אין חובה להגיב לכתב הגנה.
אבל לדעתי האישית זה כדאי בעיקר אם יש חילוקי דעות על המקרים. כך תדגיש את הנקודות העיקריות מבחינתך. ותמיד חשוב להיות מוכן לכל הטענות שלהם.
בפרט אם היתה טעות במספר תחנה כדאי שתתקן אותה בכתב התשובה.
אגב - החברה לא התייחסה לזה? היא לא טענה שהקו הנ"ל לא עובר בתחנה הנ"ל וכו'?
אולי כדאי לפחות לנסות.
בתי המשפט בדרך כלל לא נותנים את מלוא סכום התביעה (אתה יכול לחפש פס"ד דומים של השופט/ת בתיק), אז אם תוכל להגיע לפשרה יפה זה יכול להיות כדאי.
וכמובן כל זה היא דעתי האישית בלבד.
טרגדיה בטבריה: אם לארבעה, בהם תינוקת בת שלושה חודשים נפטרה ממחלה קשה😢
נורא! עם לידת הבת התגלתה בגופה המחלה הנוראה, ערב הושענא רבה, נפטרה הגב' ברכה חיה זנזורי ע"ה, 29, והותירה ארבעה יתומים בהם התינוקת בת השלושה חודשים 🍼 הבכור בן השבע אמר את הקדיש יחד עם אחיו הצעיר שעדיין אינו יודע לקרוא. מפני קדושת המועד לא נאמרו הספדים, אבל עין לא נותרה יבשה.
חיכיתי במחלף קדרים לאוטובוס 987 לכיון בית שמש
האוטובוס הגיע ולא עצר מיד אלא כ200 מטר אחרי התחנה(כביש מהיר!) רצנו לאוטובוס וכשהגענו אליו במרחק של כעשר מטרים הוא נתן גז וברח...
התקשרנו לנתיב אקספרס ו*8787 שכמובן לא בדיוק יכלו לעזור חוץ מלרשום את התלונה (בסוף נסענו עם טרמפ)
עבר כבר כחודשיים ואין לי שום תיעוד (אולי ל*8787 יש הקלטת שיחות)
יש מה לגשת לזה?
וכן אוטובוס 17 בבית שמש-אוטובוס אחרון לפני שבת
עלינו ברמה ד לרמה ב
ונתקעה לו דלת אחת ברימונים (כחצי שעה הליכה)
חיכינו כחצי שעה אולי יספקו אוטובוס חילופי ובסוף לקחנו דרייבער
יש מה לעשות?
והאם לתח"צ עירונית אפשר גם להזמין מונית מיד? או מה?
כדאי להגיש תלונה כתובה לחברה ולמשרד התחבורה. יכול להיות שהחברה תגיד שכבר עבר זמן רב מהמקרה ואין לה איך לטפל, אבל למשרד התחבורה ניתן לשלוח תלונה עד חודשיים מהמקרה, וכמדומני שבפועל הם מקבלים תלונות מאוחרות גם יותר אבל אני לא בטוח בזה לגמרי.
בכל מקרה אתה מציין שהתקשרת לחברה, אז אמור להיות לה תיעוד של המקרה. אתה גם כותב "רצנו לאוטובוס" אז יש לך עדות.
ובנוסף יש לך את המקרה הנוסף בו החברה היתה אמורה לשלוח אוטובוס חילופי (שני הקווים אותה חברה, נכון?).
אז לכאורה יש מה לעשות, וסביר להניח שיש/יהיו מקרים נוספים וכדאי יהיה לצרף אותם.
לגבי הזמנת מונית - אני לא מכיר אפשרות לקחת מונית והתחייבות של החברה לשלם בין בעירוני ובין בבינעירוני. למעט נוהל חדש יחסית בו נציג משרד התחבורה מורה לנוסע לעשות את זה, באוטובוס האחרון והאחד לפני האחרון של הקו. אני לא יודע איך והאם זה עובד בפועל.
אוטובוס עירוני שלא יצא, ואחד נוסף שלא עצר בתחנה, ואחריו אוטובוס שיצא באיחור של 6-7 דקות.
שבגלל הנ"ל כמעט הפסדנו אוטובוס אחרון בינעירוני בערב שבת, נסיעה של שעתיים וחצי...
יש הקלטה של שיחה שלי עם החברה בזמן הלחוץ שאחרי שהאוטובוס השני לא עצר, שאני אומרת שאם אני מפסידה את האוטובוס הבינעירוני אני לוקחת טנדר לירושלים והם ישלמו לי והנציגה אומרת שאין לה אפשרות לאשר לי תשלום על מונית...
בסוף הספקנו בריצה מהירה את האוטובוס שהתעכב ב"ה בתחנה.
אני מרגישה שבהחלט מגיעה לי פיצוי! אמנם המתנה "רק" של חצי שעה, אבל בזמן לחוץ ומתוח, עם לחץ מהאוטובוס האחרון, אחרי שיצאתי בכוונה מוקדם כי אני מכירה את חברת האוטובוסים שמזגזגת...
בחברה הסבירו שהאוטובוס הראשון יצא באיחור כי התעכב מקו קודם, והציעו לפתח תלונה על הנהג שלא עצר, אחרי שבדקו ואימתו את התלונה, אבל אני מיהרתי ולא היה לי זמן לתת את כל הפרטים בשביל לפתח תביעה.
האם נראה לכם ילך?
ואשמח להדרכה מה אני אמורה לעשות אם אני מחליטה לתבע?
אין חובה להגיב לכתב הגנה.
אבל לדעתי האישית זה כדאי בעיקר אם יש חילוקי דעות על המקרים. כך תדגיש את הנקודות העיקריות מבחינתך. ותמיד חשוב להיות מוכן לכל הטענות שלהם.
בפרט אם היתה טעות במספר תחנה כדאי שתתקן אותה בכתב התשובה.
אגב - החברה לא התייחסה לזה? היא לא טענה שהקו הנ"ל לא עובר בתחנה הנ"ל וכו'?
אולי כדאי לפחות לנסות.
בתי המשפט בדרך כלל לא נותנים את מלוא סכום התביעה (אתה יכול לחפש פס"ד דומים של השופט/ת בתיק), אז אם תוכל להגיע לפשרה יפה זה יכול להיות כדאי.
וכמובן כל זה היא דעתי האישית בלבד.
אין חובה להגיב לכתב הגנה.
אבל לדעתי האישית זה כדאי בעיקר אם יש חילוקי דעות על המקרים. כך תדגיש את הנקודות העיקריות מבחינתך. ותמיד חשוב להיות מוכן לכל הטענות שלהם.
בפרט אם היתה טעות במספר תחנה כדאי שתתקן אותה בכתב התשובה.
אגב - החברה לא התייחסה לזה? היא לא טענה שהקו הנ"ל לא עובר בתחנה הנ"ל וכו'?
אולי כדאי לפחות לנסות.
בתי המשפט בדרך כלל לא נותנים את מלוא סכום התביעה (אתה יכול לחפש פס"ד דומים של השופט/ת בתיק), אז אם תוכל להגיע לפשרה יפה זה יכול להיות כדאי.
וכמובן כל זה היא דעתי האישית בלבד.
תודה על העזרה!
האם להגיש תלונה מרוכזת עם כל הסיפור? או תלונה נפרדת על אוטובוס שלא יצא, ועוד תלונה על זה שלא עצר בתחנה?
והאם לציין שהספקתי את האוטובוס לירושלים או להתעלם מזה?
ונקודה נוספת - שילמנו רק נסיעה אחת לפני שירדנו (בעלי פשוט היה עסוק בלבקש מהנהג פרטים, ולצעוק עליו שלא עצר...) ולא על כל המשפחה, האם זה יזיק לנו עכשיו?
תודה על העזרה!
האם להגיש תלונה מרוכזת עם כל הסיפור? או תלונה נפרדת על אוטובוס שלא יצא, ועוד תלונה על זה שלא עצר בתחנה?
והאם לציין שהספקתי את האוטובוס לירושלים או להתעלם מזה?
ונקודה נוספת - שילמנו רק נסיעה אחת לפני שירדנו (בעלי פשוט היה עסוק בלבקש מהנהג פרטים, ולצעוק עליו שלא עצר...) ולא על כל המשפחה, האם זה יזיק לנו עכשיו?
לדעתי להגיש תלונה מרוכזת. למשרד התחבורה כדאי להדגיש שמדובר בכמה מקרים כדי שיקנסו על כל מקרה (ואולי להם כדאי להגיש תלונות נפרדות, כי אני חושש שהם מחפפים, החלטה שלך).
לגבי האוטובוס לי-ם - לא יודע אם זה כל כך משמעותי. אני אישית מספר את אותו הסיפור גם בתלונה (בקצרה) וגם בתביעה (ביותר אריכות ופירוט).
לגבי התשלום - באיזה אוטובוס לא שילמתם?
אשמח לשמוע מה אומרים כאן על המקרה הבא:
חיכיתי בתחנה עם עגלת תאומים וכשהגיע האוטובוס סימנתי לו לעצור, והוא עצר (מוזר, לא?!) אבל! הוא כנראה ראה שאני עם עגלה ופשוט המשיך לנסוע בלי לפתוח בכלל את הדלת!!!
אציין שבתוך האוטובוס היה עוד עגלת תאומים במקום של העגלות מול הדלת האחורית (ויתכן שהיה עוד עגלה/ות במעבר ולא בחלק שמול הדלת האחורית).
התקשרתי מיד לחברה עם מספר תחנה, קו ורישוי של האוטובוס ואמרו לי שיבדקו (ציינתי להם שאולי הוא עשה את זה בגלל שכבר היתה עגלה אבל הוא בכלל לא פתח את הדלת) וכמובן דרשתי פיצוי ולא רק התנצלות.
וחזרו אליי למחרת ואמרו לי שזה שהוא לא פתח את הדלת זה לא בסדר (והם אפילו לא התנצלו) אבל הענין בבדיקה ולטענת הנהג (כנראה) היו שם כבר שני עגלות ולא נשאר מקום, הסברתי שהיתה שם רק עגלת אחת של תאומים ואמרו לי שזה נחשב שני עגלות, וחוץ מזה, אולי (הם אמרו את זה ברור) היה עוד עגלה במעבר של מישהו שלא הסכים לקפל. וכשאמרתי שהייתי מקפל היא טענה שלא היה מקום גם לעגלה מקופלת, וכמובן גם על זה התווכחתי (בינינו, מתי אין מקום לעגלה מקופלת כשיש כולא עגלת תאומים אחת?) וכשאמרתי לה שהייתי משאיר את הילדים בתחנה ועולה לבד-כלומר, שהנהג חייב לפחות לפתוח ולומר לי ולתת לי את האפשרות הזו היא אמרה שהענין בבדיקה ולך לעזאזל. (טוב, הם לא אמרו את זה ככה, אבל בזה מבחינתם הסתיים הענין!) אמרתי להם שאני דורש פיצויים וכמובן אמרו שהם לא נותנים. אז ביקשתי מספר פניה
ועכשיו אשמח לשמוע מה יש למומחים כאן להוסיף לי, האם יש מה לעשות עם זה?
אני ממש לא חושב שזה מתקבל, אבל האוטובוס הזה היה בשעה 19:50 ולי יש מעריב ב20:05 ואחריו ב22:30 כך שהייתי בדרך לישון ובגלל זה התעכבתי שעתיים וחצי (ואשתי לא בעיר ואין לי איפה לשים אותם)
את ההשלכות של זה עם שני ילדים אתם יודעים לבד...
אשמח לשמוע מה אומרים כאן על המקרה הבא:
חיכיתי בתחנה עם עגלת תאומים וכשהגיע האוטובוס סימנתי לו לעצור, והוא עצר (מוזר, לא?!) אבל! הוא כנראה ראה שאני עם עגלה ופשוט המשיך לנסוע בלי לפתוח בכלל את הדלת!!!
אציין שבתוך האוטובוס היה עוד עגלת תאומים במקום של העגלות מול הדלת האחורית (ויתכן שהיה עוד עגלה/ות במעבר ולא בחלק שמול הדלת האחורית).
התקשרתי מיד לחברה עם מספר תחנה, קו ורישוי של האוטובוס ואמרו לי שיבדקו (ציינתי להם שאולי הוא עשה את זה בגלל שכבר היתה עגלה אבל הוא בכלל לא פתח את הדלת) וכמובן דרשתי פיצוי ולא רק התנצלות.
וחזרו אליי למחרת ואמרו לי שזה שהוא לא פתח את הדלת זה לא בסדר (והם אפילו לא התנצלו) אבל הענין בבדיקה ולטענת הנהג (כנראה) היו שם כבר שני עגלות ולא נשאר מקום, הסברתי שהיתה שם רק עגלת אחת של תאומים ואמרו לי שזה נחשב שני עגלות, וחוץ מזה, אולי (הם אמרו את זה ברור) היה עוד עגלה במעבר של מישהו שלא הסכים לקפל. וכשאמרתי שהייתי מקפל היא טענה שלא היה מקום גם לעגלה מקופלת, וכמובן גם על זה התווכחתי (בינינו, מתי אין מקום לעגלה מקופלת כשיש כולא עגלת תאומים אחת?) וכשאמרתי לה שהייתי משאיר את הילדים בתחנה ועולה לבד-כלומר, שהנהג חייב לפחות לפתוח ולומר לי ולתת לי את האפשרות הזו היא אמרה שהענין בבדיקה ולך לעזאזל. (טוב, הם לא אמרו את זה ככה, אבל בזה מבחינתם הסתיים הענין!) אמרתי להם שאני דורש פיצויים וכמובן אמרו שהם לא נותנים. אז ביקשתי מספר פניה
ועכשיו אשמח לשמוע מה יש למומחים כאן להוסיף לי, האם יש מה לעשות עם זה?
אני ממש לא חושב שזה מתקבל, אבל האוטובוס הזה היה בשעה 19:50 ולי יש מעריב ב20:05 ואחריו ב22:30 כך שהייתי בדרך לישון ובגלל זה התעכבתי שעתיים וחצי (ואשתי לא בעיר ואין לי איפה לשים אותם)
את ההשלכות של זה עם שני ילדים אתם יודעים לבד...
האוטובוס הבא הוא בעוד כרבע שעה, כך שלחכות לו לא רלוונטי בכלל
מה שעשינו בפועל הוא שלקחנו אוטובוס אחר שלקח אותנו חצי דרך ומשם הלכנו ברגל וכמובן שהגעתי באיחור לתפילה... (השאלה אם זה אמור לענין אותם...)
האוטובוס הבא הוא בעוד כרבע שעה, כך שלחכות לו לא רלוונטי בכלל
מה שעשינו בפועל הוא שלקחנו אוטובוס אחר שלקח אותנו חצי דרך ומשם הלכנו ברגל וכמובן שהגעתי באיחור לתפילה... (השאלה אם זה אמור לענין אותם...)
כל אחד ועגמת הנפש שלו. איחור לתפילה ולכל מקום שלא יהיה, בניגוד למה שתכננת בהחלט יכול לגרום לעגמת נפש. רק חשוב לזכור במקרים כאלה לחשוב פעמיים שלא ייגרם חילול ד' חלילה.