אגב קו 28 בבוקר מתמלא ברחוב ירושלים
אני חושבת שהקו הזה ממש נצרך
אין קו אחר שעושה את המסלול של ירושלים-רבי עקיבא-השומר
אם זה הטיעון כנראה שבאמת יהיה קשה לעשות שינויים בב״ב..
גם בירושלים {העיר..} היה פעם אוטובוס מכל רחוב בכל פינה לרחוב אחר בכל פינה,
אבל ככה זה לא עובד יותר..
ובדיוק בשביל זה יש מעברים..
הצורה הפשוטה שנהוגה היום היא קווים מהירים וקווי שכונות מזינים,
וכמובן פינוי צירים ראשיים לתחב״צ,
אבל אם יתחילו פה תלונות מסוג
״אבל אין אוטובוס שיוצא מרחוב פלוני לאלמוני״ ..
לא נראה אף פעם שינוי....
נ. ב. קו 161 בתדירות גבוהה - עד חזו״א, ושם לפי התוכנית המוצעת על הציר הראשי אמור להיות קו בתדירות של 5 דק׳,
וקו 160 ישיר עד השומר {אומנם רק מירושלים למטה כי הוא דרך בן-זכאי, אבל זה אופציה!}
{אגב לדעתי צריך לבטל גם את הקו הזה לטובת קווים תדירים ויעילים הרבה יותר ממנו, אלא שיש מקומות שרק הוא נכנס לבד כמו הרב קוק ויצטרכו לזה תחליפים..}.
מדברים פה כאילו משהו קרה, ואנו אומרים הלוואי שיקרה משהו..
באותו עניין:
ב״ב משתמשי תח״צ מה דעתכם?
-במאמר המוסגר - אחד הפתרונות לאיזון התדירות של הקווים הפנימיים:
להוריד כל ערב {18:00..} את התדירות לקווי הפרברים לכמעט אפס! {אפי׳ קווים כמו 53 שיש במקומו רק״ל בכ״מ}
ובמקום כמויות הקילומטרז׳ שמתפנה להזניק לפול את התדירות העירוני שעמוסה מאוד בב״ב דווקא בשעות האלו! {לדוג׳ קווי 2,3,4,5,6,9 יעבדו כל 5-8 דק׳..}
אציין שערכתי בדיקה ונראה שרוב קווי הפרבר בשעות הערב מתרוקנים כמעט כליל ביציאות מב״ב וחבל על הק״מ}
הבעיה היא שאין הרבה נהגים שמסכימים לנסוע עם אוטובוס מפרקי בבני ברק
ביררתי אצל כמה נהגים, רכב מפרקי צריך חופש תנועה גדול יותר
אורך של רכב מפרקי הוא כ-18 מ' עד 22 מ' (ה''מטרונית' של קו 1)
אחד הנהגים הפסיק לקחת מפרקית אחרי שרכב פרטי חונה חסם אותו, והוא היה צריך להמתין למשטרה שתפנה לבעל הרכב כדי שיזיז אותו. נהג אחר לא מוכן לנסוע בערב באזור ויז'ניץ עם רכב מפרקי מסיבות די מובנות. נהג שלישי נושל מהמפרקית שלו בעקבות הפעלת קו 50 בציר ז'בוטינסקי.
סיבה נוספת - מלאי המפרקיות של דן התדלדל באופן משמעותי בחודשים האחרונים בעקבות יציאת רוב ה'מטרוניות' הותיקות של קו משירות לאחר עשור של פעילות.
מתוך צי של
1767 אוטובוסים,
132 כבר יצאו מהשירות, מתוכם לפחות 25 יצאו משירות
אתמול (31/10/2024), ועוד 50 אוטובוסים לפחות שעתידים לצאת מהשירות ב-60 הימים הקרובים.
לשם השוואה -
צי הרכב של מטרופולין מונה נכון להיום 1816 אוטובוסים.
גם תושבי ב״ב לא כ״כ יהנו,
אוטובוס מפרקי אומנם מכיל יותר,
אבל בפועל זמן העצירה שלו בתחנה הרבה יותר ארוך, אפי׳ אם רק בנ״א יורד/עולה..
כ״ש במצב היום!
- למרות שאם לא יהיה שום שינוי מהמצב היום ולא יהיה תיגבור,
הרי שאוטובוסים מפרקיים זה
יי פיתרון אבל בדיעבד גמור!
{מומלץ בעיקר בקוי ,17 ,292 ו-92
עד שמונה בערב, שלא נוסעים כלל ברחובות צדדים.}