

 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
תיזהר לעצור לפני קו עצירה
וכשאין קו לא להתקדם יותר מידי
 

נתי 31999

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כבוגר כמה וכמה טסטים, אני יכול לומר את המובן מאליו, הכל מלמעלה. גם כשעוברים וגם כשלא עוברים.
אתה יכול ליפול על טסטר מרושע יחפש אותך בסיבוב (תרתי משמע), ואתה יכול ליפול על נשמה טובה שיעזור לך לעבור.
לפני שבועיים התהלכתי באחד מרחובות ירושלים, לצידי עבר לפתע רכב באמצע טסט ולנגד עיני המשתאות הרכב גלש לצומת לא פנויה מה שגרם לבלימה, אני מניח של הטסטר...
הטעות של אותו נבחן לדעתי הייתה שהוא גלש לצומת בשלבים כמו הרבה נהגים חששנים ובשלב הקריטי של חציית הצומת הוא לא הבחין ברכב שבא, די בהפתעה, אבל שזכות הקדימה הייתה שייכת לו כמובן, ונכנס בחופשיות לצומת, זה באמת היה נראה מפחיד....
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
אתה יכול ליפול על טסטר מרושע יחפש אותך בסיבוב
לא מסכים לזה בכלל! הם עושים את עבודתם,
למרות שעברתי בטסט לא ראשון לא שני ולא שלישי..
כשהרגשתי שנהגתי טוב ידעתי שעברתי.

וזה טיפ קטן -תזכור אפאחד לא מנסה לפסול אותך,תנהג בביטחון ובחשיבה מרוכזת לזמן של 15 דקות בלבד
 

נץ

משתמש פעיל
הדבר העיקרי זה לגרום לתחושת ביטחון לטסטר
הססנות מרובה והתלבטויות ארוכות גורמות לדריכות יתר של הטסטר וממילא לפתיל קצר
ולקיחת מרווח ביטחון כי הוא רואה שאתה לא בטוח במה שאתה עושה
כמובן שאם תיכנס לצומת או לכיכר כשהיא לא פנויה או תעברי באדום לא יעזור ההחלטיות והנחישות והביטחון שתעשי זאת ותקבל ברקס במקום...;)
 

e b p

משתמש מקצוען
כמה טיפים שאותי שלי ממש עזר!
להתפלל על זה, תהילים צדקה וכו'
להדליק נר לזכות ר' יוסף בן ר' מנחם מנדל מרימינוב.
1. להאמין שאתה יכול. לקום בבוקר באמירה אני היום עובר טסט!!
אין בראש בכלל מחשבה כזאת שלא!! (מחשבה מולידה מציאות)
2. לאכול ארוחת בוקר טובה גם אם הטסט בשמונה.
3. לישון טוב בלילה לפני.
4. לזמזם לעצמך שיר בראש בטסט לשמוע אותו קודם אם עוזר.
להיות רגוע ולהראות שאתה רגוע.
גם אם הטסטר מעיר הערה לא לנסות לענות לו. לא להתבכיין ולהאנח. להגיד בסדר או תודה ולהמשיך לנהוג כמו לפני.
(היתה איתי אחת שכמעט בכתה לו וניסתה להוכיח שלא ראתה את הרכב מאחוריה- אח''כ היא כבר לא היתה מרוכזת עד סוף הטסט).
בהצלחה!!
 

I_AM

משתמש חדש
אני אישית עברתי בטסט שלא מיהרתי לסים אותו
אלא לקחת תזמן וכך גם לא נוסעים מהר ולא ממהרים להיכנס לכיכרות וצמתים וכו
ויש יותר שליטה בהגה ובסובב אותך
אבל הכי חשוב שיויתי ה ואין עוד מלבדו
 

א.ד.מ.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני עברתי טסט כי ביצעתי עקיפה בביטחון ובאחריות
והטסטר מאוד אהב את זה ואמר לי כל הכבוד.
מצד שני אני יודע שיש כאלו שנכשלו על ביטחון יתר..
 

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
בלת"ק
מראות!! כל הזמן! גם מראה אמצעית!

בעת עצירה בצומת ומתן זכות קדימה, לאחר שהרכב עבר יש לבדוק לפני תחילת הנסיעה עם הגיעו הולכי רגל!!!!
(מה שקורה הרבה פעמים, מתקרבים לצומת (בעיקר קורה בכיכר) בודקים שאין הולך רגל, מתקרבים עוד קצת לכיכר, נעצרים לצורך מתן זכות קדימה לרכב הנוסע בכיכר, ואז, מרוכזים רק ברכב ההוא ובשניה שהוא עובר ממשיכים ליסוע, ופתאום.......בקרס!! הולך רגל התקרב למעבר חציה!!!)
 

פיפציק

משתמש צעיר
לא מסכים לזה בכלל! הם עושים את עבודתם,
למרות שעברתי בטסט לא ראשון לא שני ולא שלישי..
כשהרגשתי שנהגתי טוב ידעתי שעברתי.

וזה טיפ קטן -תזכור אפאחד לא מנסה לפסול אותך,תנהג בביטחון ובחשיבה מרוכזת לזמן של 15 דקות בלבד
ברור שיש טסטרים מרושעים !!
טסטר שמקבל אותך עם משפט "אתה מהחרדים שזורקים אבנים בירושלים" אתה כבר לבד יודע שלא עברת...
ובטסט שרבתי עם הטסטר .....עברתי!!!!
הכל משמים ורק תפילות..
 

הדס bh

משתמש פעיל
בלת"ק
מראות!! כל הזמן! גם מראה אמצעית!

בעת עצירה בצומת ומתן זכות קדימה, לאחר שהרכב עבר יש לבדוק לפני תחילת הנסיעה עם הגיעו הולכי רגל!!!!
(מה שקורה הרבה פעמים, מתקרבים לצומת (בעיקר קורה בכיכר) בודקים שאין הולך רגל, מתקרבים עוד קצת לכיכר, נעצרים לצורך מתן זכות קדימה לרכב הנוסע בכיכר, ואז, מרוכזים רק ברכב ההוא ובשניה שהוא עובר ממשיכים ליסוע, ופתאום.......בקרס!! הולך רגל התקרב למעבר חציה!!!)
שמעתי על אחד ששם תזכורות על רטט בפלאפון (שהיה בכיס) כל 2 דק', וזה מה שהזכיר לו להסתכל במראות...
והוא עבר את הטסט...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה