אופנים, רק לא לחרדים

eh

משתמש פעיל
הפיתרון לחשמלי בירושלים בוא יבוא עמדות טעינה מהירות שיטעינו במהירות את האופניים.אולי זה כבר קיים בעולם?
אני מאמין שבסוף זה יגיע ואפשר יהיה ליסוע אפילו בבינעירוני!
 

די

משתמש סופר מקצוען
חברה יש לי פיתרון גאוני לבעיית התחץ בעיר לעשות רכבת קלה שתיסע הלוך ושוב לאורך ר"ע וכהנמן זה נראה הפיתרון היחיד כך העיר העיר תרד מזיהום האוויר החמור.כך ירדו הפקקים.הבינערוני יצא ממתחם בסוף העיר.
פתרון יותר פשוט-לעשות שם נתיב תחבורה ציבורית, ויהיה אוטובוס אקורדיון שיעבור כל דקה מז'בוטינסקי דרך רבי עקיבא-כהנמן עד קוקה קולה וחזור. הבינעירוני יצא ממסופים מחוץ לעיר.
זה פתרון הרבה יותר פשוט כי לא צריך שנים השקעה בבניית תשתית רכבת קלה, כל מה שצריך זה כמה דליים של צבע אדום לצבוע את אמצע הכביש לנת"צ.
 

די

משתמש סופר מקצוען
כמה אנשים ראית שעושים לפי מה שכתבת?
כבר היום אסור לרכב על אופניים/קורקינט חשמליים בלי לעשות תיאוריה.
מי שעושה תיאוריה יודע את כל זה.
אם יש רוכבים בלי שעשו תיאוריה אז צריך אכיפה נגדם, אבל לא לשלול אופניים וקורקינטים מכל וכל.
 

חילך לאורייתא

משתמש מקצוען
זה מרתיח אותי,
בשנים האחרונות נפרסו בכל רחבי ירושלים אופניים/אופניים חשמליים להשכרה, ע"י חברת ירופאן (בשיתוף עיריית ירושלים).
דא עקא, שנראה שמישהו לא ממש רוצה שהחרדים יהנו מזה ג"כ.
מבדיקת התחנות, אפשר לראות שמתוך 61(!) תחנות הכרה, אין אפי' אחת שנמצאת ממש בשכונה חרדית.
(יש שניים שככה על הגבול של שכונה חרדית).
אני גר בבית שמש ואצלנו כן הביאו קורקינטים חשמליים ואף אחד לא השתמש (מיותר לציין שהם עבדו עם אפליקציה בלבד!) הם שכבו כאבן שאין לה הופכין כשנה ונלקחו כלעומת שבאו!

היתה בעיה עיקרית שזה רק עם אפליקציה
וגם בציבור שלנו כנראה פחות נפוץ לראות אברך שממהר לכולל רכוב על גבי קורקינט או לחילופין מורה שממהרת לבית יעקב שרכובה על קורקינט מה שכן נהוג אצל אחינו הלא חרדים!
 

אבי חיל

משתמש צעיר
אני גר בבית שמש ואצלנו כן הביאו קורקינטים חשמליים ואף אחד לא השתמש (מיותר לציין שהם עבדו עם אפליקציה בלבד!) הם שכבו כאבן שאין לה הופכין כשנה ונלקחו כלעומת שבאו!

היתה בעיה עיקרית שזה רק עם אפליקציה
וגם בציבור שלנו כנראה פחות נפוץ לראות אברך שממהר לכולל רכוב על גבי קורקינט או לחילופין מורה שממהרת לבית יעקב שרכובה על קורקינט מה שכן נהוג אצל אחינו הלא חרדים!
מה שנכון נכון, פשוט חילך לאורייתא!!!
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
חוקית את לא צודקת.
כשעל אדמת העיר שלי נמצאים חפצים לשימוש התושבים.
מחובת העיריה לדאוג שלכל אזרח תהיה האופציה להשתמש בו.

ע"ע שליחת הודעה קולית בהתקשרות לבנק וכו'.

אין חובה חוקית להחזיק סמארטפון.
לא קשור.
חברה פרטית מפעילה שירות.
מה הקשר?
 

צבי2

משתמש פעיל
ראיתי בחור רכוב על אופניים, לא חשמלי. מתנגש בעץ ומתהפך, ונופל על הרצפה
התבוננתי ואמרתי ב"ה הוא עם חבוש בקסדה תקינה..
בכל אופן חשבתי אולי הוא צריך עזרה, גם אם הוא חבוש בקסדה, ניגשתי לעזור
הוא היה בלי הכרה עם שבר בחזה.!!!
לפחות לא הרג עובר אורח תמים- אלו האסונות המדוברים ל"ע
 

חרישאי

משתמש מקצוען
בני ברק מתאימה לתח"צ? הלוואי.
מי שרוכב על קורקינט או אופניים לפי חוקי התנועה (נותן זכות קדימה, לא עובר נתיב בלי לאותת או להסתכל שאין שם רכב, עוקף רק משמאל ומוודא שהנהג רואה אותו) אין שום בעיה.
למעשה האופציה הכי ריאלית לזוז בבני ברק היא על ידי אופניים או קורקינט.
בוא נדייק, בני ברק כיום מתאימה רק להולכי רגל, עם ניצול תשתיות נכון שה א ב שלו זה להעיף את הרכב הפרטי מהצירים הראשים ניתן לנצל את התשתית הקיימת גם לתחצ וגם להולכי רגל ואולי גם לדו גלגלי, אבל זה תלוי בתרבות הנהיגה ושמירת חוק
 

ציפוצה

משתמש רשום
סתם שאלה
האפליקציה של יורופאן נתמך בסמארטפונים כשרים?
שמעתי מאלו שניסו בעיר אחרת שלא הצליחו להוריד בהדרן
גם סוג של אפליה
 

eh

משתמש פעיל
פתרון יותר פשוט-לעשות שם נתיב תחבורה ציבורית, ויהיה אוטובוס אקורדיון שיעבור כל דקה מז'בוטינסקי דרך רבי עקיבא-כהנמן עד קוקה קולה וחזור. הבינעירוני יצא ממסופים מחוץ לעיר.
זה פתרון הרבה יותר פשוט כי לא צריך שנים השקעה בבניית תשתית רכבת קלה, כל מה שצריך זה כמה דליים של צבע אדום לצבוע את אמצע הכביש לנת"צ.
לא מדוייק בכלל.ההבדל בין אוטובוס לרכבת הוא ביכולת השינוע הקטנה של אוטו בוס וכן רכבת יכולה ליסוע על מסלול בלעדי משא"כ אוטובוס אלא אם כן זה היה מטרונית כמו בחיפה.ואז לא הרווחנו הרבה בהבדל.
באירופה תמיד בעיר צפופה יסעו רכבות ללא פקקים חשבתי שזה יכול לעבוד גם בארץ!
לגבי התשתיות אכן בישראל לוקח יותר יחסית מאירופה בגלל הביריוקרטיה הישראלית הידועה.
ועדיין כמה שנים של סבל ואחרי זה העיר נקיה מרכבים ואוטובוסים! וזיהום אוויר!
נת"ץ סתם גם אם מצלמות אכיפה לא יפתור את הבעיה נניח רחוב חזון איש כל עוד לא נוציא את הרכבים לגמרי מהנת"ץ
הרכבים יפנו ימינה מה שקורה היום בזבוטינסקי וחוסמים את הנתץ לכן פיתרון יעיל אמיתי זה נת"ץ נפרד ללא יכולת כניסה לרכבים מה שאולי יעורר זעם בטטוח המיידי אבל בהמשך יקל מאוד על האנשים.וההבדל בין נת"ץ למטרונית או רכבת לענ"ד לא משמעותי.זה הפיתרון רקק חבל שאין לו כל כך היתכנות מעשית בגלל שהתושבים לא דוחפים לזה.
המהיר לעיר שמתוכנן לוקה הרבה בחסר בגלל מה שכתבתי לדוגמא פניה ימינה מהנת"ץ חניות לא חוקיות של רכבים למרות האכיפה והדוחוץ זה לא ייפתור לגמרי רק רכבת קלה.בתקווה שבסוף משהו ישתנה!
 

די

משתמש סופר מקצוען
נת"ץ סתם גם אם מצלמות אכיפה לא יפתור את הבעיה נניח רחוב חזון איש כל עוד לא נוציא את הרכבים לגמרי מהנת"ץ
הרכבים יפנו ימינה מה שקורה היום בזבוטינסקי וחוסמים את הנתץ
לא הבנתי למה חוסמים את הנת"צ. יישאר ברבי עקיבא כהנמן גם נתיב לרכבים פרטיים, רק הנתיב השני יהיה רק לתח"צ. אני מסכים איתך שעדיף רק"ל, אבל אם לא-עדיף נת"צ מכלום.
 

חרישאי

משתמש מקצוען
לא מדוייק בכלל.ההבדל בין אוטובוס לרכבת הוא ביכולת השינוע הקטנה של אוטו בוס וכן רכבת יכולה ליסוע על מסלול בלעדי משא"כ אוטובוס אלא אם כן זה היה מטרונית כמו בחיפה.ואז לא הרווחנו הרבה בהבדל.
באירופה תמיד בעיר צפופה יסעו רכבות ללא פקקים חשבתי שזה יכול לעבוד גם בארץ!
לגבי התשתיות אכן בישראל לוקח יותר יחסית מאירופה בגלל הביריוקרטיה הישראלית הידועה.
ועדיין כמה שנים של סבל ואחרי זה העיר נקיה מרכבים ואוטובוסים! וזיהום אוויר!
נת"ץ סתם גם אם מצלמות אכיפה לא יפתור את הבעיה נניח רחוב חזון איש כל עוד לא נוציא את הרכבים לגמרי מהנת"ץ
הרכבים יפנו ימינה מה שקורה היום בזבוטינסקי וחוסמים את הנתץ לכן פיתרון יעיל אמיתי זה נת"ץ נפרד ללא יכולת כניסה לרכבים מה שאולי יעורר זעם בטטוח המיידי אבל בהמשך יקל מאוד על האנשים.וההבדל בין נת"ץ למטרונית או רכבת לענ"ד לא משמעותי.זה הפיתרון רקק חבל שאין לו כל כך היתכנות מעשית בגלל שהתושבים לא דוחפים לזה.
המהיר לעיר שמתוכנן לוקה הרבה בחסר בגלל מה שכתבתי לדוגמא פניה ימינה מהנת"ץ חניות לא חוקיות של רכבים למרות האכיפה והדוחוץ זה לא ייפתור לגמרי רק רכבת קלה.בתקווה שבסוף משהו ישתנה!
זו טעות, בוינה שהיא סמל לתחצ יעיל הרכבים נוסעים בהרבה רחובות לדוגמא בטבורשטראסה על הפסים של הטראם, (רכבת קלה).
בחיפה המטרונית עובדת יופי כי מיתגו אותה כמשהו שונה לגמרי מאוטובוס למרות שזה בדיוק אותו דבר.
הסיפור הוא העדפה מתקנת להולכי רגל ולתחצ ברמה מערכתית של התכנון העירוני והארצי, (פחות קריטי רכבת או אוטובוס) יש מקומות בודדים במדינה שזה תוכנן נכון או תוקן, רחוב יפו בירושלים הוא דוגמא נהדרת לזה.
מי שרוצה להחכים בנשוא שיחפש ביוטיוב ערוץ בשם ”עיר לחיות בה” ממליץ בחום
 

גיפט

משתמש מקצוען
בוא נדייק, בני ברק כיום מתאימה רק להולכי רגל, עם ניצול תשתיות נכון שה א ב שלו זה להעיף את הרכב הפרטי מהצירים הראשים ניתן לנצל את התשתית הקיימת גם לתחצ וגם להולכי רגל ואולי גם לדו גלגלי, אבל זה תלוי בתרבות הנהיגה ושמירת חוק
בוא נדייק, בני ברק לא מותאמת לשום דבר
בני ברק היא עיר מעל הטבע
 

צבי2

משתמש פעיל
מה זה לפחות?!
רוכב האופניים בעצמו הותר דמו?!
אתה לא מרחם עליו שהוא נתקע בעץ איבד הכרה ושבר את החזה?!
מרחם כן, אבל אי אפשר להשוות בין אדם שפוצע את עצמו, לאדם שהורג אדם אחר, זה אסון בקנה מידה אחר, ועל האסון הזה מדובר באופניים חשמליות.
 

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
רק אני חושב שבני ברק לא כזה נוראית לנהג רכב?
כתושב העיר וכבעל רכב, אני חושב שירושלים פקוקה בפער,
אז נכון שצריך לפעמים להתאזר בסבלנות, ושבשעה 8 בבוקר וב1 בצהריים ההמתנה במעברי חציה היא מוגזמת, אבל בכל שאר היום, העיר סבילה והגיונית, תנסו לצאת לתל אביב או לערים נוספות באזור ותלמדו מה זה פקקים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מרחם כן, אבל אי אפשר להשוות בין אדם שפוצע את עצמו, לאדם שהורג אדם אחר, זה אסון בקנה מידה אחר
כאילו אתה חושב שהוא בכוונה נתקע בעץ?!
גם תאונה ברכב אתה מבדיל בין אדם שנסע ברכב ונפל לתהום, לעומת אדם שדרס הולך רגל, שאדם שהפיל את עצמו לתהום זה פחות נורא?!
 

צבי2

משתמש פעיל
כאילו אתה חושב שהוא בכוונה נתקע בעץ?!
לפעמים זה באשמתו ולפעמים לא, במרבית המקרים תאונה עצמית היא באשמת הרוכב או הנהג,
גם תאונה ברכב אתה מבדיל בין אדם שנסע ברכב ונפל לתהום, לעומת אדם שדרס הולך רגל, שאדם שהפיל את עצמו לתהום זה פחות נורא?!
בוודאי, אדם שהפיל עצמו ונפצע זה פחות נורא מאדם שדרס הולך רגל והרג אותו, חידשת לי שלא כולם חושבים כך...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה