אופנים, רק לא לחרדים

די

משתמש סופר מקצוען
בוודאי, אדם שהפיל עצמו ונפצע זה פחות נורא מאדם שדרס הולך רגל והרג אותו, חידשת לי שלא כולם חושבים כך...
יש כאן 2 דברים
1. אדם שהזיק או הרג את עצמו פחות נורא מאדם שהזיק או הרג אדם אחר.
2. אדם שנפצע פחות נורא מאדם שנהרג.
לגבי 2 זה ברור.
לגבי 1 אתה באמת בטוח בזה?
 

צבי2

משתמש פעיל
יש כאן 2 דברים
1. אדם שהזיק או הרג את עצמו פחות נורא מאדם שהזיק או הרג אדם אחר.
2. אדם שנפצע פחות נורא מאדם שנהרג.
לגבי 2 זה ברור.
לגבי 1 אתה באמת בטוח בזה?
במענה לשאלתך, כן.
בנוגע לעצם הדיון- הדיון המקורי היה על סכנות האופניים לעומת החשמליות, בדיון זה הנקודה של פציעה או מוות היא המשמעותית ולזו היתה כוונתי.
שמח שיש הסכמה שאופניים חשמליות מסוכנות מאחרות
 

די

משתמש סופר מקצוען
"יותר צריך אדם לשמר עצמו שלא יזיק משלא יוזק"
זה בדיוק הסיבה לרכב על אופניים ולא לנהוג ברכב נהג, רכב יכול להזיק לאחרים הרבה הרבה יותר מאופניים.

חוץ מזה שאני מדבר מבחינה אובייקטיבית לגבי "חסרון נפש ישראל", האם יש הבדל בין כשהרג את עצמו לבין כשהרג אחרים (לדעתי אין הבדל).
 

אחג

משתמש מקצוען
ברור לכל בר דעת שאופנים זה מסוכן.
ברור לכל בר דעת שלא כל מה שמסוכן לא משתמשים בו, יש רכבים, יש קרינה, יש סיגריות ועוד ועוד, הכל עניין של תועלת מול נזק.
ואכן, באופניים יכול להיות הרבה תועלת, אם לא ללטאי הפשוט מכולל גרטלר, אז לספרדי הפשוט מכולל חזון עובדיה, או לאבא לשלושה ילדים מאחורי הדלת כבר רבע שעה...
והנזק, בהחלט יש צורך בהגברת הומדעות לסכנה הזו, ולהקפיד על כל הכללים!

זה אולי מחזה לא נפוץ בקרב מחנינו, אבל בהחלט ניתן לשער כי כזה מיזם יעלה את הרייטינג של המחזה...

ועוד דבר צריך להיות ברור לכל, עירייה לא יכולה לאפשר פעילות מפלה בקרב תושבי העיר!
השאלה אם זה הפליה, וזה אפשר לתת לגורמי הייעוץ המשפטי בעירייה להחליט, רק לעדכן אותם בצורך לדון בזה...
בקיצור, חשוב לפנות אליהם.

ובי"ש אינה ב"ב, וד"ל.
 

אחג

משתמש מקצוען
?
גם בבי"ש וגם בב"ב יש אופניים חשמליים
חוץ מזה שכאן בעיקרון מדובר על ירושלים
הזכירו כאן למעלה את הכישלון בבי"ש, ואת הנידון לב"ב, ובאתי לומר שבבי"ש זה יצליח פחות מאשר בב"ב
בירושלים זה וודאי יכול להצליח
 

די

משתמש סופר מקצוען
הזכירו כאן למעלה את הכישלון בבי"ש, ואת הנידון לב"ב, ובאתי לומר שבבי"ש זה יצליח פחות מאשר בב"ב
בירושלים זה וודאי יכול להצליח
בבי"ש זה נכשל כי זה היה רק דרך סמארטפון. לא יודע מה הם חשבו מלכתחילה.
דרך סמארטפון זה לא יצליח בשום מקום.
גם אם יהיה בירושלים פתרון דרך טלפון כשר, אני בכלל לא בטוח שזה משתלם כלכלית לעומת קניית אופניים חשמליים פרטיים, כך שמי שבאמת דחוף לו אופניים חשמליים יכול לקנות בעצמו (אלא אם כן מדובר במישהו שאין לו איפה לאכסן את האופניים)
 

אחג

משתמש מקצוען
בבי"ש זה נכשל כי זה היה רק דרך סמארטפון. לא יודע מה הם חשבו מלכתחילה.
דרך סמארטפון זה לא יצליח בשום מקום.
גם אם יהיה בירושלים פתרון דרך טלפון כשר, אני בכלל לא בטוח שזה משתלם כלכלית לעומת קניית אופניים חשמליים פרטיים, כך שמי שבאמת דחוף לו אופניים חשמליים יכול לקנות בעצמו (אלא אם כן מדובר במישהו שאין לו איפה לאכסן את האופניים)
אכן, בבי"ש זה נכשל בגלל הטלפון, אבל אני לא דיברתי על מה היה, אלא השערה מה יהיה, ולדעתי בירושלים וב"ב יצליח יותר מבי"ש, בגלל זוג התושבים, לפחות חלק מהם.
ואתה בהחלט יכול לחלוק עלי...

ולעניין קניית אופניים, אכן, שווה שיהיה לך משלך, גם רכב...
לא מדובר רק למי שצריך את זה יומי, לכאלו באמת עדיף כלכלית לקנות, לא בטוח שעדיף מסיבות אחרות, שחלקם הובאו כבר למעלה, אבל יש לדון בזה
אבל ברור שלאנשים שצריכים את זה פעמיים שלוש בשבוע, זה יעיל ומוצלח.
 

די

משתמש סופר מקצוען
ולדעתי בירושלים וב"ב יצליח יותר מבי"ש, בגלל זוג התושבים, לפחות חלק מהם.
בבי"ש וב"ב בכל המגזרים אופניים חשמליים (פרטי) מצליחים כבר היום.
בירושלים לתחושתי אופניים חשמליים (פרטי) לא מצליחים כי המרחקים גדולים אבל אולי אני לא מכיר מספיק את ירושלים.
אופניים חשמליים שיתופיים לדעתי לא יצליחו בשום עיר חרדית גם אם זה יהיה דרך טלפון כשר.
 

eh

משתמש פעיל
זו טעות, בוינה שהיא סמל לתחצ יעיל הרכבים נוסעים בהרבה רחובות לדוגמא בטבורשטראסה על הפסים של הטראם, (רכבת קלה).
בחיפה המטרונית עובדת יופי כי מיתגו אותה כמשהו שונה לגמרי מאוטובוס למרות שזה בדיוק אותו דבר.
הסיפור הוא העדפה מתקנת להולכי רגל ולתחצ ברמה מערכתית של התכנון העירוני והארצי, (פחות קריטי רכבת או אוטובוס) יש מקומות בודדים במדינה שזה תוכנן נכון או תוקן, רחוב יפו בירושלים הוא דוגמא נהדרת לזה.
מי שרוצה להחכים בנשוא שיחפש ביוטיוב ערוץ בשם ”עיר לחיות בה” ממליץ בחום
לדעתי אתה טועה.הנהג בוינה שונה באופן מהותי מהנהג הממוצע בארץ גם כי בווינה אין כל כך הרבה ערבים אבל בעיקר בגלל האופי הסלחני והסבלני באירופה לעומת הארץ. עמדתי פעם בירוק כשהרמזור התחלף ו...אף אחד לא צפר כמעט חצי דקה בהזדמנות אחרת ברמזור קצר מאוד אחד!צפר למרות שיש תור ארוך מאוד ועצרתי בכתום רק אחד צפר.
רק לחשוב בארץ הייתי שומע את הצפירה עד עכשיו!...ולכן אין להשוות את היקים של וינה לבני ברק אם כל הלחץ
כי שם גם יש ירוק לשניים במקביל דבר שאין אותו בארץ בכלל כולל שיש ימינה גם כשיש תנועה ממול ואפילו נתקלתי בשמאלה שהוא ירוק וזה סוג של המלצה כי יש תנועה חוצה...(מסוכן מאוד למי שלא מכיר)ולכן המסקנא שלא ניתן לגמרי ללמוד מאירופה לארץ בפרט לא בווינה ואם יהיה פה בבני ברק רכבת שתיסע יחד אם רכבים היא תיתקע בפקקים ולא עשינו כלום מבחינת זמן רק מבחינת שינוע.הרעיון ברכבת על פני אוטבוס אם נתץ זה שלא צריך עוד ועוד אוטובוסים אלא רכבת אחת שתבוא בשעות השיא תאכלס את כולם אנשים נשים וטף מה שאין כן באוטובוס שצריך כמה כאילו ושוב חזרנו לנפח מיותר שעושה פקקים! ואמת אם נעשה את זה הרבה אנשים ינטשו את הרכבים בחניוני ענק בכניסה לעיר או יסעו באופניים שלהם יתפנה שבילים אכן אפשר לדמיין המון בענין הבעיה היא אחת...שלאנשים זה לא מספיק איכפת ויותר חשוב להם דברים אחרים בעיר לדוגמא חינוך שבת(ובצדק שלא יובן לא נכון על כך גאוותינו)ולכן בשביל זה צריך הרבה משאבים וכסף ולעיריה קרי לתושבים זה פחות משנה ומי שנורא סובל מפקקים עובר לאופניים...
רק שבאמת בצורה שהבאתי אם תיכנון מחדש של העיר אפשר לפתור הרבה בעיות כמו זיהום אוויר יכולת שינוע פקקים
מקום מרווח לאנשים בר"ע שבילי אופניים...וכמובן אחרונים הרבה הפרטי...בתקווה שבאמת ישתנה משהו יום אחד לפחות בתכנית מהיר לעיר שיש בה בהחלט חלק מהדברים שכתבתי!
גילוי נאות: חלק מהדברים כתב מישהו בפורום שנקרא הרוכב לאוטובוסים לגבי בני ברק ומשם לקחתי.
 

אחג

משתמש מקצוען
נכון מאוד, אין דמיון כלל בין המקומות,
אבל גם בבני ברק בתכנון נכון ומושקע יכולים לשנות הרבה, רק כמו שכתבת, אין מספיק אינטרס, וחבל, כי זה ממש לא סותר לחינוך ושבת... עיריית ב"ב מספיק עשירה...
ולענין זה מאוד כואב לראות את השכונות החדשות בבית שמש שלא תיכננו את זה מראש, לעשות נת"צ בצורה מורחבת, ותשתיות לרכבת וכדו', יש שם כבר עכשיו הרבה בעיות עם תחנות האוטובוס וכדו', יש הרבה רחובות מסתובבים שלא מתאימים לרכבת, ועוד, וחבל...
 

חרישאי

משתמש מקצוען
לדעתי אתה טועה.הנהג בוינה שונה באופן מהותי מהנהג הממוצע בארץ גם כי בווינה אין כל כך הרבה ערבים אבל בעיקר בגלל האופי הסלחני והסבלני באירופה לעומת הארץ. עמדתי פעם בירוק כשהרמזור התחלף ו...אף אחד לא צפר כמעט חצי דקה בהזדמנות אחרת ברמזור קצר מאוד אחד!צפר למרות שיש תור ארוך מאוד ועצרתי בכתום רק אחד צפר.
רק לחשוב בארץ הייתי שומע את הצפירה עד עכשיו!...ולכן אין להשוות את היקים של וינה לבני ברק אם כל הלחץ
כי שם גם יש ירוק לשניים במקביל דבר שאין אותו בארץ בכלל כולל שיש ימינה גם כשיש תנועה ממול ואפילו נתקלתי בשמאלה שהוא ירוק וזה סוג של המלצה כי יש תנועה חוצה...(מסוכן מאוד למי שלא מכיר)ולכן המסקנא שלא ניתן לגמרי ללמוד מאירופה לארץ בפרט לא בווינה ואם יהיה פה בבני ברק רכבת שתיסע יחד אם רכבים היא תיתקע בפקקים ולא עשינו כלום מבחינת זמן רק מבחינת שינוע.הרעיון ברכבת על פני אוטבוס אם נתץ זה שלא צריך עוד ועוד אוטובוסים אלא רכבת אחת שתבוא בשעות השיא תאכלס את כולם אנשים נשים וטף מה שאין כן באוטובוס שצריך כמה כאילו ושוב חזרנו לנפח מיותר שעושה פקקים! ואמת אם נעשה את זה הרבה אנשים ינטשו את הרכבים בחניוני ענק בכניסה לעיר או יסעו באופניים שלהם יתפנה שבילים אכן אפשר לדמיין המון בענין הבעיה היא אחת...שלאנשים זה לא מספיק איכפת ויותר חשוב להם דברים אחרים בעיר לדוגמא חינוך שבת(ובצדק שלא יובן לא נכון על כך גאוותינו)ולכן בשביל זה צריך הרבה משאבים וכסף ולעיריה קרי לתושבים זה פחות משנה ומי שנורא סובל מפקקים עובר לאופניים...
רק שבאמת בצורה שהבאתי אם תיכנון מחדש של העיר אפשר לפתור הרבה בעיות כמו זיהום אוויר יכולת שינוע פקקים
מקום מרווח לאנשים בר"ע שבילי אופניים...וכמובן אחרונים הרבה הפרטי...בתקווה שבאמת ישתנה משהו יום אחד לפחות בתכנית מהיר לעיר שיש בה בהחלט חלק מהדברים שכתבתי!
גילוי נאות: חלק מהדברים כתב מישהו בפורום שנקרא הרוכב לאוטובוסים לגבי בני ברק ומשם לקחתי.
אתה צודק בהסתכלות המערכתית, הרזולציות של רכבת עם רכבים פחות קריטית, מה שקריטי זה ההבנה שהכל אפשרי בכל מקום עם תכנון נכון, ואין לזה שום קשר לסדרי עדיפיות ובגלל שאנחנו חרדים כי זו בעיה מערכתית בכל הארץ, גם אין קשר לנהגים פרועים, אירופה מפוצצת ערבים גם וינה, ובאתונה הכל דופק יופי, הנהגים שם משוגעים פי 8 מישראל
 

די

משתמש סופר מקצוען
ולענין זה מאוד כואב לראות את השכונות החדשות בבית שמש שלא תיכננו את זה מראש, לעשות נת"צ בצורה מורחבת, ותשתיות לרכבת וכדו', יש שם כבר עכשיו הרבה בעיות עם תחנות האוטובוס וכדו', יש הרבה רחובות מסתובבים שלא מתאימים לרכבת, ועוד, וחבל...
יש נת"צ בשדרות האמוראים ברמה ד'. גם שם בעלי הרכבים חולמים לבטל אותו. איפה עוד רציתם שיעשו נת"צ? חוץ מזה שזה בכלל לא בעיה לעשות נת"צ אח"כ. פשוט צריך לשפוך כמה דליים אדומים של צבע על נתיב אחד.
מה זה תשתיות לרכבת? יעשו פסים ולא יעשו רכבת?
אתם רוצים שכל הרחובות בבית שמש יהיו ישרים? זה לא שייך בשכונה הררית.
 

eh

משתמש פעיל
אתה צודק בהסתכלות המערכתית, הרזולציות של רכבת עם רכבים פחות קריטית, מה שקריטי זה ההבנה שהכל אפשרי בכל מקום עם תכנון נכון, ואין לזה שום קשר לסדרי עדיפיות ובגלל שאנחנו חרדים כי זו בעיה מערכתית בכל הארץ, גם אין קשר לנהגים פרועים, אירופה מפוצצת ערבים גם וינה, ובאתונה הכל דופק יופי, הנהגים שם משוגעים פי 8 מישראל
לדעתי ושוב זה רק לדעתי די קשה יהיה להטמיע את מה שנהוג באירופה בארץ לדוגמה רכבים ורכבת ביחד ושזה גם לא יפריע...הערבים באירופה בחלק מקומות פחות מורגשים(אני מדגיש בחלק)ומקבלים את נוהג המקום...
לגבי החרדים אדרבה אשמח אם באמת שמעת שזה מעניין אנשים וכן לדעתי זה תמיד על חשבון משהו אחר השאלה רק מה ומה שבעיקר חסר זה הדמיון לדמיין את בני ברק רבי עקיבא בלי רכבים בכלל ורכבת קלה ואופניים יחד עם אנשים זה באמת עולם נקי יותר ופחות היתקלויות.
ועדיין הלוואי ובבני ברק היה יותר מודעות שצריך לעשות שבילי אופניים ואז יותר אכיפה שיסעו בהם ונכון שזה לא היה פותר את הבעיה אבל זה היה ממזער וכמו שהיום כן נוסעים על המידרכה אבל לא הרבה.
בווינה לדוגמא אין כמעט רחובות בלי שבילי אופניים אפילו רחובות צדדיים באיזור החרדי יש שבילים וכמובן שזה לגמרי פופלרי שאנשים מסיימים מעריב באוהל משה ועולים על קורקינט! הלוואי על בני ברק וזה כמובן גם עניין של סגנון...
קיצער שורה תחתונה נראה לי זה לא מספיק חשוב לתושבים רק שבילי אופניים זה ממש הגיעו מים עד נפש בני ברק כמעט עיר יחידה שהיא בלי שבילי אופניים ואני מתכוון כמובן לעיר מישורית ואפילו השביל החדש שהוא לא ממש של העירייה השביל בזבוטינסקי הוא קטוע המון ןבהחלט ציפינו ליותר!
לגבי מי שיטען שהתושבים כן רוצים אז נכון שיש כאילו שכן זה ברור אבל בשורה תחתונה כל מיני גבאים ועסקנים לא נראה שזה בראש מעייניהם לדוגמא לא שמעתי שכשבבני ברק ישבו אגו"י ודגל הם סיכמו משהו על התחבורה...
ככה שיכול להיות שמדברים ופה ושם אבל זה לא באמת קריטי כמו לדוגמא הקצאות או חינוך.
 

eh

משתמש פעיל
תשמעו לגבי בית שמש לדעתי הכיכרות הורסים את העיר כי אי אפשר להאיץ כשיש עוד רגע ככר ואני מדבר בעיקר על הכביש הראשי ששם היה צריך לעשות רמזורים.למעשה ככר זה סוג של פיתרון לעיר ענייה הוא לא עולה כסף ותיפעול רק חד פעמי מצד שני הוא לא מאפשר ברוב הפאמים זרימה נכונה של התנועה והוא בהחלט מאט את הנוסעים בדרך הראשית
עוד דבר יש תופעה של גונבי ככרות, ברמזור גם מי שנסע באדום הוא מודע לזה נסעתי באדום ומי שלידו יעיר לו עברת באדום בככר הגניבה הרבה פחות מורגשת ולכן יותר קלה ועושים אותה יותר מה גם שיש הרבה מצבי פרווה לא באמת גנבתי הוא היה רחוק רמזור זה חוק לא עוברים באדום וגם מי שכן הוא יותר מודע לסיכון.
לגבי הכסף בבני ברק זה נראה לי לא נכון כי פרויקט מטורף של רכבת בדרך כלל כולל שינוי תשתיות וזה כן הרבה כסף שאני לא יודע אם הוא קיים בשביל זה.ובאותו מידה אפשר היה להקים מנהרה מתחת כהנמן או ר"ע או לחילופין מחלף אמיתי בקוקה קולה(יש גם בעיית מקום אני לא מתעלם)ושמעתי פאם מגורם מוסמך שאין כסף לזה.
רק יכול להיות שבסוף בסוף הכל עניין של סדרי עדיפויות ובאמת חבל שלא משקיעים בעיקר בנושא של שבילי אופניים.
 

eh

משתמש פעיל
אתה צודק בהסתכלות המערכתית, הרזולציות של רכבת עם רכבים פחות קריטית, מה שקריטי זה ההבנה שהכל אפשרי בכל מקום עם תכנון נכון, ואין לזה שום קשר לסדרי עדיפיות ובגלל שאנחנו חרדים כי זו בעיה מערכתית בכל הארץ, גם אין קשר לנהגים פרועים, אירופה מפוצצת ערבים גם וינה, ובאתונה הכל דופק יופי, הנהגים שם משוגעים פי 8 מישראל
אדרבה תסביר מה המצב באתונה לא הייתי שם רק אגיד שחצי מהפקקים זה בגלל נהגים שגונבים זכות וחתכים את הפקק מה שיוצר בעיה שאי אפשר כל מקום לאכוף ונתץ בלעדי או רכבת בלעדי רק זה יעזור בישראל ולא משהו שמאפר לרכבים גם ליסוע .
צא ולמד בירושלים כמה תלונות יש על המצלמות בנתץ למרות שברור לכל בר דעת היום שלפתוחח שנתץ בלי מצלמות הוא לא שווה הרבה...כמו ברחוב יחזקאל ואפילו מלכי ישראל שאנשים בקושי יודעים שזה נתץ ואפילו יחזקאל אם כל השילוט
מכיוון שזה לא נאכף במצלמות זה די חוכא ואיטלולא (וזה גם מכיוון ששם זה שונה כי זה חוסם כניסה לרחובות
ספציפיים מה שא"א לומר על שפע חיים)כך שנכון שצריך תיכנון אבל אם הנהגים לא בסדר התיכנון קשה יותר...
ואשמח שתכתוב מה בדיוק התכוונת באתונה כי אכן אין פיתרונות קסם וגם דו
,ח זה לא פיתרון...אבל באמת ווינה זה דוגמא חיה לעיר מורכבת שמתוכננת נכון מבחינת תחבורה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה